"raskausoireita" ovulaatiosta alkaen

taas säteilee

moi,onko kenelläkään plussanneesta ollut "raskausoireita" heti ovulaation jälkeisinä päivinä?tiedän,tiedän että se ei ole mahdollista mut tässä vauvakuumeessa kuvittelee taas kaikenlaista.mulla yhdynnän/ovulaation jälkeisenä päivänä koski päähän,oli huono olo,lämpö nous ja sain kurkun kipeeks..tiiän joo on joku flunssa kausi menossa mut tahdon vaan niin toivoo että vois parin viikon päästä plussata.

15

12394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi olla

Vaikka saisit myöntäviä vastauksia, niin tässä faktaa: raskausoireet aiheuttaa raskaushormoni, jota alkaa kehittyä vasta, kun alkio on kiinnittynyt. Aikaisintaan oireita voi siis olla muutamia päiviä ennen kuukautisten alkua. Näin se valitettavasti on, toivottavasti flunssasi paranee pian.

• Taas_vauvakuume_

Minulla oli, mutta ne oireet voivat tulla myös keltarauhasen toiminasta. Esim. se lämmönnousu, mut jos ne lämmöt ei laske silloin kun menkkojen kuuluisi alkaa niin silloin olet tod. raskaana.

• jdkdj

Mikä tekee niistä oireista raskausoireita, jos ne ovat ihan normaaleja keltarauhashormonista johtuvia oireita? Niin, ei mikään. Eli sinulla oli oireita, joiden kuvittelit johtuvan raskaudesta, koska raskautta toivoit. Samat oireet olisiat kuitenkin olleet, vaikket olisi raskaaksi siitä kierrosta tullutkaan.

• ap:n kohtis

Niin eiköhän tietyt "raskausoireet" voi tulla jo ovulaation jälkeen kun alkio on kiinnittymässä! Nippailua, vihlontaa kohdussa yms. Eiköhän tuo kiinnittyminen voi myös tuottaa sen verran hormonia, että aiheutuu mm. päänsärkyä tai huonoa oloa yms.

• Ei...

Oireet alkavat kun se on KIINNITTYNYT, ei silloin kun se on KIINNITTYMÄSSÄ.
        Ja sen kiinnittymisen jälkeen kestää kuitenkin hetken ennenkuin se hormoni rupee nousemaan.
        Tai no, jos ihminen on toooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodella herkkä niin tuntee varmaan oireita jo kun elimistöön on erittynyt 0,00000000000001mIU/ml.

• niih++
        Ei... kirjoitti:

Oireet alkavat kun se on KIINNITTYNYT, ei silloin kun se on KIINNITTYMÄSSÄ.
        Ja sen kiinnittymisen jälkeen kestää kuitenkin hetken ennenkuin se hormoni rupee nousemaan.
        Tai no, jos ihminen on toooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodella herkkä niin tuntee varmaan oireita jo kun elimistöön on erittynyt 0,00000000000001mIU/ml.

Kyllähän se kiinnittyminen aiheuttaa joillakin esimerkiksi pienen pientä vuotoa, niin miksi ei voisi myös vähän nippailla tai nappailla?!

Mä en ainakaan usko noin mustavalkosesti, että kiinnittyminen ei aiheuta MITÄÄN huomattavaa kehossa! Ei välttämättä kaikilla, mutta joillain.

Aikoinaan mun raskaudessa mulla oli rinnat ihan helvetin kipeet toista viikkoa ja olin ihan varma, että menkat alkaa. Eipä alkanut vaan pärähti plussa raskaustestiin. Tokikaan rintojen arkuus/kipu ei varmaan ole kiinnittymiskipu, mutta siitä raskaudestahan se johtuu. Jopa siis paria viikkoa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa!

• taas säteilee

no en tiiä mut tänään piti/pitäis laskurin mukaan alkion kiinnittyä ja on kyllä ollu vatsan nippailuja ja vihlasuja ja tuntunu et menkat alkas mut vastahan ne alkaa ens kuun 5-6 pvä.saa sit nähä ens kuun puolel kuinka kävi.

• Miten ihmeessä?

Harrastin seksiä ovulaation ja kondomi hajosi.
      Muutaman päivän (n.3pvä) jälkeen alkoi närästys ja rinnat kipeytyivät.
      Ostin oitis testin ja plussaa näytti.

Että miten ihmeessä tämä on mahdollista, että näyttää jo plussaa niin aikaisin?
      Yhdynnästä oli vajaa viikko....

Ultrassa sitten selvisi tarkka hedelmöittymispäivä, mikä osui kuin osuikin -tietenkin ovulaation kohdalle. n.15 päivää ennen kuukautisten alkua.

Nyt olen jo loppusuoralla. Mutta minua vain ihmetyttää, kun kaikki valittavat näillä palstoilla: "testi täytyy tehdä vasta kun kuukautiset jää pois, se ei toimi muuten" ja "oireet tulevat vasta kun alkio on kiinnittynyt"

ETTÄ SELITTÄKÄÄ MINULLE TÄMÄ???!!!

• hupsista..

ovulaation AIKANA.. (pahoittelen unohtunutta sanaa) :DDD

• No katsos näin

Sittiöt ovat olleet nopeita, munasolu ollut valmiina odottamassa, hedelmöittyminen tapahtunut samana päivänä kuin yhdyntä, munasolun matka kohtuun ollut nopea, ja hormonit nousseet nopeasti kiinnittymisen jälkeen.
        Itsellänikin tullut plussaa molemmilla kerroilla jo 9pvä hedelmöitysyhdynnän jälkeen.
        Mutta kyllä se nyt vaan vaatii sen kiinnittymisen, ksoka se mihin elimistö reagoi on juurikin ne raskaushormonit, eikä niitä erity ennen kiinnittymistä.

• taas säteilee

mulla kans alko närästykset eilen.ja alavatsaa kuumottaa ja janon tunne on koko ajan..suuta kuivaa.en vaan uskalla vielä sit testiä tehä.

• Savannah.

"Aikoinaan mun raskaudessa mulla oli rinnat ihan helvetin kipeet toista viikkoa ja olin ihan varma, että menkat alkaa. Eipä alkanut vaan pärähti plussa raskaustestiin. Tokikaan rintojen arkuus/kipu ei varmaan ole kiinnittymiskipu, mutta siitä raskaudestahan se johtuu. Jopa siis paria viikkoa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa! "

Mulla tässä syksyllä yksi kierto oli sellainen että rinnat turposivat aivan järkyttäviksi palleroiksi. Ne olivat todella pinkeet ja turvoksissa. Minullakin kävi mielessä että mitä ihmettä ne nyt näin, voinko olla raskaana ja miten se olisi edes mahdollista. Seksiä harrastettu pari päivää ennen ovulaatiota. Useimmiten tunnen ovulaation.

Mutta menkat alkoivat juuri sinä päivänä, mitä oletinkin ja rintojen turvotuskin laski.

Eli summa summarum: Premenstruaalioireyhtymään kuuluu vaihtelevasti erilaisia oireita. Usein kuitenkin pinnalla ovat erilaiset psyykkiset oireet kuten stressinsietokyvyn, libidon ja mielialan lasku. Lisäksi todetaan hikoilua, päänsärkyä, rintojen arkuutta ja kipeytymistä sekä yleistä turvotusta. Oireet voivat alkaa ilmetä jo pian ovulaation jälkeen, useammin kuitenkin vasta alle viikkoa ennen kuukautisia. (wikipedia)

Rintojen turvotus olikin PMS- oire.

• niih+++++

No ei minulla rintojen kipu ollut menkkojen oire vaan nimenomaan raskauden oire, kuten sanoinkin tuossa plussaanneeni! Ei ole pms-oireita jos ei ole menkkoja tulossa.

• taas säteilee

no sen näkee sit mitä testi sanoo.mulla ei pms-sää kuulunu kun turvotus ja se et olin hirvee tyranni.kahdessa edellisessä kierrossa ei pms-sää ollukaan.

• ronja_k.p

'tapaturma' tapahtui keskiviikkona, tein testin heti torstaina vaikka tiesin, että se on turhaa. Minulla oli loppunut kuukautiset n. 2viikkoa ennen yhdyntää. Milloin uskaltaisin tehdä toisen testin? Onko jo sunnuntai aamuna liian aikaista?
      Virtsa on ollut poikkeuksellisen väritöntä, sellaista todella haaleaa neonväristä.
      Alaselkä on ollut nyt kipiänä ja turvotusta ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6845
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2333
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1887
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      87
      1281
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1085
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      981
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      159
      796
    Aihe