Millä pyssyllä saa linnulta helpoimmin hengen pois?
Millä pyssyllä nirri helpoimmin pois?
12
206
Vastaukset
- .......
Sillä jolla osaa ampua.
- O. Saava
"Sillä, jolla osaa ampua" on oikein.
Läheltä haulikolla ja kauempaa luodikolla.
Metsästyksessä hengen poissaanti on välttämätön paha, ei itsetarkoitus.
Vastuullinen metsästäjä tekee työnsä hyvin ja kohteelle mahdollisimman vähin kärsimyksin ja jollei pienpetoja lasketa, niin myös aina tarkoituksenmukaisesti, eli kohde päätyy pataan ja vieläpä tiettyä kunnioituista nauttien. - udeef
Kyllä joku .50BMG on jo sellainen pyssy että linnulta lähtee henki..
..no joo, kyllä se lähietäisyyksille haulikko on oikea ja oikean kokoiset haulit sekä sellainen patruuna mikä "käy" hyvin juuri siihen haulikkoon jolla ampuu.
Kivääri kauemmas. .222-308 sun muuta ruotsin mauserit..onhan näitä..itse olen siirtynyt .234 kaliiperista .222 kaliiperiin.- jauhelihapyssy
Voi hyvänen aika, eihän pahempaa linnun silpojaa olekaan kuin 5,7!
- mie vain
jauhelihapyssy kirjoitti:
Milläs mutu tuntumalla sie höpötät omias?? Itse olen parikymmentä vuotta pyytänyt viisseiskalla vuosittain teeriä ja metsoja eikä koskaan ole lihat olleet syömäkelvottomassa kunnossa!!
- udeef
jauhelihapyssy kirjoitti:
Jos olet tuota mieltä niin tuskin koskaan olet .222 ampunut lintua tai sitten ihmettelen suuresti kommenttiasi.
Kertaakaan ei ole lintu silpoutunut kun olen teeriä .222 ampunut, en tiedä minkä tehtaan patruunaa olet käyttänyt vai oletko itse ladannut, itse käytän sakon ja lapuan patruunoita.
Ampumamatkat minulla yleensä lyhimmillääm noin 50 metriä ja pisimmillään korkeintaan 150 metriä ja ihan riittävän ehjänä ovat säilyneet.
Kerropas sitten mikä se on sellainen kaliiperi joka ei silvo eikä revi lintua??
- supermetsästäjä
Ilmakivääri on paras tai 22
- Latailija...
Se repiminen on hyvinpitkälti osumakohdasta kiinni. Luu tai aivan lähellä lintua oleva pieni risu saa luodin tekemään aikas jälkeä. Tosin, on myös todella nopeita luoteja jotka lyövät linnun lihoissa tosikovan nesteiskun ja taas pöllähtää. Osumakohta, luotityyppi ja osumanopeus. Ne pahimmat luodikolla metsästäjän harmit. Kokeilkaa muoviseen vesipulloon kuin luotinne roiskasevat eri matkoita.
- Varpunen kannattaa
ampua täyteisellä, jää pataan pantavaksi vain varpaat!
- ei tuhlata paukkuja
Millä pyssyllä saa linnulta helpoimmin hengen pois? //kaikilla kuolee jos huitaiset asellasi,,kuin golf mailalla,,ja lujaa,,
- ...
Itse suosin ilmatorjunta-tykkiä jää vähän huonommastakin osumasta.
- Latailija....
Huti on huti, vaikka millä ampuat. Aseen koko ei tumpelon käsissä vaikuta mitään muuta kun sivullisten vaara-alueen koon vaihtelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057