Syliin ottaminen kun muita koiria tulee -> Remmirähjä tiedossa.

täydelliestä osaamat

Aika paljon näkee näitä jotka ottavat pennun tai sylikoiran syliin kun iso koira lähestyy. Viesti joka lähtee syliinjoutuneelle on: ahaa: tuossa vastaantulevassa koirassa on jotain pelättäväää.

Koirasta kehittyy pelokas remmirähjjä, viheliäin koiratyyppi, räköttäjä.

30

4057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai täydellistä

      osaamista. Nimittäin vielä useammin näkee että se pienen sylikoiran tai pennun syliinotto rauhoittaa niitä, eivätkä ala rähjäämään. Katsovat vain rauhallisesti maahanjäänyttä, lajitoveria. Ainoa harmillisempi asia taitaa olla se että ne maahanjääneet kiinnostuvat syliinotetusta joskus liikaa ja tuppaavat hyppäämään päin. On kuitenkin maahanjääneen koiran omistajan asia pitää lemmikkinsä tassut maassa. Sen pitää onnistua, sillä muuten omistaja on ottanut kyvyillensä liian vaativan koiran.

      • näin meillä

        Meidän pentu on oppinut rähisemään vastaantulijoille, siis näiltä vastaantulijoilta itseltään, täällä niitä on paljon. Ja kyllä otan syliin kun tulee vastaan sellaisia joista näkee ettei pääse edes haistelemaan. Siis tällä on pelkoa ja intoa siinä haukkumisessa, tekee mieli käydä nuuskaisemassa mutta kun vähän pelottaakin. Meillä siis tuo pentu rauhoittuu ja katselee vain sylistä, ja omistajahan se on joka puolustaa koiraansa, ei toisinpäin, muuten ollaan liemessä, jos koiran pitää pitää omistajan puolta.


    • Kyllikki ja hyrsky

      Ap selvästi provoilee. Mitä korkeammalle lamppuharjasi kohtaamistilanteessa kohotat sen parempi.

    • Uskomatonta.....

      Ei kai kukaan oikeasti luule että koiran syliin ottaminen on oikea tapa toimia? Juuri tuolla tavalla koira oppii pelkäämään muita koiria, ja koirasta tulee remmirähjä.

    • iso ja pieni

      En siedä sitä että vastaantuleva pikkurakki nostetaan syliin kun tulen suuren koirani kanssa vastaan.Se on hyvin vaikea tilanne myös ison koiran taluttajalle.ja tosi on että pieni oppii pelkäämään isoja näin.Totuus on että useinkaan pikkukoirat ei itse pelkää isoja,vaan näiden taluttajat.Olen saanut paljon tuttavia pienistä koirista ja heidän omistajistaan kun olen antanut mahdollisuuden heidän tajuta ettei iso koira ole paha vaikka kokoeroo oiskin paljon.kaikilla on kivempi kulkea kun on rauha maassa.

      • Kuitennii

        jos syliinnosto on vaikeaa ison koiran omistajalle, niin onkohan hän silloin ottanut itselleen oikean kokoisen koiran? Kenties olisi parempi vaihtaa pienempään, oikean kokoiseen. Koiria kun on xxs-koosta aina xxxxxl-kokoihin saakka. Jokaiselle löytyy sopiva koko.


    • Duma

      Onko asia välttämättä AINA/JOKA KERTA noin yksoikoinen ja mustavalkoinen?

      - milloin koira noukitaan syliin? Silloin kun rähjäys alkaa? Jotta se katkeaisi? Koira ei pääse näkemään/sitä kautta haukkumaan toista koiraa? -> syliinnosto rangaistuksena (alas ei pääse, jos ei ole hiljaa/toista koiraa ei edes näe ennen kuin on hiljaa).

      - koiraa siis vasta koulutetaan - toisen koiran ilmestyessä yllättäen reitille (kulman, puskan takaa), pieni koira hiljennetään oli mikä oli, jotta räyhäkäytös ei pääse enää toistumaan -> pakollinen koulutusmetodi, jota ilman sama käytösmalli vain toistuisi.

      Pientä koiraa ei voi hallita samalla tavoin fyysisesti kuin isoa. Puhutaan (isojen yhteydessä), että ota viereen, haarojen väliin, töki polvella rintaan (osa vinkeistä kyseenalaisia kaikenkokoisille) ym. ym. Pientä et voi samoilla keinoilla ottaa haltuun, mutta rauhotus syliin toimii fyysisenä konstina, silloin kun sen paikka on. Pientä koiraa en muuten lähtisi nostamaan syliin, kun toinen koira vaan tulee vastaan - ikään kuin automaattisesti. Tarkoitus oli vaan herätellä miettimään, että pienen koiran syliin nostamisessa(kin) voi olla useita syitä takana.

    • canis.familiaris

      "Viesti joka lähtee syliinjoutuneelle on: ahaa: tuossa vastaantulevassa koirassa on jotain pelättäväää....Koirasta kehittyy pelokas remmirähjjä, viheliäin koiratyyppi, räköttäjä."...
      Todennäköisesti tuon tyyppinen syliinnostaja ihminen ei edes tiedä, miten asia kuuluisi hoitaa, tai koiraa kuinka kannattaisi tapakasvattaa..Ei ymmärrä sen hetkistä tilannetta, eikä luonnollisesti tulevaakaan koiran kehittyessä.....Hyvä että on sylissä räkyttämässä, jos omasta näkökulmasta vastaantulijana katsoo..

      • näillä mennään

        Itse nostan koiran syliin, jos tai kun tulee vastaan niitä "hienohelmoja" joista näkee ettei koiramme saa tutustua niihin, kyllä tuo pentu usein haukkuu vastaantulijoita ja kutsuu leikkimään, ei koirat ymmärrä miksei pääse nuuhkaisemaan eikä tutustumaan. Ja nämä "hienohelmojena" koirat on niitä remmirähjiä. Kyllä se tuo pentu niitä pelkää, joten otan syliin ja saa katsella toiseen suuntaan. Niin teen pihallakin kun alkaa ohikulkijoille haukkua, katselee muualle ja lopettaa. Ja yllätys yllätys on alkanut tehoamaan, ei enää hauku vastaantulijoille.


    • canis.familiaris

      "kun tulee vastaan niitä "hienohelmoja" joista näkee ettei koiramme saa tutustua niihin,"....juu itse kuulun tähän ryhmää, ja sillä että näin, niin ei ole mitään telemistä sen kanssa, että koiralta olisi jotain pois.

      Näillä "hienohelmolla" voi olla myös muita motiiveitä olla kuin pelkästää kieltämään "nuukuttelut" tai leikit...kaikelle on oma aikansa ja paikkansa. Voi olla myös jonkinsortin koulutus myös meneillään.

      " kyllä tuo pentu usein haukkuu vastaantulijoita ja kutsuu leikkimään, ei koirat ymmärrä miksei pääse nuuhkaisemaan eikä tutustumaa"...ihan myös turvallisuus juttu tutustuttaa pentu luotettavaksi havaittujen koirien kautta leikkeihin ja muihin.

      • näillä mennään

        Tarkoitin hienohelmoilla niitä, joilla on söpöpikkufifi jonka kanssa lähdetään ulos kännykkä korvalla, eikä todellakaan tee mitään sille räyhääjälleen...Mutta mitäpä teetkään on kun on tärkeä puhelu kesken siitä "kun se teki sitä ja tätä ja tota ja sit se sano niin ja näin..." Eli jonkun on pakko tehdä jotain ja se olen minä, tosin en kauaa, itse hillintä pettää jossakin vaiheessa ja varmasti avaudun, en koiralle vaan sille "hienohelmalle" jolla on se kännykkä korvalla ja söpö koira (ja kun niille on niin ihqut vaatteetkin päällä)...että edes ohi pääsee.

        Siis oikeat koiraihmiset tajuaa että on vielä pentu, joka saattaa pelätäkkin ja pitävät oman koiran hallinnassa, usein antavat haistella.


      • canis.familiaris
        näillä mennään kirjoitti:

        Tarkoitin hienohelmoilla niitä, joilla on söpöpikkufifi jonka kanssa lähdetään ulos kännykkä korvalla, eikä todellakaan tee mitään sille räyhääjälleen...Mutta mitäpä teetkään on kun on tärkeä puhelu kesken siitä "kun se teki sitä ja tätä ja tota ja sit se sano niin ja näin..." Eli jonkun on pakko tehdä jotain ja se olen minä, tosin en kauaa, itse hillintä pettää jossakin vaiheessa ja varmasti avaudun, en koiralle vaan sille "hienohelmalle" jolla on se kännykkä korvalla ja söpö koira (ja kun niille on niin ihqut vaatteetkin päällä)...että edes ohi pääsee.

        Siis oikeat koiraihmiset tajuaa että on vielä pentu, joka saattaa pelätäkkin ja pitävät oman koiran hallinnassa, usein antavat haistella.

        Juu tunnistan tyypin. Päivittäin tulee näitä vastaan. Yhtä yleinen tyyppi, kuin "vaania" koirien omistajat.


      • näillä mennään
        näillä mennään kirjoitti:

        Tarkoitin hienohelmoilla niitä, joilla on söpöpikkufifi jonka kanssa lähdetään ulos kännykkä korvalla, eikä todellakaan tee mitään sille räyhääjälleen...Mutta mitäpä teetkään on kun on tärkeä puhelu kesken siitä "kun se teki sitä ja tätä ja tota ja sit se sano niin ja näin..." Eli jonkun on pakko tehdä jotain ja se olen minä, tosin en kauaa, itse hillintä pettää jossakin vaiheessa ja varmasti avaudun, en koiralle vaan sille "hienohelmalle" jolla on se kännykkä korvalla ja söpö koira (ja kun niille on niin ihqut vaatteetkin päällä)...että edes ohi pääsee.

        Siis oikeat koiraihmiset tajuaa että on vielä pentu, joka saattaa pelätäkkin ja pitävät oman koiran hallinnassa, usein antavat haistella.

        Ajattelinpa ilmoittaa, että on jo jonkun kerran menty koirien ohi ilman ääntäkään, eli kyllä se pentukoirille ainakin auttaa, syliin ottaminen.


    • 7+11
    • kääkkä x2

      Tänään sattu tilanne, että oli pakko nostaa oma koira syliin, vaikka en yleensä niin tee. Yleensä hätistelen irtokoirat huutamalla pois.Takaapäin hyökkäsi toinen koira, niin en ehtinyt tehdä muuta kuin napata mahdollisimman nopeasti omani syliin. Takaa tullut koira ei ollut edes irti vaan flexissa. Flexi kiertyi jalkojeni ympärille. Täytyy sanoa, ettei ollut tilanne hallinnassa. :D

      Onneksi minulla oli vain toinen koira mukana. Kahden koiran kanssa tilanne olisi ollut vielä sekavampi.

    • väsynyt :(

      syitä voi olla monenlaisia ja olisipa kiva että kysyttäisiin ensin MIKSI nostat pikkurakkisi syliin ennenkuin aletaan huudella älyttömyyksiä! Meidän "pikkurakin"päälle on käyty jatkuvaan,siis isot koirat hyökkää ykskaks yllättäen päälle,karkaavat omistajiltaan ja näin sitten saadaan niitä remmirähjiä aikaan. Ainoa vaihtoehto nykyisin omalle "pikkurakilleni"on nostaa se syliin ohituksissa,koiran jatkuva stressi-ja paniikkitila kun voi viedä aikaa myöten vaikka hengen. Meillä ne on ilmenneet jo sydämen rytmihäiriön muodossa ja jatkoa pelätessä :(..

      • voimia sinne väsyneelle.
        meinasin tuota itsekin kommentoida, että yleensä käppänälle on kuitenkin turvallisin paikka se syli, ettei jää isomman jalkoihin, mikä voi olla kohtalokasta, kun kaikenlaisia päällerynnijöitä tulee jatkuvasti vastaan. Se puoli on monelta näköjään unohtunut. Ei se oma kouluttaminen auta mitään niihin vastaantulijoihin, joilla enenevissä määrin on puutteita koiran hallinnassa.

        Eikä se ole aina niin että vain pikkufifit otetaan syliin, yllättävästi löytyi voimia tempasta reilu 30kg koiraa olkapäälle, ettei irrallaan ollut pikkurakki pureskele koiran jalkoja ihan verille.. Ja sain turvallista lisäaikaa k.o rakin omistajan sanalliseen löylyttämiseen. ;))


    • dmas

      Mulla meni hermo ihmisiin jotka ottaa koiransa syliin ohituksen ajaksi. Kaikki jotka näin tekee niin voi miettiä miksi mä otan oman huskyni syliin vastaavasti ohitustilanteessa. ja ei, me ei rähistä oli koira iso, pieni, maassa tai sylissä. :)

    • koiralainen

      Voi ottaa pikkukoiran syliin mikäli rähisee tai yrittää sitä vastaantuleville. KUNHAN sitten kiertää toisen koiran selvästi kauempaa eikä marssi sen räkyttäjän kanssa kylki hipoen ohi. Etäisyydet kuntoon ettei vahinkoja satu.
      Monilla koirilla herää auttamatta vietti kun räkyttävä pieni koira nostetaan sen nenän edestä ylös huutamaan. Tätä olen myös nähnyt koirapuistoissa tehtävän ja kun lauma koiria leikkii ja mittelöi voi se olla vaarallistakin sekä omistajalle ja tietenkin uhittelevalle tai pelokkaalle pikkukoiralle josta tulee muiden leikkikapula.
      Aina sitten tämä ikuinen vastakkainasettelu isot vs. pienet. Isoja syyllistetään enempi, koska jälki pahempaa kun tapahtuu jotain ja meno näyttää hurjemmalta. Pienet voi tehdä samoja juttuja ja ihmisiltä saa vain hymyileviä huvittavia katseita. Isompi kun sitten räjähtää uhittelevalle, provosoivalle pikkukoiralle niin saat vihat niskaasi ja haukut miten huonosti olet kouluttanut koirasi :D
      Mutta, jos koira kulkeekin nätisti eikä noteeraa sylissä olevaa räkyttävää pikkukoiraa saat silti haukut ja pahat katseet sitten siitä kuinka "röyhkeä" ja itsevarma tuo nyt luulee olevansa ja kyllä tuo koira haukut nyt ansaitseekin. Eli miten päin tahansa niin aina väärin sitten kai :D
      Suosittelen solidaarista epäitsekästä ratkaisua eli näitte koiran ensin vain eläimenä ettekä minään elämää suurempana sielunkumppanina ja täten koulutatte eläimen. Ymmärrän, että koirat ovat rakkaita jne. mutta rakkaammiksi ja mukavammiksi ne tulevat kun arvostaa niitä enemmän eläiminä ja ottaa huomioon niiden tarpeet.
      Hyvää ja leppoisaa kesän odotusta kaikille koiruuksille!

      • torikoira

        Tuo on kyllä totta. Monesti ihmiset vain havahtuu liian myöhään ja jotain pitää tapahtua ennen kuin näkevät koiran ns. eläimellisen puolen. Se tulee ikävästi sitten yllätyksenä omistajalle kun on ajatellut, että eihän minun koirani sellaista tee. Ovat ehkä inhimillistäneet liikaa eivätkä ole nähneet merkkejä koiran mahdollisesta tendenssistä toimia "väärin". Lopputulos on sitten koira piikille, kiertoon tai vasta tässä vaiheessa aloitetaan kouluttamaan sitä. Aina ensin kannattaa katsoa koulutuskortti. Jos ei kovan yrittämisen jälkeen onnistu niin sitten kiertoon kertoen absoluuttisen rehellisesti kaikista ongelmista. Piikille vientiä ei pidä hätiköidä sillä joillekin esim. muita pureva koira ei ole este ettei sitä ottaisi mikäli hinta on erittäin alhainen, mutta ymmärrän toki omistajia jotka vastuuntuntoisesti eivät halua vaarallista koiraa enää eteenpäin muiden riesaksi. Eli vähän kaksipiippuinen juttu.


      • hyvätapaisethaukut

        Minä olen käynyt jättieni kanssa monissa suomen kaupungeissa, ja nähnyt erikokoisia muita koiria.Mun koirat tykkää oikeasti kaikista, eivät tuppaudu, mutta tulevat toimeen kaikkien kanssa.Siitä on tullut meille aina paljon kehuja :)


    • koirahanskassaoltava

      Jokainen saa, taluttelee, ja ottaa syliin oman koiransa jos niin haluaa, ja siltä tuntuu.Omaa koiraa on myös hyökkääviltä koirilta puolustettava kaikin keinoin, ja yksi keino pelastaa oma pikkusesse, isompien koirien hampaista, on nostaa se ylös.Jos silloin hyökkääjä puree myös ihmistä, omistajansa maksaa.Se on sen hyökkäävän koiran omistajan syy, jos ei omaansa hallitse.Koirat on oltava hallinnassa, vaikka muut koirineen tanssis ripaskaa yms.
      Jos ei ole koira hallinnassa, varsinkin iso sellainen, se on tosiaan vaaraksi muille, ja siitä kannattaa siis luopua.Koira on oltava kaikissa tilanteissa omistajan hallinnassa!

    • 456789876543

      Ihan samalla lailla ottasin lapsenkin syliin, jos vastaan tulis vieras koira.Tietysti omista on huolehdittava,oli sitten lapsi, tai pikkukoira.Isoihin vastaantuleviin koiriin ei kannata luottaa, jos ei tunne koiraa,paljon on vahinkoja ihmisille niiden kanssa tullut.

    • muskettikoira

      Antakaa kääpiökoirien omistajien ihan rauhassa viedä niitä Fifejä sylissä tai vaikka käsilaukussa.
      On mautonta aina valittaa tästä, että oma koira hermostuu, jos joku minikoira on omistajansa sylissä eikä kadulla.
      Mitä se kenellekään kuuluu onko ohikulkijalla sylissään koira, tai vaikka kissa ? Tai vauva ?
      Minun ja saksanpaimeneni ohitse saa ainakin kantaa vaikka isoäitiään, ilman että koirani on oikeutettu siitä hermostumaan / raatelemaan ketään.
      Palkitsen koiraa siitä, että ne ottavat kontaktin ja ohittavat rauhassa ihan kaikenlaiset kulkijat koira sylissä tai ilman.
      On opeteltu kiihtymättä / korkeintaan pikaisesti vilkaisten ja sitten pään pois kääntäen, ohittamaan ne sylikoirat , flekseissä ulkoilevat kissat, itsekseen pomppivat cityjänikset,tosi arvaamattomasti käyttäytyvät ihmiset ( meilläpäin näkee vaikka ja mitä ).. kaikki erikoinen sopii koulutustilanteeksi.

      Teen ilmeisesti väärin, pitäisiköhän itsenikin antaa koiran vetää jostain pultit.
      Sitten kirjoitan tänne että polkupyörällä ajo on kiellettävä kokonaan , koska koirani haluaa hyökätä aina jos joku nousee pyörän satulaan.. mikseivät mokomat voi vaan talutella pyöriään.
      Ja vauvat on pidettävä katutasossa, koirallani kun on oikeus kilahtaa aina kun joku tyhmä äiti ottaa muksun syliin / nostaa liian korkealle vaikkapa vaunuihin !

      Eikö tuo kuitenkin kuulostaisi siltä, että ongelma taitaa olla ison koiran koulutuksessa / hallinnassa, ei siinä mitä ne kadulla kulkijat tekevät ?

    • Rantasaunio

      Eikö syliin ottamisen pitäisi olla toiselle koiralle viesti ihmisen hallinnassa olemisesta? Minkään koiran ei pitäisi olla niin röyhkeä, että menee härkkimään ihmisen haltuunsa ottamaa asiaa oli se sitten makkaranpätkä, kissa tai pikkukoira. Koiran kuuluu kunnioittaa kaikkia ihmisiä, sekä omia että vieraita. Saa käydä katsomassa mitä toisella on, mutta ei pyrkiä anastamaan. Riittävän nöyrä koira ei mene edes katsomaan.

      Mutta sitten on rotukoiria, jotka ovat jalostuksensa puolesta röyhkeitä ja voivat käydä ihmiseen kiinni, vaikka eivät olisi pelokkaita tai ahdistuneita. Nämä on kyettävä pitämään kiinni omilla ruumiinvoimilla oli tilanne mikä hyvänsä. Jos ei pysty, niin sitten ei pitäisi taluttaa.

      • touholiini

        On selvä asia, että toinen koira innostuu, nähdessään syliin otetun koiran ja jos tämä vielä räksyttää. Ja varmasti räksyttää, jos on tottunut siihen, että aina isomman koiran tullessa vastaan se nostetaan syliin. Pahin mahdollinen virhe, minkä koiranomistaja voi tehdä.
        Minun koirani, joka on chiuahua, parhaita kavereita on nöffi, iso nallekarhu. mutta kiltti.Mutta ei chiunikaan ole mikään nössö, ei pelkää mitään eikä ketään, mutta osaa
        pitää puolensa, Varovainen silti pitää olla, koska koira on niin pieni, mutta itsetuntoa sillä olisi antaa vaikka tanskandogille.


    • koulikaanekoiranne

      Kannattaa kouluttaa ne omat koirat niin,ettei haittaa vaikka vastaantulijat tunkis kissoja tai jäniksiä kainaloon ja hattunsa alle.
      Eihän se kuulu kellekkään mitä toiset kävelyillään tekee, mitä heil on mukanaan ja miten.Kyllä minun kaikki koirat on osanneet ohittaa hevosia,kissoja ja kaiken kokoisia,ja kovaäänisiäkin koiria.Mikä siinä on niin vaikeaa,ettei voi omaansa kouluttaa, ja hallinnassaan myös pitää?
      Kun koulutat etukäteen,ei tule yllätyksiä.Vastaan voi juosta lapsi fifinsäkanssa, mummo jolla korissa rollaattorin penkillä haukkuva pelkäävä pikkukoira jne.

      Ne omat koirat on oltava koulutettu,ja satakymmenen hallinnassa, vaikka, tulis miten yllättäviä tilanteita.Turha muita on syyllistää omien koiriensa syliin ottamisesta, jos itsellä ei ole koira hallinnassa ja se siitä sitten sekoo.

      Jos jollain nyt on sellainen syliinottamisesta,ja luultavasti mkonesta muustakin hiukan poikkeavasta ja oudosta asiasta sekoileva koiruus.Niin, eikö teillä ole sukulaisia,tai koirakavereita,joiden kanssa voisitte harjoitella? Kannattais varmaan kysyä joltain,ja treenata sen oman koiran kanssa, niin ettei tarvitse yllättyä, kun jossain jotain joku muu tekee.

      Yksi mun kaverini sanoi,et hänen koiraa häiritsee oravat,jänikset ja kissat jne.lenikillään.Et kurjaa, ja et miksei ne voi pysyä poiss ku häiritsee,ja hänen koira niistä innostuuPidin sille puhuttelun,et niitä nyt vaan on,ja koiras on se tajuttava,ja koulutettava niin et se hallinnassa pysyy.No, koira nyt kolme,ja hienosti ohittaa kaiken, kun tajus,et se miten hänen koira käyttäytyy on hänestä kiinni,ei muista elikoista.Omistajan kannattaa kieltää koiransa välittämästä niistä muista koirista jne.

    • minelan

      Minulla on pieni chihua, joka ei rähjää ja räkytä kenellekään. Olen pennusta alkaen antanut sen tutustua isoihin koiriin. Toistaiseksi kaikki on sujunut hyvin, paria kertaa lukuun ottamatta. Asun omakotitaloalueella ja kaksi kertaa taloista on iso koira päässyt karkaamaan tielle. Pieni chihuni on räjähtänyt niille takaa tulijoille, molemmilla kerroilla koirat ovat kääntyneet takaisin. Viime viikolla tosin oli aika täpärällä,että keskikokoinen snautseri ei käynyt koirani päälle, mutta onneksi ymmärsi kääntyä takaisin. Chiuhalla eiole käsitystä sen pienuudesta, se ei pelkää mitään, joten sen kanssa on oltava varuillaan. Mutta en sallisikaan sen räkyttävän, en pienille kuin isoillekaan koirille.

      • 345665434

        Tutun perhoskoiraa puri irti oleva naapurin sakemanni kylkeen omalla pihalla,niin että sisäkalut vaurioitu, melkeen jouduttiin lopettamaan se perhonen.Arvaappa, nostetaanko se ohituksissa syliin nykyään?
        Sama sakemanni, yhä vaan karkailee,ja aiheuttaa alueella vaaratilanteita.Perhoskoiraa tosiaan näkee et usein kannellaan, se pelkää isoja koiria ja niiden äkkiliikkeitä.
        En ymmärrä,et miksei niitä omia koiriaan vois hallita paremmin,tai antaa vaikka pois,jos ei karkaamista estämään pysty.Pienille koirille ne isot voi olla hengenvaaraksi,ja siksihän ne pienet haukkuu, kun ne pikkukoirat sen tietää et henki voi lähteä.
        Pelkoaan ne haukkuu,eikä turhaan,monet pienet on menehtyneet isompien hampaisiin ;/


    • puolustakaaomianne

      Ottakaa ihmeessä aina syliin,jos tuntuu et oma pikkukoira on vaarassa, muiden koirien taholta.Se on ainut keino pelstaa oma koira,jos iso koira rynnii luo.

      Jos sen pienen jättää maahan,se on kuin syötti.Tiedän,mulla iso koira,joka on nyt jo onneksi tottunut pikkukoirien nosteluun.

      Alkuun kyllä pelästyin,kun metsässä koirani oli irti,ja siellä mies nosti omansa turvaan koirani mennessä sinne vauhdilla.Mies kyöräsi koirani kovaäänisesti tiehensä,kepillä huiskien ja koiraansa sylissään suojaten.Minä otin koirani,pyysin anteeksi,ja toruin koiraani,sekä vein sen reippaasti autolle.

      Kyllä vieras irtokoira voi olla vaaraksi,ja on jokaisen oikeasti hyvä puolustaa sitä omaansa,kaikin keinoin.Jos syliin haluaa turvaan nostaa,niin sitten nostaa vaan,ja estää vieraan koiran lähelle pääsyn kaikin keinoin.

      Tilanteen mukaan on toimittava,mitä äänekkäämmin sen parempi,silloin irtokoiran omistajakin tajuaa mistä on kyse,ja rientää hakemaan omaansa.Irti en enää uskalla pitää,parikin kertaa ollut kurjia tilanteita,ja ne hyökkäyksen kohteet ovat saaneet minut tajuamaan miten kurjaa on, kun suuri koirani hyökkii heidän,ja heidän pikkukoirien kimpussa.Näyttää vaaralliselta,ja sitähän se onkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe