Älä asennuta Defa lämmitintä Verson keskikonsolin kylkeen

VersoDefa

ainakaan merkkiliikkeessä. Keski-Pohjalainen merkkiliike tarvitsi lämmittimen haaroitinsarjan asennukseen tunnin ja sen jälkeen varsinaisen Defa Termini lämmittimen aluslevyn asennukseen toiset 40 minuuttia.

Ajankäyttö selittyy sillä, että kahden lyhyen ruuvin kiinnittäminen vaatii konsolin purkamisen, jotta merkkiliike voi varmistua siitä ettei poraa/ruuvaa takana oleviin johtoihin. Hyvähän se on, että otetaan varman päälle :-). Lasku onkin sitten sen mukainen jos/kun arvaatte liikkeen tuntihinnan.

Seuraavan lämmitimen aluslevyn liimaan kaksipuolisella kiinnitysteipillä. Sen verran viisastuin taas laskun maksamisen jälkeen :-) tai sitten pyrin töihin näitä kahta ruuvia ruuvaamaan!

26

9070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiala Viulu

      Täysin väärään paikkaan pöljät asensivat laitteen, jopa vaaralliseen! SAA'TANAN IDI'OOTIT! ! !

      Siitähän lämppäri kuumentaa muovit solmuun ja kuprulle, sytyttäen jopa ne pahimmassa tapauksessa palamaan! Näin on käynyt monesti valehtelematta! Myös lämmityslaite voi kuumentaa herkää elektroniikkaa mm. radion ynm. lähellä olevia laitteita.

      Ainut oikea paikka on virallisesti, hyväksytysti ja turvallisesti etumatkustajan jalkatilan sivuun laitettuna omaan suojatelineeseen. Laite ei saa koskettaa lattiaan ja oltava nostettu jalkatilaa korkemmalle jalkatilan oikealle sivulle ehdottomasti!

      Näistä väärin asennetuista sisätilan lämmityslaitteista on tullut paljon tulipaloja.

      Lämmityslaitteen paikka vaihdettava viipymättä, ehdottomasti !

      Lukekaa nyt huolellisesti tämä linkki, mitenkä tosiammattilaiset asentaa oikein lämmittimet.

      Http://yle.fi/uutiset/lammityslaitteen_paikka_ei_ole_auton_lattialla/5439249

      • Takaisinkutsu

        Älä kilu huoli tästä tulee varmasti Toyotalta takaisinkutsu aikanaan. Muissa autoissa ei ongelmia, mutta loipotassa sulaa muovit ja johdot ja radiokin alkaa suoltamaan japanin ja kiinan kieleltä kuulostavaa mutinaa.


    • VersoDefa

      Siis tarkennus aloitukseen: etumatkustajan jalkatilassa VASEMMALLA puolella keskikonsolin kyljessä sen Versossa olevan pienen lokeron tienoilla. Sekö on siis yleensäkin väärä paikka? Defa Terminissähän on vain pieni ohut muovinen asennuslevy. Tuo on vielä se tehokkain malli.....

      • Kiala Viulun Veli

        Kiala se puhuu taas kerran läpiä päähänsä, keskikonsolissa on liki kaikissa autoissa tuo lisälämmitin kiinni, puhaltamassa vänkärin penkin etureunan yli kattoa kohti. Niin kuumaksi sitä ei edes saa, että se alkaisi keskikonsolin muoveja sulattaa. Muovia niissä on usemiimiten se kiinntyslevykin. Kiala on ilmeisesti pitänyt jotakin polttoainekäyttöistä hallilämmitintä Corollassaan...


      • Defa.
        Kiala Viulun Veli kirjoitti:

        Kiala se puhuu taas kerran läpiä päähänsä, keskikonsolissa on liki kaikissa autoissa tuo lisälämmitin kiinni, puhaltamassa vänkärin penkin etureunan yli kattoa kohti. Niin kuumaksi sitä ei edes saa, että se alkaisi keskikonsolin muoveja sulattaa. Muovia niissä on usemiimiten se kiinntyslevykin. Kiala on ilmeisesti pitänyt jotakin polttoainekäyttöistä hallilämmitintä Corollassaan...

        Jospa lukisit tuo kialan antaman linkin ensin


      • Kiala Viulun Veli
        Defa. kirjoitti:

        Jospa lukisit tuo kialan antaman linkin ensin

        Niin? Ja mitä siinä sanotaan?

        "- Älkää ihmiset pitäkö lämmitintä lattialla jalkojen ja tavaroiden seassa vaan laittakaa se omalla telineellä kiinni auton jalkatilan sivuun, pikkuisen ylös lattiasta puhaltamaan yläviistoon. Lattialla lämmitin puhaltaa kuumaa ilmaa väärään paikkaan ja jos jalkatilassa on jotakin, se rupeaa käryämään"

        Eli että ei saa laittaa LATTIALLE, vaan omaan telineeseen, jalkatilaan ja pikkuisen ylös. Missään ei kielletä laittamasta sitä keskikonsoliin, tai sanota että on "ehdottomasti" oltava oikeassa sivussa. Paitsi Kiala Viulun omassa pikkuisessa päänupissa, joka nyt ei muutenkaan ole se kaikkein luotettavin tiedon lähde. Omissa autoissani, noin 30 vuoden aikana, on lähes kaikissa ollut sisälämppäri kiinni keksikonsolissa eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia että olisi keskikonsolit alkaneet sulamaan.

        Luetko itse noita Kialan laittamia linkkejä, ja jos luet, käytätkö omia aivojasi ollenkaan vai luotako vain sokeaan uskoosi? "Jos Kiala Viulu näin sanoo niin sen täytyy olla totta!"

        Jösses, tuollainen Fanaattinen, sinisilmäinen ja kritiikitön usko Kiala Viulun kirjoituksiin vetää kyllä sanattomaksi.


      • Defa.
        Kiala Viulun Veli kirjoitti:

        Niin? Ja mitä siinä sanotaan?

        "- Älkää ihmiset pitäkö lämmitintä lattialla jalkojen ja tavaroiden seassa vaan laittakaa se omalla telineellä kiinni auton jalkatilan sivuun, pikkuisen ylös lattiasta puhaltamaan yläviistoon. Lattialla lämmitin puhaltaa kuumaa ilmaa väärään paikkaan ja jos jalkatilassa on jotakin, se rupeaa käryämään"

        Eli että ei saa laittaa LATTIALLE, vaan omaan telineeseen, jalkatilaan ja pikkuisen ylös. Missään ei kielletä laittamasta sitä keskikonsoliin, tai sanota että on "ehdottomasti" oltava oikeassa sivussa. Paitsi Kiala Viulun omassa pikkuisessa päänupissa, joka nyt ei muutenkaan ole se kaikkein luotettavin tiedon lähde. Omissa autoissani, noin 30 vuoden aikana, on lähes kaikissa ollut sisälämppäri kiinni keksikonsolissa eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia että olisi keskikonsolit alkaneet sulamaan.

        Luetko itse noita Kialan laittamia linkkejä, ja jos luet, käytätkö omia aivojasi ollenkaan vai luotako vain sokeaan uskoosi? "Jos Kiala Viulu näin sanoo niin sen täytyy olla totta!"

        Jösses, tuollainen Fanaattinen, sinisilmäinen ja kritiikitön usko Kiala Viulun kirjoituksiin vetää kyllä sanattomaksi.

        Onhan tuo viululta aivan oikein kirjoitettu ja täysin samansuuntainen on linkin tieto, joka on täysin oikeia. Aivan oikein on kirjoitettu ja annettu vielä linkki


      • voi kauhiaa
        Kiala Viulun Veli kirjoitti:

        Niin? Ja mitä siinä sanotaan?

        "- Älkää ihmiset pitäkö lämmitintä lattialla jalkojen ja tavaroiden seassa vaan laittakaa se omalla telineellä kiinni auton jalkatilan sivuun, pikkuisen ylös lattiasta puhaltamaan yläviistoon. Lattialla lämmitin puhaltaa kuumaa ilmaa väärään paikkaan ja jos jalkatilassa on jotakin, se rupeaa käryämään"

        Eli että ei saa laittaa LATTIALLE, vaan omaan telineeseen, jalkatilaan ja pikkuisen ylös. Missään ei kielletä laittamasta sitä keskikonsoliin, tai sanota että on "ehdottomasti" oltava oikeassa sivussa. Paitsi Kiala Viulun omassa pikkuisessa päänupissa, joka nyt ei muutenkaan ole se kaikkein luotettavin tiedon lähde. Omissa autoissani, noin 30 vuoden aikana, on lähes kaikissa ollut sisälämppäri kiinni keksikonsolissa eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia että olisi keskikonsolit alkaneet sulamaan.

        Luetko itse noita Kialan laittamia linkkejä, ja jos luet, käytätkö omia aivojasi ollenkaan vai luotako vain sokeaan uskoosi? "Jos Kiala Viulu näin sanoo niin sen täytyy olla totta!"

        Jösses, tuollainen Fanaattinen, sinisilmäinen ja kritiikitön usko Kiala Viulun kirjoituksiin vetää kyllä sanattomaksi.

        Mutta jos siinä keksikonsolissa sattuukin olemaan suklaakeksejä, niin kyllähän ne varmast sulavat...


    • Kiala Viulu

      Toyotltahan saa tutkitusti hyvää palvelua ihan tutkimustenkin mukaan, et juonut kahviasi? Kaikki asennetaan tehtaan laadun ja tarkkuuden mukaan, aina.

      • tunnistaa heti

        normaali kiala viulu feikin kirjoitus


      • VersoDefa
        tunnistaa heti kirjoitti:

        normaali kiala viulu feikin kirjoitus

        Ei valitettavasti ole . Jos sallisi liitteen niin voisin laittaa vaikka kuitin laskusta esille.


      • VersoDefa
        VersoDefa kirjoitti:

        Ei valitettavasti ole . Jos sallisi liitteen niin voisin laittaa vaikka kuitin laskusta esille.

        Onko siellä muuten ihan oikeasti paljon johtoja takana ja eikö ne kulje kuitenkin suurin piirtein samoja reittejä? Meinaan, että ei olisi tarvinnut sen takia purkaa jos on joskus ennenkin laittanut kiinni. Näin oletin kuin vein liikkeseen. Tyhmä olin kun en kysynyt ennakkoon vaan pyysin lisätyönä sen lämmittimenkin paikalleen laiton. Selitys siihenkin oli se, että kaikki eivät halua lämmittimen asennusta vaan haluavat sen olevan irrallaan.

        Sitä paitsi nuo Defan ruuvit on niin lyhyet, että hyvä kun läpi yltävät.....


      • Kiala Viulu
        VersoDefa kirjoitti:

        Onko siellä muuten ihan oikeasti paljon johtoja takana ja eikö ne kulje kuitenkin suurin piirtein samoja reittejä? Meinaan, että ei olisi tarvinnut sen takia purkaa jos on joskus ennenkin laittanut kiinni. Näin oletin kuin vein liikkeseen. Tyhmä olin kun en kysynyt ennakkoon vaan pyysin lisätyönä sen lämmittimenkin paikalleen laiton. Selitys siihenkin oli se, että kaikki eivät halua lämmittimen asennusta vaan haluavat sen olevan irrallaan.

        Sitä paitsi nuo Defan ruuvit on niin lyhyet, että hyvä kun läpi yltävät.....

        Lämmitintä ei saa missään tapaksessa jättää irralleen käytön aikana, se on toinen suuri moka. Lämmitintä ei saa edes jättää irrallisena jalkitilaan, koska voi kuumentaa lattiamatot ja suojat palamaan. Ainut oikea paikka on se kiinnitettävä suojateline mihin lämmitin asennetaan, mikä on jo valmiina jossain lämmittimien pakkauksissa. Teline kiinnitetään jalkatilan sivuun etumatkustajan puolelle.

        Eikö ne SAA'TANAN tyhmät asentaja tajua, ettei mitään tarvitse purkaa yksien ruuvien takia. Jos on pienikin epäilys pitkistä ruuveista, jotka voivat mennä liikaa läpi ja aiheuttaa vaurion ei tarvitse kuin laittaa ruuvien alle pieniä laattoja tai prikkoja, jotka lyhentää ruuvin painumista liian syvälle tai olisivat etsineet lyhyemmät ruuvit tilalle

        Pelkkää rahastuksen makua koko touhu.

        VI'TTU KUN ON ANEEMISTA TOUHUA käpykylän polkuautoauto asetajilta. Osaavatko juntit edes sitoa mäkiautoon vetonarua keulalle, vai ovatko siihenkin nikkaroineet vahvinta kettinkiä mitä Suomesta löytyy. Sellaista, joilla rahtilaivat on kiinni satamissa.

        Lue esim. Tapio Ketosen kommentti, mihin johtaa väärin asennettu ja irtonainen lämmitin käytössä.

        www.tuulilasi.fi/kysymys/sisatilalammittimen-paikka


      • <aszdhsgdgdfsczx
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Lämmitintä ei saa missään tapaksessa jättää irralleen käytön aikana, se on toinen suuri moka. Lämmitintä ei saa edes jättää irrallisena jalkitilaan, koska voi kuumentaa lattiamatot ja suojat palamaan. Ainut oikea paikka on se kiinnitettävä suojateline mihin lämmitin asennetaan, mikä on jo valmiina jossain lämmittimien pakkauksissa. Teline kiinnitetään jalkatilan sivuun etumatkustajan puolelle.

        Eikö ne SAA'TANAN tyhmät asentaja tajua, ettei mitään tarvitse purkaa yksien ruuvien takia. Jos on pienikin epäilys pitkistä ruuveista, jotka voivat mennä liikaa läpi ja aiheuttaa vaurion ei tarvitse kuin laittaa ruuvien alle pieniä laattoja tai prikkoja, jotka lyhentää ruuvin painumista liian syvälle tai olisivat etsineet lyhyemmät ruuvit tilalle

        Pelkkää rahastuksen makua koko touhu.

        VI'TTU KUN ON ANEEMISTA TOUHUA käpykylän polkuautoauto asetajilta. Osaavatko juntit edes sitoa mäkiautoon vetonarua keulalle, vai ovatko siihenkin nikkaroineet vahvinta kettinkiä mitä Suomesta löytyy. Sellaista, joilla rahtilaivat on kiinni satamissa.

        Lue esim. Tapio Ketosen kommentti, mihin johtaa väärin asennettu ja irtonainen lämmitin käytössä.

        www.tuulilasi.fi/kysymys/sisatilalammittimen-paikka

        Hyvä idea, laiteaan niin lyhyet ruuvit etteivät ne yllä koko keskikonsoliin kiinni.


    • allekirjoittanut...

      Allekirjoittaneella on ollut Defan sisätilämmitimiä irrallaan toisen merkkisten autojen takapenkeillä, etuistuinten selkänojien väliin suunnattuna yli 30 vuotta eikä mitään vahinkoja ole sattunut. Joskus olen kokeillut istuinverhoilua heti lämmittimen edestä, mutta eipä tunnu erityisen lämpimältä, puhumattakaan kuumalta. Noillla lämpötiloilla ei ainakaan allekirjoittaneen autoja saa palamaan. Onpa kerran sattunut niinkin, että heitin päähineen suoraan lämmittimen päälle johon se unohtui. Seuraavana aamuna ajastinlämmityksen jälkeen auto oli sisätiloiltaan kylmä kun lämmittimen lämpösuojakytkin oli katkaissut virran. Mainittakoon vielä, että päähineeseen ei tullut mitään vaurioita.

    • kOIJJAUTETTU

      Kyllä merkkiliike ne johtojen paikat tietää purkamattakin.

      • VersoDefa

        No eipä tiennyt ja siksipä lupasinkin jakaa tämän jymäytetyksi joutumiseni mahdollismman monen kanssa :-)! Paikkakunta on kuitenkin alueen ainoa isompi kaupunki ja merkkiliike :-).


        Tuleehan tuota laiskuuttan maksettua vaikka pyyhkimien tai lampun vaihdosta, mutta sen nyt tekee silloin tietoisesti. Välillä miettii kuinka ihmisiä voidaan autoliikkeessä viedä kuin pässiä narussa kun kirkkain silmin kerrotaan jonkun asian vaativan sitä sun tätä. Mieleen tulee esim. kun käy esim. luetuttamassa/nollaamassa jotain vikakoodeja tai vastaavia ja vaadittu korvaus voi olla melkoisen ruhtinaallinen....


      • Sinua on kusetettu.
        VersoDefa kirjoitti:

        No eipä tiennyt ja siksipä lupasinkin jakaa tämän jymäytetyksi joutumiseni mahdollismman monen kanssa :-)! Paikkakunta on kuitenkin alueen ainoa isompi kaupunki ja merkkiliike :-).


        Tuleehan tuota laiskuuttan maksettua vaikka pyyhkimien tai lampun vaihdosta, mutta sen nyt tekee silloin tietoisesti. Välillä miettii kuinka ihmisiä voidaan autoliikkeessä viedä kuin pässiä narussa kun kirkkain silmin kerrotaan jonkun asian vaativan sitä sun tätä. Mieleen tulee esim. kun käy esim. luetuttamassa/nollaamassa jotain vikakoodeja tai vastaavia ja vaadittu korvaus voi olla melkoisen ruhtinaallinen....

        Niin... Siksi minäkin puran kotona aina seinän ennenkuin ruuvaan tai naulaan taulun seinään. Nykyään kun ei edes ole mitään testeritä, joilla saisi testattua meneekö jossakin kohtaa sähköjohtoa. Kunpa joku kehittäisi sellaisen...


    • Tee se itte män

      Itse ruuvasin oman lämppärini aivan randomilla ja hyvä tuli! Tarpeeksi lyhyet ruuvit vaan, niin ei pitäisi olla ongelmia.

    • asentaja..

      Mikset tehnyt itse heti kun tiedät kuinka tehdään. Tunti 40 minuuttia on kohtuullinen asennusaika.
      Nykyiset kädettömät nörtit joutavat maksamaan niille jotka tekee, eivätkä vain puhu.

    • VersoDefa

      Asentaja ei osaa nyt lukea. Mieti: haaroittimen pujottelu ilmeisesti Versossa varsin hankalan väylän kautta moottorilta jalkatilaan tuntiin, mikä on siis ihan hyvä suoritus ja sitten 40 minuuttia muovilevyn ruuvaamiseen paikalleen eli yli neljäkymppiä moisesta suorituksesta lisää laskuun.

      Eli jos olisin arvannut, että aletaan purkamaan niin en tosiaan olisi pyytänyt tätä lisätyötä vaan kiinnittänyt sen muuten kuin ruuveilla. Asentajilta on kielletty ajattelu tai heille kai se sama on kun annettuaj töitään he vain tekevät ja toiset tyhmät maksaa niistä :-).

      • Kiala Viulu

        Olisi ollut koko homma tehty alle tuntiin reilusti, jos olisi asennus tehty etumatkustajan jalkatilan oikeaan reunaan

        Johdottaminen olisi ollut helppoa lattiamaton alta johdot piiloon, eikä olisi tarvinnut purkaa koko autoa muutaman ruuvin takia.


    • BMW X6 ja minä

      Jaa, elektroniikkaa??? Tojotassa??? Salli mun nauraa. Eikös siinä Verson Sol Hyper Plus Deluxe varustetasossa ole jo sumuvalot ja sähköikkunat edessä.

    • Ei teippiä

      Mut älkää kuitenkaan käyttäkö teippiä kiinnitykseen,on palonainekset kasassa kun sattuu tippumaan! Se on varma ettei teipillä pysy!

      • Tapem

        No näillä nykyisillä tarrateipeillä kyllä pysyy. Siisti irtisaaminen voi olla ongelma sen sijaan....


    • HUOMIO KAIKKI!!

      Avensikseen EI saa kiinnittää sisätilan lämppäriä ollenkaan, koska kovamuovinen kivasti nariseva keskikonsoli voi sulaa!!!!

      Terv.Maahantujan edustaja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe