Ostin vuosi sitten kerrostaloasunnon, jonka keittiö on mallia ”pommi”. Mieleni tekisi koko ajan enemmän laittaa keittiö uusiksi.
Taloyhtiössä tulee putkiremontti n. 5 vuoden päästä (asunto 4/8 krs). Kannattaako keittiö rempata nyt?
Oletko tehnyt itse keittiöremontin n. 2-10 vuotta ennen yhtiön putkiremonttia? Tuliko ongelmia putkiremontin aikana? Maksoiko taloyhtiö hyvitystä, jos keittiön joutui hajottamaan? Voiko keittiö selvitä putkiremontista ilman mitään vaurioita?
Oletuksena on, että putkiremontti tehdään ns. perinteisellä tavalla. Miten muilla menetelmillä tekeminen vaikuttaisi uuteen keittiöön?
Keittiöremontti ENNEN putkiremonttia
11
6009
Vastaukset
- vqerqertwert
Kannattaisi siistiä pinnat ja myydä se asunto.
- 313423e232
Suosittelen kanssa siistimistä ja muuttamista.
Putkiremontissa WC-tila ja yleensä keittiökin "räjäytetään" pois ihan raakapinnoille. Sitten kun putket asennettu niin tiloihin asennetaan yhtiökokouksen päättämänä standardivarustus. Ainoa mihin voit vaikuttaa on valita ovet ja laatat parista vaihtoehdosta.
Koska remontti maksaa niin yhtiö ottaa lainaa jota asukkaat maksavat korotettuna vastikkeena 10-20 vuotta. Huoneistosi kokonaishinta nousee 20-30 tonnia. Tilastojen mukaan taloyhtiöiden remonttikustannuksia ei saa kokonaan siirrettyä ostajille, joten takkiin tulee vaikka myisit remontin jälkeen pois. - Remppaa vaan
313423e232 kirjoitti:
Suosittelen kanssa siistimistä ja muuttamista.
Putkiremontissa WC-tila ja yleensä keittiökin "räjäytetään" pois ihan raakapinnoille. Sitten kun putket asennettu niin tiloihin asennetaan yhtiökokouksen päättämänä standardivarustus. Ainoa mihin voit vaikuttaa on valita ovet ja laatat parista vaihtoehdosta.
Koska remontti maksaa niin yhtiö ottaa lainaa jota asukkaat maksavat korotettuna vastikkeena 10-20 vuotta. Huoneistosi kokonaishinta nousee 20-30 tonnia. Tilastojen mukaan taloyhtiöiden remonttikustannuksia ei saa kokonaan siirrettyä ostajille, joten takkiin tulee vaikka myisit remontin jälkeen pois.Eihän sitä hintaa 5 v saa asunnon myyntiarvoon siirettyä mut 20 V jo enemmän kuin hyvin.
- vqerqertwert
Tarkoitin tällä lähinnä sitä, että asuntojen hinta arvoon nähden on kovimmillaan n. 6v ennen putkiremonttia. Remontin hintaa et tule saamaan ikinä takaisin myynnin yhteydessä ellei asuntosi ole todella halutulla alueella.
- Remppaa vaan
Putkiremontti on näköjään pitkissä kantimissa jos 5 v päässä on. On aivan ympäripyöreätä ettei remontoisi jos,jos putkiremontti tulisi esim 5-10 v päästä. Remontit eivät tule hetkessä kyllä ne tarkentuvat lähentyessään n 2 v päästä putkiremontin teko päätöksistä voidaan mahd ruveta työtä tekemään. Perinteisellä menetelmällä tehtäessä ei voi asunnossa asua. Yksi hyvä vaihtoehto on ehostaa keittiö rakennustavaroiden kierrätyskesuksesta hakemalla esim keittiökalusteet. Meidän yhtiössä on alotettu rempan suunnittelu n 6 kk sit ehkä 1v päästä remppa alkaa.
- purat ne pois sitten
Riippuu kovasti minkälainen remontti on tulossa ja millainen asunto on.
Mutta onhan ne kaapistot ihan purettavissa.- tulrva aika
Nykyajan kaapistot ei kestä edes sitä viittä vuotta. Voit huoleta uusia ne nyt ja putkiremontin jälkeen uudet.
- jenniina3
Onpas paljon huonoja vastauksia.
Asuntoni ei ole ensisijaisesti tulevaisuudessa mahdollisesti tapahtuvaa myymistä varten vaan asumista varten. Useimmat veivät keskustelua väärille urille. Kiitos parille oikealle vastanneelle. Riippuu hirveästi siitä, miten putkiremppa tehdään. Tuttavan kämppään keittiön putket vaihdetaan eteisen kautta, eli luultavasti mitään jälkiä ei pintoihin synny.
Toisilla mennään keittiön seinästä läpi, jolloin laatoitus menee käytännössä uusiksi. Kaiken muun saanee irti ja takaisinkin.
Mitä tulee kaapien kestävyyteen, kyllä ne normaalikäytössä 10-20 vuotta kestävät, ja varovaisesti asustellen kauemmin kuin asukas.- ikeaanko
Mulla sama tilanne... En tiedä mitä tekisi, putkiremppa 4 vuoden päästä.
- linjasaneerausmies
Keittiöön saa kyllä viemärin ja vesijohdot vedettyä ilman suurempia kalusteiden purkuja, ja kyllä sen urakoitsijan kuuluu kasata se keittiö samaan kuntoon missä se on ollutkin. Harvemmin putkiremontin yhteydessä keittiöitä uusitaan, ja jos pelkät vesijohdot vaihdetaan niin kylppäriinkin pinta-asennuksena yleensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243