Outoa?

amiskoira

En tiedä onko tämä oikea lokero tälle, mutta minulla on seuraavia oireita: aaltoilevaa pahoinvointia ja jatkuva pakonomainen röyhtäilyn/ilman päästämisen tarve suun kautta (välillä omasta tahdosta "röyhtäilen" ilmaa ulos helpottaakseni pahoinvointia), pala kurkussa (johtuu ehkä sitkeästä limasta), sekä välillä aaltoilevaa väsymystä ja heikkouden tunnetta.

Oireilu alkoi vasta muutama päivä sitten syötyäni kaksi euronjuustoa mäkkäristä. Se alkoi hirveallä pahoinvoinnilla ja "röyhtäilyllä", mutta en ole oksentanut. Tässä viikko sitten sain luultavasti ruokamyrkytyksen tai tavallista pidemmän mahataudin, mutta tuskin viikottaisella oireilulla (oksentelua 1pv, ripulia yli 4pv, kylmyyden tunne yms.) on mitään yhteyttä tämän kanssa?

Onko kenelläkään tietoa mistä nämä "oudot" oireet voisivat johtua? Minä olen ollut jo edellisen viikon ja muutaman päivän sairaslomalla viime taudin vuoksi, nyt ei ole enään varaa pitää lomia ja olisi pakko tervehtyä, APUA!

/ 17v tyttö

3

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibsibs

Kuullostaa ainakin tuo röyhtäily ja palan tunne kurkussa ihan refluksilta. Eli mahahapot nousee jotenkin ylös ja on sellainen röyhtäyttävä fiilis kokoajan ja palan tunne kurkussa. Jotkut tietyt ruuat pahenta noita oireita ja saattaa olla jos yhtäkkiä menit syömään ne hampparit, mutta et normaalisti niin syö niin on saattanut jotenkin ärsyttää mahaa. Toki on mahdollista että olet samalla saanut jonkinsortin mahataudin samaan syssyyn jne.

Itsellä ärtynyt suoli ja nyt viime aikoina tullut vähän refluksiakin. Pysyy ruokavaliolla kurissa melko hyvin eikä enää röyhtäytä syömisen jälkeen siihen tahtiin eikä myöskään pala kurkussa tunnu enää sellaiselta kuristavalta.

Kokeile siihen röyhtäilyyn ja muuhun esim. jotain happovalmistetta apteekista. Kannattaa myös kokeilla maitohappobakteereja ihan masun takia, että jos helppaisi niillä oloa. Ja jätä ihmeessä ne rasvaiset ruuat nyt pois ja koita syödä mahdollisimman kevyesti. :)

• amiskoira

Millaisella ruokavaliolla pysyy kurissa ja tarviiko refluksin toteaminen jotain tähystystä..? Itsellä aivan karsea pelko sairaaloihin ja kaikkeen mikä aiheuttaa oksennusrefleksin.. menen suoranaiseen paniikkiin, että alan itkeä ja näkö sumenee ja oikein pysty ajatella järkevästi. :/

Mutta asiaan, tänään otin koulussa vähän perunamuusia ja silakoita, ei tullut oireita, mutta kun iltapäivällä (klo 15:00) söin palan pitsaa ja mustikkapiirakkaa, johan tuli kauhea pahoinvointi ja se jatkuu yhä.. Kauhea nälkä jatkuvasti, eikä uskalla mitään syödä, kun nähtävästi kaikesta iskee pahaolo paitsi esim. mandariineista ja salaatista..(leipä ei niinkään aiheuta huonoaoloa, paitsi välillä, mutta todella lievän..) Jopa aamuinen appelsiinimehu aiheutti aivan hirveän pahoinvoinnin, että meinasin kääntyä koulumatkalla jo takaisin kotiin. :/

• Näränärä

Kuulostaa tutulta oireilulta. Itsellä alkoi miltein jatkuva etova olo, vatsan polttelu ja närästys heti oksennustaudin jälkeen.
      Oireet helpotti muutaman viikon päästä kun aloitin PPI-lääkkeet.
      Ilmeisesti oksentelu löystytti vatsanporttia ja tulehdutti ruokatorvea liikaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe