Elisa huijaa

varokaa

Tänään tuli Elisalta paperi ,jossa sanotaan ettei kaapelimodeemiyhteyteni nopeus nousekaan ja yhteyden hintakin laskee vain yhden euron verran

39 eurosta 38 euroon

Elisa siis valehteli kertoessaan että yhteyden nopeus nousee kaksinkertaiseksi ja hinta pysyy ennallaan

46

7488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et ymmärtänyt

Et ole ymmärtänyt sen Elisan kirjeen sisältöä !

Todellakin nykyinen nopeutesi nousee puolet suuremmaksi samaan hintaan, ja jos et halua nopeuttasi suurentaa vaan haluat pitää entisen nopeutesi niin silloin hinta on paljon halvempi!!!!

Tässä Elisan uudet hinnat:
      256/256 = 35€
      512/512 = 39€
      1M = 49€
      2M = 59€

http://www.elisa.fi/index.cfm?t=1&o=4300.00

• Sonera

Kumma juttu kun soneralla on:

256 / 256 kbit/s 35 € / kk
        512 / 512 kbit/s 43 € / kk
        2 M / 512 kbit/s 51 € / kk
        8 M / 1 M 59 € / kk

Et se siitä halpuudesta!

• Sopuli
        Sonera kirjoitti:

8 M / 1 M 59 € / kk

Et se siitä halpuudesta!

256/256 on saman hintainen ja 512/512 elisalla halvempi joten suht nätisti menee.Veikkaisin että ne kaksi ovat kuitenkin eniten käytettyjä.
        Vaikka nuo hullun nopeat ovatkin Soneralla halvempia.
        Tavalliselle käyttäjälle se 256/256 varmaan jo riittää ja varmasti 512/512.Jos leffoja imuroidana ihan tosissaan niin toki tuo 8M yhteys on aika makea ;-)

• Jeppe

Itse olen käyttänyt elisan (entinen soon) kaapelimodeemia vuodesta miekka ja käpy asti. Tällöin kuukausivuokraan kuului kaapelimodeemi, siitä ei ole erikseen laskutettu.

Viimeinen lasku minulla kokonaisuudessaan on ollut 512/128 kaapelimodeemista 39e/kk ja tähän on kuulunut kaapelimodeemi. (siitä siis ei ole mennyt erillistä vuokraa).

Nyt Elisa mainostaa, että nopeudet tuplaantuu ja hinta pysyy samana. Sain postia, jossa erikseen tämä kerrottiin. Päivän päästä tuli toinen posti, jossa sanottiin, että juuri *sinun* ei tarvitse tehdä mitään, nopeutesi pysyy ennallaan ja laskutuksesi
        menee seuraavasti:

512/128 29e/kk päätelaitteen vuokra 9e/kk
        = 38e/kk

Ennen tätä nopeuden "tuplaantumista" sopimus oli
        512/128
        = 39e/kk (sisälsi päätelaitteen)

Mä en hyvällä tahdollakaan ymmärrä miten mun "nopeus tuplaantuu samaan hintaan"

• Kyllästynyt
        Sonera kirjoitti:

8 M / 1 M 59 € / kk

Et se siitä halpuudesta!

Tuoillaista tietoa kun tänne laitat niin kerro mihin noilla mainituilla hinnoilla noita yhteyksiä saa.
        Olet tähän samaan ja mielestäni täysin virheellisen tiedon levittämiseen syyllistynyt aikaisemminkin.
        Kun tuo nopeus ja kuukausimaksu on vain hyvin pienelle osalle maata niin tieto on silloin täysin väärää ja taas joku ihmettelee miksi minulla maksaa samalla toimittajalla tuo yhteys paljon enemmän.
        Joten selvitä nyt mihin tuolla mainitsemallasi hinnalla noita yhteyksiä tarjotaan ja laita korjattu tieto tänne.

• Saunalahti
        Sonera kirjoitti:

8 M / 1 M 59 € / kk

Et se siitä halpuudesta!

Onpa kallista.
        Tässä Saunalahden hinnat

256/256 kbit/s: 28 €/kk (3 kk laskutusvälillä 26 €/kk)
        - 512/512 kbits: 30 €/kk
        - 1 M/768 kbit/s: 36 €/kk
        - 2 M/768 kbit/s: 44 €/kk
        - Full Rate (8 M/1 Mbit/s): 58 €/kk

• Kyllästynyt
        Saunalahti kirjoitti:

Onpa kallista.
        Tässä Saunalahden hinnat

Sama sinulle kuin tuolle Soneran mannekiinillekkin.
        Kerro mihin tuolla hinnalla noita saa tai jätä kertomatta ollenkaan.

• Saunalahti

• Kyllästynyt

• Saunalahti
        Kyllästynyt kirjoitti:

Vai rajoittuuko se tuohon toiseen mainitsemaasi ominaisuuteen.

Jos et itse osaa tietoa hakea on se sun ongelmas :P Kuten et osaa kun täällä kyselet. Kannattas joskus tutustua esim Saunalahden tai Elisan sivuihin.

• Liisa
        Jeppe kirjoitti:

Itse olen käyttänyt elisan (entinen soon) kaapelimodeemia vuodesta miekka ja käpy asti. Tällöin kuukausivuokraan kuului kaapelimodeemi, siitä ei ole erikseen laskutettu.

Viimeinen lasku minulla kokonaisuudessaan on ollut 512/128 kaapelimodeemista 39e/kk ja tähän on kuulunut kaapelimodeemi. (siitä siis ei ole mennyt erillistä vuokraa).

Nyt Elisa mainostaa, että nopeudet tuplaantuu ja hinta pysyy samana. Sain postia, jossa erikseen tämä kerrottiin. Päivän päästä tuli toinen posti, jossa sanottiin, että juuri *sinun* ei tarvitse tehdä mitään, nopeutesi pysyy ennallaan ja laskutuksesi
        menee seuraavasti:

512/128 29e/kk päätelaitteen vuokra 9e/kk
        = 38e/kk

Ennen tätä nopeuden "tuplaantumista" sopimus oli
        512/128
        = 39e/kk (sisälsi päätelaitteen)

Mä en hyvällä tahdollakaan ymmärrä miten mun "nopeus tuplaantuu samaan hintaan"

Samanlaiset kirjeet sain minäkin eilen ja tänään. Elisan kaapelimodeemi meillä on ollut kolme vuotta. Tuolla 9 euron kuukausivuokralla laskettuna sen hinnaksi tulisi jo aika paljon. (Paljonkohan mahtaa olla vastaavan käytetyn hinta?)

Ollaan nyt yritetty soitella Elisalle, mutta siellä on puhelin jatkuvasti varattuna. Olisikohan muutkin asiasta suuttuneet?

• Pertti
        Liisa kirjoitti:

Samanlaiset kirjeet sain minäkin eilen ja tänään. Elisan kaapelimodeemi meillä on ollut kolme vuotta. Tuolla 9 euron kuukausivuokralla laskettuna sen hinnaksi tulisi jo aika paljon. (Paljonkohan mahtaa olla vastaavan käytetyn hinta?)

Ollaan nyt yritetty soitella Elisalle, mutta siellä on puhelin jatkuvasti varattuna. Olisikohan muutkin asiasta suuttuneet?

Ostakaa oma modeemi älkääkä maksako itseänne kipeiksi vuokraamalla.Sillä teidän vuokrahinnalla olisitte varmaan jo ostaneet 3 omaa modeemia.Nyt vaan jatkatte tyhminä edelleenkin maksamista.Järjen käyttö on näilläkin markkinoilla sallittua :-D

• Kyllästynyt
        Saunalahti kirjoitti:

Jos et itse osaa tietoa hakea on se sun ongelmas :P Kuten et osaa kun täällä kyselet. Kannattas joskus tutustua esim Saunalahden tai Elisan sivuihin.

En kuuna päivänä ole kysynyt täältä apua ensimmäiseenkään kysymykseen joten se siitä.
        Itse kyllä osaan nämä tiedot hakea ja tiedän nämä hinnat niinkuin saatavuudetkin eri operaattorien osalta.
        Kaiki eivät kuitenkaan osaa tai viitsi,tämän huomaat kun viitsit hiemankin selata näitä viestejä siksi tuollainen laittamasi tieto ei ole oikeaa koska siihen ei kuitenkaan ole kaikilla mahdollisuutta.

• Saunalahti
        Kyllästynyt kirjoitti:

En kuuna päivänä ole kysynyt täältä apua ensimmäiseenkään kysymykseen joten se siitä.
        Itse kyllä osaan nämä tiedot hakea ja tiedän nämä hinnat niinkuin saatavuudetkin eri operaattorien osalta.
        Kaiki eivät kuitenkaan osaa tai viitsi,tämän huomaat kun viitsit hiemankin selata näitä viestejä siksi tuollainen laittamasi tieto ei ole oikeaa koska siihen ei kuitenkaan ole kaikilla mahdollisuutta.

Mitäs sitten kyselet.
        "Kerro mihin tuolla hinnalla noita saa tai jätä kertomatta ollenkaan." Oli kysymykses.
        Kyllä jokainen nettiä käyttävä osaa hakea itse tietoa. Ja jos ei osaa on sitten hänen ongelmansa. Turhaan täällä riehut valituksinesi. Kukaan täällä ei ole antanu sun kutsumaasi virheellistä tietoa vaan ne perustuu faktoihin. On sitten jokaisen oma asia jos ei osaa hakea peruusteellisempaa tietoa.

• Liisa
        Pertti kirjoitti:

Ostakaa oma modeemi älkääkä maksako itseänne kipeiksi vuokraamalla.Sillä teidän vuokrahinnalla olisitte varmaan jo ostaneet 3 omaa modeemia.Nyt vaan jatkatte tyhminä edelleenkin maksamista.Järjen käyttö on näilläkin markkinoilla sallittua :-D

Kuka sinulle on sanonut, että olemme vuokraamassa modeemia? Se on sisältynyt sopimukseemme tähän asti. Haluamme vain ennen kuin teemme mitään ratkaisuja asiassa jutella vähän ensin Elisan kanssa. Kunhan se puhelin ei olisi koko ajan varattu.

• Kyllästynyt
        Saunalahti kirjoitti:

Mitäs sitten kyselet.
        "Kerro mihin tuolla hinnalla noita saa tai jätä kertomatta ollenkaan." Oli kysymykses.
        Kyllä jokainen nettiä käyttävä osaa hakea itse tietoa. Ja jos ei osaa on sitten hänen ongelmansa. Turhaan täällä riehut valituksinesi. Kukaan täällä ei ole antanu sun kutsumaasi virheellistä tietoa vaan ne perustuu faktoihin. On sitten jokaisen oma asia jos ei osaa hakea peruusteellisempaa tietoa.

Hieman meni tietenkin tämäkin aiheen ohi (ei mitenkään epätavallista täällä).

Tässä yksi linkki tämän Saunalahden hintoihin jotka mielestäni poikkeavat aika paljon noista itse laittamistasi,lisäksi näissä näkyy saatavuus ainakin noin karkealla jaolla.

http://saunalahti.fi/internet/adsl/adslhinnat2.php

• Saunalahti
        Kyllästynyt kirjoitti:

Hieman meni tietenkin tämäkin aiheen ohi (ei mitenkään epätavallista täällä).

Tässä yksi linkki tämän Saunalahden hintoihin jotka mielestäni poikkeavat aika paljon noista itse laittamistasi,lisäksi näissä näkyy saatavuus ainakin noin karkealla jaolla.

http://saunalahti.fi/internet/adsl/adslhinnat2.php

tässä muka näy :P

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=1478

Mielestäni selvästi ja suomeksi. Ja syytön mä siihen olen jos joku ei asu Etelä-Suomessa tai Turussa. Otan sit vaan osaa :)

• Jeppe
        Liisa kirjoitti:

Kuka sinulle on sanonut, että olemme vuokraamassa modeemia? Se on sisältynyt sopimukseemme tähän asti. Haluamme vain ennen kuin teemme mitään ratkaisuja asiassa jutella vähän ensin Elisan kanssa. Kunhan se puhelin ei olisi koko ajan varattu.

Olen myös yrittänyt soittaa, mutta koko ajan varattu. Yritin käydä Hallituskadun myymälässä mutta siellä oli älyttömät jonot.

Ja Pertti-Hoopolle tiedoksi: luetaan niitä viestejä, en ole tähänkään mennessä vuokrannut yhtään mitään kaapelimodeemia, se on tullut automaattisesti laajakaistayhteyden hankkimisen mukana!

Mielestäni on harhaanjohtavaa mainontaa, jossa sanotaan yhteysnopeuden tuplaantuvan samaan hintaan kun todellisuudessa yhteys pysyy samana, ja hinta laskee eurolla.

* * *

Kerrotko Liisa mitä Elisalta sanotaan, kunhan vain pääset läpi?

• Kyllästynyt
        Saunalahti kirjoitti:

tässä muka näy :P

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=1478

Mielestäni selvästi ja suomeksi. Ja syytön mä siihen olen jos joku ei asu Etelä-Suomessa tai Turussa. Otan sit vaan osaa :)

Niin miksi et voinut tuota heti laittaa.
        Siitä osaa ottamisesta niin taitaa olla senkin kanssa niin että valtaosa Suomalaisista on sitä mieltä että jos pitää asua Turussa niin ei voi kuin ottaa osaa.
        Joka tapauksessa näitä hintoja laitettaessa aina unohdetaan se että hinnat vaihtelevat eri saatavuusalueiden osalla ja vieläpä todella paljon kuten nämä kaksi linkkiä osoittavat :)

PS. Eikös tuo Paimio ole aika lähellä tuota Turkua,Uusikaupunkikin on aika lähellä Turkua ja sinne ei tarvitse edes haaveilla koko Saunalahdesta :)

• MÄÄ
        Saunalahti kirjoitti:

Onpa kallista.
        Tässä Saunalahden hinnat

NO KYLLÄ MÄ OTAN EURON HALVEMMAN NIIN SAAN EPÄVAKAAN HORJUVAN JA HUONOPALVELEVAN JA YKSI IP:ISEN LIITTYMÄN...

AINIIN NYT KUN VAIHTAA NIIN SAA 30E POTKULAUDAN...

NYT MENI VAIHTOON ON SE € SEN VERRAN ISO SUMMA!

• Vertaa muutakin
        MÄÄ kirjoitti:

NO KYLLÄ MÄ OTAN EURON HALVEMMAN NIIN SAAN EPÄVAKAAN HORJUVAN JA HUONOPALVELEVAN JA YKSI IP:ISEN LIITTYMÄN...

AINIIN NYT KUN VAIHTAA NIIN SAA 30E POTKULAUDAN...

NYT MENI VAIHTOON ON SE € SEN VERRAN ISO SUMMA!

Mä myöskin Saunalahden asiakas.Ja hintaero ei oo paljoo,mut onhan siinä nopeudet paremmat viel senkin päälle. Ja Saunalahti ollut luotettavampi.Oli aikasemmin Sonera ja olen 100% tyytyväinen että sen vaihdoin.Ja todella fiksuu muuten kirjoittaa caps lock päällä.Kertoo paljon vastaajasta.

• ootte
        Liisa kirjoitti:

älykääpiöitä: JOS MODEEMI SISÄLTYY SOPIMUKSEEN JA HINTAAN niin silloin SE ON VUOKRAMODEEMI. ettehän te sitä modeemia suinkaan ilmaiseks sieltä saa!!! perkeles pitääks teille kaikki vääntää rautalangasta vai leikitteks te vaan tyhmiä???
        olis kuvitellu teidän tajuavan ton asian muutenkin, ilman huutamista.

• Epson
        ootte kirjoitti:

älykääpiöitä: JOS MODEEMI SISÄLTYY SOPIMUKSEEN JA HINTAAN niin silloin SE ON VUOKRAMODEEMI. ettehän te sitä modeemia suinkaan ilmaiseks sieltä saa!!! perkeles pitääks teille kaikki vääntää rautalangasta vai leikitteks te vaan tyhmiä???

Itse tuota Elisan tapausta en tunne mutta nämä kaksi viestiä joihin vastasit olivat mielestäni täysin asiallisia,mitään "huutamista" en kyllä niistä löytänyt kuten omasta viestistäsi.
        Joten mitä tuohon "Älykääpiöön" tulee niin vilkaise peiliä jos satut sellaisen omistamaan.

Jos tilanne on todella niin kuin nyt näistä viesteistä voi ymmärtää niin kyseessä on varmasti ns.väärä mainonta ja harhaanjohtaminen.

Kyseinen yritys on kyllä syyllistynyt tähän aiemminkin mutta pääsi edellisestäkin tapauksesta kuin koira veräjästä.

Kyseessä oli matkapuhelinliittymän väärä mainonta ja täysin samanlaiseen kuluttajaa harhaanjohtavaan mainontaan syyllistyi niin Elisa kuin Saunalahtikin,Saunalahti sai tuosta jonkinasteisen sanktionkin mutta Elisa ei.

Jos tässä kyseisessä asiassa ilmenee että kuluttajaa todella harhaanjohdetaan niin kehoitan tekemään kantelun Viestintävirastolle sillä Elisan kanssa noista tuskin pääsee sopimukseen.

• Jeppe
        ootte kirjoitti:

Ennen tätä suurta muutosta elisalla oli seuraava liittymä

elisa kaapelimodeemi 512/128 39e 9e kaapelimodeemivuokra

Koska minä olin tehnyt sopimuksen jo aikaa sitten, oli minun
        kaapelimodeemimaksu seuraava

Soon kaapelimodeemi 512/128 39e (eikä mitään muita kuluja!)

Nyt elisa mainostaa, että nopeus tuplaantuu samaan hintaan.
        Minulla vaan laajakaistasopimus muuttuu seuraavaksi

Elisa kaapelimodeemi 512/128 29e 9e = 38e.

Eli euron halvempi ja nopeus on sama.

"ettehän te sitä modeemia suinkaan ilmaiseks sieltä saa!!! "

Ilmasuudesta en tiedä, mutta kun Soon muuttui Elisaksi, niin tämän jälkeen tuli käsite kaapelimodeemivuokra 9e.

Ymmärsitkö? Kannattaa hetken aina miettiä ennen kuin lähtee huutamaan älykääpiötä. Kyse on väärästä mainonnasta, jos nopeus ei tuplaannukaan ja hinta pysyy lähes samana, eikö?

• Pertti
        Jeppe kirjoitti:

Olen myös yrittänyt soittaa, mutta koko ajan varattu. Yritin käydä Hallituskadun myymälässä mutta siellä oli älyttömät jonot.

Ja Pertti-Hoopolle tiedoksi: luetaan niitä viestejä, en ole tähänkään mennessä vuokrannut yhtään mitään kaapelimodeemia, se on tullut automaattisesti laajakaistayhteyden hankkimisen mukana!

Mielestäni on harhaanjohtavaa mainontaa, jossa sanotaan yhteysnopeuden tuplaantuvan samaan hintaan kun todellisuudessa yhteys pysyy samana, ja hinta laskee eurolla.

* * *

Kerrotko Liisa mitä Elisalta sanotaan, kunhan vain pääset läpi?

Tuota...Kyllä se ON vuokramodeemi.Se sisältyy sopimukseen.Ja jos sinä ostaisit oman modeemin niin laajakaistamaksusi halpenisivat sen modeemi vuokrauksen verran.Menikö nyt perille?
        Mutta nyt jatkat sen vuokramodeemisi maksua vaikka hautaan asti,koska se on mukaanlaskettuna siihen kuukausimaksuusi.Turha sinun on ruveta viisastelemaan kun et tiedä miten asiat on.

Minä nimittäin otin huomioon juuri tämän asian kun hankin elisa adsl-liittymän.Kaikki eivät sitä tehneet.Otan osaa.

Liisa,sama juttu tietysti.

• Epson
        Pertti kirjoitti:

Tuota...Kyllä se ON vuokramodeemi.Se sisältyy sopimukseen.Ja jos sinä ostaisit oman modeemin niin laajakaistamaksusi halpenisivat sen modeemi vuokrauksen verran.Menikö nyt perille?
        Mutta nyt jatkat sen vuokramodeemisi maksua vaikka hautaan asti,koska se on mukaanlaskettuna siihen kuukausimaksuusi.Turha sinun on ruveta viisastelemaan kun et tiedä miten asiat on.

Minä nimittäin otin huomioon juuri tämän asian kun hankin elisa adsl-liittymän.Kaikki eivät sitä tehneet.Otan osaa.

No toinen nimittää "Älykääpiöksi ja toinen Hoopoksi" onko noilla sitten jotain eroa ? en tiedä.
        Jotenkin minusta tuntuu että sinunkin lukutaidossasi on jotain vikaa tai sitten luetun ymmärtämisessä.

Vaikka itse en tuota kyseistä asiaa tunne millään lailla niin ainakin pyrin lukemaan edelliset viestit ennenkuin jotain "hoopoa" julistan muka fakta tietona.

• Pertti
        ootte kirjoitti:

Juuri näin.
        Kuukausimaksunne on korkeampi koska teillä on vuokramodeemi.Eihän Elisa todellakaan anna sitä teille ilmaiseksi.Ja tiedättekö mitä tapahtuu jos haluatte vaihtaa toiseen laajakaistaliittymään,esim.sonera?
        Aivan,palautatte modeeminne elisalle koska sehän kuului sopimukseen.Kun sopimus päättyy niin lähtee myös modeemi,eli siis VUOKRAmodeemi.
        Eikä tarvitse kamalan pitkään maksaa vuokramodeemista niin sillä saisi jo oman.Te olette ehkä jo maksaneet esim.kolmen modeemin verran.
        Tässä Elisa tekee kylläkin väärin,koska modeemin voisi kyllä antaa asiakkaale omaksi kun se modeemin ovh.hinta saavutetaan.Mutta sehän on vuokramodeemi (sisältyy sopimukseen) joten miksi annettaisiin.
        Eikä se ole mitään huijausta,maailmassa on hölmöjä jotka eivät tajua näitä hyvin selkeitä juttuja.Ei sille mitään voi.

• näin on
        Pertti kirjoitti:

Juuri näin.
        Kuukausimaksunne on korkeampi koska teillä on vuokramodeemi.Eihän Elisa todellakaan anna sitä teille ilmaiseksi.Ja tiedättekö mitä tapahtuu jos haluatte vaihtaa toiseen laajakaistaliittymään,esim.sonera?
        Aivan,palautatte modeeminne elisalle koska sehän kuului sopimukseen.Kun sopimus päättyy niin lähtee myös modeemi,eli siis VUOKRAmodeemi.
        Eikä tarvitse kamalan pitkään maksaa vuokramodeemista niin sillä saisi jo oman.Te olette ehkä jo maksaneet esim.kolmen modeemin verran.
        Tässä Elisa tekee kylläkin väärin,koska modeemin voisi kyllä antaa asiakkaale omaksi kun se modeemin ovh.hinta saavutetaan.Mutta sehän on vuokramodeemi (sisältyy sopimukseen) joten miksi annettaisiin.
        Eikä se ole mitään huijausta,maailmassa on hölmöjä jotka eivät tajua näitä hyvin selkeitä juttuja.Ei sille mitään voi.

minä olen asunut vuokraasunnossa 20 vuotta,varmaan olen maksanut tämän kämpän omistajalle,jos lähden pois asunto jää omistajalle. Tämä koskee kaikkia,niin modeemia kuin muitakin laitteita mikä kulkee sanan alla vuokra ,omistus oikeus ei muutu.

• Jeppe
        Pertti kirjoitti:

Etkö sä nyt ymmärrä? Vai etkö osaa lukea?

Kun hankin Soon kaapelimodeemin vuonna nolla, niin silloin kyseinen laajakaistaliittymä oli halvin mahdollinen. Se maksoi 39 euroa, johon kuului modeemi mukana. Jos modeemia ei ottanut, laajakaista maksoi silti 39euroa.

Kun Soon muuttui Elisaksi, hintaan tuli 9e vuokramodeemi lisää, jota *minun* ei ole tähän mennessä tarvinnut maksaa.

Nyt kun Elisa pakottaa tuohon vuokramodeemi lisän maksuun aion tottakai modeemin ostaa itselleni, en aio mitään vuokraa maksaa.

Mutta sehän Pertti Spede ei ollut tässä mikään pointti. Pointti oli se, että Elisa käyttää harhaanjohtavaa mainontaa.

Koeta nyt käydä se peruskoulu ensin ja tule sitten jyrisemään tänne palstoille suurella älykkyydelläsi.

• kato peiliin
        Epson kirjoitti:

Itse tuota Elisan tapausta en tunne mutta nämä kaksi viestiä joihin vastasit olivat mielestäni täysin asiallisia,mitään "huutamista" en kyllä niistä löytänyt kuten omasta viestistäsi.
        Joten mitä tuohon "Älykääpiöön" tulee niin vilkaise peiliä jos satut sellaisen omistamaan.

Jos tilanne on todella niin kuin nyt näistä viesteistä voi ymmärtää niin kyseessä on varmasti ns.väärä mainonta ja harhaanjohtaminen.

Kyseinen yritys on kyllä syyllistynyt tähän aiemminkin mutta pääsi edellisestäkin tapauksesta kuin koira veräjästä.

Kyseessä oli matkapuhelinliittymän väärä mainonta ja täysin samanlaiseen kuluttajaa harhaanjohtavaan mainontaan syyllistyi niin Elisa kuin Saunalahtikin,Saunalahti sai tuosta jonkinasteisen sanktionkin mutta Elisa ei.

Jos tässä kyseisessä asiassa ilmenee että kuluttajaa todella harhaanjohdetaan niin kehoitan tekemään kantelun Viestintävirastolle sillä Elisan kanssa noista tuskin pääsee sopimukseen.

ja puhu vasta sitten

• Epson
        kato peiliin kirjoitti:

ja puhu vasta sitten

Eiköhän ne mainosmiehet löydy hieman toisen nimimerkin takaa,joten en ole mainosmies mutta lukutaitoinen kylläkin,joskus jopa ymmärränkin tuon lukemani.

• Paskalahti oyj
        Sonera kirjoitti:

8 M / 1 M 59 € / kk

Et se siitä halpuudesta!

Älkää ostako näiltä Elisoilta ja Saunalahdilta mitään. Ovat pelkkiä huijareita, jotka lähettävät huijauslaskuja puheluista, joita ei ole edes puhuttu. Ja sama koskee nettiliittymiä. Ja mikäli et maksa puheluista, joita et ole puhunut, he siirtävät laskut laittoman koronkiskojayhtiö Lindorff Oy:n perittäviksi. Ja puhelinliittymiäkin myyvät huijaamalla nuoria töihin, joille eivät maksa edes palkkaa.

Älkää rahoittako näitä paskiaisia!
        Niinhän se näidenkin huijareiden kohdalla on, että sitä saa mitä tilaa.
        Ja sitä niittää mitä kylvää

• nappi otsaan
        Liisa kirjoitti:

Elisat ja Saunalahdet ovat täysiä halpatyövoimaa käyttäviä koronkiskojahuijareita.
        Älkää maksako näille paskiaisille mitään!

Ja lähettelevät huijauskirjeitä vielä koronkiskojayhtiö Lindorff Oy:stä!
        Älkää rahoittako näitä huijareita.

• Huijareillekuolema

Tunge vittuusi ne Elisan liittymät a mene itse perässä, vitun munanpuutteessa elävä yh-äpärä!

• Sopuli

Jeps,minä sain saman kirjeen ja kuten "et ymmärtänyt" jo sanoikin niin ymmärsit sen kirjeen sisällön ihan väärin.En kylläkään ymmärrä miten,koska se kirje on kyllä tosi selkeä (?)

• varokaa

Kirjeessä jonka sain Elisalta sanotaan, että olet saanut Elisasta kirjeen jossa kerrotaan että sinunkin kaapelimodemiyhteytesi tuplaantuu

Kuulut kuitenkin niiden Soon kaapelimodeemi-asiakkaiden joukkoon joiden yhteysnopeutta emme automaattisesti nosta vaan hinnoittelemme sen edullisemmaksi

Nykyisin maksan yhteydestä 39 euroa kuukaudessa

Uusi "edullisempi" hinta on 38 euroa kuukaudessa,eli alennusta tulee 1 euro kuukaudessa

Kyllä tuntuu huijauksen maku koko touhussa

• Sopuli
        varokaa kirjoitti:

Kirjeessä jonka sain Elisalta sanotaan, että olet saanut Elisasta kirjeen jossa kerrotaan että sinunkin kaapelimodemiyhteytesi tuplaantuu

Kuulut kuitenkin niiden Soon kaapelimodeemi-asiakkaiden joukkoon joiden yhteysnopeutta emme automaattisesti nosta vaan hinnoittelemme sen edullisemmaksi

Nykyisin maksan yhteydestä 39 euroa kuukaudessa

Uusi "edullisempi" hinta on 38 euroa kuukaudessa,eli alennusta tulee 1 euro kuukaudessa

Kyllä tuntuu huijauksen maku koko touhussa

Sepä erikoista...Vähän oudolta kuullostaa.No,kyllä minun yhteyteni tuplaantuu tai halpenee 4 euroa jos erikseen pyydän etteivät tuplaa nopeutta jolloin hinta pysyisi samana.
        Joistain Soon kuvioista en sitten tiedä mitään.

• pera
        Sopuli kirjoitti:

Sepä erikoista...Vähän oudolta kuullostaa.No,kyllä minun yhteyteni tuplaantuu tai halpenee 4 euroa jos erikseen pyydän etteivät tuplaa nopeutta jolloin hinta pysyisi samana.
        Joistain Soon kuvioista en sitten tiedä mitään.

Oulussapa onki 59e 10/10 että repikää persettä sielä turussa

• Mopo
        pera kirjoitti:

Oulussapa onki 59e 10/10 että repikää persettä sielä turussa

Josta pystyt hyödyntämään maxsimissaan 2MT/2MT

• Kuluttaja

No en ole mutta jos tämä Vessa 24 nyt suostuisi tämän lähettämään.

• Luovu

ja osta oma niin kk maksu tippuu 10 e.
      Eikö ?

• huijareille kuolema

Elisa ja Saunalahti ovat molemmat vedättäjäpaskiaisia. Ja markkinaoikeuteen nämä Saunalahden pellet juuri joutuivatkin. Siellä tulee takkiin huolella aggressiivisesta ja harhaanjohtavasta puhelinmyynnistä näille vedättäjille.

• Laajakaistat123

• kuolema huijareille

Saunalahdelle ja Elisalle tulee loppu.

Ja samoin Lindorffin vedättäjille. Ahneella on paskainen loppu

• Anonyymi

Elisa huijaa kaikessa. Hinnoissa ja nopeuksissa. Kaikki samaa pelkkää kusetusta. Vitun rotat.

• Anonyymi

Nopeudenvaihtelut näkyy sopimusehdoissa. Jos operaattori pysyy niiden rajoissa ei se ole huijannut,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      123
      3134
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      37
      2496
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2435
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2159
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1700
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      172
      1406
    7. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      26
      1345
    8. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      291
      1239
    9. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1231
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1077
    Aihe