alotan viikon päästä ammattikoulun ja aikomus oli samalla suorittaa samassa oppilaitoksessa yo-tutkinto.. onko muilla kokemuksia, että onko raskasta?
onko kaksoistutkinto onnistunut?
1
253
Vastaukset
- Teinityttö
Itse aloitan kolmannen vuoden kahdessa tutkinnossa, valmistun tarjoilija/ baarimestariksi ja kirjoitan neljästä aineesta ylioppilaaksi: äidinkieli, ruotsi, enkku ja pitkä matematiikka. En ole koskaan pitänyt itseäni nörttinä ja tämä paketti on ollut minulle sopiva. Jos tekee läksyt ja panostaa ammatilliseen puoleen samalla intensiteetillä, se maksaa isensä takaisin.
"Rankkuus" riippuu koulutuslinjasta amiksen puolella. Itse käyn ammattitutkinnon niin täysinäisenä kuin suinkin. Tähän asti olen pärjännyt loistavasti, pitkä matikka on vähän kiikun kaakun 6-7, mutta muuten 9-10 kielissä.
Eniten kanttia kysytään käytännön järjästelyissä, joita ovat oman lukujärjestyksen miettiminen ja aikatauluttaminen ym. organisoiminen, mitä ei tehdä valmiiksi, kuten pelkässä lukiossa tai ammattikoulussa. Tokana vuonna koko tuo aikataulutus ja järjestelykin on jo selkäytimessä eikä aiheuta stressiä.
Toivon sinulle hyvää opiskelumotivaatiota ja voin sanoa, että oikesti koulun käynti hyvin kannattaa! Vapaa-aikaa on minulla jäänyt kyllä poikaystävälle ja kavereille, on paljon kivempaa kun asiat on hoidossa ja tietää tekevänsä parhaansa. Jos on vahva tahto tehdä asiat oikein ekalla kertaa, niin rankkaa ei tule olemaan. Ikävää on vasta sitten, kun ei hoida hommia ja kaikki kasaantuu!!
=) Hyvää syksyä ja pidä motivaatio samana, kuin aloittaessasi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875