Olisi mukava saada lisää kirjoittelijoita tänne. Uusia ja tietenkin vanhoja myös.
Tule sellaisena kun olet!
Tietääkö kukaan, saako tuollaisen verhojen ym. lyhentämiseen tarkoitetun, silitettävän 2puolisen teipin otettua verhoja vahingoittamatta pois, jos joskus haluaa verhot takaisin pitkiksi?
Aioin juuri ruveta silittämällä lyhentämään vanhoja jouluisia verhoja, mutta rupesi arveluttamaan. Pitäisikö kuitenkin ommella käsin, konetta minulla ei ole?
Kaipaisin uusia kirjoittajia
49
334
Vastaukset
- j.pukki!
Malta hetki. Kyllä "Hunsvotti" kohta ottaa kantaa.
- tyhjä salkku
Sä sait miinuksen, kun kirjoitit totuuden :DDDD beessisloggi ei tykännyt.
- bessie*
tyhjä salkku kirjoitti:
Missä tuossa oli joku totuus, "tyhjä salkku" ?!
Taitaa olla tyhjää muuallakin? - Pirre*
tyhjä salkku kirjoitti:
Ja taas, palstan valo on asialla...mitä riekut ja räkätät asiallisille kirjoittajille (mm.bessie*) , häppee!
- j-muori
Puhu itsestäsi
- atrian saunalenkki
tyhjä salkku kirjoitti:
Kappas vaan atrian saunalenkki on herännyt.
- kuka tulee
Mikä kokoonkutsuja sinä olet, ylläpidon listoilta?
- bessie*
En minä ole mikään kokoonkutsuja?
KAIPAILIN lisää kirjoittajia. Etkö sinä? - kuka tulee
bessie* kirjoitti:
En minä ole mikään kokoonkutsuja?
KAIPAILIN lisää kirjoittajia. Etkö sinä?En kaipaa, kirjoittajia tulee ja menee omasta vapaasta tahdostaan.
- bessie*
kuka tulee kirjoitti:
En kaipaa, kirjoittajia tulee ja menee omasta vapaasta tahdostaan.
Vapaasta tahdostaan kyllä, mutta ei se ihan noin yksinkertaista ole kuitenkaan.
Joku saattaa lueskella aikansa ja häipyä, vapaasta tahdostaan toki...
Saattaahan joku mennä poiskin kun käsketään, tai kiusaamisen takia, vapaasta tahdostaan tietysti hänkin, mutta mutta...
Sano sinä mitä sanot, mutta minä olen sitä mieltä, että liian vähän tänne tulee uusia kirjoittajia eikä tämä ole ihan sellainen palsta kuin mitä palstan nimi antaisi odottaa.
- äitemuori*
Aika vähän olen nykyäns käyny tällä palstalla, mulla on nyt menossa muuttokiireet ja sitä ennen oli uuden asunnon etsiminen. Ens viikon perjantaina ollaan uudessa asunnossa, toivottavasti. Mä sitä rojun paljoutta, miksköhän sitä on keretynyt vaik en mitään "kerää". Monta säkkiä on mennyt kiertoon mulle tarpeetonta tavaraa Onneks jotku naapurit otti mielelläns osan.. Huhhuh, on se yksinäns tehden aika rankkkaa. Sitä pärjää kupilla ja lautasella, kun kaik on pakattuna ja yks kattila käytös.
Mittailin ikkunoita siin uudes asunnos ja mitkään vanhat verhot ei käy. Mä en ole teippaillut koskaan, luulen et se tarraliima on vaikee poistaa. Mä olen käänätäny verhon yläreunasta (jos on se ns. verholauta) enkä ommellu, eik ole konettakaa. Varmaan jollain on tietoo.- bessie*
Sitä tuntuu vain kerääntyvän minullekin, vaikka olen jo vuosia sitten aloittanut tavaroiden vähentämisen ja olen alunperinkin aina suosinut väljää ja niukkaa linjaa kodeissani.
Päädyin ompelemiseen, vaikkakin näistä napakkaa ja tiivistä puuvillaa olevista verhoista ehkä saisi tuon liimanauhan pois. bessie* kirjoitti:
Sitä tuntuu vain kerääntyvän minullekin, vaikka olen jo vuosia sitten aloittanut tavaroiden vähentämisen ja olen alunperinkin aina suosinut väljää ja niukkaa linjaa kodeissani.
Päädyin ompelemiseen, vaikkakin näistä napakkaa ja tiivistä puuvillaa olevista verhoista ehkä saisi tuon liimanauhan pois.Voi kun minäkin oppisin. Tavaraa on liikaa, jokin muisto sisältyy jokaiseen esineeseen. Muiden mielestä tarpeetonta, minulle kuitenkin tärkeitä.
Isoäidin kolhiintunut kulho. Muistan kun hän teki siihen viiliä sedälleni, aina ilta-uutisten aikaan setä söi siitä viiliä ja leipää jonka päällä oli palvattua lihaa.
Meitä oli monta polvea saman katon alla, lisäksi vanhapoika setäni.
- :>)
Harsi vaan. Ensi jouluna kuitenkin muutat taas verhojen pituutta.
- bessie*
:>)
No en varmasti muuttaisi ihan huvin vuoksi, enkä mitään jouluverhoja edes laittaisi.
Nämä punatulkkuverhot olivat hoivakotiin muuttaneen henkilön kotona, siellä on huonekorkeus varmaan liki 4 metriä.
Nyt haluan laittaa ne hänen huoneeseensa, se on matala ja ikkuna on pieni kaksiosainen. Niin lyhyille verhoille tuskin tulisi olemaan mitään käyttöä missään muualla, joten haluan pitää ne pitkänä.
- lhfi
"Tule sellaisena kun olet! "
Ei onnistu täällä. Jos vaikka rekkautuu ja kirjottaa tänne, niin kohta on muutama nyrppänokka vittuilemassa. - niksejä tulee...
bessie
En usko, että paljon jälkiä jää, siis liimaa. Muutenhan se ei verhoja vahingoita. Muori tuolla jo ehdottikin miettimääni ratkaisua, siis sieltä "yläpäästä", ei "helmasta".
Hankala on tietenkin silloin, jos siellä on valmiiksi ommeltu se rypytysnauha. Tyttäreni lyhensi kerran verhot nuppineuloilla!!- bessie*
Kiitos, "niksejä tulee"
Päädyin ompelemaan, varmuuden vuoksi. Nuppineuloilla lyhennetty verho on minulla asunnossani tälläkin hetkellä. Yläreunasta pelkillä nipsuilla kääntäminen on sekin ollut minun laiskan konstivalikoimassa aina.
Nyt joutuu verhoja kääntämään niin paljon, että se näkyisi ikävästi läpi, jos yläreunasta vain taittaisi.Kuviosovitus ei taitaisi toimia, kun punatulkkujen pyrstöt sojottaisivat pakosta eri suuntiin. Verhotanko on ihan ikkunan yläreunassa, ei katon rajassa.
- k/k
Joka ilta kirjottelen ainakin yhren alotuksen ,kattelen sitä hetken ja poistan tyhmänä.
Ei irtoo suoritus,toisinaan tuntuu et vauhti ei riitä askelmerkille asti.
Mä kaipaisin niit vanhoja puskiin menneitä nikkejä esille kun ne kumminkin tuntuu tää liikkuvan Niin minäkin toivoisin. Ja vanhat nimettömät=vaihtuvanikkiset räksyttäjät (anteeksi nyt vaan) ja kyyniset keljuilijat saisivat olla edes yhden päivän hiljaa. En ymmärrä miksi asialliseen aloitukseen tulee aina vaikka kuinka monta epäasiallista ja ilkeääkin vastausta. Traumoja joillakin, vai?
Miinukset nyt alkaa olla täällä jo niin arkipäivää ettei niitä edes huomaa ;-D
Pahus, noita omiakin verhoja pitäisi... joulukin tulossa!Jesss. Tähän mennessä on löytynyt jo kolme. Ootellaan, kohta hakkaan hunksinkin mennen tullen ;-D)) ja niiiiin aiheesta, niin aiheesta!
Huomiokyky näköjään toimii vielä, mutta olkoon, asiahan oli peräti aiheena. Itse asiassa oma verhojuttukin on jo nytkähtänyt liikkeelle. Kuka sanoo ettei näistä palstoista ole mitään hyötyä?- bessie*
saimaantaka kirjoitti:
Jesss. Tähän mennessä on löytynyt jo kolme. Ootellaan, kohta hakkaan hunksinkin mennen tullen ;-D)) ja niiiiin aiheesta, niin aiheesta!
Huomiokyky näköjään toimii vielä, mutta olkoon, asiahan oli peräti aiheena. Itse asiassa oma verhojuttukin on jo nytkähtänyt liikkeelle. Kuka sanoo ettei näistä palstoista ole mitään hyötyä?Oletpas sinä viitseliäs, "saimaantaka".
Jos siis joulun takia verhot vaihdat. En muista, että olisin ikinä mitään jouluverhoja laittanut.
Muuten kyllä olen tavannut vaihtaa äidiltä omaksutulla tavalla verhot vuodenaikojen mukaan. Äitini ei oikein pystynyt nukkumaan valoisina kesäöinä, ja tarvitsi taas talvella kaiken mahdollisen valon. Lisäksi hän oli herkkä häikäisevälle valolle, joten kesällä laitettiin paitsi makuuhuoneisiin, myös keittiöön ja ruokailutilaan melko tummat ja tiiviit verhot, syksyllä ja talvella taas vähän kevyemmät ja enemmän valoa läpi päästävät.
Olen noissa tullut äitiini, joten noin päin minäkin sitten vaihdan verhot, mutta en enää läheskään joka vuosi tai kevät/syksy. Ilta pilalla ,kertakaikkiaan kun aloin äsken syömään marjapuuroo kiilaruuaks ja arvaa mitä?
Vastoin mieltymyksiäni se oli ihan tönkköä,niin monesti kun olen sanonut et sellasta ohkasta ja juoksevaa.
Neuvo nyt miten sen saa plantattua ohuemmaks niin ei tarvii loppuiltaa näläs istua.bessie* kirjoitti:
Oletpas sinä viitseliäs, "saimaantaka".
Jos siis joulun takia verhot vaihdat. En muista, että olisin ikinä mitään jouluverhoja laittanut.
Muuten kyllä olen tavannut vaihtaa äidiltä omaksutulla tavalla verhot vuodenaikojen mukaan. Äitini ei oikein pystynyt nukkumaan valoisina kesäöinä, ja tarvitsi taas talvella kaiken mahdollisen valon. Lisäksi hän oli herkkä häikäisevälle valolle, joten kesällä laitettiin paitsi makuuhuoneisiin, myös keittiöön ja ruokailutilaan melko tummat ja tiiviit verhot, syksyllä ja talvella taas vähän kevyemmät ja enemmän valoa läpi päästävät.
Olen noissa tullut äitiini, joten noin päin minäkin sitten vaihdan verhot, mutta en enää läheskään joka vuosi tai kevät/syksy.Sama .tapa on minulla, silloin kun verhot vaihdan.
Syksy kun tulee niin verhot vaalenee ja kevynee. Kesän auringolla on kaikissa ikkunoissa mahdollisimman tummat ja paksut verhot.
Nyt on tosin olleet nämä verhot jo pitkään ikkunoissa, miksi vaihtaa kun itse pitää.
Pestä tietty täytyy välillä.
Minun silmäni ja pääni on myös erittäin herkkä valolle. Päänsärky ja parhaassa tapauksessa menen pitkin seiniä liiallisessa kirkkaudessa.
Onneksi on aurinkolasit joita nytkin jossain vaiheessa tiiviisti pidin silmilläni. Pari viikkoa on nyt ollut kyllä melko hämärää, kivaa mulle.- bessie*
koti-kiusattu kirjoitti:
Ilta pilalla ,kertakaikkiaan kun aloin äsken syömään marjapuuroo kiilaruuaks ja arvaa mitä?
Vastoin mieltymyksiäni se oli ihan tönkköä,niin monesti kun olen sanonut et sellasta ohkasta ja juoksevaa.
Neuvo nyt miten sen saa plantattua ohuemmaks niin ei tarvii loppuiltaa näläs istua.Vispaa kuohkeammaksi? Laita jotain mehua vähän sekaan, jos tuntuu vaativan. Esim. tilkka sekamehutiivistettä jos on ja tilkka vettä. Mikäli makua on riittämiin niin voinee tuota ohentaa ihan vedelläkin.
Tai syö kunnon puurona, maidon kanssa. Mikrossa lämmität vähän haaleaksi, maku korostuu eikä kokonaisuus ole liian kylmä. - k/k
bessie* kirjoitti:
Vispaa kuohkeammaksi? Laita jotain mehua vähän sekaan, jos tuntuu vaativan. Esim. tilkka sekamehutiivistettä jos on ja tilkka vettä. Mikäli makua on riittämiin niin voinee tuota ohentaa ihan vedelläkin.
Tai syö kunnon puurona, maidon kanssa. Mikrossa lämmität vähän haaleaksi, maku korostuu eikä kokonaisuus ole liian kylmä.Kiitti bessie*
Pelastit illan ja nyt mä ajattelen vaik kuinka mukavia sinusta. - pertta*
bessie* kirjoitti:
Vispaa kuohkeammaksi? Laita jotain mehua vähän sekaan, jos tuntuu vaativan. Esim. tilkka sekamehutiivistettä jos on ja tilkka vettä. Mikäli makua on riittämiin niin voinee tuota ohentaa ihan vedelläkin.
Tai syö kunnon puurona, maidon kanssa. Mikrossa lämmität vähän haaleaksi, maku korostuu eikä kokonaisuus ole liian kylmä.Keitän aina liikaa puuroa, se kovettuu kun kylmenee. Panen jääkaappiin että säilyy. Yleensä lämmitettäessä tulee pehmeämmäksi. Maitoon tehtyyn mannapuuroon lisään vähän maitoa ennen mikroon laittamista, sitten sekoitam hyvin, on kuin just keitettyä.
Jaa niinku uusia savuverhoja?
Minä kaipaan perhokalastajia, uusimpine nikseineen.
Tavallaan kaipaan myös Linnan Joulu-juhlia Jenneineen, toivottavasti hänellä on silloin tarvetta kaksipuoleiselle teipille.
H.- bessie*
No niin akkapaha, keräähän nyt vähän rohkeutta ja sano suoraan mitä tarkoitat!
Kaksipuolista teippiä - tai useammin kai silikonia nykyään - tarvitaan (jos tarvitaan) vain olkaimettoman ja hyvin avonaisen puvun kanssa. Mikäli yläosa on korsettimainen tai hyvin ryhdikäs ja istuva, ei tarvita mitään. Tuskin pressan vaimo sellaista käyttäisi linnan juhlissa.
Karita Mattilalla taisi olla kerran sellainen kaksiosainen yläosa, kannatteleva osa oli melkein näkymätön, ihonvärinen, ja varsinainen asu liian avonainen. Mutta diivalle sekin sopii, hillitylle emännälle ei. bessie* kirjoitti:
No niin akkapaha, keräähän nyt vähän rohkeutta ja sano suoraan mitä tarkoitat!
Kaksipuolista teippiä - tai useammin kai silikonia nykyään - tarvitaan (jos tarvitaan) vain olkaimettoman ja hyvin avonaisen puvun kanssa. Mikäli yläosa on korsettimainen tai hyvin ryhdikäs ja istuva, ei tarvita mitään. Tuskin pressan vaimo sellaista käyttäisi linnan juhlissa.
Karita Mattilalla taisi olla kerran sellainen kaksiosainen yläosa, kannatteleva osa oli melkein näkymätön, ihonvärinen, ja varsinainen asu liian avonainen. Mutta diivalle sekin sopii, hillitylle emännälle ei."bessie*"
Ylenpalttinen selittäminen vie huumoristakin viehätyksen, kuten se, että ei vanhemmiten käytä kaksipuoleista teippiä.
Joten tämä ukkopaha jätti selittelyt sinulle.
H.- joka sopassa
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Ylenpalttinen selittäminen vie huumoristakin viehätyksen, kuten se, että ei vanhemmiten käytä kaksipuoleista teippiä.
Joten tämä ukkopaha jätti selittelyt sinulle.
H.hunksz
Hae keskustelut kalastuksesta, niin et tarvitse täällä naisten helmoja lyhennellä. joka sopassa kirjoitti:
hunksz
Hae keskustelut kalastuksesta, niin et tarvitse täällä naisten helmoja lyhennellä."joka sopassa"
Jos minä nyt oikein ymmärsin, niin aloittaja sai mitä verhoiluunsa kaipasi.
Minultakin, kuten monilta muiltakin kommentoijilta.
Miksi minua aina syrjitään...nyyh....
H.
Joopa joo. Kuka kaipaa mitäkin.
Eikä voi yhtään mitään, kuin itselleen.
Kyllästyttää täällä kaikki, varsinkin itseriittoisuus.- bessie*
Silläpä juuri.
Jospa ei sitten niin kyllästyttäisi, kun olisi paljon uusia kirjoittelijoita?
Harva muuten voi yhtään mitään itselleenkään.
Ainakin minulla onnistui kaksipuolisen teipin otto ihan hyvin, niitäkin on varmaan monenlaisia.
Ostin jostain postimyynnistä sellaista teippiä housujen lyhentämiseen, ei se onnistunut, ei kestänyt edes ensimmäiseen pesuun asti.
Ostin alle satasen ompelukoneen, siinä on kaikki mitä ompeluun tarvitsen, hyvin on pelannut.
Olen hyvin laiska ompelemaan käsin, on niin aikaa vievää.- bessie*
Kävin sitä varta vasten ostamassa, mutta en silti tohtinut käyttää kun pelkäsin, että poistaminen voisi jotenkin vahingoittaa kangasta, se kun tässä tapauksessa osuisi kaikkein näkyvimmälle kohdalle.
Aikaahan tuohon vähän menee, mutta tänään saan valmiiksi ja pitääkin saada. Jostain syystä (laiskuus) laitan aina vain ihan liian pitkän langan ja se sitten sumppaantuu koko ajan ja hidastaa.
Muuten on kyllä nopea taktiikka, todellakin suunnilleen harsimalla ja harvakseen pistoja.
Ompelukoneen ostoa aina silloin tällöin tuumailen, mutta kun en tiedä kuka siihen tulisi aina tarvittaessa langat laittamaan niin en ole ryhtynyt vielä tuumasta toimeen.
- epäilyttää*
Esimerkiksi joulunviettoketjussa ovat melkein kaikki mielipiteet niin samankaltaisia että äkikseltään luulisin suurimman osan kirjoittaneen saman henkilön vain välillä nikkiä vaihtamalla. Taitaa olla puskajussin nikkejä enimmäkseen.
Mitä väliä sillä on?
Mitä väliä nuuskia kenenkään nikkejä tai nikittömyyksiä?
Kyllästyttää moinen. - mitä väliä?
******** kirjoitti:
Mitä väliä sillä on?
Mitä väliä nuuskia kenenkään nikkejä tai nikittömyyksiä?
Kyllästyttää moinen.Enpä noita ole nuuskinutkaan.
Tännehän kaivattiin uusia kirjoittajia.
Onnistuisihan se nikkejä välillä vaihtamallakin. - +++
mitä väliä? kirjoitti:
Enpä noita ole nuuskinutkaan.
Tännehän kaivattiin uusia kirjoittajia.
Onnistuisihan se nikkejä välillä vaihtamallakin.Eiköhän ne vaihdukin, että kohina käy.
- Pirre*
Tarroista miulla ei ole kokemusta, mutta harsimalla olen lyhentänyt meidän viimeisimmät olohuoneen verhot.
On miulla ompelukonekin, mutku tuntui helpommalta mitata ne sopivaan mittaan ikkunassa ja ajattelin että harsin ne paikoillaan, otan sitten ne alas ja ompelen koneella valmiiksi, vaan miusta ne rupesi näyttämään ihan hyviltä noinkin, verhot on Vallilan hopearaitaista ohutta kangasta ja varmaan hankalaa omeltavaa koneella...siis, selitykseksi kelvatkoon :)
Joo ja, kaipaat uusia kirjoittajia, mutta mistäs sen noista nikittömistä selvän ottaa, vaik lieneevät uusiakin osa..kaivannet kai tunnistettavia uusia jatkossa...vai?- bessie*
Nämä verhot eivät oikeastaan ja tavallaan ole minun, joten hylkäsin alkuperäisen suunnitelmani liimanauhan käytöstä ja päädyin harsimaan.
Harsiminen taas tuntui järkevämmältä kuin vähän tiheämmät pistot, kun on epätodennäköistä että verhoja noin lyhyenä enää tämän jälkeen tarvitaan. Ja sopi paremmin muutenkin minulle :)
Tuossa keittiöni ikkunassa minulla on Marimekon kangasta, se oli siinä pari vuotta sellaisenaan, myyjän saksien ja repäisyn jäljiltä. Ensimmäisessä pesussa rispaantui sen verran, että laittelin nuppineulat alaosaan. Seuraava askel on varmaankin tuo liimanauha, jahka kun...
Haluan ehdottomasti tarkentaa tämän; kaipailen uusia kirjoittajia entisten LISÄKSI. Tavallisia, oikeita ihmisiä keskustelemaan tavallisesti tavallisista asioista. Nikillä tai ilman, ei sillä niin kovin suurta väliä minulle ole, mutta vähän kuitenkin, eli mieluummin yhdellä ainoalla nikillä yleensäkin ja ehdottomasti ainakin yhdessä keskustelussa.
- F vm -48
Satunnaisena kirjoittelemattomana lukijana minua kiinnostaisi jo kunkin kommentin lukukerratkin.
Eihän tuo tieto johda mihinkään toimintaan mutta kuitenkin kiinnostaisi.
Laiskana lukijana voisin hieman valikoida mielenkiintoni kohteita yleisemmän kiinnostuksen mukaan.
Mieheni kirjoittelee jonkin verran kommentteja tälle ja tuonne suhdepalstan kahdelle osiolle mutta eipä hänkään tee juurikaan aloituksia.- bessie*
Valitsen itse otsikon perusteella, ja jatkossa ketjuun kirjoitettujen kommenttien - keskustelun etenemisen - perusteella, lukukertojen seuraaminen on minulle aivan vieras ajatus.
Olen nopea ja silloin kun tänne kerran tulen, niin olen myös LÄHES kaikista aiheista kiinnostunut ja viitseliäs lukija. Availen sekä kiinnostavuus- uteliaisuus- ( esim. miten joku kiinnostava keskustelu on edennyt) että kronologisessa järjestyksessä ja sitten viimeiseksi mahdollisista yli hyppäämistäni ne jotka haluan lukea, kaikkia en avaa koskaan.
En oikein usko lukukertojen määrän kertovan yleisemmästä kiinnostuksesta (no juu, seksi tietysti), mutta vaikka kertoisikin niin minulle sillä ei ole mitään merkitystä.
Silloin kun pyrähdän koneelle esim. lyhyen tauon aikana, käyn vain tällä yhdellä yleispalstalla ja Suomi24 palstoista tämä on käytännössä ainoa, jolla käyn.
Kaupungit/Espoo joskus, mutta varmaan on pari vuotta viime käynnistäni. - virva-tuulia***
bessie* kirjoitti:
Valitsen itse otsikon perusteella, ja jatkossa ketjuun kirjoitettujen kommenttien - keskustelun etenemisen - perusteella, lukukertojen seuraaminen on minulle aivan vieras ajatus.
Olen nopea ja silloin kun tänne kerran tulen, niin olen myös LÄHES kaikista aiheista kiinnostunut ja viitseliäs lukija. Availen sekä kiinnostavuus- uteliaisuus- ( esim. miten joku kiinnostava keskustelu on edennyt) että kronologisessa järjestyksessä ja sitten viimeiseksi mahdollisista yli hyppäämistäni ne jotka haluan lukea, kaikkia en avaa koskaan.
En oikein usko lukukertojen määrän kertovan yleisemmästä kiinnostuksesta (no juu, seksi tietysti), mutta vaikka kertoisikin niin minulle sillä ei ole mitään merkitystä.
Silloin kun pyrähdän koneelle esim. lyhyen tauon aikana, käyn vain tällä yhdellä yleispalstalla ja Suomi24 palstoista tämä on käytännössä ainoa, jolla käyn.
Kaupungit/Espoo joskus, mutta varmaan on pari vuotta viime käynnistäni.Minäkin valitsen ensin otsikon perusteella, sen jälkeen lukaisen vähän mitä on kirjoiteltu ja kirjoitansitten jos jotakin mieleeni tulee. Lukukerrat ja nimimerkit eivät ole pääasia, vaan aihe.
Joskus on keskustelut menneet jotenkin niin pitkälle etten saa enää aiheesta kiinni, koska en yleensä ole aina koneen äärellä, vaan silloin tällöin.
- hevat
kyllä voit olen monet kerrat näin tehnyt. olen jo 74
- bessie*
Kiitos, Hevat
Nyt uskallan nuo vähän tyyriimmät makuuhuoneeni verhot lyhentää talven ajaksi, etteivät peitä patteria. Saa nähdä, olisiko jo huomenna sen verran puhtia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345688Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972602JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t81741Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291468En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171139Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7994Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4937- 62902
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43883HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194817