En jaksa tätä p*skaa enää! (akne)

toivotontaelämää

Olen kärsinyt aknesta jo melkein kuusi vuotta. Tilanne on toki helpottunut siitä, mikä se joskus oli, mutta nyt en vaan enää jaksa. Oon ollut masentunut aknen takia, mulla on huono itsetunto aknen takia ja sosiaalinen elämäni rajoittuu aknen takia. Meikillä saan aika hyvin piiloon sen, mutta entä sitten kun pitäisi olla kaverien eessä ilman meikkiä. Kesälläkin on hirveen korkee kynnys lähteä uimaan ihmisten ilmoille.
E-pillereitä en voi käyttää aurallisen migreenin takia. Antibioottejen sivuvaikutuksia pelkään, eikä niistä lukemani perusteella ole kuni hetkellistä helpotusta. Roaan ei ole yksinkertaisesti varaa. Ja luontaistuotteiden tehoon en pysty uskomaan. Toki ne voivat tuodata vähän helpotusta mutta ne eivät poista ongelmaa. Kosmetologilla oon käyny, mutta sielläkin pitäisi käydä sarjahoidoissa, mihin ei ole varaa.
Mitä helvettiä tässä enää voi tehdä?! Tunnen olevani huonompi ihminen akneni takia vaikka akneni on lievä.
En jaksa...

21

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rlöqjrkw

Mä olen kärsinyt aknesta 35 vuotta, mikään ei ole auttanut. En silti ole antanut sen pilata elämää vaan teen suurin piirtein kaikkea sitä mitä haluan. Sun kannattaa muuttaa asennetta. Sun naamas ei ole maailman keskipiste.

• akneee

niin minäkin. mutta ymmärrän hyvin nimimerkkiä " toivotonta elämää" minun paiseeni ovat olleet kasvoissa ja nivuksissa. ei ole vain kysymys ulkonäöstä vaan särystä ja kivusta. puolta päästä voi särkeä ja isoja punaisia paiseita kasvoissa ei ole kivaa ja varsinkin vielä jos on palvelu ammatti. nivuset, ei voi kävellä ei voi istua. jos olet aknea kärsivä niin on ihme ettet paremmin ymmärrrä nuorta ihmistä...

• rlöqjrkw
        akneee kirjoitti:

niin minäkin. mutta ymmärrän hyvin nimimerkkiä " toivotonta elämää" minun paiseeni ovat olleet kasvoissa ja nivuksissa. ei ole vain kysymys ulkonäöstä vaan särystä ja kivusta. puolta päästä voi särkeä ja isoja punaisia paiseita kasvoissa ei ole kivaa ja varsinkin vielä jos on palvelu ammatti. nivuset, ei voi kävellä ei voi istua. jos olet aknea kärsivä niin on ihme ettet paremmin ymmärrrä nuorta ihmistä...

Itsesääli ja ruikuttaminen eivät auta. Ajattele, jos olisit vaikka sidottu pyörätuoliin tai sairastaisit jotain nopeasti etenevää kuolemaan johtavaa tautia. Elämän voi ottaa uhrina ja harmitella kaikkea tai sitten sä voit nousta vaikeuksien yli. Taudit ei parane sillä, että sä valitat. Julmaa ehkä sun mielestä, mutta ittes nostat, ei kukaan muu. Mitä pikemmin tän tajuat, sitä parempi sulle!

• Trixie23

Aknea sairastavana pystyn yhtymään näihin tunteisiin. Itsellä oli pari vuotta sitten samanlainen asenne, ja nykyäänkin olen toisinaan surullinen ihostani, ja rajoittaa myöskin minun sosiaalista elämää hiukan, mutta onneksi olen nainen, ja meikit on keksitty! Ota ne antibiootit, niistä on tietysti vain hetkellistä hyötyä, mutta itse söin 2 kk antibiootteja, ja kasvoistani lähti kutina, ja tulehdus helpotti tähänkin päivään asti. Meni pahin tulehdus sisäisesti kasvoista pois. Ja asenne on muutettava, syvä rintakokemus puhuu nyt, ajattelet niinpäin, että kasvot paranee, jos paranee. Turhaan sitä huolehtimaan. Itse syön sinkkitabletteja sekä omega3, ja käytän kasvovettä. Kosteusvoidetta en käytä ollenkaan, enkä yksinkertaisesti jaksa stressata enää ihostani, ihoni on alkanut parantua.. Lopeta ystäväiseni huolehtiminen, niin kasvosi näyttää paremmalta.:) voimia sinne, en tiedä miltä sinusta tuntuu, mutta ymmärrän sinua.

• Moioioio

Moikka! Tiedän ihan tasan tarkkaan miltä se tuntuu mistä kerroit. Ymmärrän myös sellaisetkin neuvot, että ala elämään elämääsi, ei se murehtimalla parane, elämä vaan valuu hukkaan. Lisäksi itsekin yritin itselleni hokea, että kasvonpiirteeni ovat kuitenkin normaalit, vaikka akne vaivasikin. Yritin ajatella, että on ihmisiä, joilla on oikeasti jotain todella outoa naamassa, tai muuten jokin vamma vaikka.

Ei se kuitenkaan auta kun naama on kipeä kamalista pateista ja teennäistähän se on peilin edessä hymyillä ja hokea, että näillä mennään kun itku on kurkussa mielipahan vuoksi.

Minun akne alkoi 8 vuotta sitten kun sairastuin auralliseen migreeniin ja e-pillerit piti lopettaa. Siitä alkoi akne historia mihin mikään ei auttanut. Kaksi pitkää antibioottikuuria auttoi hetkeksi, mutta iho paheni heti kuurin loputtua. Kaikki voiteet ja ruokavaliot kokeilin ja tein kaikkeni saadakseni ihon kuntoon. Olen oikeasti kokeillut KAIKEN.

Roaa en edes harkinnut pelätessäni sivuvaikutuksia. Lopulta ties monennenko ihotautilääkäri käynnin jälkeen lääkäri sanoi minulle, että roa on nyt ainut mikä minua auttaa ja puhuttiin sivuvaikutuksista. Hyvin pettyneenä ja pelokkaana aloitin lääkekuurin ja söin sitä 6kk. Lääke aiheutti silmien ja huulten kuivumista sekä lihas ja selkäkipuja. Mieliala koheni kuitenkin kuukausi kuukaudelta kun ihon kunto lähti parantumaan.

Lääke oli tosi tehokas ja aloittaisin sen uudestaan milloin vain! Olen niin surullinen, että noin monta vuotta kärsin ja yritin kaikkeni ja mikään ei auttanut. Itsetunnon rakentaminen uudestaan kesti aikansa, vaikka iho parantuikin. Niin syvälle henkiset arvet ihon vuoksi olivat jääneet.

Lääkekuuri ei ole niin kamalan kallis. Ihotautilääkäri maksaa noin 60-90 euroa kerta, riippuen lääkäristä. Verikokeet 3kpl kuurin aikana maksoivat itselläni 24 euroa kappale. Lääkärillä käyntejä oli 3. Alussa, keskivaiheilla ja lopussa.

Otin roan rinnakkaislääkkeen jolloin 3kk kuuri tuli maksamaan muistaakseni jotain 70euroa. Eli yhteensä 140euroa.

Entä jos koittaisit jostain saada tuollaisen summan kasaan? Saisit melko varmasti ihon kuntoon ja voisit unohtaa koko aknen. Jos olisin sinä, niin yrittäisin ihan kaikkeni, että saisin rahat kasaan.

Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän masentuu, elämä jää elämättä ja arpia tulee kokoajan. :(

Jos et halua tai ole valmis tähän niin yksi tehokkaimmista voiteista itselleni ainakin on ollut sellainen kuin epiduo. Pieni tuupi maksaa jotain 25euroa, mutta se on kanssa tosi tehokas. Alkuun kuorii ihon pois, mutta ihon tottuessa silottaa kiitettävästi finnejä. Minulla se auttoi paljon, mutta en jaksanut enää sitäkään ja kesti silti kauan, että ihonalaiset finnit hävisivät.

Tsemppiä! Kysy vaikka joltain lainaan sitä rahaa :(

• roan syönyt

ei se roakaan ole mikään ihme lääke, itse söin sitä 2 kertaa, eka kuuri kesti vuoden (!!!) ja toinen muutaman kk, joka kerta kuurin aikana iho on ollut täydellinen, mutta kuurin loputtua meni 2kk ja iho oli samassa kunnossa kuin ennen kuuria. Jos tuon olisin tiennyt niin en olisi ikinä aloittanut ensimmäistäkään kuuria, iho, limakalvot ja silmät on käänyt pysyvästi kuiviksi, silmät vuotaa herkästi, ja tulee helposti haavoja ihoon yms.. sitä paitsi ei tiedetä pitkäaikaisista seurauksista joita tuo lääke voi aiheuttaa.. :/ Olen tyytyväinen nyt kun löysin luonnolliset keinot aknen hoitamiseen, lue alempana oleva viesti!

• 15vpoika

Hei, käytän itse ainetta nimeltä cologne toilette ostin kaupausta nimeltä "hurrikaani"
      tässä kuva: http://www.google.fi/imgres?q=cologne toilette&um=1&hl=fi&tbo=d&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbnid=hv3_Lxi8U7Az3M:&imgrefurl=http://www.transmeri.fi/tuotteet/hygienia/eaudecolognetoilette/&docid=NXjYkr0hr23-pM&imgurl=http://www.transmeri.fi/mediabank/176_original.jpg&w=174&h=225&ei=adizUMKgBuPg4QTQl4GgCw&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=159&dur=630&hovh=180&hovw=139&tx=87&ty=94&sig=112942704754926449902&page=1&tbnh=139&tbnw=106&start=0&ndsp=40&ved=1t:429,r:0,s:0,i:80

En valitettavasti löytänyt netistä kyseistä ainetta mutta tuon näköinen pullo on.
      Siis uskoisin tuon auttavan sinua, vaikka itselläni ei olekkaan aknea vaan ihan normaalisti finnejä niin kuin teini ikäisellä on mutta kun tuota levitän iholleni ni oikeen polttaa ja tunnen kun finnit kuivuu. Mä suosittelen edes kokeileen!

• fairie
      • roan syönyt

vaikea akne (syviä paiseita) tulee sisältä päin, itselläni kokemusta, ja siihen mitkään ihon pinnalle levitettävät aineet auta! kuivattaa vaan ihon pintaa jolloin se ärsyyntyy vaan lisää, itselläni kokemusta kaiken maailman naama-aineista monta vuotta ja älyttömästi rahaa on niihin palanut.. Jos on vaan pieniä ihomatoja yms lievä akne niin siihen voin ehkä tehota muuten ei kannata tuhlata rahaa..

• roan syönyt

hei, itselläni aknesta kokemusta 13v.. kaikkea olen kokeillut, roaa 2 pitkää kuuria, antibiootteja monta kuuria, e-pillereitä, ihonhoitosarjoja yms, kaikki lääkkeet auttoi vaan kuurin aikana ja aknenhoitosarjan ehkä ensimmäisen vkon ajan jos sitäkään, tai päin vastoin ärsytti ihoa..

Itse olen vihdoin löytänyt aknen syyn - hormonit. Ja mulla ainakin hormonit reagoi hiilihydraatteihin, eli sokerit, valkoiset jauhot, perunat, riisit pois, lisäksi olen tilannut ulkomailta pantoteenihappoa, olen lukenut netistä ihmisten kokemuksia aknen parantamisesta pelkästään tällä ravintolisällä, mulla se toimi puol vuotta kunnes ilmeisesti totuin siihen, silloin iho oli paljon parempi, jotain pieniä yksittäisiä finnejä silloin tällöin,ei mitään kunnon aknea, varmaan auttaa jos alkaa syömään isompia annoksia ( usassa käytetään jopa 10mg, itse syön korkeintaan 4 mg päivässä ) syön sitä edelleen koska se kuitenkin jonkin verran auttaa ettei tarvi pitää liian ankaraa vhh-kuuria..

Olen vuosien varrella oppinut ettei aknenhoitosarjat auta, jotkut ehkä pikkasen lieventää, ihoa kuitenkin kannattaa puhdistaa hyvin, muttei voimakkailla kuivattavilla aineilla, itse olen käyttänyt viime aikoina tätä http://www.ebay.co.uk/itm/ACNE-Industrial-Strength-Kick-ss-Treatment-/300524312975?pt=US_Skin_Care&hash=item45f8a5198f
      tuolla ihmiset kirjoittaa että on päässyt näillä aineilla aknesta eroon, no itseltäni tuo ei ole poistanut aknea toistaiseksi, olen kyllä käyttänyt vasta n.2kk että voi olla ettei tehoa vielä tässä vaiheessa, kuitenkin "pesee" aika hyvin finnit pois kuitenkaan kuivaamatta ihoa liikaa ja käytän vielä tuon sarjan voidetta, joka kosteuttaa hyvin ja rauhoittaa akneihoa ja sisältää kaikkia luonnollisia aineita.. En tiedä saako tuon tyylistä sarjaa suomesta, en ole jaksanut enää etsiä, kun tuo on toiminut tosi hyvin.. ja on riittoisaa..

Näillä olen saanut naamani kuntoon, ruokavalio on kaikista tärkein ja ravintolisät sekä naamanhoitotuotteet tukee hoitoa. Lääkkeisiin en enää koske, koska ne hoitaa vaan oireita, ei aknen syytä. Hormonitoiminta kuulemma tasoittuu monella kun saa lapsia, joten sitä odotellessa.. :)

• eOtyhmMyyjä VaOstaja

Roasta sen verran että se tulee maksamaan sen 500e se koko kuuri ja siks vanhemmat ei tykkäis ostaa toista samanmoista kuuria vaik ite haluisin sillä sivuvaikutukset ovat niin mitättömiä (huulten kuivumine, silmienkuivuminen ja pieniä alaselkäkipuja.

Selitämpä hieman tota 500e hintaa,
      Alku menet sinne yksityiselle ihotauti spesialistille 50-70e

Hän antaa sulle lääkkeet 2x100 pilleriä, oisko ollu noin 40e/100 pilleriä.
      Näiden lisäksi Vaaleanpunaisen tuubin tahnaa kuivumista varten (26,90e), tämä ei ole pakollinen ottaa mutta otat sen silti (mä ainaki, EI KANNATA ISO TUUBI JA KÄYTÄT 1/10 SIITÄ KUURIN AIKANA) Myöskään elä unoha silmätippoja ostaa tai ei muukun itku auta (itku antaa vettä silmään ja se auttaa :DD)

Sitten kun olet syönyt näitä 2kk, hän haluaa sinut käymään. Hän sanoo näin
      "joo onhan tää jtn auttanut (tämä lause maksaa 60e määrää toiset 2x100 pilleriä hintaan "taivas varjele mik sieltä, SE ON ISO" sitten hän samalla kerralla sanoo että roacutan voi pistää maksa-arvot vituilleen, että tuleppas käymään vielä viikon kuluttua verikokeesee.
      Menet verikokeeseen, juokset sinne huoneesee ja sanot "otas verta" (tämä käynti maksaa taas 50e ,TOTTA USKOKAA!). Sinun yllätykseksesi "maksa arvosi ovat kunnossa, fiilis tässä kohtaa "ei se piikki sattunukkaan mitään ja pääsin sentään koulusta vähäks aikaa poijjes"

Kun kuuri on ohi, TULEPPAS VIELÄ KÄYMÄÄN (ite en menny ku ei parantunu ja KETUTTINIIN PALJON,tosin autto se aika hyvin, silti ei tarpeeks hyvin).

Jos joku ei tätä usko kirjottelee tän jutun perään ja kyseenalaistaa asioita niin voin kysyä äitiltä varmistuksia että miten se menikään.

• kate2

Hei! Kokeilkaa merisuolaa oliiviöljyä. Itse olen kärsinyt yli 11 vuotta aknesta ja syönyt 3 roa kuuria jotka on aluks auttanu ja sit hitaasti muutunu samaan ku ennenkin. Nyt ihoni on pitänyt kunnossa 3 asiaa: 1 ruokavalio= jätä pois sokeri ja jauhotuotteet. Jo pelkästään tällä huomaat ihosi paranevan huikeasti! 2 Sopiva ihon kosteutus= sekoita merisuolaa (tappaa bakteereja ja desinfioi ihoa) Neitsytkookosöljyn tai oliiviöljyn sekaan ja käytä joka ilta. Anna vaikuttaa n20 minuuttia jonka jälkeen pese vedellä ja sen jälkeen vanulapulla ylimääräiset rasvat pois. Näillä kahdella neuvolla saatat pysäyttää aknen kokonaan jos tahdon voima on riittävä ja olet noudattanut ohjeita päivittäin. Sitten 3 neuvo joka keskittyy pelkkien arpien poistoon ja hyvän ihon kunnossa pitoon= Savinaamio. Itse käytän vihreää savinaamiota n. joka 3-4pv. Takana lukkee "Savinaamio soveltuu eri iho-ongelmien hoitoonn kuten aknen, arpisen tai kutisevan ihon ja pienten palovammojen hoitoon. Savinaamio luovuttaa iholle ja hiuksille tärkeitä mineraaleja ja hivenaineita kutren magnesiumia, rautaa ja kaliumia. Valmis naamio sisältää saven lisäksi mm kosteuttavaa aloeveraa ja mustaherukanlehtiuutetta" Ihmiset, en yleensä jaksa kirjotella tälläsille palstoille, mutta nyt jaksan sillä oon oikeesti ollu varmaa 12 vuotta vaikean aknen vanki ja koen suorastaan velvollisuudekseni kertoa että noudattakaa tämän tekstin 1 2 osaa vähintään ja arpien poistoon pelkästään 3! Hinta ei ole esteenä sillä saat kyseiset tuotteet varmasti 20eurolla. Nyt on tahdon voima koetuksella ja jotka ikeesti kärsii aknesta ja on valmiit tekemää mitä vaan niin nyt on teille se viimeinen pysyvä mahdollisuus parantua. Tärkeintä on noudattaa samaa aikaa mainitsemiani neuvoja eikä lipsua niistä. Voitte viim kuukauden päästä tulla kiittämään mua tänne ;). Uskon että oman vaikean aknen jälkeen auttaa kaikille. Olen tuhlannu ennen tätä ainakin 1000 euroa turhaan ihoni pilaamiseen. Kiinnostuneet kyselkää, vastailkaa.

• Kate2

Ainiin lisäyksenä edelliseen ja teidän joidenkin motivointiin, olen laihtunut samalla 8 kiloa ainakin aloitettuani kuurin jossa jauhotuotteet ja sokeri pois. Itse olen korvannut sokerit hedelmillä ja raaka-kaakaolla joka on myös vastoin monien tietämystä hyväksi iholle. Myös pähkinät, mantelit ja rusinat ovat tervetulleita ruokavalioon, mutta kohtuudella! Erityisen paljon suosittelen hedelmistä persimoneja sillä ne ovat oikeasti korvaamaton apu makean nälkään, maistaneet varmasti teitää :). Myös marjasmoothiet ovat hyvä vaihtoehto herkutella ja sokerin sijasta voit käyttää luonnonsokeria=hunajaa :)

• kdpqpfkeo
        Kate2 kirjoitti:

Ainiin lisäyksenä edelliseen ja teidän joidenkin motivointiin, olen laihtunut samalla 8 kiloa ainakin aloitettuani kuurin jossa jauhotuotteet ja sokeri pois. Itse olen korvannut sokerit hedelmillä ja raaka-kaakaolla joka on myös vastoin monien tietämystä hyväksi iholle. Myös pähkinät, mantelit ja rusinat ovat tervetulleita ruokavalioon, mutta kohtuudella! Erityisen paljon suosittelen hedelmistä persimoneja sillä ne ovat oikeasti korvaamaton apu makean nälkään, maistaneet varmasti teitää :). Myös marjasmoothiet ovat hyvä vaihtoehto herkutella ja sokerin sijasta voit käyttää luonnonsokeria=hunajaa :)

Joo persimonit ovat hyviä, raaka-kaakao on myrkkyä. Lisää löytyy netist jos enkku taipuu.

• roan syönyt
        Kate2 kirjoitti:

samaa mieltä, ruokavalio tärkein ja tosiaan 13v aknesta kärsineenä jätän mieluummin herkut pois ja nautin hyvästä ihosta. Aina välillä tulee herkuteltua, itse asiassa nykyään melkein viikottain viikonloppuisin, mutta kummasti se iho rauhoittuu aina viikolla kun syön terveellisesti. Ja nykyään kun ikää on tullut lisää niin ei ne muutamat pikku finnit enää niin haittaa, mutta en kyllä sitä kauheeta paiseaknea mikä mulla oli jaksais kattoa, siksi yritän välttää sokeria ja valkoisia jauhoja, kannattaa myös jättää perunat pois sekä valkoinen riisi ja pasta., sekä leipä. Aluksi voi esim kokeilla hyväkarppausta, eli vaihtaa vaaleat riisit ja pastat ja leivät tummiin, mulla sekään ei riitä joten pyrin välttämään niitä kaikkia. Ja tosiaan tuo pantoteenihappolisä vähän hillitsee tuota aknea, muttei kuitenkaan poista sitä, ruokavalio on se mikä auttaa! Ja hyvin kosteuttavia ihonhoitotuotteita jotka ei ärsytä ihoa.

Nyt taas innostuin joka pv syömään roskaa ja naamakin sen näköinen, nyt taas kunnon vhh päällä ja odotan sitä ihanan puhdasta ihoa mikä muutaman päivän päästä tulee :) Ihanaa kun tietää että voi itse vaikuttaa naaman kuntoon, eikä tarvi esim. pelätä missä kunnossa naama on tärkeänä päivänä, vaan pitää huolen siitä että on edustavan näköinen :)

• Kokemuksella

Oon itse myös akneihoinen. Pyrinkin satsaamaan luonnollisempaan ihonhoitoon. Kannattaisi oikeasti katsella erilaisia luonnollisempia ihonhoitotuotteita sekä tapoja. Ihoa voi myös ylihoitaa, jolloin se ei ainakaan osaa hoitaa itse itseään. Meidät on kosmetiikkateollisuus huijannut käyttämään ties mitä yövoiteita, missä on kaikenmaailman silikooneja ja muuta paskaa jotka tukkivat ihon - ihan suoraan sanottuna. Meikinpoistoaineissa voi olla kuivattavia alkoholeja jne. Ei oikeasti ole ihan sama mitä iholleen laittaa.

Ja tiedän tunteesi.. : ( Itse en myöskään ole enää pitkään aikaan pitänyt uimisesta ja sillon kun akne paistaa naaman läpi päivä on pilalla.

Ainiin. Se tärkein neuvo. Jos puristelet ihoa, niin LOPETA SE. Auttaa heti ja huomattavasti.

• pisdkiv

toi on kyllä totta että puristeleminen pahentaa paljon!! Semmosen ihan valkosen finnin voi kyllä puristaa, mutta vaan jos on varma että saa kaiken ulos;) mulla on nyt niin hyvä tilanne että ei oo kahteen kuukauteen ollu yhtään finnejä!!(tosin ei niitä ennenkää paljon ollu,sen verran kummiskin että täällä käyn välillä kurkkimaassa) mutta kumminkin tulee mustapäitä aina välillä ja nekin tekis mieli puristella mut ne vaan tulehtuu siitä, joten parempi ettei revi naamaa ollenkaan:)

• Aknesta parantunut

JEP Ruokavalio se on, mikä auttaa.
      Sanoisin, että hiilareita saa syödä kohtuudella, mutta gluteenia tai maitoa ei.
      Siis kaikki viljat ja maito pois ruokavaliosta. Puhdasta kauraa voi ottaa, jos pakko.
      Tämä parantaa aknesi viimeistään kolmessa kuukaudessa.
      Kuulostaa vaikealta, mutta kahden ensimmäisen viikon jälkeen ymmärtää, että se on todella helppoa ja palkitsevaa. Viljat voi korvata tattarilla tai hirssillä.
      Itse en syö perunaa tai riisiäkään, korvaan ne esimerkiksi Qvinoalla.
      Jos maidon pois jättäminen huolestuttaa, koska "silloin tulee osteoporoosi", ota lisä calsiumia ja d-vitamiinia.
      Sitten on olemassa yksi ravintolisä, joka saattaa parantaa aknesi ilman ruokavaliomuutosta: Astaksantiini. Syö tätä omega 3- rasvahappojen kanssa esim. 5 mg päivässä. Iho kirkastuu ja akne katoaa. Nämä muutokset oikeasti tehoaa. Itse sylnty lukemattoman määrään roaccutania, mutta ei toiminut.
      Vasta luonnoliset lisäravinteet ja tuokavalion muutos tehosivat. KOKEILE!

• Aknesta parantunut

Ja niin, älä tosiaan nypi kasvoja, vaikka kuinka herkullinen möhkäle olisi puristettavana. Äläkä käytä mitään kasvojenpesuainetta. Pese vedellä vain (tai ylempänä mainittu suola-öljy toimii myös) ja rasvaa luonnollisella rasvalla, kuten kylmäpuristettu neitsytkookosöljy. Älä laita ihollesi mitään, mitä et laittaisi suuhusi!

• tanja803

Hei.
      Aloe veran teho perustuu siihen että keho puhdistuu( ohutsuoli) mitä kautta se vaikuttaa solunuusiutumis tasolla. ihosolut uusiutuvat 3vkon välein, eli näkyviä tuloksia on havaittavissa jo 3kk käytön jälkeen. Solut tarvitsevat ravintoaineita, jotka imeytyvät ravinnosta paremmin, kun vatsa voi hyvin. Ravintoaineiden imeytyminen tapahtuu ohutsuolistossa.
      Aknehan on tulehdustila, ja ihmisen immuunivasteesta 70% on juuri siellä suolistossa ja vatsassa.
      Aloe vera on itsessään antibakteerinen ja antiseptinen tuote.
      Juomaa otetaan 30-90ml päivässä. Aloittaa voi suuremmalla annoksella ja vähentää sitten ns. ylläpito annokseksi. yksi litran pullo maksaa 30e eli noin euron päivässä.
      Eikä pidä pelästyä sitä että iho saattaa tulla huonommaksi hetkellisesti aloituksen jälkeen, kun elimistö puhdistaa kuonaineita ulos myös ihon kautta, tämä on hetkellinen reaktio ja tilanne paranee kun hoitoa jatketaan

Ulkoisesti ihoa hoidetaan myös aloe vera tuoteilla.
      iho pestään päivittäin liguid soapilla, pullo tätä maksaa 17e ja on myös erittäin riittoisa,( saattaa kestää jopa reilun puoli vuotta)
      puhdistetaan pesun jälkeen Activatorilla 14e ja rasvataan propolis/gelly voiteiden sekoituksella propolis voide 26e ja gelly 19e,

Tuotteet saat minulta joko hakemalla, tai postin kautta suoraan sinulle.

voit käydä tutustumassa myös kotisivuihini osoitteessa http://myaloevera.fi/tanjabrand/kotisivu

Yst terveisin Tanja

• Med doc

Aloe vera tuotteita on ollut myynnissä kymmeniä vuosia ja yhtä kauan
      niiden on tiedetty olevan täysin hyödyttömiä aknen tai minkään muunkaan sairauden hoidossa, ne ei hyödytä muiden kuin ahneiden myyjien taloutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe