Onko kokemuksia 177 hp Mitsun kestävyydestä (2011-2012 mallit)?
Semmoinen ollut mielessä hankkia, manuaalina. Automaatissa aina enemmän vikoja kuin manuaalissa. Onko kellään tietoa ko. mallista jolla olisi ajettu esim yli 100 tkm? Harvassa ne varmaan on, mutta mahdollista.
Liekö nuo mallit tehty Hollannissa vai onko Japanin tuontiakin? Mistä sen näkee autossa missä tehty?
Onku uusi malli Mitsun koneella jossa 150 hp? Onko se sama kuin 177hp tehon alennuksella muutettuna?
Tuntuu kun palstoja lukee niin aina on jotain, turbo, häiriömerkkivalot palaa, vaihteisto/kytkin, neliveto, EGR... Koskee toki joka merkkiä.
Tojolla kun ajellut niin koskaan ei mitään ole ollut vaikka kohta 200 tkm mittarissa, toki siinä kohta jotain remppaa tulee varmasti, mutta toivottavasti ei mitään katastrofaalista. Minulle on se kestävyys yksi tärkeimmistä kriteereistä, sen verran kallista autoilu on Suomessa.
Outlander 2.2 DiD
58
31111
Vastaukset
- inlander
Onhan se takuu 5v/150000km. Ei luulis olevan huolta vikojen vuoksi!
- Bissubissu
2011-12 mallisissa on PSAn tekemää 156 ja 177 heppaista konetta.
Tässä uudessa on uusi Mitsun oma kone ja tämä uusi tulee Japanista
kun edelliset tuli Hollannista kaikki.
Kyllä sen automaatin uskaltaa ostaa kun on takuu voimassa.
On se senverran mukavampi ajella kuin sitä keppiä koko ajan hämmennellä.- outlanter
"Outlanderit on valmistettu vuoteen 2008 asti pelkästään Japanissa (Nagoyassa), mutta syksyllä 2007 Mitsubishi ilmoitti, että osa tuotannosta siirrettään vuoden 2008 aikana Eurooppaan."
Eli edellisestä mallista ainakin vuosimalli 2007 on japanilaista perua. - Outtis2
177 hp on Mitsun kone, 156 hp on PSA:n HDI. Mutta onko 2013 malin 150 heppainen Mitsun vain PSA:n?
- Zztool
Takuu on 3 vuotta tai 150000 tkm, mutta ei näköjään pidä paikkaansa, minulla oli vaikka mitä vikoja ja myös kytkin hajosi, ja aina sanoivat Delta autossa, että ei mene takuuseen kuluva osia ja eikun maksa itse, kytkimen hajotessa autolla oli ajettu noin 117000 tkm, oireet alkoivat jo 60000 tkm: ssä kytkin luisti joskus, syyttivät, että olen luistattanut kytkintä tai vetänyt kärriä, mutta romu, mikä romu
- HDi-DID
Eikös se 177hp ole täsmälleen sama kone kuin 156hp mutta siitä on vain otettu enemmän tehoja,
156hp koneesta saa kuulemma "lastuttamalla" eli uudelleen ohjelmoimalla 177 heppaisen.- Don Mitsu
177 on Mitsubishin DID, 156 PSA:n HDI. HDI automaateissa. Mutta kenen valmistama kone 2013 mallin 150 heppasessa?
- joooh.
Eri koneita ovat. Mitsun kone on vähän uudempaa perua, siinä on mm. muuttuva venttiilienajoitus.
Mitsubishi 4N14 mallimerkinnällä kun googlaa niin saa tietoa.
http://www.mitsubishi-motors.com/en/discoveries/motorshow/2012/pms2012/pdf/PMS_EnP_4N14.pdf
Tämän mukaan 150 hp tehokukemaa kantava konekkin on tuo 4N14. Todennäköisesti tehoa on tiputettu kulutuksen pienentämiseksi.
- Näin..
177 heppanen on Mitsun kone, 156 heppanen PSA:n kone.
- outcrosout
Misubishi Lancer on vakuutusyhtiöiden tutkimuksissa todettu kaikkein vähävikaisemmaksi autoksi. Outlander ei varmaan ainakaan manuaalivaihteistolla ole paljon huonompi. Kolmas Outlander/Ccrosser menossa eikä yhdessäkään ole ollut mitään vikoja tehtaan asentamissa varusteissa. Ekassa oli Volkkarin diesel uudemmissa PSA:n 2,2 litrainen diesel. Kaksoiskytkinautomaatti on ainakin vielä (20000 km) pelannut suhteellisen hyvin.
- Don Mitsulle
"177 on Mitsubishin DID, 156 PSA:n HDI. HDI automaateissa"
--------
Kuinka kun mulla on 156hp automaatti -12 ja koneen päällä lukee DID?- Don Mitsu
Jaa, empä osaa sanoa. Joitain 156 HP HDI on olemassa manuaalinakin (2.2 kone). Mutta 156 HP DID? Mitä lukee manuaalissa ja muissa merkinnöissä? Oisko koneen päällä sama suojamuovi kaikissa?
- juu...
Don Mitsu kirjoitti:
Jaa, empä osaa sanoa. Joitain 156 HP HDI on olemassa manuaalinakin (2.2 kone). Mutta 156 HP DID? Mitä lukee manuaalissa ja muissa merkinnöissä? Oisko koneen päällä sama suojamuovi kaikissa?
Taitaa vaan olla sama muovi koneen päällä.
Mutta sääntö lienee niin, että 177hp mitsun kone ja taitaa olla nykymalli vain manuaalilla.
Jos jostain paperista, tai ohjekirjasta näet koneen tarkan mallinumeron, niin se toki kertoo varmatsi kumpi se on.
Mitsun kone on 4N14, ja se on mivec, eli muuttua venttiilienajoitus.
- Don Mitsulle
Papereissa kyllä lukee HDI mutta koneen päällä tosiaan DID
Ja siis 156hp kaksoiskytkinautomaatti- Don Mitsu
Paljonko koneella ajettu? Onko ollut ongelmia automaatin tai muiden suhteen?
- Don Mitsulle
Reilu viis tonnia ajettu, ei ongelmia ;)
Tai no jos jotain pakko keksiä niin en tiedä onko se vika vai ominaisuus kun
liikenneympyrästä poistuu niin vilkkuviiksi ei palauta. Voi olla että niissä on
tarkoitus käyttää sitä 3 räpsyn vilkkua.
Eli koskee tilannetta jossa rattiä ei käännetä kovin paljoa.
Ei tosin millään muulla autolla moista tullut vastaan.
Kaupunkiajossa saattaa toisinaan valittaa DPF SYSTEM FAILUREA
eli pienhiukkassuodatin ei pelaa alle 60km/h nopeuksissa ja sinne kertyy
töhnää jota se ei pysty polttamaan. - utelias jne
mitenkä selviää ristiriipunnasta?
- outlanderisti1
Kertaakaan ei ole ollut ristiriipunnan kanssa ongelmaa.
- HeikkiW.
Kun laittaa lukitun nelivedon päälle niin eikös silloin kaikilla pyörillä ole veto päällä ja pääsee vaikka ristiriipunnasta?
- utelias jne.
HeikkiW. kirjoitti:
Kun laittaa lukitun nelivedon päälle niin eikös silloin kaikilla pyörillä ole veto päällä ja pääsee vaikka ristiriipunnasta?
- Tietää.
HeikkiW. kirjoitti:
Kun laittaa lukitun nelivedon päälle niin eikös silloin kaikilla pyörillä ole veto päällä ja pääsee vaikka ristiriipunnasta?
Lukittu asento vain takaa, että noin 50% voimasta menee kokoajan taakse.
Edessä ja takana on avoimet tasauspyörästöt. Luistonesto jarruilla kuitenkin voi pelastaa ristiriipunnastakin, tosin sitä ei Outlanderissa ole säädetty toimimaan kovin voimallisesti. - outtis2
HeikkiW. kirjoitti:
Kun laittaa lukitun nelivedon päälle niin eikös silloin kaikilla pyörillä ole veto päällä ja pääsee vaikka ristiriipunnasta?
Ei pääse ristiriipunnasta, luiston esto kyllä voi helpata mutta samalla kun auto huomaa sutimisen se höllää kaasua. Lukot olis poikaa.
- 102030405060
outtis2 kirjoitti:
Ei pääse ristiriipunnasta, luiston esto kyllä voi helpata mutta samalla kun auto huomaa sutimisen se höllää kaasua. Lukot olis poikaa.
Joo en tiedä auttaako se Outlanderissa, sen sijaan pajerossa ja L200:essa luistonesto kyllä pelastaa ristiriipunnasta.
Jarruilla toteutetun luistoneston tehtävähän on juurikin tasauspyörästön lukon korvaaminen ja hyvin toteutettuna se aika hyvin sen tekeekin, mutta luistonestojärjestelmissä on suuria eroja eri autoissa.
- outlanderisti1
Ei minulla ainakaan työmatkan varrella eikä maantiellä ole tullut vastaan tilanteita että olisin ristiriipuntaan juuttunut. Kerran olin paikassa jossa oli vain kolme pyörää maassa kiinni, auto kallellaan ja toinen takapyörä ilmassa. Automaattinelivedolla ei lähtenyt minnekään mutta lukitulla hyppäsi reippaasti takaisin tielle.
- Tietää.
Taidat höpöttää.
Ei yleisellä tiellä mihinkään ristiriipuntaan joudu, työmatkan yleensä selviää vajaavetoisellakin.
Ristiriipunta on tilanne, jossa toinen etu ja toinen takapyörä on ilmassa. Koska autossa on edessä ja takana avoimet tasauspyörästöt kuten Outlanderissa on, voima karkaa ristikkäisiltä pyöriltä.
Citymaastureissa kaikissa on avoimet tasauspyörästöt akseleilla, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Yleensä ongelmaa on korjattu traction control systeemillä, eli luistonestolla. ABS antureilta saatavan nopeustiedon perusteella, jarrutetaan liian nopeaa pyöriviä pyöriä, jolloin niille luodaan keinotekoisesti vastetta. Tämä saa voiman menemään pitäville pyörille, jos saa.
Tosin, citymaastureissa, näitäkään systeemeitä ei ole viritetty erityisen tehokkaiksi, yksi syy on varmasti se, että ne kuormittavat voimansiirtoa rajusti. Ja kai auton valmistaja haluaa myös pitää eron citymaasturin ja maastoauron välillä, jottei maasturien myynti lopu ihan kokonaan. :)
Tässä on video katsottavaksi siitä miten tasauspyörästö toimii:
http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI
Nelivetoisessa autossa, tasauspyörästöjä on vähintään etu ja taka-akselilla, useissa myös keskellä. Outlanderissa keskellä on tästä kirjasesta selviävä toteutus:
http://www.totuusnelivedosta.com/extrat/pdf/Outlander_07_4WD_kasikirja.pdf
- Oulander1
Oulander 2,2 d a. vm. 2012. Varokaa taka-akselin alla olevaa lelumuovista
lisäainesäiliötä. Meni rikki jostakin mitättömästä kimmokekivestä tms.
Korjaaminen maksaa n. 1000 e.
Kurkatkaa taka-akselin alle, ennen kuin ostatte tai muuten voi mennä ureat alle ja matka katketa.
Maastoon, lumiteille tai pikkuteille ei ole mitään asiaa ilman metallista lisäsuojuslevyä. Sitä ei ainakaan vielä saa maahantuojalta, vaan on itse sepitettävä.
Sama vaiva taitaa koskea Peugeotin ja Citroenin rinnakkaismalleja.
Nykypäivänä mitään tällaista ei laatuautoissa pitäisi olla.- Mutsipitsi
Minulla sama auto vm.2010.nyt ruvennut herjaamaan lisäainepumpun liian korkea lämpötila ja huollossa ei löytäneet vikaa,vika nollattu ja vuorokauden sisään taas rupesi tietokone herjaamaan,huoltoon taas ensiviikolla.Veemäinen tämmönen vika ja kallista!
- gasoliino
Siis mikä ihmeen urea-lisäainesäiliö??? Ei siellä mitään sellaista ole. polttoainetankki vain.
- se puhdistaa putket
Jos se ureasäiliö onkin vain eturauhasvaivaisten lisävaruste.
- Mutsipitsi
Kyllä siellä vaan sellainen on,niin ikävää kuin se onkin.Ja moottorikin on kuulema sitikan tekemä,näin minulle Mitsun huollossa sanottiin!
- 102030405060
Mutsipitsi kirjoitti:
Kyllä siellä vaan sellainen on,niin ikävää kuin se onkin.Ja moottorikin on kuulema sitikan tekemä,näin minulle Mitsun huollossa sanottiin!
156 heppainen on PSA:n eli Peugeot Citroenin kone.
177 heppainen on mitsun oma 4N14 mallimerkintää kantava kone, tarkalleen ottaen tämä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4N1_engine#4N14
- ekajavikamitsu
Uudessa korimallissa lisäainesäiliötä ei ole sijoitettu auton alle suojaamattomasti, kuten vuosimallissa 2012 D autom. on selvä riski lumisilla mökkiteillä.
Auto huojahteli pahasti esim. rekkojen tullessa vastaan. Syy: takaiskari vuotava, vaidettiin uuteen 60.000 km määräaikaishuollossa. Nyt kulkee taas vakaasti.
Rengasmelu pirullisen kova karkeilla asfalteilla. - Nyky-Nyky
Onko muilla kokemuksia 2012 automaattilaatikon nykimisestä? Laatikkoon vaihdettiin takuuna merkkiliikkessä uusi kytkin mutta nykiminen ei täysin poistunut. Nykiminen ilmenee pääasiassa kun laatikko on vaihtanut 2:lta 3:lle.
- viisasvenäläinen
Moikka! On kokemusta, minulla 2012vm 2.2 diesel automaatti. Nykiminen alkoi 55tkm ajettuna. Länsiautolla softa päivitetty. Nykiminen loppui vain vähäksi aikaa. Sitten todettiin että kytkin rikki. Meni vaihtoon tehdastakuuna kilsoja silloin 70tkm samalla päivitettiin vaihteiston softa ja öljyt uusittiin. Nyt 10tkm ajettu ilman ongelmia toistaiseksi. Huollossa sanottiin että auto kerkesi toimi liian kauan vanhalla softalla mikä kulutti kytkintä, tämän takia eka päivitys ei auttanut. Kannattaa vaatia korjausta takuuseen jos kilsoja ei ole kertynyt vielä paljon. Remppa joka mulle tehtiin oli n3k pinnan arvoinen. Olisi hieman vituttanut maksaa tuon itse.
- Anonyymi
Kirjoitin tänne tuolloin 4.12.2015 tuosta nykimisestä.
Delta-auto päivitti tuolloin softan niin nykiminen loppui. Sen jälkeen on mennyt kampiakselin päässä oleva stefa. Nyt 8/2020 on ilmennyt vakavampaa!? Autolla vm. 2012 ajettu vain 115000 km. Nyt automaattilaatikko on muutaman kerran heittänyt itsekseen manuaalitilaan. Vaihteiston öljyt vaihdettu vuosi sitten. Mistä tuo voi johtua? Onko tulossa kalliskin remontti?
- RooperttiS
Ohjelmisto juttu. Itsellä vaihtoi todella pehmeästi kunnes alkoi kuulua vaihdossa kova paukahdus ja koko auto tärisi. Sinne vaihdettiin uusi softa ja sen jälkeen vaihtanut 2 > 3 paljon terävämmin nykäisten kuin alkuperäisellä softalla. No eipä onneksi enää pauku ja tärise koko auto vaihtaessa. Paukahdus oli kuin olisi ysimilisellä ammuttu auton sisällä ja tärähdys sellainen kuin joku ottaisi auton sivusta kiinni ja heiluttelisi autoa 10cm sivulta toiselle. Mitään osia omaani ei vaihdettu. Tuo softvika kuulemma oli tunnettu ja tiedossaoleva vikaa ja samaa ollut muillakin vastaavissa Mitsuissa.
- viisasvenäläinen
Minulla 2.2did 156hp aitomaatti. Ajelen nelivetoisrlla asetuksella. Vantaan normia aamu/iltapäivä ajelua keskinopeudella 45-50 km/h. Kuluts on ao ajossa noin 9l/100km ajotietokoneen mukaan. Mielestäni liian korkea ao autolle. Mitä kulutuslukemia olette saaneet omillanne? Olen esim ajanut ystävän bmw x5 2007 3.0diesel ja saanut omalla ajotyylillä 9l/100l kulutuksen. Autossa on reilut 70hp enemmän ja painoa myös eneystäv ihmetyttää oman outlanderin jano.
- samanlainentäälläkin
Mihin sitä jatkuvaa nelivetoa tarvitaan cityasfaltilla? Vaihda vaikka 4WD AUTO-asetukselle niin kulutus putoa heti pari litraa.
Sitten laita laatikko manuaalipuolelle ja vaihda vitonen silmään sillä noilla nopeuksilla automaatti käyttää aina nelosta ja siinäkin säästyy huomattavasti.
Ja vielä kolmanneksi kokeilepa mitata sen auton todellinen kulutus tankkauksien välillä sillä ainakin itsellä se ajotietokone näyttää eina reilusti enemmän kuin todellinen kulutus. Yleensähän ne valehtelee päinvastaiseen suuntaan. - Miksu01983
110 Tkm ajanut ilman mitään ongelmia (manuaali laatikko) todella hyvä auto ollut, jos vertaan Mb c220 cdi farkku vm 10 jota sai hinata lavetilla vähän väliä korjaamolle. (160tkm) ja vaihtoon meni. Mitsu
- Huoltokirjakunnossa
Höpöjä puhelet.
Automaatti kestää varmasti siinä missä manuaalikin yleensäkin kyse on käytöstä ja huoltamattomuudesta, jos ongelmia esiintyy....sama koskee kaikkia autoja.
Normaalikäytössä ei mitään ongelmaa.!!! Näin on.
Itse olen ajanut mitsulla 356tkm ilman ongelmia, joten kestää kyllä 100tkm ja ylikin pitkästi mutta huolen olen autosta pitänyt siinä salaisuus. - Kooma7
Tässähän alkaa ooppeli tuntumaan laatuautolta!
- alliansseja
Mitsubichihän on nyttemmin osa Nissan-Reanault allianssia. Myös itseäni on kiinnostanut Outlander, mutta automaatilla, joskin uudemman mallin automaatin on kerrottu olevan toiminnaltaan melko hidas. Kyseessä muistaakseni eri valmistajan laatikko kuin vanhemmissa malleissa (?).
- http://www.topspeed.com/cars/car-news/mitsubishi-to-become-part-of-the-renault-nissan-alliance-ar174796.html
Mitä Mitzuun tulee, niin en tiedä tuon merkin markkinaosuuksista, mutta kyllä niitä aina siellä täällä näkee. Pidän enempi siitä vanhemmasta hai-typpisestä keulasta kuin näistä uusista ei-minkään näkösistä ja liki rumista keuloista. Hondalla & Co sama ruma muotokieli, mutta makunsa kullakin.
Opel taasen on nyttemmin PSA:n omistuksessa ja tulee jatkossa saamaan sen tekniikan. PSA:sta tulee tuon hankinnan myötä Euroopan toiseksi suurin valmistaja heti Volkswagenin jälkeen.
Nykyisin auton hankinta, sen valinta on tullut vaikeaksi päästöpolitiikan ja siihen sidottujen maksujen vuoksi. Pitkin Eurooppaa eri alueilla on yhä enempi ajokieltoja x - kategorian saastuttajille ja progressiivisesti yhä tiukemmaksi muuttuu. Suunnilleen pakko käytettyäkin katsellessa ostaa vain Euro-6 luokan kulkine.
- sharknose
Se haikeulainen on muuten pikkasen isompikin kuin tämä nykyinen.
Nykyinen on tätä uutta ahdasta suuntausta jossa kuskinpenkille mennään kuin hansikkaan sisään eikä siinä paljoa pääse liikkumaan.
Haikeulassa on tilaa jokasuuntaan ja vöissäkin kiinniollessa helppo kurkotella vaikka takapenkille. - höööööööööööööö
Mulla Outlander 2011 turbodieseil automaatti. Nyt ajettu 175000 Km. Jarrut korjattu ,etu 120 tuh, takaset juuri äsken. Huollot tehty,eikä mitään muuta kun ajettu vaan,automaatti toimii erittäin hyvin ja vaihtaa ,ettei juuri huomaa. En voi moittia .
- Delttaaa
Mulla Outlander 2,2 HDi Instyle Navi TC-SSt At automaattivaihteisto rikki ajettu 100000
- Delttaalle
Mikä automaatin tuli? Kuinka kallis remppa?
- Server
Ostin uuden mitsubishi outlanderin 2.2 did intense manuaali 2wd:n hieno peli kuluttaa vähän, hyvä ajaa. Huoltohinnoista ei tietoa huolenpitosopimus tuli otettua myös
- Anonyymi
mulla vuosimalli 2012 rikki koko ajan jostain, nyt automaattivaihteisto korjaus maksaa 17000,- euroa, älkää ostako Mitsua!!
- Anonyymi
Jos samasta mallista on olemassa hybridi, kannattaa se ottaa mieluummin.
- Anonyymi
Vm. 2014 Outlander (2.2. 4x4, automaatti, diesel) ajettu nyt 118 Tkm. Takapyörän laakerit vaihdettu takuuseen. Muuten toimii niinkuin sveitsiläinen kello, ei vielä ainakaan mitään moitittavaa
- Anonyymi
Vanhaan kirjoitukseen; automaatista on varmasti vähemmän huolta ja murhetta kuin manuaalista!
Oikein käytettynä ja huollettunakestää kilometrejä enemmän, huoltoa ja kulumista vähemmän, ajomukavuutta ja vaivattomuutta enemmän:.
Ja taitaa automaattien myynti olla jo reilusti enemmistö uusista henkilöautoista, jos en ihan väärin erästä tilastoa muista?
Lisäksi nuo japanilaisten, Mitsunkin käyttämä CVT-laatikko on parannettu versio vanhasta, kauan markkinoilla olleesta luotettavasta ja kestävästä laatikosta, joten en epäilisi hetkeäkään sen toimivuutta meidänkään olosuhteissa.
Toista ovat nuo sakemannien käyttämät kaksoiskytkentäaskit, jotka ovat olleet varsinaisia murheenkryynejä alusta alkaen!- Anonyymi
Automaatteja lienee maailman autokannasta ollut enemmän ’aina’. Ei se mikään uusi juttu ole. USAssa, joka on autoilun ’kehto’ ja siellä eniten autojakin, on aina ajettu automaateilla. Läntisessä Euroopassakin aluksi automaatit olivat lähinnä premiumien vaihteisto, mutta nykyisin jo useimpien mallien yleisempi vaihtoehto uusissa autoissa.
Automaatti on kestävämpi, vähemmän huoltoa ja korjauksia vaativa kuin manuaali.
Tietysti rikkomalla, ’tahallaan’ tai väärinkäytön vuoksi voi saada myös automaatin rikottua, kuten manuaalinkin. Se on tietysti toinen juttu.
Ei muuten nuo saksalaiset kaksoiskytkentävaihteistotkaan enää mikään murheenkryyni ole. Epäonnistunut versio oli muistaakseni jokin versio 7-vaihteinen dsg:stä, mutta siitäkinhän jo kohta melkein kymmenkunta vuotta sitten, kun siitä luovuttiin. - Anonyymi
Minulla on Mitsussani ihan oikea ja perinteinen 6-vaihteinen momenttimuunninautomaatti. Nelivetoinen ASX 2,2 dieselmoottorilla, vm 2017.
Momenttimuunninvaihteistoja on ollut markkinoilla useita vuosikymmeniä. On varmasti perinteitä manuaalia kestävämpi ja vähemmän altis tahattomille ’väärikäytöille’, jotka voisivat rikkoa jotain, kuin manuaalit. Toimintavarmoja ja käytännössä huoltovapaita.... jos nyt yleensäkään auton jostain toiminnosta niin voi sanoa. - Anonyymi
Nykypäivän automaatti on varmasti vikaherkempi ja ongelmallisempi, kuin manuaali. Aina kun lisätään antureita, ohjausyksikköjä ja sen myötä pirusti liittimiä, on selvää, että vikaherkkyys kasvaa ja korjaus on vaikeampaa. Tästä ei kannata edes kiistellä, lapsikin sen ymmärtää.
- Anonyymi
On vasta hiukan vajaat 350 00km viidessä vuodessa kokemusta automaateista työajossa ja kun ei enempää kokemusta tai vikoja ole ollut, en osaa sanoa vielä sen kestävyydestä mitään?
Jatkan siis kokemuksen keräämistä ja palaan asiaan kun niitä vikoja tai korjaamista ilmenee!- Anonyymi
Korjataan tuo km-määrää, kun jäi yksi nolla pois, ajettuna 350 000 km.
- Anonyymi
Mulla on viimeinen Suomeentuotu 2wd did koneella oleva manuaali outlander vm. 2018 nyt mittarissa n.80000 hyvä auto vetää raskaitakin kuormia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783