Fanita Costello Hautamäkeä! Costello käyttäytyy aina hyvin, on ystävällinen, tyylikäs ja sympaattinen. Hän on virtuoosimainen kitarasankari, jonka sooloja seuraa aina ja aina vaan kyllästymättä. Hän on loistava lavaesiintyjä, biisien tekijä ja osaa myös laulaa. Costello on ansainnut menestyksen, ilman häntä ei olisi rokkenrollia! Costellolle oma patsas Tampereelle! Costello!
Katso kohta 1:23-1:57 ja hämmästy, jumalaare mikä rokkenrollshow: http://www.youtube.com/watch?v=jw6BgBKA3YA
Costello Hautamäki on rokkenrollin kuningas!
34
2614
Vastaukset
- <<<
COSTI ON OMA IDOLI JA SUURI SUOSIKKI.... MÄ OON IHAN HULLUNA POPEDAAN
- On se on
Costi on paatunut junkkaji,
- arvostan silti kyllä
Ei se nyt ihan noin mene, että kuningas. Kitaristina Suomen parhaimmistoa ja osaa tehdä neljän soinnun biisejä mutta mitä tulee kuninkuuteen niin siitä ollaan kaukana. Costellon soolot kaipaa jotakin muuta kun mitä niillä kuulee. Pate on Pate ja Costellon ei saa mennä laskemaan omaa tasoaan sillä, että esittää Paten jo tulkitsemia biisejä. Costellon esittämänä suhteellisen mitättömällä äänellä jonkun 20centtiä niin on siitä fiilikset kaukana. Maailma on täynnä sellaisia covereita mitä Costello voi esittää soolokeikoilla ja nostaa omaa tasoaan kun kipaleet ovat äänelle sopivempia. Popedan levyttämiillä biiseillä saa äkkiä vinkuheinä leiman.
- jyh2
Costello on toki aina osannut säveltää hyviä melodioita ja tehdä hyviä biisejä sekä soittaa kitaraa. Myös silloin nuorena poikana. Totuushan on se, että Costi ei varmaan koskaan olisi lähtenyt soolorundeille tai siitä tullut niin puhuelias lavaesiintyjä (kuin mitä hän nyt on), jollei Pate olisi sekoillut tosissaan vuodet 1999-2007. Costi otti Paten roolin bändin liiderinä noina vuosina ja teki paljon haastatteluja ja oli monesti keikan pääsolisti kun Pate ei siihen kyennyt.
1980-luvulla Costi oli vuosia toisenlainen. Hyvin ujon oloinen ja monesti valokuvissa ja keikoilla tukka silmillä, ikäänkuin verhoutui piiloon sinne kutrien taakse. Tukka sekaisin ja kajalit silmissä liikkui. Rööki roikkui suupielessä ja yritti esittää kovaa kundia.
Kova palo hällä on kyllä musan tekemiseen. Jos ei tee Popedalle levyä tai biisejä, niin tekee soololevyjä tai tekee biisejä muille, tekee musaa telkkaohjelmiin ja teatteriesityksiin, tuottaa muiden levyjä ja soittaa välillä muiden levyillä vierailijana, käy muiden keikoilla vierailijana tai käy katsomassa muiden keikkoja, tekee soolokeikkoja paljon yms yms. Sitten siihen päälle vielä sata keikkaa Popedan kanssa joka vuosi. Tuntuu lehtijuttujen, tv- ja radiohaastattelujen perusteella olevan melkoinen musahullu ja kokoajan on the road.
Ihme, että liitto kestää tuollaisen. Itse jos olisin noin musalle omistautuneen miehen vaimo, niin en varmana moista kauaa jaksais kun toinen on kokoajan menossa.
- kiitämään allright
Kesä 85 josta näytelmä ja elokuva ei tosin tästä tapahtumasta. Popeda haki Costellon. Se oli sellainen kenkätehras .Nyt Costello lähdetään kiitämään. Äijä on ihan hyvin pysynyt päihteistä erossa ja kunnossa.
- mahticostello
Erittäin hyvä homma. Nimittäin kaikki muut rokkimiehet on jo kuolleet tai alkoholisteja.
- no melkein
Bändin solisti (naapuri kertoi)sydäntautiklinikalla alkoholin takia. Saakelin fiksu mies kun ei ole päihteisiin sortunut. Nätytää ikäistään nuoremmalta. Kaksikymmenvuotiaalta.
- ukkeli2
Jo on taas juttuja. Patea muka taas jonkun muka tietävän pellen mukaan viina vie. Näköjään kun hän on kerran holistin leiman saanut, ei se päältä pois lähde vaikka ei edes anna itse sille aihetta. Kumma vaan kun esim. Syrjän Martti tai Linholmin Olli ei kanna hateillaan samaa viittaa tai niistä juoruta samaan malliin tai keksitä juttuja. Samalla lailla nekin on entisiä viinan suurkuluttajia ja ollu ongelmaa aiemmin alkoholin kanssa.
Ja Costi muka näyttää 20-vuoltiaalta. Ukolla pallomaha, tod. näköisesti kalasta tai hyvästy ruoasta kertynyt. Harmaita hiuksia iso tukko ohimoilla joita aina välillä värjäämällä peittää. Silmäpussitkin jo t´silmien alla. Ikämieheltähän se jo näyttää ja niin toki jo kuuluukin. Täyttää tänä vuonna 50v. Eli on jopa vanhempi kuin 48v.
- Ei kukaan
Kukaan ei uskoisi Costelloa 48-vuotiaaksi.
- tulee vielä
Coastello hakkaa nää mitä nää on rocksuomii-iskelmävirtuoosit mennen tullen. Mutta jos totta niin Pate on korvaamaton.
- näinon
Patee ei korvaa kukaan. Kansa haluu Paten.
- ja mennään
näinon kirjoitti:
Patee ei korvaa kukaan. Kansa haluu Paten.
Joo. Naapurisi oikeessa. Verettiin taysissa happee. Patee eikorvaa Costello näin on. Miettikää nyt siloposkinen Costello Paten paikalle.
- oho hui
Costewllo on sata ja näyttää parikymppiseltä.
Bändin ja Ikurin nuorekkain jäsen.- onks se vasta sata
120-vuotias. Aina ollu uskomuksessa että Costello on 120-vuotias.
- VOISI USKOO JOKU 70
onks se vasta sata kirjoitti:
120-vuotias. Aina ollu uskomuksessa että Costello on 120-vuotias.
Äijä on vasta sata. Luulin parikymppiseksi. Äijä onkin SATAVUOTIAS.
- kiitämään
Kesä 85 ja Popeda työpaikalle. Kenkätehras missä.
- musiikki ja
Costello lähti.
- Costellon fani
Katsoin seuraavana päivänä kirjoituksestani, onko tullut kommentteja. Ei ollut. Nyt tulin uudestaan katsomaan ja ilokseni huomasin kommenttejä tulleen hyvin. Kirjoitin ton muuten vähän sen jälkeen, kun olin käynyt keikalla. Tän kesän oon kuunnellut paljon 30-vuotinen sota-kokoelmaa. Tää on se yö on levyn helmi. Viime kesänä myös, talvella levy oli jäähtymässä. Mukavaa loppukesää!
- Anonyymi
Pobeda on Pobeda niin kauan kun Costello ja Pate Mustajoki ovat bändissä. Mut on basisti Jyrki Melart jättänyt Pobedan.
- Anonyymi
Joskus Seiskassa, lehdessä Patelta oli kysytty, että milloin hän vaikuttui suuresti, tai jotain vastaavaa. Vastasi että kun näki Costellon ekaa kertaa saunassa....
- Anonyymi
On meleko heleppo pittää häntä kitaristivirtuoosina kun oon vuosikaudet kuunnellu popedan livesuorituksia jossa hän on kirkkaasti popedan paras livesoittaja kun koko ajan pyssyy tahdissa ja vireessä sekä yltyy huimaaviin nopeisiin tilulilu soittojuttuihin jotka vaatii sorminäppäryyttä/teknillistä osaamista ja myös aivotyötä on täytynyt tehdä noiden eteen. Otetaan esimerkkinä kappale nimeltä kauheeta ja kamalaa jonka riffi on jo niin haastavan vaikia soittaa että amatöörillä menis sormet ja aivot solmuun (molemmat sammaan aikhaan hah!). Ja on niitä muitakin kuten esim popedan instrumentaalinen musateos nimeltä bublibax jossa pannaan testiin aina kitaristi Costello hautamäki ja aina soittanu sen hyvin (niin livetilassa kuin levyllä).
- Anonyymi
Lisään sen vielä kommenttiini että mitä tulee hänen ratkaisuihin kitaristina eli kun on säveltänyt noita kitarakuvioita, riffejä ja sooloja niin se on sitten vähän eri asia eli kuka tykkää ja kuka ei. Mä nimittäin tykkään enemmän popedan arwo mikkosen(edesmennyt) ja ari puukan kitarakuvioista&riffeistä koska ne on eeppisempiä kuin costellon kitarakuviojutut. Mut costello on kirkkaasti siis popedan teknisesti paras kitaristyi/livekitaristi. Suomen maasta ei taida löytyä kettään paremphaa livekitaristia kuin hän tai noh voihan niitä löytyä jos alakkaa tutkimaan ja etsimään niitä mut ihan takuuvarmasti(sori ehdottomuuteni) on suomen kautta aikain yksi puhtaimpia ja teknisesti parhaimpia livekitaristeja kun ei montaa muuta vastaavaa tuu ainakaan nyt heti mieleen ,mut joku jukka tolonen, erja lyytinen ja Esa pulliainen on myös osaavia livekitaristeja. Sekä Dave lindholomi ja on niit muitaki toki. Tuntuu vuan siltä että ei oo juuri koskaan costello livenä tekeny virheitä kitaransa kanssa.
- Anonyymi
No ei se Costello nyt kummoinen soittaja ole. Ei Popedan biisit ole teknisesti mitään kovin haastavia soittaa. Ihan perusrokkia perus sooloilla. Toki Popedan paras kitaristi on.
Mut Markku Petander tai Erja Lyytinen painii ihan eri sarjassa. Tai Emppu Vuorinen. Tai Ben Granfeld tai Sakari Pesola. Tai Timo Tolkki tai Tuomas Wäinölä, Mikko Kosonen ja Heikki Silvennoinen tai Kupiainen- Anonyymi
En ole väittänytkään niin että popedan kappaleet on teknisesti haastavia soittaa vai oonko sanonut niin? Sanoin vain että muutamissa&joissakin kappaleissa on teknisesti haastavia kohtia soittaa kuten otin esimerkkinä kauheeta ja kamalaa kappaleen riffin. ja kappaleen bublibax "kakkosvaihe" jossa hän ensin hitaan vaiheen jälkeen soittaa sen nopean soolovaiheen jossa tilulilu tyylistä soittoa niin ei tosiaankaan kovin helppo soittaa tuo kohta. Oon samaa mieltä että popeda on perusrokkia eikä popedan biisien vaikeustasoa voi nyt verrattakaan esim jonkun tasavallan presidentin tai king crimsonin soiton vaikeustasoon.
- Anonyymi
Ja mun mittapuulla loistava kitaristi voi olla sellainenkin jonka riffit ei ole vaikeimmasta päästä ja minä koko ajan olenkin puhunut nyt siis livesoittamisesta. Livesoittajana costellon täytyy olla yksi parhaimmista eli menee ainakin mulla top5:een suomalaisista livekitaristeista. Enkä katso siis mihinkään genreen eli perusrokin soittaja voi olla yhtälailla yhtä taidokas livesoittaja kuin esim progerock bändin livekitaristi.
Yksi asia mikä on vuosikausia kummastuttanu mua, on puhe popedan musan kohdalla suomirokista sillä kun oon kuunnellu vuosikaudet kaikkia eri popedan levyjä niin ei se nyt kovin suomirock tyylistä ole se popedan musa vaan juuret on hyvin vahvasti pohjois-amerikassa ja aika moni kappaleista menee duurissa tai osittain duurissa tai duurin ja mollin välissä eli ei ole varsinaisesti duuria eikä mollia. Tunnetuin popedan mollikappale on ehkä pohjantähden alla. Taas ihan päinvastaisesti esim rokkikone tai maailmankaikkeuden suvijenkka menee duurissa. Esim maailmankaikkeuden suvijenkka tuo mieleen myös yhtymäkohdat ruotsalaiseen poprock musaan + pohjois-amerikka ja myös suomivivahteet kuuluu tossa kappaleessa. Kyllä siis popedassa kuuluu suomivivahteet toki myönnän sen, mut on paljon enemmän suomessa bändejä ja artisteja joista voi käyttää termiä "suomalaistyylistä musaa" kun popeda ei sitä ole , ainakaan kovin vahvasti. - Anonyymi
Minusta suomen paras kitaristi on Erja lyytinen. Seuraavana tulevat esa Pulliainen, dave lindholm ja Heikki silvennoinen. Costello hautamäki on minusta Suomen paras livekitaristi.
- Anonyymi
Hair of the dog on sitten Mudin biisi...
- Anonyymi
Pate on ehkä huonoin laulaja kautta historian. Hyvä kun poistuu takavasemmalle ja saadaan uusi juippi sen tilalle
Kylläpä se rockin kuningas on monien mielestä Elvis. Joidenkin Chuck Berry. Itselläni ei ole tohon oikein mielipidettä. Jos jotain pitäisi sanoa, niin sitten vaikka Chuck Berry tai Paul Rodgers.
Mitä taas Costelloon tulee, niin olen aina ajatellut, että ulkonäön perusteella hän sopisi paremmin johonkin Bon Jovin, Mötley Cruen, Van Halenin yms. tyyppiseen hard rock tai hair metal bändiin. Pate Mustajärvi on tyylillisesti ihan toisesta maailmasta, hän on aika äijä.
Mitä sitten Popedan musiikkiin tulee, niin sitä en sitten kuuntele. Tiedän kyllä millaista musiikkia bändi tekee, olen kuullut radiosta kyllä, mutta bändi ei kuulu suosikkeihini.- Anonyymi
Voisin heittä tähän sulle biisisuosituksia eli vähän sekalaista ja kun kävin sun kanavallasi eli profiilissa niin en pystynyt sulle sinne lähettämään biisisuosituksia niin ajattelin tähän kenttään lähettää sulle niitä.
Tässä ulf lundellin tuotannosta biisisuosituksia sulle 3 kappaleen verran=
1.USA
2.Kitch
3.Pulver
Tässä Monica törnellin tuotannosta 3 biisisuositusta;
1.Im in love with a big blue frog
2.Long long weekend
3.Drop dead
1.Iris Kukka-Suklaakakku
2,.Iris kukka-Tuomiopäivän pasuuna
3.Iris Kukka-Kuunkierto
1.Aknestik-Maanalle
2.Aknestik-Naapurin parrakas lentovaris
3.Aknesti-Kuu ulvoo,erämaa vaeltaa
Kerro mitä tykkäsit. Kerro mulle myös että haluatko jatkossa vastaanottaa biisisuosituksia minulta. Onko joku muu paikka jossa voisimme vaihtaa biisisuosituksia? Onjko sulla heittää joitaki mulle? Anonyymi kirjoitti:
Voisin heittä tähän sulle biisisuosituksia eli vähän sekalaista ja kun kävin sun kanavallasi eli profiilissa niin en pystynyt sulle sinne lähettämään biisisuosituksia niin ajattelin tähän kenttään lähettää sulle niitä.
Tässä ulf lundellin tuotannosta biisisuosituksia sulle 3 kappaleen verran=
1.USA
2.Kitch
3.Pulver
Tässä Monica törnellin tuotannosta 3 biisisuositusta;
1.Im in love with a big blue frog
2.Long long weekend
3.Drop dead
1.Iris Kukka-Suklaakakku
2,.Iris kukka-Tuomiopäivän pasuuna
3.Iris Kukka-Kuunkierto
1.Aknestik-Maanalle
2.Aknestik-Naapurin parrakas lentovaris
3.Aknesti-Kuu ulvoo,erämaa vaeltaa
Kerro mitä tykkäsit. Kerro mulle myös että haluatko jatkossa vastaanottaa biisisuosituksia minulta. Onko joku muu paikka jossa voisimme vaihtaa biisisuosituksia? Onjko sulla heittää joitaki mulle?Mää kuuntelen aika paljon 1960-80 -lukujen musiikkia kuten vaikka rockia countrya, poppia, iskelmää. Klassistakin kuuntelen joskus. esim. 1500-1700 -lukujen musiikkia.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Mää kuuntelen aika paljon 1960-80 -lukujen musiikkia kuten vaikka rockia countrya, poppia, iskelmää. Klassistakin kuuntelen joskus. esim. 1500-1700 -lukujen musiikkia.
mut onko kiinnostusta vaihdella musaa mun kanssa ja mikä paikka sopisi semmoseen ? Onko sulla sähköposti? Mä voisin panna tohon alapuolelle oman sähköpostini mutten ole varma aionko tässä yhteydessä lähettää sähköpostini sulle ja ylipäänsä enhän mä mitään pakota sillä pallo on sulla eli sä voit vapaasti päättää haluatko aloittaa tällaisen kanssani? Onko kiinnostusta? Oletko facebookissa? Mä en ole enää facebookissa tai en ole ollu siellä yli reiluun vuoteen. En mä ole liittynyt oikein minnekään mutta olen mä yhdellä musasivulla käyttäjänä jossa käyttäjänimenä on steelesman10. Musasivun nimi on www.rateyourmusic.com ja jos kiinnostaa rekisteröityä sinne niin tule vaan sinne porisemaan musakeskusteluihin meidän monien kanssa jos kiinnostaa eikä tuolla paikassa rekisteröityminen ja siellä oleskelu&postaaminen maksa mitään ja sitten jos aiot tulla sinne niin muista luoda mahdollisimman vaikea salasana koska rosvot yleensä kyttää helppoja salasanoja. Tuolla sivustolla olisi siis meillä kahdella mahdollisuus jutella musiikista. Ei välttämättä huono idea jos jutellaan tässä näin musiikista ja annetaan toisillemme musasuosituksia. Kun olen perillä sun fanituksesta eli 60-80-lukujen musa kuten rock, country, pop ja iskelmää sekä klassinenkin 1500&1600 luvun klassinen niin kun nämä on nyt takaraivossa niin voin antaa sulle vinkkejä &suosituksia. Sopii kyllä sekin että ihan tässä vaihdellaan musasuosituksia keskenään. Sähköposti on myös yksi mahdollisuus mut kun en uskalla kertoa tässä sähköpostiani enkä usko että sinäkään uskallat kertoa tässä omaa sähköpostiasi. Ja sitten on se yksi vaihtoehto jonka kerroin eli tuo musasivu jossa voisit mun kanssa lähetellä musasuosituksia ja voisit myös siellä löytää muitakin kavereita joiden kanssa jutella musasta.
Eli siis mitä sanot?
- Anonyymi
Sammy Hagar on vapaana.
- Anonyymi
kostelo . kostelo minusta se yks kitaravirtuoosi . itsenäisyys linnan juhlissa . soitti kitaralla Finlandia hymnin , , soitti tosi hyvin , , mikähän sen nimi oli ? oli tuntematon suuruus . . mulle ihan uusi kasv o . . hän osas tosijaan soittaa sielukkaasti ja värikkäästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446