Tuleeko myydyksi

Pentumami

Koiramme odottaa pentuja sekoitus on aika monipuolinen :)
kultaistanoutajaa lapinkoiraa karjalankarhukoiraa suomenpystykorvaa berninpaimenkoiraa...ja paria muuta
Niin että onko kellään kokemusta näin värikkään pentueen myymisestä?
Vai olenko ihan pulassa!!!
Pentujahan voi tulla 1 - 16 kpl
Paljonhan hintaa olisi asiallista laittaa jos pennut on rokotettu ja muuten hyväksytty ja rekisteröity?

15

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abbouttia

      Kyllä sekarotuiset menee. Itse pyytäisin sekarotuisesta About 150-500 e

      • Koiruus :)

        Mun mielestä sekarotusista pyydetään nykyään ihan liikaa. Luulisi että pääasia olisi saada pennuille hyvä koti, eli hintaa 50-250€, mutta kyllä noitten sekarotusten myynnissä tänäpäivänä on sellanen rahastuksen maku ettei tosikaan. Tuntuu että jokainen haluaa teettää koirallaan pentuja jotta niillä voi sitten tienata. Mitä hullumpia sekotuksia löytyy...jopa vaarallisia. Kun noita ns taistelu koiria risteytetään voi tulla kyllä ihan vaikka mitä. Jos tulee koiralle vahinko pentuja niin itse pyytäisin ehkä 100€ verran korkeintaan. Mulle ainakin on ihan turha kenenkään sellittää että kun pennun molemmat vanhemmat on puhdasrotusia (toinen vaan on dopperi ja toinen vaikka sussari)...mitä sitten...pennut on siis sekarotuisia.

        Aloittaja...eihän sekarotuisia pentuja voi rekisteröidä???


    • meimer

      Mussukoita nuo kaikki rodut, mutta osassa myös metsästysperimää mikä saattaa joillakin pennulla nousta, joillakin ei. Pennusta et voi vielä sanoa, mikä ominaisuus nousee vahvimpana esille.
      Jos rokotettuna myyt, niin muistathan että aikaisintaan 12 viikon ikäisen pennun voi rokottaa. Varaudu siis aika pitkään pentuiluaikaan. :)

      "muuten hyväksytty ja rekisteröity" -? X-rekisterin tiedän, mutta mitä tarkoittaa tuo "muuten hyväksytty"???

    • Pfuu

      Jos molemmat vanhemmat on asianmukaisesti terveystarkastettu, eli niillä ei ole lonkka- tai silmävikoja tms., niin sitten 200-400 € on ok. Jopa seropikasvattajilla ja "kasvattajilla" on vastuu pentujen mahdollisimman hyvästä terveydestä - ja samalla luodaan hyvä kuva vastuullisista pentujenmyyjistä.

      Jos vanhempien taudeista tai mahdollisista sairauksista ei ole mitään tietoa, niin sitten kannattaa myydä roimasti halvemmalla ja kertoa siitä ostajaehdokkaille rehellisesti, mutta toki myös se, että mitä aikuisilla on ollut vai ovatko ne olleet terveitä koko ikänsä :)

      "Muuten hyväksyttyä" jäin minäkin miettimään. Ja entäs siru? :)

    • pumpulipäää

      Hinta alenee, mitä useampia rotuja.. Itse maksaisin yli 200 € sekarotuisesta, jossa olisi muutamaa rotua, joista pidän ja vanhemmat olisivat tiedossa ja terveitä.

    • hhhhhhhhhhhh

      Minusta joku 300€ On sopiva hinta tuollaisesta sekoituksesta, Jos vanhemmat perusterveitä..ei mitään sairauksia jne.

      • Eläinlääkäri*

        Noin monen rodun sekoituksesta voi tulla melkein mitä vaan...sellanen 100-200 hinta ok.


    • mulle yks

      Oi että! Mä voisin ainakin ottaa yhden :) Kuulostaa ihan täydelliseltä sekotukselta, vaikka onhan tuossa vaikka mitä.. En usko että pulassa olet!

      • et silleen

        Laskin että seitsemää eri rotua, et todellakaan voi tietää mitä tulee, etkä sekoituksesta tuon taivaallista. Melkein saisi ilman jakaa, turha on rotuja luetella, vain siinä tapauksessa että on kahta rotua, useampaa ei enää kannata luetella. Ja kai tajuat että on metsäverisiä ainakin.


      • minä täällä
        et silleen kirjoitti:

        Laskin että seitsemää eri rotua, et todellakaan voi tietää mitä tulee, etkä sekoituksesta tuon taivaallista. Melkein saisi ilman jakaa, turha on rotuja luetella, vain siinä tapauksessa että on kahta rotua, useampaa ei enää kannata luetella. Ja kai tajuat että on metsäverisiä ainakin.

        http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/480593_132212210267388_1006744267_n.jpg

        tossa kuva tossa mahun kohalla näkyy pyöreyttä :)


      • moi minä täällä taas...

    • puppymix

      Missäs päin suomea meinaat myydä koiranpennut?
      Minä olisin ainaskin sitä mieltä, että noi pennut voisi suunilleen myydä siinä 100-150€, koska pennuissa on ihan älyttömästi rotuja.
      Pakko myöntää, että olisin kiinostunnut yhdestä pennusta.
      Pennuissa kun on paljon eri rotuja, niin kannattaa ostajienkin ottaa selvää, että mitä rotuja pennuissa on ja mitä ne voi periä. (Tulikohan kauheen selkeeksi kerrottua?)
      Esim. niistä voi tulla metsästys viettisiä koiria, haukku herkkiä, ja ja vaikka mitä. :-D
      Sitten noi pennut kyllä tarvii aikamoista liikuntaa, kun on kummiskin sellaisia rotuja pennuissa.
      Nooh, tais mennä aika sekavaks mun puhe. :-D
      Ainiin, olisi mukava tietää, että millaiset vanhemmat on pennuilla?
      - Luonne?
      - Kuinka isoja koiria? (hyvä tietää sit että kuinka isoiksi pennutkin kasvaa suunilleen)
      - Onko niillä mitään viettiä? Esim metsästys?

      • puppymix

        Olisi mukava myös nähä koira vanhemmistä koko kuva. =)
        Jos niistä pennuista suunilleen tulee vanhempiensa näköisiä.


    • huligans

      Ite voisin noista pennuista maksaa sen 150€, kun kuitenkin rotulistasta löytyy metsästyskoiria aika paljon.

    • Tyttö ♥

      Itse ostaisin, löytyy niin ihania rotuja, meillä onkin jo suomenpystykorva ja karjalankarhukoira (: Meillä on myös siskon koira ja minun oma koirani, joten ei nyt kuitenkaan uusia ole tulossa...
      Minun ja siskon koirat ovat veljiä, ja ne ovat sekarotuisia. Tai isä on puhdas husky, emä sekarotuinen. Vahinkopentuja. Olisimme saaneet jopa ilmaiseksi, mutta annoimme niistä 100 euroa (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe