Qashqai CVT

nisukki

Onko ajokokemuksia automaatista eli hyvät ja huonot kokemukset.
Autotoimittajat pitävät CVT automaatia hyvänä ratkaisuna kun vetää kärryä tai vaunua. Pitääkö paikkansa?

38

12419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CVT4x4

      On kokemusta 1 1/2 vuoden ajalta. Nätisti tulee vaunu ja vene perässä. Auto 4x4. Kiihtyvyys ei ole samanlaista, kuin normiautomaatilla, mutta kaikkeen tottuu. Kierroksia kun laittaa niin ei ole ongelmaa. Kärryä vetäessä vakkari reiluun kasikymppiin ja vaihteet kelataan manuaalilla. Ei tiputa valittua vaihdetta pois vaihtaessa ja pystyy hyvin ennakoimaan nousut naputtelemalla ajoissa pienemmälle. On tasaista kyytiä.

      • nisukki

        Ilmeisesti kaks'litranen koska on nelivetoinen. Itse olen harkinnut 1.6L 2WD:tä koska kärryn veto vähäistä eli yleensä ajelen kahden hangen kuormalla. Nyt käytössä manuaali samalla koneella ja teho riittävä mutta olen pettynyt kytkimen toimintaan. Ei kestä yhtään liiroittaa esim. pakittaessa kärryllä.

        Onko tiedossa millaista tekniikkaa Nissan käyttää CVT:sä eli remmi vai ketju?

        Autotoimittajien mukaan CVT kuluttaisi saman kuin manuaali tai jopa vähemmän. Pitäneekö paikkansa?


    • CVT4X4

      En muista tekniikasta, mutta tuosta linkistä saat monenlaista vinkkiä hankintaasi:

      http://qashqai.freeforums.org/nissan-qashqai-f8.html

      Auto on 2 litrainen, kun 4x4 ja CVT ei saa ainakaan vielä pienempään koneeseen.
      Jos pelaat paljon kärrien kanssa, niin hanki ehdottomasti connect järjestelmä(sis. peruutuskamera). Saat auton sentin tarkkuudella peruutettua nuppiin ja säästyt mahdollisesti kyyneleiltä, mikäli sen takia rikkoisit puskurin.

      • visia1

      • Vetäänelin
        visia1 kirjoitti:

        http://www.nissan.fi/FI/fi/services-fleet/html-page.html
        Tuon hintatiedoston mukaan Qashqai CVT:n saisi myös 1.6 L malleihin, alimmasta varustetasosta lähtien.

        Näin on, mutta ei kokonaispakettina, jossa myös neliveto.


      • nisukki
        Vetäänelin kirjoitti:

        Näin on, mutta ei kokonaispakettina, jossa myös neliveto.

        Aikomuksenani ei olekaan ostaa nelivetoa, jota pidän liian kalliina Qashqain muuhun laatuun nähden. Paremman hinta/laatu suhteen saa kilpailevista merkeistä. Olen pärjännyt jo neljä vuotta pelkällä etuvedolla, joka sopii hyvin kärrynkin vetoon. Ainakin paremmin kuin edellinen autoni Golfi.

        Valitettavasti en pääse kotikulmillani testaamaan CVT:tä 1.6 litran koneella ja ilman testiä en kyllä autoa tilaa. Ainakaan myyjä ei tuntunut innostuvan asiasta. Kait qashqai menee kaupaksi joillekin ilman koeajoa.


      • Anonyymi

        Ctv ssä metalliketju hihna aina
        Kulutus ctv ssä aina pienemi kuin mamånuaalissa kaikissa autoissa pääsääntöises y i

        Onea nissanin kanssa kun pohja on kova ruostumaan kanataa se suojata


    • KJ_TeknaQq

      Ostin tuossa Qashqain 2WD 2.0 CVT, kokemukset on ollu todella positiiviset, onhan CVT vaihde kyllä sillai venyvän tuntuinen mutta todella mukavaa ajamista, automaatin otin ihan sen varman vaihtamisen takia, kaikki lähdöt onnistuu ilman että kytkin käryää, en ole mikään hyvä kuski, eli siksi myös automaatti, kaistan yli käännös nopeaan, ja ei tarvii etsiä seuraavaa vaihdetta , ei kun polkee vaan.... mäkilähdöt, no problem, vaikka oon ajellu jo 30v keppi koneilla niin automaatti oli se valinta, enkä kadu, vaikka kulutus nousi huomattavasti....

      CVT:ssä on myös sportti ominaisuus, jos ootte kokeilleet, ei kun manuaali silmään ja kaasu pohjaan, ei saa vaihtaa , antaa koneen vaihtaa max kierroksilla, on nääs testattu, toimii, tää on hieman kuin noi VAG autojen sportti .....

      Kuluttaa joo, kyl kaikki mitä tankkiin laittaa niin sinne on hävinny joo, sille ei oikein voi mitään,

      Testasin kyllä tota 1.6 keppi koneella ja minusta se oli sillai hieman laiska, vaan kyllä silläkin pääsee, eikä tämä 2.0 koneella ole mikään sportti, ja parempi näin, tulis luultavasti hölmöiltyä liikaa, nyt autolla pääsee ihan sopivasti ohitsekkin, niinkuin yleensä kaikilla....

      Tuli tuossa lokakuussa testattua toi Qashqai myös kiharaisen mutkaisella hiekka tiellä, n45km matkalla, sateen jälkeen, eli ei pölynnyt mutta ei ollu kauhee liukas, ja sehän oli tosi hubaisaa ajettavaa ( ihamaniemestä 45 km jyväskylään päin), auto oli hyvä kurvailla, siellä oli tie osuudella 80 km nopeus rajoitus, omasta mielestä ehkä liiankin suuri nopeus mutta mutta, se siis oli tosi hauskaa saada tuntumaan auton käyttäytymiseen tosi mutkaisella tiellä, varsinkin toi CVT toimi tosi hyvin.

      nyt on tullu tollanen 5500 ajettua ja muuta valittamista ei oo kuin rengas melu ( vaikka kitkat, vaimeni nastoista kovasti ) ja toi kulutus siellä se 10 pinnassa menee kaupunki ajossa.. matkalla pääsee jonnekkin 8.5-9, ei matkaa oo pahemmi tullu tehtyä.

      4WD ois saattanu olla jotain mutta 5 tonnia lisää oli liikaa minulle sillä hetkellä.
      eli tällä mennään..

      • nisukki

        Olipahan asiallinen vastaus, kiitos!

        Paras varmaan unohtaa 1.6 CVT eli sittenkin parilitranen kun on tosiaan kesäsin kärryn vetoa. Kyllä manuaalina 1.6 riittäisi kun se on harvinaisen ripeä kone jolla ohituksetkin onnistuu heittämällä. Mutta kytkimen käryämiseen olen perin juurin kyllästynyt, varsinkin kun se tulee kabiiniin kun on tuuletin päällä. Ja kärynkin ehkä sietäis jos ei jäis tunnetta siitä että kohta kytkin laukee kokonaan. Näin talvikelissäkin joutuu liirottamaan kytkintä ettei jää paikalleen sutimaan. Luistonesto olis kiva mutta se kuulemma vie tehoja muustakin ajosta.

        Maahantuojalta kysyin kumpaa Nissan käyttää, remmiä vai ketjua niin vastaus oli että riippuu moottorista, kumpaa. Järjen mukaan siis parilitrasissa olisi ketju ja 1.6 remmi. Ei muuta kuin koeajolle.


      • Anonyymi

        Rengasmelua on kaikissa autoissa, pitää olla ultra hiljainen kesärengas että kuuluisi vain vähän rengasääniä jossain premiumautossakin. Kitkat on hyvä vertauskohta miten hiljaiset ne on. Normiautoissa ei missään ole hyvää äänenvaimennusta, harvoissa muissakaan autoissa saadaan kaikkea ääntä pois koska se maksaa paljon tehdä sellaisia rakentaita ja laittaa äänenvaimennus materiaaleja. Siihen ei auta kuin paksu rakenne, kaksoispohja ja tavaraa vaan pitää olla välissä että ääni vaimenee, ei siihen poppakonstit auta juurikaan. Pellit toki soi ja resonoi mutta aika turhaa säätämistä sekin että laitetaan pelteihin vaan liimattavat äänenvaimennusmatot, taajuus muuttuu mutta ei sillä desipelejä paljon lasketa. Matalempi ääni ei vaan tunnu pahalta, se minkä sillä peltien vaimennuksella juuri saa aikaan, ei muuta juurikaan.


    • Puhutte ilmeisesti bensakoneista? Mulla on nyt toinen Nissan Qasqai ja suosittelen kyllä sitä 2L mallia. On totta että maksaa vähän enemmän mutta se auto on kuitenkin sen verran iso että se 1.6 kone alkaa kyllä hyytyä aika nopeasti. Ollaan muutama pidempi reissu tehty jolloin oli katolla tavaraboksi, autossa neljä ihmistä ja niiden kamat. En uskalla kuvitella mitä huudattamista olisi 1.6 ollut...muuten qashqai on mun mielestä ollut hyvä auto hintaan ja varusteisiin nähden.

      • nisukki

        Erehdyt, pekka_v, Qashqai ei paina samankokoista farkkua enempää eli omapaino vain 1380kg. Tekniset tiedot linkistä:
        http://www.automerkit.fi/nc/uudet-autot/autoesittely/mallitiedot/tekniset-tiedot/haku/2012/nissan/qashqai-2/16l-stop-start-system-visia-2wd-5mt-my114571900.html
        Eikä 1.6 bensamoottorista suinkaan joudu huudattamaan kovallakaan kuormalla, vaikkei mikään tykki olekaan tietenkään. Vetää ihan keveesti 750kg kuormaa kärryillä ja silti kulutus siinä 7-7.5L/100km. Riippuu tietysti renkaista paljonko kuluttaa mutta koht. vähällä menee raskaallakin kuormalla. Eikä ole tientukkona matkavauhti säilyy jyrkimmissäkin mäissä.


      • nisukki
        nisukki kirjoitti:

        Erehdyt, pekka_v, Qashqai ei paina samankokoista farkkua enempää eli omapaino vain 1380kg. Tekniset tiedot linkistä:
        http://www.automerkit.fi/nc/uudet-autot/autoesittely/mallitiedot/tekniset-tiedot/haku/2012/nissan/qashqai-2/16l-stop-start-system-visia-2wd-5mt-my114571900.html
        Eikä 1.6 bensamoottorista suinkaan joudu huudattamaan kovallakaan kuormalla, vaikkei mikään tykki olekaan tietenkään. Vetää ihan keveesti 750kg kuormaa kärryillä ja silti kulutus siinä 7-7.5L/100km. Riippuu tietysti renkaista paljonko kuluttaa mutta koht. vähällä menee raskaallakin kuormalla. Eikä ole tientukkona matkavauhti säilyy jyrkimmissäkin mäissä.

        Pieni lisäys: 1.6 manuaalina riittäisi mutta CVT:nä ottaisin kyllä kaks' litrasen ilman muuta.


      • gassukuski
        nisukki kirjoitti:

        Erehdyt, pekka_v, Qashqai ei paina samankokoista farkkua enempää eli omapaino vain 1380kg. Tekniset tiedot linkistä:
        http://www.automerkit.fi/nc/uudet-autot/autoesittely/mallitiedot/tekniset-tiedot/haku/2012/nissan/qashqai-2/16l-stop-start-system-visia-2wd-5mt-my114571900.html
        Eikä 1.6 bensamoottorista suinkaan joudu huudattamaan kovallakaan kuormalla, vaikkei mikään tykki olekaan tietenkään. Vetää ihan keveesti 750kg kuormaa kärryillä ja silti kulutus siinä 7-7.5L/100km. Riippuu tietysti renkaista paljonko kuluttaa mutta koht. vähällä menee raskaallakin kuormalla. Eikä ole tientukkona matkavauhti säilyy jyrkimmissäkin mäissä.

        Olen pari vuotta ajellut 1,6 bensa manuaali 2 kassulla. Totuus on, että tehoa ja varsinkin vääntöä on todella puhdittomasti. 3-4 hengen porukalla vakionopeussäätimellä ajaessa ei tarvitse olla hääppöinen mäki kun kone ei jaksa pitää vauhtia yllä vaan laukaisee vakkarin pois päältä. Todella ärsyttävä piirre.


      • tedh
        nisukki kirjoitti:

        Erehdyt, pekka_v, Qashqai ei paina samankokoista farkkua enempää eli omapaino vain 1380kg. Tekniset tiedot linkistä:
        http://www.automerkit.fi/nc/uudet-autot/autoesittely/mallitiedot/tekniset-tiedot/haku/2012/nissan/qashqai-2/16l-stop-start-system-visia-2wd-5mt-my114571900.html
        Eikä 1.6 bensamoottorista suinkaan joudu huudattamaan kovallakaan kuormalla, vaikkei mikään tykki olekaan tietenkään. Vetää ihan keveesti 750kg kuormaa kärryillä ja silti kulutus siinä 7-7.5L/100km. Riippuu tietysti renkaista paljonko kuluttaa mutta koht. vähällä menee raskaallakin kuormalla. Eikä ole tientukkona matkavauhti säilyy jyrkimmissäkin mäissä.

        "Riippuu tietysti renkaista paljonko kuluttaa"


        JOOPA JOO, RENKAIDEN VAIKUTUS MAX 0,15 l/100 ja silloin on oltava hieman ylipaineita ja eco renkaat.

        ilmanvastus kuluttaa yli 70 km/h nopeuksilla 80 % kaikesta


      • ilmat pihalle
        tedh kirjoitti:

        "Riippuu tietysti renkaista paljonko kuluttaa"


        JOOPA JOO, RENKAIDEN VAIKUTUS MAX 0,15 l/100 ja silloin on oltava hieman ylipaineita ja eco renkaat.

        ilmanvastus kuluttaa yli 70 km/h nopeuksilla 80 % kaikesta

        Ehtaa tuubaa. Renkaiden vierintävastus on erittäin merkittävä bensansyöppö. Itse asiassa normi hlöautolla menee 80 km/h nopeudella sekä vierintävastuksen että ilmanvastuksen voittamiseen noin 5 kW teho ts. ovat yhtä merkittäviä. Elikkä kaupunkinopeuksilla kulutus tulee pääosin vierintävastuksesta. Toisaalta suuremmilla nopeuksilla ilmanvastuksen merkitys kasvaa huimasti - vastusvoima kun on verrannollinen nopeuden 2. potenssiin ja tehontarve/kulutus 3. potenssiin.

        Korkeammalla kopalla tietty ilmanvastus kasvaa ja tasapaino vierintävastuksen kanssa voi löytyä jo vähän alemmalla nopeudella.

        Kyllä se renkaidne merkitys sinullekin aukeaa sitten aikanaa, kunhan saat kokemusta useammasta merkistä/mallista. Tai pääset ensimmäistä kertaa tutustumaan talviajoon... Renkaiden vaihtuessa voi keskikulutus muuttua ihan helposti puolella litralla.


    • Turbo Power by Tce

      Karseita noi 10v vanhat rellun koneet quashqaissa!
      Miksi ihmeessä ei voida tuoda bensapuolelle rellun uusia Tce koneita jotka ovat ihaneri maailmasta niin tehon, väännän kuin kulutuksekin suhteen.

      • qashqasqas

        Qashqaissa 1.6 on alusta alkaen käytetty Nissanin omaa moottoria, ei suinkaan rellun konetta.

        http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Qashqai#Moottorit

        Mutta aika outoa on kun Nissan ei tuo qassuun jo nykyaikasempaa konetta kun melkein kaikilla autojen valmistajilla jo sellainen on tarjolla. Keskittyvätkö hieman liikaa hydridi tai peräti sähköautoihin? Ilmeisestikin ja kun vielä kaiken lisäksi Qashqai myy hyvin vanhalla moottorilla niin katsovat kai ettei mitään kannata muuttaa.


      • tryggveta
        qashqasqas kirjoitti:

        Qashqaissa 1.6 on alusta alkaen käytetty Nissanin omaa moottoria, ei suinkaan rellun konetta.

        http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Qashqai#Moottorit

        Mutta aika outoa on kun Nissan ei tuo qassuun jo nykyaikasempaa konetta kun melkein kaikilla autojen valmistajilla jo sellainen on tarjolla. Keskittyvätkö hieman liikaa hydridi tai peräti sähköautoihin? Ilmeisestikin ja kun vielä kaiken lisäksi Qashqai myy hyvin vanhalla moottorilla niin katsovat kai ettei mitään kannata muuttaa.

        Koko nissan on RENAULTIN omaa tuotantoa. Nissan oli kantuvei kun Renault päätti pelastaa merkin. Jostain syystä Nissaniin ei koskaan tule konsernin uusinta tekniikkaa vaan kaikki uusin laitetaan Relluihin ja nämä vanhat voimansiirrot jatkavat Nissaneissa. Kaikella kunnioituksella Quasq. kohtaan mutta moottori ja vaihtesto ei ole ihan ajan tasalla kilpailijoitten kanssa.


      • qashkuski
        tryggveta kirjoitti:

        Koko nissan on RENAULTIN omaa tuotantoa. Nissan oli kantuvei kun Renault päätti pelastaa merkin. Jostain syystä Nissaniin ei koskaan tule konsernin uusinta tekniikkaa vaan kaikki uusin laitetaan Relluihin ja nämä vanhat voimansiirrot jatkavat Nissaneissa. Kaikella kunnioituksella Quasq. kohtaan mutta moottori ja vaihtesto ei ole ihan ajan tasalla kilpailijoitten kanssa.

        Miksi Renault olisi halunnut pelastaa Nissanin? Kilpailijansa, ei siis mitään järkeä sun sepustuksessa. Näytä linkki jossa Renaulta "pelastaa" Nissanin!

        Asiahan on lähes päinvastoin sillä rellu on aika surkuhupaisa auto ja jatkuva riesa omistajilleen. Rellun suosion näkee TOP 50 listalta, myydyimmät merkit esim. TL:n nettisivulta.

        Renaultin autonvalmistus taidot on samaa tasoa kuin Olkiluodon ydinvoimalan rakentaminen. Pelkkää pelleilyä. Ainoastaan F1-moottorit Renault osaa valmistaa muita paremmin.


      • nisukki
        qashkuski kirjoitti:

        Miksi Renault olisi halunnut pelastaa Nissanin? Kilpailijansa, ei siis mitään järkeä sun sepustuksessa. Näytä linkki jossa Renaulta "pelastaa" Nissanin!

        Asiahan on lähes päinvastoin sillä rellu on aika surkuhupaisa auto ja jatkuva riesa omistajilleen. Rellun suosion näkee TOP 50 listalta, myydyimmät merkit esim. TL:n nettisivulta.

        Renaultin autonvalmistus taidot on samaa tasoa kuin Olkiluodon ydinvoimalan rakentaminen. Pelkkää pelleilyä. Ainoastaan F1-moottorit Renault osaa valmistaa muita paremmin.

        Näin on. Renault löytyy sijalta 18 marraskuun 2012 ensirekisteröinti listalta:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/marraskuussa-uusien-henkiloautojen-markkinat-149

        Nissan kumma kyllä sijalta 5 ja mallilistalta Qashqai ensimmäisenä. Jos Renault on "pelastanut" Nissanin niin se on tehnyt karhun palveluksen itselleen. Jutullehan nauraa koko autoileva maailma.


      • Copycatcat
        qashkuski kirjoitti:

        Miksi Renault olisi halunnut pelastaa Nissanin? Kilpailijansa, ei siis mitään järkeä sun sepustuksessa. Näytä linkki jossa Renaulta "pelastaa" Nissanin!

        Asiahan on lähes päinvastoin sillä rellu on aika surkuhupaisa auto ja jatkuva riesa omistajilleen. Rellun suosion näkee TOP 50 listalta, myydyimmät merkit esim. TL:n nettisivulta.

        Renaultin autonvalmistus taidot on samaa tasoa kuin Olkiluodon ydinvoimalan rakentaminen. Pelkkää pelleilyä. Ainoastaan F1-moottorit Renault osaa valmistaa muita paremmin.

        Ottamatta sen enempää kantaa mikä auto on hyvä ja mikä on huono niin todettakoon että renault on Nissanin pääomistaja vajaan 45% osuudellaan. vuonna 1997 ja 1998 nissan oli käytännössä vararikossa jolloin Renault osti suuren osan tai pääomitti Nissania. Monet nissanit ja rellut jakavat samoja moottoreita ja alustoja kuten Quashqai ja Megane. Myös markkinointistrategia autojen myynnistä eri nimillä ja alueilla on yhteistä.


      • Anonyymi
        Copycatcat kirjoitti:

        Ottamatta sen enempää kantaa mikä auto on hyvä ja mikä on huono niin todettakoon että renault on Nissanin pääomistaja vajaan 45% osuudellaan. vuonna 1997 ja 1998 nissan oli käytännössä vararikossa jolloin Renault osti suuren osan tai pääomitti Nissania. Monet nissanit ja rellut jakavat samoja moottoreita ja alustoja kuten Quashqai ja Megane. Myös markkinointistrategia autojen myynnistä eri nimillä ja alueilla on yhteistä.

        43.4%, Nissan omistaa myös 15% Renaultista ja on tuplasti arvokkaampi kuin Renault ja tekee lhes tuplasti enemmän, Renaultin luvuissa on myös Ladat. Renault sai paljon rahaa kun valtio myi 80% oskkeista yksityislle, sillä sitten pystyivät ostamaan Nissania. Olisi kannattanut Volvonkin liityä samaan allianssiin eikä myydä kiinalaisille.


    • ex nihilisti nissan

      Onpa qq huono auto. Ei ole nissan oppinut primera ajasta mitään.

      Ostakaa Toyota niin ei tarvi vakittaa. Jää elämää muuhunkin kuin autosta murehtimiseen. Ajatelkaa näin,,,,,,ostaessaesi nissanin ostat onkelmia.


      qq on kuin peltipurkki kun ovi pamahtaa kiinni. Etova aut , todellakin. Hyvää loppuelämää.

      • Bangnang

        Auts; jäikö sormes väliin....?


    • hold yr horses

      vkloppuna oli netissä että on oout jotain ongelmia tämän cvt:n kanssa

    • dsg on upee

      Joko alkaa cvt laukeemaan? Pystyykö noihin vaihtaa öljyt vai onko proput vedetty ikuisuus momenttiin?

      • Tekna Cassu

        Cassulla ajettu 80000 km. Auto on 2 litr. etuvetoinen CTV laatikolla, ja -11 mallia. Vaihteiston öljynvaihto on 90000 km aikaan huoltokorjaamon mukaan. Mitään vikoja ei ole vielä ilmaantunut vaihteistoon eikä kyllä muutenkaan koko autoon. Bensa kyllä kelpaa, kaupunkiajossa 9 litran verran ja maantieajossa 7 litran verran. Öljyä ei tarvitse lisäillä vaihdon välillä, vaihtovälinä pidän 1 vuosi. Auto on hyvä veturina, jaksaa mennä kiitettävästi mäkisissäkin olosuhteissa.


    • Anonyymi

      Onko ketään kuka olisi vaihtanut qasqain CVT-vaihteistoon öljyt tai voisi kertos siitä jotain asiantuntemuksella?

      • Anonyymi

        Youtubesta löytyy ohjeita CVT:n öljynvaihtoon. Jenkeissä autoa myydään nimellä Nissan Rogue Sport, joten sillä hakemalla löytyy. Sama laatikko on monessa muussakin Nissanissa ja periaate on kaikissa sama. CVT:ssä on öljyä lähemmäs 9 litraa, joten vaihto-operaatiosta tulee aika kallis, eikä se välttämättä edes paranna laatikon kestoa. Nissanin CVT:n heikko kohta on ihan muualla, eli lautaspyörien akselit on liian pehmeää metallia ja niiden lineaarilaakerointi alimitoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubesta löytyy ohjeita CVT:n öljynvaihtoon. Jenkeissä autoa myydään nimellä Nissan Rogue Sport, joten sillä hakemalla löytyy. Sama laatikko on monessa muussakin Nissanissa ja periaate on kaikissa sama. CVT:ssä on öljyä lähemmäs 9 litraa, joten vaihto-operaatiosta tulee aika kallis, eikä se välttämättä edes paranna laatikon kestoa. Nissanin CVT:n heikko kohta on ihan muualla, eli lautaspyörien akselit on liian pehmeää metallia ja niiden lineaarilaakerointi alimitoitettu.

        Sääli että näissä säästetään ihan väärässä paikassa, pilaa juuri auton mainetta.
        Koska itse kyllä selvitän tarkkaan auton yleisen laadun ennen kuin ostan x auton pitkäaikaiseksi kumppaniksi. Just joku 100tkm ajettu cvt qashqai niin on kyllä vähän riskin oloinen ostos tuon automaatin heikkojen kohtien takia. Pitäisi ostaa uusi mutta ei ole varaa nakkaa autoon 40te :) käskai mikään halpa kinneri ole sekään. Olen ajanut pari kertaa vanhaa käskäi manuaalia, vähän siihen autoon tykästyin vaikka niitä on joka nurkalla aika nähty alkaa olemaan, kun kaipaisi jopa sitäkin että ei ole se arkinen riisikippo jollaisi on joka parkkikella kymmenittäin.

        Nytkin on erikoinen japski missä muuta murhetta ole kuin pelko että koska hybriidi akusto on tiensä päästä tai alkaa ruostevauriot haittaa pahemmin. Pitäisi ajoissa vaihtaa johonkin.. mutta mihin.. v... pskaloota käskäit.. :) Ei kai se varmaan sitten ole käskäi mun seuraava.. manuaaliakaan oikein halusi, kytkinen pilaa ajamisesta aivan kaiken, pitäisi kieltää lailla moiset kytkimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli että näissä säästetään ihan väärässä paikassa, pilaa juuri auton mainetta.
        Koska itse kyllä selvitän tarkkaan auton yleisen laadun ennen kuin ostan x auton pitkäaikaiseksi kumppaniksi. Just joku 100tkm ajettu cvt qashqai niin on kyllä vähän riskin oloinen ostos tuon automaatin heikkojen kohtien takia. Pitäisi ostaa uusi mutta ei ole varaa nakkaa autoon 40te :) käskai mikään halpa kinneri ole sekään. Olen ajanut pari kertaa vanhaa käskäi manuaalia, vähän siihen autoon tykästyin vaikka niitä on joka nurkalla aika nähty alkaa olemaan, kun kaipaisi jopa sitäkin että ei ole se arkinen riisikippo jollaisi on joka parkkikella kymmenittäin.

        Nytkin on erikoinen japski missä muuta murhetta ole kuin pelko että koska hybriidi akusto on tiensä päästä tai alkaa ruostevauriot haittaa pahemmin. Pitäisi ajoissa vaihtaa johonkin.. mutta mihin.. v... pskaloota käskäit.. :) Ei kai se varmaan sitten ole käskäi mun seuraava.. manuaaliakaan oikein halusi, kytkinen pilaa ajamisesta aivan kaiken, pitäisi kieltää lailla moiset kytkimet.

        Vieläkin jatkan, niin noissa nissan cvt on ongelma kyllä että ne ei todennäköisesti kyllä kestä. Varmaan on siitäkin kiinni että jos nyt on ollu edellinen omistaja hyvin autoa säästävä ajotyylinen että ei ole mikään stressi repijä niin voihan laatikko olla hyvässäkin kunnossa. Nämähän vaikuttaa aina siihen miten auto kestää, tämä juttu on aina se kun et tiedä mikä repijä autoa on aikaisemmin ajellu, sitten kun se on ollu joku liising lintta niin morjens.. ei tartte säästellä autoo kun ei ole oma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkin jatkan, niin noissa nissan cvt on ongelma kyllä että ne ei todennäköisesti kyllä kestä. Varmaan on siitäkin kiinni että jos nyt on ollu edellinen omistaja hyvin autoa säästävä ajotyylinen että ei ole mikään stressi repijä niin voihan laatikko olla hyvässäkin kunnossa. Nämähän vaikuttaa aina siihen miten auto kestää, tämä juttu on aina se kun et tiedä mikä repijä autoa on aikaisemmin ajellu, sitten kun se on ollu joku liising lintta niin morjens.. ei tartte säästellä autoo kun ei ole oma.

        Edelleen, mullahan oli ex autona honda jazz mistä takuu aikana korjattiin cvt kun alkoi temppuilla. Se oli siis ollu 2 vuotta uudesta edellisellä omistajalla ja sitten laatikko oireili. Kas kun se mun käytössä kesti ilman mitään ongelmaa, ilman öljynvaihtoja niin 6 vuotta! Kun ei repi autoa rikki, älyää ajaa sillä niin mihin auton rahkeet riittää rikkomatta sitä niin kyllä ne kestää yleensä.

        Olen paljon ajanut autoilla ja kaikki saa rikki usein hyvinkin vähällä vääränlaisella käyttämisellä, repitään järjettömästi liikkeellelähdössä ja kun ei välitykset riitä niin jostainhan se joustaa! Jos ei renkaat sudi niin jousto tulee muualta, aikaa myöten joustaa joku osa rikki.


    • Anonyymi

      1.2 Qashqai X-Tronic toimii yhdistelmänä ihan hyvin. Koeajoin manuaaliversion ja se oli pienen turbokoneen kanssa yhtä vaihteenvaihtoa. Kylmänä laatikko on alkanut kolisemaan paikallaan ollessa veto päällä mutta se on merkkikorjaamon mukaan ominaisuus joka johtuu tärinästä. Momenttimuuntimen ansiosta tosi kätevä huonoilla teillä koska ryömittäminen ei polta kytkintä.

    • Anonyymi

      Onnittelut Nissanin porukoille. Hyvin ovat onnistuneet Gashgain brändäyksessä. Auto ei ole kummoinen mutta kelpaa suomalaisille. Kelpasihan Ladakin aikanaan.

      • Anonyymi

        Ei käskaista voi puhua missään nimessä minään halpana autona, hyvin varusteltuna sekin maksaa jo jopa 40 000 euroa. Voi sanoa että aika harvalla suomalaisella on nettotuloja vuodessa edes tuon vertaa, jos lähellekkään, perinnöillä toki voidaan ostella kaikkea mutta omilla tuloilla harvalla riittää lompsa.


    • Anonyymi

      2019 tuli uusi 1.3 moottori ja vaihdelaatikko. Kannattaa koeajaa, on ihan eri maailmasta kuin vanhempi.

    • Anonyymi

      Tuli ostettua tosi siisti ja vähän ajettu 1,6 bensa Qashqai vm. 2012, mutta harmikseni huomasin liian myöhään, että sen max vetomassa ilman jarrua olevalle vaunulle on vain 685 kg, joten mistähän sitä niin pienen asuntovaunun löytäisi?
      Poksi oli tarkoitus vuokrata, mutta niissäkin on painoa 750 kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2214
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2190
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1456
    4. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1417
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1302
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      147
      1216
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      254
      916
    8. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      899
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      874
    Aihe