Jäähdyttimen korjaus aineet???

jdbkasj

Toimiiko nuo jäähdytin sementit tai muut sellaiset aineet, joita vaan laitetaan jäähdytin nesteeseen ja sen pitäis tukkia vuoto? Tihkuu hieman jostain sieltä yläosasta. Ja onko noita aineita monia?

23

54234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toni

      Itse olen käyttänyt ongelmitta noin 10 autoon, mutta toiset taas sanovat ei toimi vaan tukkivat järjestelmän. Kaipa se riippuu aineista ja miten sen sekoittaa nesteeseen. Merkkiä en kyllä ny saa päähän mut tuolta Turun Raskas Kalustosta niitä aineita olen ostanut.

    • Syylä

      Ei toimi vuodoissa, jotka johtuvat kumiletkuista.

      Ei saa laittaa korjauspalaa kuivaan syyläriin, koska silloin tukkii kanavia.

      Edellämainitut huomioiden kyllä toimii.

    • TI-man

      vaihtaa syylärin. Jäähdytyskin paranee kun pillit on kunnolla auki. Ei ne normaaliautoihin mahdottomia maksa, omat kokemukset 60-100 EUR (Mootonet: VW ja Ford). Hinta ei ole paha kun huomioi että säästyy pahemmilta vaurioilta ja huolilta. Itse tietysti vaihto, ei se vaikeaa ole.

    • Jamppa

      kokeillut: Syylarin vuotoon ei toiminut, oli ilmeisesti liian iso reikä, tiputti miehekkäästi alle. Toisen kerran kokeilin kannentiivisteen vuotoon, siihen toimi muutaman sadan kilometrin ajan, että päästiin pajalle. Niin merkki oli CRC, on niitä muitakin.

    • Janne69

      Kahteen autoon olen tunkenut sellaista säilyketölkin tapaisessa olevaa mömmöä. Taisi olla Bar's leakia jos en ihan väärin muista.

      Puoli vuotta sitten tungin kakkosauton jäähdyttimeen ja hyvin homansa hoiti. Vuoto oli kohtalaisen iso, joten aineen lisäyksen jälkeen pidin tulitikkua jäähdyttimen korkin välissä, ettei tullut painetta. Välillä vuoti, välillä ei. Pari viikkoa meni, ennenkuin vuoto korjautui kokonaan.

      Edellinen paikkausaineella korjaamani jäähdytin pelasi vuoden verran ja on pysynyt tiiviinä seuraavalla omistajalla kolmisen vuotta.

      Kummassakaan ei ole ollut ylikuumenemisvaivoja eli aivan asiallista ainetta.

      Muistaakseni kokeilin vuosia sitten johonkin kotteroon sellaista jäähdyttimeen laitettavaa kovaa korjausainepalaa. Ei toiminut.

    • Kokeiltu

      Mä olen laittanut kolmesti saman auton syyläriin. Syyläri oli tosiaan ankeassa kunnossa. Ensin kokeilin Barsin tököttiä, joka kesti reilun vuoden ja päättyin keittämiseen. Seuraavaksi CRC:n vastaavaa, joka kesti kanssa noin vuoden ennen kuin alkoi tihuttaa. Kolmas paikkaus.. no, auto hajos kokonaan ennen kuin alkoi syyläri vuotaa.

      Sanoisin, että hyvä ensiapu ja voi niilla pari vuotta leikkiä, mutta kannattaa kuitenkin vaihtaa uusi syyläri, jos meinaa kauemmin pitää autoa. Myytäessä ikävä temppu tehdä hätäpaikkaus.

      • toimii kun kokeilee

        Korjasin ite just syylärin Plastic Passingin kemiallisella metallilla ja toimii. Kestää lämpöä ja painetta, olen korjannut myös moottoripyörän kannen kun halkes talvella ja toimi eikä maksa kuin alta kypän


    • budbugi

      Kokeiltu on yhteen Volvoon ja Toyotaan. Aineiden merkkejä en muista mutta kyllä ne toimi, ei vuotanut enää. Mutta ikävämpi puoli näissä on että ne tukkii lämmityslaitteen kennon. Kumpikin em. autoista kylmeni talvella, ei auttanut enää pesut eikä mitkään. Eli en kyllä käytä enää kuin viimeiseswsä hädässä!

    • ja toimii

      Eikös pojille ole tuttua tuo vanhemmissa traktoreissa paljon käytetty keino pistää pari kolme raakaa kananmunaa (ilman keltuaista tietenkin) lämpimäksi käytettyyn jäähdytysnesteeseen sekaan.

    • pp

      luotettava nestemäinen aine Holz, muuta en käytä.

      • vuotaa

        tuota Holzin nestemäistä paikkausainetta?


    • poro:X

      voiko sementtiä heittää syyläriin?

      • kalat123

        Hyvä konsti on kennottaa se jäähdytin uudestaan, ne ruisjauhot ja kananmunat
        vaan tukkii lopullisesti sen jäähdyttäjän. täältä löytyy apu http//:www.somerkenno.com


      • tietäjä

        ei kantsi, sementti jähmettyy myös veden alla, tukkii paikat, kun oikea syyläripaikka-aine kovettuu vain kun pääsee ilman kanssa tekemisiin, eli reiän kohdalla.


      • Anonyymi

        Voi laittaa minä laitoin avot ei vuoda enään


    • Jenkki tyttö

      Mun autooni uusi syyläri maksaa noin 900e ja korjaus ainakin 400e.

      Joskus muinoin oli -89 Golf jonka syyläriin laitoin jotain paikkausjauhetta ja siinä toimi ihan hyvin eikä vielä 6v jälkeen ole vuotanut kun tiedän missä se auto menee nykyään =)

    • henri2

      Itsellä Nissan Primera 2004 Diesel, Uusi jäähdytin töineen maksaa 500 euroa. Autolla ajettu niin paljon, että päädyin eilen kokeilemaan Bar's paikkausainetta jonka sai 10 eurolla Motonetistä. Sitä vain ohjeen mukaan suoraan jäähdyttimeen purkillinen, vuoto rauhoittui moottorin käydessä 15min silminnähden. Yön aikana vuotoa oli 1-2dl, kun aiemmin 2-3 litraa yössä. Mielenkiinnolla seuraan miten käy ja palaan asiaan, jos vuoto ei tyrehdykään riittävästi tai siitä tulee haittoja esim lohkolämmittimen toimintaan.

      • autokorjaus

        Isän veljen suosituksesta n.20v sitten kokeilin Holtsia(nestemäinen)

        http://www.motonet.fi/fi/tuote/602915/Holts-jaahdyttimen-paikkausneste-125ml

        eikä ole koskaan pettänyt tai tukkinut kanavia eli parasta mitä tavallisesti saa.

        Crc saitsee/korvikkeet ja tölkki rae joka muistutti hiirenpaskaa, sillä ei tehnyt mitään. Kuutioita en edes henkilöautoon kokeilisi, korkeintaan traktoriin 60-70 luku, mutta turhaan koska holtsi on keksitty.


      • Anonyymi
        autokorjaus kirjoitti:

        Isän veljen suosituksesta n.20v sitten kokeilin Holtsia(nestemäinen)

        http://www.motonet.fi/fi/tuote/602915/Holts-jaahdyttimen-paikkausneste-125ml

        eikä ole koskaan pettänyt tai tukkinut kanavia eli parasta mitä tavallisesti saa.

        Crc saitsee/korvikkeet ja tölkki rae joka muistutti hiirenpaskaa, sillä ei tehnyt mitään. Kuutioita en edes henkilöautoon kokeilisi, korkeintaan traktoriin 60-70 luku, mutta turhaan koska holtsi on keksitty.

        Holtzi taitaa olla ainut jota voi suositella


      • Anonyymi
        autokorjaus kirjoitti:

        Isän veljen suosituksesta n.20v sitten kokeilin Holtsia(nestemäinen)

        http://www.motonet.fi/fi/tuote/602915/Holts-jaahdyttimen-paikkausneste-125ml

        eikä ole koskaan pettänyt tai tukkinut kanavia eli parasta mitä tavallisesti saa.

        Crc saitsee/korvikkeet ja tölkki rae joka muistutti hiirenpaskaa, sillä ei tehnyt mitään. Kuutioita en edes henkilöautoon kokeilisi, korkeintaan traktoriin 60-70 luku, mutta turhaan koska holtsi on keksitty.

        Holts tuntui olevan laadukas tuote puuilosta löytyi


    • KarjalanTimppaPartisaani

      Voi pojat! Viron maalta, kun tilaa merkkikohtaisen syylärin halvimmat tuossa 40 € tienoilla. Kalliimmat noin 150 € edulliset toimitukset 30 vrk:n palautus / vaihto. Tähän ei kapitalistinen suomalainen kauppias pysty! Tai pystyisi kyllä, mutta ahneus ei anna MYÖTEN!

    • Anonyymi

      Kannattaa ainakin tarkkailla lämpöjä joissakin volkkareissa on kuulemma myös tukkinut sen paisuntasäiliölle menevän letkun ja kone keittää

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt STP paikkausainetta Fiatissa ja näyttää toimivan hyvin, sekä jäähdyttäjän, että lämmpärikennon vuoto loppui. Aiemmin piti lisätä jäähdytysnestettä toista litraa vuodessa, nyt on mennyt vuosi ilman yhtään lisäystä.
      Jotain 6€/pullo, suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe