Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Verta ulosteessa ?

auttakiaa_minua

Hei, tiedän että kuulostaa oksettavalta tuo otsikko mutta tähän olet havahtunut viime aikoina.

Nyt tämän viikon ajan varsinkin aamuisin on usein limaisia verilönttejä ulosteessani.

Tämän täytyy jotenkin olla yhteydessä bulimiaani.

Mulle on tehty kolonoskopia kesällä ja mitään poikkeavaa ei näkynyt. Myös koepalat olivat normaaleja.

Verikokeita on otettu vaikka mitä ja niissä ei koskaan ole ollut mitään poikkeavaa.

Lisäksi tuntuu että saan nykyisin gluteenista oireita.. ei niinkään vatsaoireita mutta esim päänahka kutiaa sairaasti jos syön vaikka viikon gluteenipitoista ruokaa.

Tuntuu myös että laktoosi/maitotuotteet aiheuttaa mulle kanssa oireita.

Nää kaikki on nyt alkanut tässä huomasin viime kesänä ku olin jonkin aikaa oksentamatta ja aloin syömään normaalisti.

Mulla ei koskaan ennen bulimiaa ollut mitään allergioita, olin kaikkiruokainen ja juomainen. Joten olen varma että bulimian vika nämäkin. En tiedä onko väliaikaisia nämä allergiat ja meneekö ohi sitten joskus kun aloitan toipumisen.

Talven aikana en voi aloittaa toipumista, koska tulee liikuttua niin vähän että lihon heti jos lopetan. Olen hirmuisen masentunut ihminen ja minulla ei ole ainuttakaan ystävää, puolisoa eikä mitään muutakaan tässä maailmassa.

Mutta takaisin siis siihen että mulla on tosiaan verta usein ulosteessa, ja en tarkoita mitään kirkasta veriviirua vessapaperissa vaan ihan siis tummempaa verta sellaisena limaisena lönttinä.

Onko muilla vastaavaa ?

Ja lisäks sellai ett oon huomannut että hyvin usein pian ahminnan/oksentamisen jälkeen täytyy myös ulostaa (mikä on tietysti hyvä mielestäni hyvä koska saan lisää tavaraa ulos).

Ja sit ku en oksenna loppuja ruokia niin ei mee kauaa ku pitää ulostaa.

Lisäks tuntuu että virtsalla saa ravata koko ajan.

Jos juon vaikka lasin vettä niin menee ehkä 20 min niin on tosi kova virtsahätä jo. Samoin jos syön vesipitoisen hedelmän esim omenan tai päärynän jne niin hyvin pian siitä pitää jo päästä virtsalle. Rakko ei tunnu myöskään tyhjenevän kunnolla tai siis tuntuu että aina valuu virtsaa vielä vessakäynnin jälkeen sitten housuihin. Tosi kiusallista.

Tämäkin ylllämainittu ongelma on tullut bulimiani aikana.

Olen ollut bulimian pauloissa kolmisen vuotta. Yritin lopettaa ja toipua mutta koska vatsan toiminta ei normalisoitunut ja lihoin niin aloitin uudestaan oksentamisen.

Olen kokeillut gluteenitonta, laktoositonta ruokavaliota, jolla olen nyt.

Ei mitään muutosta vatsan toimintaan mutta em. syistä välttelen niitä.

Verikokeitten mukaan ei ole keliakiaa eikä lakt.intoa.

Niin ja lisäks palelen aina. Jalat on nytkin niin jäässä että on tavalliset sukat villasukat jalassa.

Ilmeisesti bulimia ei tosiaan olekaan sitten harmiton harrastus. Koska kaikki nämä oireet on tullut bulimian aikana.

Onko muilla vastaavaa?

10

2918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinenanorektikko

      Veri ulosteessa voi olla todella vakava asia ja veren alkuperä tulee aina selvittää. Nyt kiireesti lääkärin puheille! Ei tänne kannata sairailta tulla apua asiaan hakemaan! Veri voi johtua esim. suoliston tulehduksesta, joka on aina vaarallinen hoitamattomana.Voi johtua myös mahalaukun runsaasta verenvuodosta.. Ei ole leikin asia sekään!

    • HÄh?

      Olisko vaan menkkaverta?

      • Bullis

        Vatsavaivat ja verinen uloste kuuluvat pitkittyneeseen bulimiaan. Hakeudu klinikalle jos et itse pysty lopettamaan. Toki olen väärä sanomaan. Mul on ollut bulimia/ muu määrittelemätön häiriö jo melkein 15 vuotta joten tiedän mitä tämä on raadoillisimmaan. Ei siis tie onneen. Suoliston ja vatsalaukun normaalisoituminen voi viedä vuosiakin koska sun vatsalaukun peitteet on selkeesti vaurioitunut suhteellisen pahoin. Mul oli sama. Oli parempi kausi ja sain itseni kovalla terapialla kuntoon. Mut pahalla on kahdet kasvot ja taas ollaan alamäessä.


    • Nurse Heljä

      Tumma veri ulosteessa on merkki suoliston sairaustilasta. Voi olla tulehdus, voi olla vakavampaa (kasvain).
      Kirkas veri tulee yleensä esmi. peräpukamista tai peräaukon haavaumasta.
      Jos taas uloste on hyvin tummaa, melkein mustaa mutta ei ole näkyvää punaista verta, se on hälyttävä merkki. (Meleena)

      Ehdottomasti asiaa lääkäriin. Ajatteluttaa myös tuo mitä mainitsit virtsaamisesta..
      Mene heti lääkärin vastaanotolle.
      Parempi kymmenen kertaa turhaan kuin kerran liian/kohtalokkaan vähän!
      Ei kannata kysellä diagnooseja täältä, eikä jäädä niitä itse laatimaan. Lääkäri on asiantuntija ja osaa osoittaa eteenpäin kokeisiin ym!

    • auttakaa_minua

      Joo tiedetään.

      Nyt verta ei ole tullut niin säännöllisesti.

      Kun tulee, se on tosiaan sellaista limaista, hyytynyttä tummaa lötköä verta.

      Yhdessä vaiheessa tuossa kuukaus takaperin niin meni silleen että heti kun söin jotain, ihan vaikka hedelmän tms. jota ei ollut tarkoitus oksentaa, alkoi hirveä vatsan väänne ja ulostamisen tarve. Silloin tuli aina tuota verta ja tosi paljon. Välillä oli pöntön reunatkin siinä veressä.

      ja sit toi jatkuva kusemisen tarve... mitä siitä voi sanoa ? En jaksais enää!

      mulla on tuossa nivusissa vasemmalla puolella siis tuossa häpyalueella sellainen ihme muljuva, hieman arka möntti ihon alla.
      Katselin kuvista netistä niin ilmeisesti jotkin imusolmukkeet tuossa kohtaa ?

      Välillä se tuntuu olevan enemmän turvoksissa ja välillä taas ei niin paljon. en kuitenkaan ole osannut yhdistää mitään tekijää milloin se olisi ja milloin ei.

      Voiko toi liittyä jotenkin virtsaamiseen ?

      Eikö imusolmukkeiden turpoaminen (ainakin mielestäni tuo on imusolmukkeen kohdalla tuo patti) kieli jostain tulehdustilasta ? voiko olla kyseessä ihan vain virtsatien tulehdus ? selittäisi pissaamisen paljouden..

    • ohmygood

      Jos mulla olis nuo oireet, istuisin siellä lääkärinpenkillä JO NYT!

      Ei helkkari mene HETI noitten oireitten kanssa lääkäriin! Älä enää istu ja odota ja keksi omia selityksiä mitä Voi olla ja mitä ei!!

      Hyytynyt limainen veri, tumma, ulosteessa on merkki etttä se tulee jostain ylempää suolistosta! Se on ehdottomasti tutkittava. ja uutkin epämääräiset oireet.

      MENE NYT JO!!!

    • mitävieläodotat!?
    • Mirror mirror

      Halloooo, aloittaja!
      Missä oot?!
      Kävitkö lekurilla? Mitä sanottiin? Ei tarvi kertoa koko tarinaa, jotain vaan että tiedetään miten sulla menee! :-)

      Et kai vaan vielä odota että jospa se tästä ohi menee..?????

    • auttakaa minua

      hei..

      en ole vielä mennyt kun ei tullut verta pariin viikkoon.

      Nyt tänään sitten tuli taas verta ja paljon. hyytynyttä tummaa verilönttiä ulosteen seassa.

      en kuitenkaan ole oksentanut hirveästi viime päivinä.

      mä varaan kyllä ajan lääkärille vaikka huomenna soitan sinne!

      mulla on viime kesänä tehty kolonoskopiakin ja mitään ei löytynyt. Silloin ei tosin tullut verta vielä tuolla tavalla.

      gastroskopiaan en silloin päässyt koska keliakia oli negatiivinen.

      samoin laktoosia siedän jne verikokeet kunnossa joten täytyy johtua bulimiastani

      • nurse Heljä

        Gastroskopia olisi kyllä meielstäni ihan aiheellinen sekin. Ihme ettei lääkäri paremmin paneutunut ongelmaasi? Ja onhan niitä muitakin syitä kuin keliakia tehdä gastroskopia!
        En ole lääkäri, mutta pian parikymmentä vuotta toiminut sairaanhoitajana, paljon kokemusta sisätaudeilta vaikka nyt erikoistun leikkuriin.
        Toivottavasti syy selviää pian, ja osoittautuu vähemmän vakavaksi! En tiedä ikääsi mutta ainakin nuoremmilla pahanlaatuisuuden riski on aika lailla pienempi kuin jo ikääntyneimmillä.
        Mene kuitenkin ystävä byvä ja vaadi tutkimaan kunnolla! Onnea matkaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe