Calangute/ Candolium/ Baga

Goallehelmikuussa

Ensi kertaa matkaa Pohjois-Goalle suunnittelen ja mietin miten helposti pääsee noiden alueiden välillä liikkumaan. Eli onko kaikki yöelämä vain Bagan alueella vai onko kaikilla alueilla baareja ja yöelämää? Lähinnä katselin, että Candoliumin aleueelta saa hotellin AI:llä samaan hintaan kuin Bagasta hotellin pelkällä aamukahvilla. Olisi siis kannattavaa ottaa se AI (en suunnittele syövänä vain hotellilla), mutta miten pääsee liikkumaan alueiden välillä etenkin yöaikaan? Onko tuolla Candoliumissa mitään nähtävää? Olen kolmekymppinen nainen ja lähdössä matkaan yksin. Onko taksin luotettavia? Kulkeeko paikallisbusseja?

Ja mitä nähtävää on Pohjois-Goan alueella, minkälaisia päivä reissuja suosittelisitte?

17

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sadhu Baba

      Yo-aikaan ei kulje busseja. Taksit on kaiketi aika luotettavia, en miehena osaa sanoa etta minkalaisia kokemuksia naisilla on. Yoaikaan tosin taksit korottaa hintoja reippaasti mutta ei ne lahellakaan suomen hintoja ole.
      Itsella oli Bagasta huone pari viikkoa sitten hintaan 500 rupiaa yo eli n. 8 euroa.
      Hintaan ei kylla kuulunut mitaan ruokaa ja aika yksinkertainen siisti huone, vessa ja suihku, ei ilmastointia ei televisiota.
      Ruokapaikkoja on joka puolella joten aamiaiselle ei ylennsta tarvitse kavella edes sataa metria.
      Nyt olen Arambolissa joka on mielestani todella paljon miellyttaampi alue kuin Baga-Calangute. Huone 300 rupiaa ja ruokapaikat ovat halvempia kuin Bagassa. Tosin halpoja ruokapaikkoja on myos Bagassa mutta jostain syysta huomasin olevani niissa aina paikan ainut ei- intialainen.

    • intia mielessäin

      Suomeen verrattuna ruoka on Intiassa halpaa, syö sitten missä tahansa. Ja liikkumaan pääsee mihin vain. Taksit pitävät kyllä huolta asiakkaistaan. Mutta yksin kulkevan naisen kannattaa varmaan olla hieman varovainen, ja aika selvin päin yöaikaan. Ihanaa odotella helmikuista lähtöä! Sadhullekin mukavaa lomanjatkoa!

    • Vastaus kysymykseen

      onko noilla alueilla mitään nähtävää, niin vastaus on, että ei ainakaan siinä perinteisessä mielessä mitä nähtävyyksillä yleensä tarkoitetaan. Jos nähtävää kaipaat, niin silloin kannattaa hankkiutua suuntaan Panaji ja Old Goa. Nähtävää/kuultavaa tarjoaa esim. Kerkar Gallery Calanguten ja Candolimin välimaastossa. Siellä on pysyvä taidenäyttely, sekä viikoittain järjestettäviä konsertteja tai tanssiesityksiä. Esiintyjät ovat Panajin akatemian oppilaita.

      Baga on oikeastaan Calanguten rannan jatke, joten siellä paikasta toiseen siirtymiseen ei tarvitse mitään kulkuvälinettä.

      Ei Intiassa kannata mitään puolihoitoa varata, ei välttämättä edes aamiaista. Monissa hotelleissa aamiainen on mallia continental, joten huomattavasti paremman aamupalan voit nauttia hotellin ulkopuolella. Kaiken kaikkiaan ulkona syöminen on niin halpaa, että sitä ei kannata käyttää kriteerinä hotellia valitessaan.

      Sadhu Baban kanssa samoilla linjoilla Arambolin suhteen. Paljon kivempi paikka kuin nuo iänikuiset turistirysät. Myös aivan eteläisestä Goasta löytyy kelvollisia rantakohteita.

    • !!!!

      olen yksin naisena lomaillut muutaman kerran ko. alueella ja taksilla uskallat liikkua turvallisesti yölläkin - humalassa ei kannata yksin liikkua missään jos ei omaa kontroolia.
      minulle ei ainakaan ole koskaan sattunut mitään vaikka yksin liikkunut aika myöhäänkin baga-galangut-candolim
      ihan asiallisia kavereita on ollut kaikki kuskit. bagan aluella on yökerhoja, mutta en itse käy niissä vaan ihan muissa terassi baareissa olen notkunut
      illalla. candolim on rauhallisempaa aluetta kuin baga, mutta candolimissä on kivoja baareja ,kauppoja ja paljon myös rukapaikkoja yms...
      bussit liikkuu päivällä tai alkuillasta, mutta taksi on aika halpa yksinkin yöllä.
      illalla uskaltaa kävellä rantaa pitkin candolimisetä bagaan - yöllä en ole itse siellä kävellyt, mutta tunsin ihmisiä jotka käveli hotelleille rantaa pitkin ja kuulemma rannalla on myöhään paljon ihmisiä.
      viikonloppuisin taksit perii kalliimman hinnan candolim-baga välillä, koska erittäin kova ruuhka ja matkan teko hidasta. kaikki kuskit ei suostu edes lähtemään viikonloppuna candolimisetä bagaan. kerran yksi kuski suostui lähtemään ja peri yksi suunta 350 rupiaa nor, 150 rupiaa (100 rupiaa on noin 1,5€)
      ruuhakat oikeesti yllätti minut liikenne seisoi kuin suomessa pahimmissa juhannus ruuhkissa. ennen bagaa sanoin kuskille että kävelen loppumatkan pääsen nopeammin. kaikki paikalliset isommista kaupunkeista menee viikonloppu viettoon bagaan .
      näkemistä on mapsa, panjai ja paljon eri rantoja sekä päiväksi voi ottaa taksin ja mennä etelä goaan palom rannalle kaunis palmuranta.

    • tinat ek.

      Hyttysmyrkky mukaan ja rokotukset kuntoon, kuten varmaan olet jo tehnytkin. Itse toin sieltä tuliaisina e-colibakteerin, joka kyllä sitten itsekseenkin häviää, mutta aiheutti siellä parin päivän oksentelun ja ripulin. Käsidesi siis ehdottomasti kuuluu varusteisiin, vaikka ei sekään riittänyt estämään edellä mainittua. Esim. setelit ovat uskomattoman saastaisia, joten käsidesiä saa lutrata alvariinsa ja joka käänteessä.
      .
      Värikäs ja kiva matka sinulla kuitenkin kaikkien varoitustenkin jälkeen edessä. Hyvää matkaa Sinulle!
      Panaji on myös kyllä näkemisen arvoinen. Galanguten ja Candolimin rannat iltaisinkin väkeä täynnä. Halpaa syödä ulkona ja halpaa melkein kaikki muutenkin.

    • Nmnd

      Paikan valinta riippuu pitkälti mistä tykkää. Mun hermot ei kestä Galangute-Baga jatkuvaa meteliä. Discojen mökä on ärsyttävää, liikaa ihmisiä, kauheat ruuhkat ja kaupustelijoita koko ajan kimpussa. Arambol on hyvä, jos pidät kuitenkin vähän biletyksestä ja rennosta hippimeiningistä ja jos rauhaa rakastat niin sitten etelän hiljaisille rannoille, esim. Agonda. Rantamajan saa kymmenellä eurolla ja huoneen vielä halvemmalla. Lennot joko Finskillä Delhin kautta tai sitten esim Turskish airlinesilla Mumbaihin. Mumbaista voisi mennä junalla, joka on hauska tapa tutustua ihmisiin.

    • Goan girl

      Turvallisin mielin vaan matkaan. Olen reissaillut useasti yksin Intiassa ja liikkunut myös öiseen aikaan, ja koen kyllä Goan suht turvalliseksi. Tietty kannattaa liikkua siellä missä muitakin ihmisiä on, ja itse en ainakaan yksin rannoille lähtisi pimeän aikaan..myös paikalliset siitä varoittelevat. Yöelämän keskus , siis discot ja yökerhot keskittyvät tosiaan Bagaan, mutta toki Calangutesta ja Candolimista myös baareja löytyy..menevät tosin aiemmin kiinni. Liikkuminen on näiden välillä helppoa ja suht edullista takseilla, mutta taksit voivat yöaikaan pyytää jopa 500 INR matkasta Baga- Candolim. Hotellin ruuille en laittaisi paljoakaan painoarvoa majoitusta valitessani. Syöminen on Intiassa tosi edullista, ja tarjontaa todella löytyy. Hotellien ruuat ja varsinkin aamupalat monesti aika surkeita. Ihanaa reissua sulle :-)

      • Hhhiiu

        Kerran olen ollut pakettimatkalla, söimme aamiaista pari kertaa ja kaikki neljä saivat kunnon mahataudin. Muistakin huoneista kuului norjan puhumista. Seisova pöytä ja korkea lämpötila on huono yhdistelmä. Ravintoloita löytyy ja rannalla tietenkin mukavinta syödä, eikä se sielläkään montaa euroa maksa (tosin päivällisen voi saada halvemmalla, koska kahvi ja mehu on suhteellisesti aika kallista)


      • helmikuussagoalle

        Kiitos tähän astisista vinkeistä!

        En erityisen kiinnostuut ole mistään teknohelvelteistä vaikka kai semmonenkin kamaluus pitää aina kerran lomassa kokea:-) Ilmeisesti Goan yöelämä nimenomaan sellaiseen on keskittynyt. Onko Goalla muutakin yöelämää eli jotain ulkoilma baareja vaikkapa ihan elävällä musiikilla? Tai jotain rockimpaa vaihtoehtoa? Tai onko rannalla jotain bileitä, jotka ei ole tuota tekno-linjaa?

        Tosi halvalta näin Thaimaassa matkanneelle kuullostaa nuo taksihinnat, vaikka kiskoisivatkin sen 500 yöllä! On vielä kaukana Phuketin kiskurihinnoista.

        Ja kun sanotaan, että ruoka on halpaa niin paljonko esim joku vähän parempi illallinen suurinpiirtein kustantaa? Entö pullo punkkua? Tai drinksut?


      • !!!!
        helmikuussagoalle kirjoitti:

        Kiitos tähän astisista vinkeistä!

        En erityisen kiinnostuut ole mistään teknohelvelteistä vaikka kai semmonenkin kamaluus pitää aina kerran lomassa kokea:-) Ilmeisesti Goan yöelämä nimenomaan sellaiseen on keskittynyt. Onko Goalla muutakin yöelämää eli jotain ulkoilma baareja vaikkapa ihan elävällä musiikilla? Tai jotain rockimpaa vaihtoehtoa? Tai onko rannalla jotain bileitä, jotka ei ole tuota tekno-linjaa?

        Tosi halvalta näin Thaimaassa matkanneelle kuullostaa nuo taksihinnat, vaikka kiskoisivatkin sen 500 yöllä! On vielä kaukana Phuketin kiskurihinnoista.

        Ja kun sanotaan, että ruoka on halpaa niin paljonko esim joku vähän parempi illallinen suurinpiirtein kustantaa? Entö pullo punkkua? Tai drinksut?

        hyvän illallisen siistissä, hyvässä ravintolassa juomineen saat noin 4-7 € jossakin huippu hintaisessassa paikassa tai jostakin erikois kalliista ruuasta voi joutua maksaa 10-15e juomineen. (näitä paikkoja vähän) tuonti viinit/ viinat voipi maksaa saman verran kuin ruoka tai enemmän.
        paikallisiin viinoihin tehtynä saat drinkit halvemmalla itse tilasin irish coffeen tarjoilijat huomautti minulle että se maksaa 150 rupiaa (tehdään kalliiseen tuonti viinaan) eli noin
        2,50€ eli suomalaisittain ei todellakaan kallis. goalla on hyvä rukapaikka after seven gaura vaddossa laadukas puutarha ravintola sisäfile pihvin saat noin 5€ - 5€ saa yleisesti illalla hyvän ruuan .
        viinipullojen hintoja en muista mutta iso pikari viiniä tai maksaa saman kuin pihvi.


      • Sadhu Baba
        helmikuussagoalle kirjoitti:

        Kiitos tähän astisista vinkeistä!

        En erityisen kiinnostuut ole mistään teknohelvelteistä vaikka kai semmonenkin kamaluus pitää aina kerran lomassa kokea:-) Ilmeisesti Goan yöelämä nimenomaan sellaiseen on keskittynyt. Onko Goalla muutakin yöelämää eli jotain ulkoilma baareja vaikkapa ihan elävällä musiikilla? Tai jotain rockimpaa vaihtoehtoa? Tai onko rannalla jotain bileitä, jotka ei ole tuota tekno-linjaa?

        Tosi halvalta näin Thaimaassa matkanneelle kuullostaa nuo taksihinnat, vaikka kiskoisivatkin sen 500 yöllä! On vielä kaukana Phuketin kiskurihinnoista.

        Ja kun sanotaan, että ruoka on halpaa niin paljonko esim joku vähän parempi illallinen suurinpiirtein kustantaa? Entö pullo punkkua? Tai drinksut?

        Itse soin Bagassa melko usein niissa pienissa ravintoloissa joissa muut asiakkaat olivat paasaantoisesti intialaisia. Minulle aivan tarpeeksi siisteja ja ruoka hyvaa. Hinnat alle eurosta n 1,5 euroon.
        Se etta sanoin Bagan ja Goan hinojen tuntuvan kovilta johtuu siita etta vertaan muun Intian hintoihin. Kun on muutaman kuukauden matkannut muualla, Goan hinnat vaikuttavat todella kovilta. Asken nautin aamiaiseksi masala dosan, teen ja lemon sodan yhteishintaan n. 60 senttia. Olen talla hetkella Gokarnassa, Karnatakan osavaltion puolella. n. 100 km Goasta etelaan.


      • lets rock in goa
        helmikuussagoalle kirjoitti:

        Kiitos tähän astisista vinkeistä!

        En erityisen kiinnostuut ole mistään teknohelvelteistä vaikka kai semmonenkin kamaluus pitää aina kerran lomassa kokea:-) Ilmeisesti Goan yöelämä nimenomaan sellaiseen on keskittynyt. Onko Goalla muutakin yöelämää eli jotain ulkoilma baareja vaikkapa ihan elävällä musiikilla? Tai jotain rockimpaa vaihtoehtoa? Tai onko rannalla jotain bileitä, jotka ei ole tuota tekno-linjaa?

        Tosi halvalta näin Thaimaassa matkanneelle kuullostaa nuo taksihinnat, vaikka kiskoisivatkin sen 500 yöllä! On vielä kaukana Phuketin kiskurihinnoista.

        Ja kun sanotaan, että ruoka on halpaa niin paljonko esim joku vähän parempi illallinen suurinpiirtein kustantaa? Entö pullo punkkua? Tai drinksut?

        kyllä löytyy hyviä live rock baareja,niihin taas suunnataan myös helmikuussa.


    • Huhhahhei...

      No pölvästi pitää olla, jos maksaa 500 candolimista bagaan...huh...lentokentälle pääsee melkein sillä rahalla (700 rupiaa) ja sinne ajaa tunnin!

      • !!!

        itse olen maksanut max 350 rupiaa viikonloppuna illalla matka candolim - baga matka noin 5 km mutta aikaa meni ruuhkan takia 1,5h
        ruuhka aikana sen takia kuskit nostaa hintaa, koska aikaa kuluu matkan teko tosi hidasta galngute-baga välillä jonot ei juurikaan liiku
        ma-to kuskit vie 150-200 rupiaa saman välin - tosi on


    • piitsille

      Jos haluut nähdä jotain erillaista, mene sellaiseen paikkaan kuin Bigfoot museo..
      Siellä on nähtävillä kuinka Goalla elettiin kauan kauan sitten.
      Ihan hauska paikka ja pääsee hulinasta pois päiväksi, näkee matkalla paljon muutakin esim. vankilan, suolan valmistusta jne..
      Itse kävin viime maaliskuussa, meen taas helmikuussa ehkä käymään..

    • sattumanvarainen1

      Hep

      joo, kyllä kannatta takseissakin tinkiä.
      Ruokapaikoista tulee mm mieleen Bagan nurkilla oleva
      East meets West, aikas kiva , ja kansainvälinen keittiö.(ulkoilmaa) Usein sattunut livemusaa, ja jopa tanssit (ei kuitenkaan humppaa, vaan kansainvälistä)
      Candolimissä on Tanskalasis Intialainen Sea Shell Inn, Hyvää ruokaa järkevään hintaan.
      Vastapäätä NEWTONs supermarket , josta viinejä ruokaa yms.
      Sitten pitemmällä on vielä Sweet Chili, illallis ja show ravintola (ulkoilma tämäkin)
      Ja kalankuten rantaan johtavan pääkadun lopussa rannalla Souza Lobo.
      Mun mielestä Intialaisen ruuan kanssa maistuu kylmä, vähän makea valkkari (paikallinen, siis edullisempi)
      Punkut ei mielestäni sovi. Olut ja pullovesi käy hyvin .
      Paljon on kokematta, onneksi pääsen sinne itsekin tammikuun lopussa.
      Hyvää matkaa!

    • palle4

      mene divar islandiin..saari laella..lahella old goa jos muistan oikein..itse lhen ..lahen morjimiin..kattelemaan rysseja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe