ajokoirametsästys yritetään kieltää v. 2014 alusta

Erämies.

Ajokoirametsästystä yritetään ajaa alas. Olkaa hereillä ja lukekaa aiheesta ajokoirajärjestön keskustelufoorumilta.

12

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan höpöä vaan

      No eipä ollut kovin vakuuttava juttu. keskustelufoorumilla oli vain jonkun kirjoitus asiasta, ilman mitään oikeaa lähdeaineistoa asiasta.

    • nmbjkegvqnm

      Joo näin mäkin olen asiasta kuullut. Kaikessa hiljaisuudessa tälläistä eduskunnassa valmistellaan. Jotenkin tuntuu ettei voi mennä pohjoismaissa millään läpi, vaikka EU miten vaatisi. Jos kielto tulee minä käyn jänisjahdissa ihan samalla lailla kun ennenkin. Tuskin tuolla maalla kukaan tulee kyselemään sen kummemmin. Jos tulee ja käräyttää ihan sama, viekööt aseet ja luvat ei niillä sitten enää niin väliä. Kaikki jos paskat nakkaa kielloista minkä valtio sille mitään voi.
      50 000 ajokoiraa, beaglea ja reeveriä mettään vaan ekana kieltoviikonloppuna ja ajot raikaamaan.

    • ei pidä paikkaansa

      Täyttä roskaa koko juttu, että hiljaisuudessa valmistellaan ja täällä sitten asiasta supistaan. Metsästyspuolen järjestöt ei inahdakaan asiasta.
      Aivan täyttä roskaa koko juttu, jos siitä tällä foorumilla kirjoitellaan, niin olisi siitä kuullut virallinenkin taho, mutta kerran ei mitään lausuntoa kuulu.
      Joten aivan täyttä sontaa koko juttu.

    • toimittaja

      Erämiehen olisi parasta keskittyä eräilyyn vaan, nokipannu kahveeta ja makkaran paistoa. Kun pysyy omalla vahvalla alueella, niin ei tule väärinkäsityksiäkään.
      Opettele ensin lähdekriittisyys, enenkuin toiste kirjoittelet puutaheinää palstoille.

    • Tulevaisuudessa kai

      Pitäisi kai kieltää myös lenkkeily, marjastus yms. rusakot voivat peljästyä ja täten traumatisoitua. Sitten niitä näkyy pikatien varsilla rekan alle heittäytyneinä.

      • Jahtimies 08

        Ohan se kyllä niin, että harva marjastaja tai lenkkeilijä juoksee rusakon perässä ja haukkuu - vai hä. Eläinrääkkäystä periaatteessa ajattaminen - varsinkin hirvenhaukutus. Päiväkaudet piskit kintereillä. Kun yhden seuran koira lopettaa, toinen aloittaa.


      • Jahtimies 08 kirjoitti:

        Ohan se kyllä niin, että harva marjastaja tai lenkkeilijä juoksee rusakon perässä ja haukkuu - vai hä. Eläinrääkkäystä periaatteessa ajattaminen - varsinkin hirvenhaukutus. Päiväkaudet piskit kintereillä. Kun yhden seuran koira lopettaa, toinen aloittaa.

        Nimimerkki Jahtimies ei todellakaan ole mikään jahtimies ei kukaan jahtimies kirjoittele tuollaisia tai ainakin ottaa asioista selvää ennenkuin kirjoittelee tänne noita päättömiä mutu tuntumaan perustuvia juttuja. Olen jonkunverran hirviä haukuttanut ja usein hirvet käy koiran haukussa nukkumaan ja antaa sen siinä ympärillä haukkua.
        Onko se muka eläinrääkkäystä. Ne koirat jotka ovat päällekäypiä karsitaan pian pois jahdista ja jalostuksesta, eihän ne palvele ketään eikä niistä ole mitään hyötyä jahdissa. Kunnon pysäyttävä koira on kaikin puolin hyvä.


    • Luomista

      Eihän noi isot ajokoirat hyväksi ole lopputalvesta kantavana oleville peuroille ja kauriille.

    • ajaa vain jänistä

      Ajokoirat on kyllä yleensä opetettu peura- ja kaurisvapaiksi, ei niillä muuten mitään tee peura-alueilla.

    • Luomista

      No, ehkä osassa suomea jossa tiheä peura-kauris kanta. Ei täällä jossa ei niin tiheä kanta. Jopa hirvikoiria ei kuulm voi viedä tietyille alueille kun siellä kauriita, peuroja kuten ei myöskän ajokoiria voi viedä. Sit homma selvää kun koira eksyy ajossa ko alueille.

    • ukkeli 50

      moi voi olla että loppuu muutenkin nuitten susien takia! taas kaavilla on susia pihoissa. että viimeksi meni kaksi syksyä pilalle ja koira nyt kasvamassa koira vajaa kaksi vuotta ja näyttää siltä ettei uskalla mennä metsälle! kyllä korpeaa!

    • pötslj

      Saako haukussa nukkuvan hirven ampua herättämättä se.
      Minusta tuo on eläinrääkkäystä, jos se päikkäreille lahdataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe