Rakennussiivoojan työ

Järkeviä vastauksia

Mitä kaikkea rakennussiivooja tekee työmaalla imuroinnin ja lakaisun lisäksi ja paljonko rakennussiivoojalle maksetaan palkkaa etelä-suomen työmailla?

19

8047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghaer

      rakennussiivoja saattaa olla elementti porukassa, ja monasti myös peruspultteja asentamassa. myös mestareiden vessa pitää siivota joka päivä. palkka on noin 17 euroa tuntia pirkanmaalla..

      • ögöugi

        Annoit väärän aikamääreen palkalle. Oikea oli 17 euroa päivässä, ja mestarille pimppaa ruokiksella. Tämä siis koskee virulaisia koska Suomalaiset eivät näihin hommiin pääse rakennusliikkeiden taloudellisen katteen tekemisen vuoksi.


    • yotnrbkevjc

      Itse olin rakennussiivoojana pari vuotta sitten. Kun olin imuroinut kaikki kämpät aloitin alusta uudestaan. Vantaalla oli hullu mestari joka oli päättänyt että työturvallisuuden takia työmaalla ei saa olla pölyä, koska betonipöly voi räjähtää :D Tulipahan pari kuukautta imuroitua kerrostaloa.

      • 11 e/t ?

        millä palkalla?


      • tmnrbv
        11 e/t ? kirjoitti:

        millä palkalla?

        jotain sellasta se taisi olla


    • Hähhhääähhäää

      Minäkin olin joskus rakennussiivooja ja annoin vastaavalle...namia. Nyt olen vastaavan kanssa naimisissa ja annan sille edelleenkin...namia.

      • näin on

        No se on kyllä monesti huomattu, että miespuoliset siiovoojat ovat yleensä homoja.


    • Paljonko €/h?

      Minkälaisissa tuntiliksoissa raksasiivoojan liksat nyt menee? Siis ihan puhtaasti rahana, henkilökohtaiset herkun antamiset on sitten erikseen...

      • ....................

        10-12 e tunti


      • Anonyymi
        .................... kirjoitti:

        10-12 e tunti

        Nykyään 12-14€ 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään 12-14€ 🙂

        Tai varmaan riippuu myös kokemuksesta. Mulla 14 paikkeilla.


    • Jossain vaan

      Tiedän että jossain (JKL) 8-9€/h

    • jakonen

      Moi. Olen jakone ja olin rakennussiivooja Jyväskylässä. Olen 1.9m romuluinen pomppeli. Kun yritin pyllistää pomolle ja tarjota...namia, niin se yrjös ja potkas mut pihalle. Kyl mä tiedän, et se oikeesti olis halunnu....

    • Anonyymi

      On se nyt keskimäärin paljon parempaa kuin muu siivous. Ainakin työehtosopimuksen ja palkan kannalta. Ei mikään huippupalkka mutta paljo parempi kun keskimäärin muissa siivoushommissa.

      • Anonyymi

        Joo keskimäärin. Onhan näitä poikkeuksia toki siivousalalla eli ei me voida tietää mitä joku tienaa.. Raksasiivous on aivan täysin erilaista kuin moni muu ja jos on reipas niin kyllä siinä saattaa apuhommiakin päästä tekemään myöhemmin ja siitä sitten vaativampaa vain. Kyllähän sitä tykätään jos on joka paikan höylä. Raksalla kun kaikkeen ei tarvi koulutusta. Koulutus tietysti vaikuttaa palkkaan ja työtehtäviin. Voi niitä muiden inhoamia likasiaki töitä lopun elämäänsä tehdä. Miksei.

        PS. Raksalla on kivaa olla töissä. Jos on käsillä tekevää sorttia niin suosittelen kokeilemaan.


    • Anonyymi

      No brutto jotain 2500 paikkeilla ja en oo tehnyt ku 5kk, riippuen tietysti hakkaako ylitöitä joskus. Sittenhän se voi olla enemmänkin koska saa mukavat ylityökorvaukset. Veroprosentistahan se kans on kiinni mitä sulle käteen jää.
      On sitä paskempaakin työtä tehty. Tässä vaikuttaa kokemus, koulutustaso jne. Palkka on sovitettavissa kyllä. Jos oot nuori vasta työelämään tullut niin sitten se brutto on abouttiarallaa 1900. Ja tohon päälle mahdolliset matkakorvaukset jne.

      • Anonyymi

        Korjaan 1700-1900


    • Anonyymi

      Rakennusapulaisena sain välitysfirman kautta noin 12,30 e/h. Työ ei paljon siivouksesta eronnut, vähän kantamista ja tien raivaamista tarvikekasojen väliin.

      • Anonyymi

        Aikas vähän jos tossa on työajanlyhennys ja lomaraha? Kuten pitäs olla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe