Melatoniini

Abitus

Heissan! Olen opiskelija ja kärsin unettomuudesta, tarkemmin sanottuna en saa unta ennen kuin kello näyttää kaksi yöllä tai vielä myöhempää. Kaikenmoisia niksejä ja kikkoja olen terkkarin & koululääkärin avustuksella kokeillut.

Nyt sitten olen torstaina 22.11 aloittanut melatoniinin (Melatonin 3 mg) käytön. Te, jotka kyseistä ainetta myös käytätte, koska tämä on alkanut (jos on alkanut) tehoamaan? Olen lukenut, että toisilla melatoniini auttaa heti ekana yönä, toisilla menee parikin viikkoa. Toisille tästä ei ole apua. Miten asian oikea laita on?

Lisäksi olen saanut vähän erilaisia ohjeita, milloin tuo tabletti pitäisi ottaa. Ensimmäinen apteekkari sanoi 1-2 h ennen nukkumaanmenoa, toinen 0,5-1 h ennen nukkumaan menoa... (Ekalla kerralla melatoniinia hakiessani se oli loppu apteekista...)

Kiitän jo etukäteen vastauksista!

39

7615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakisyöjä.

      Otat sen joka ilta samaan aikaan eli esim. kello 22.00, jos menet kello 23.00 nukkumaan. Tosin jos on aikainen herätys, niin kello 22.00 nukkumaan olisi viimeistään mentävä.

      Ota D-vitamiinia aamupalalla.

      Syöthän sitä riittävästi eli 50µg/vrk?

      D-vitamiini vaikuttaa tuohon uneen kanssa positiivissti tai sen puute negatiivisesti.

      Älä syö mitään synteettisiä monivitamiineja, joita yleensä syödää.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm


      Melatoniinin vaikutuksen huomaat 1-2 viikon kuluessa.

      Jos saat päänsärkyä, niin annostus on liian iso.

      Eli voit ottaa esi. 6mg illalla, jos 3mg ei auta.

      Mutta enempää ei kannata terveen ottaa, kun se annostus on 1-6mg/ilta

      • Abitus

        Selvä, eli about tuntia ennen ja samaan aikaan suurin piirtein.

        D-vitamiinista en vielä tiedä, otettiin verikokeessa tänään sekin, tulokset saan tietää joskus... Koululääkäri kyllä mainitsi saman asian.