Onnistuukohan se että menee ensin naimisiin maistraatissa ja myöhemmin kirkossa uudestaan?
maistraatti ja kirkko
4
1061
Vastaukset
- = )
tosin sen kirkollisen toimituksen nimi on avioliiton siunaaminen. kaava on erilainen ja sen huomaa kyllä kummasta on kyse.
- Jonna
Osaatko kertoa sen kirkollisen siunaamisen "kulun"? Ja onko muuta käytännön tietoa liittyen tähän ensin maistraatissa-sitten kirkossa- asiaan?
- Kati
Jonna kirjoitti:
Osaatko kertoa sen kirkollisen siunaamisen "kulun"? Ja onko muuta käytännön tietoa liittyen tähän ensin maistraatissa-sitten kirkossa- asiaan?
Kirkollinen siunaaminen riippuu ihan teistä. Se voi olla vain lyhyt toimitus sakastissa, parin vieraan läsnäollessa. Se voi myös olla aivan kuin kirkkohäät, vierailla ja juhlapuvulla. Kaava on vain hiukan eri. Pääasiallinen ero on se, että olette jo naimisissa eikä kukaan enää kysy tahdotko, ainoastaan siunaa liiton kirkon silmissä.
Parhaiten saat tietoa soittamalla seurakuntasi kirkkoherranvirastoon ja kysymällä sieltä tai joltain papilta - jonna
Kati kirjoitti:
Kirkollinen siunaaminen riippuu ihan teistä. Se voi olla vain lyhyt toimitus sakastissa, parin vieraan läsnäollessa. Se voi myös olla aivan kuin kirkkohäät, vierailla ja juhlapuvulla. Kaava on vain hiukan eri. Pääasiallinen ero on se, että olette jo naimisissa eikä kukaan enää kysy tahdotko, ainoastaan siunaa liiton kirkon silmissä.
Parhaiten saat tietoa soittamalla seurakuntasi kirkkoherranvirastoon ja kysymällä sieltä tai joltain papiltavastauksesta. Ei muutako suunnittelemaan...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497