Boonuskortit kasoilla

harmi2

Harmitta kun kaupan kassalla tarjoo väärää korttia kun niitä nykyään kertyy monen kaupan boonus keräyksiin. Sattuuko muille samanlaista erehdystä?

36

195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boonuksessa on yksi oo...
      Ja harmittamisessa kaksi aata.

Palaahan asiaan kun aikasi koittaa.
      H.

• harmi2

Kaksi oota sinunkin boonuksessa näkyy olevan, vaikka se nyt on asian sivu seikka..

• Napanöyhtäinen ?

Jospa korjailisit toisten tekstejä vasta sen jälkeen, kun opit itse kirjoittamaan täydellistä suomen kieltä! Jos joskus opit!

• hhhhhhhiiiiiiiiiii

hei, musiikkiketjussa on liikaa iii kirjaimia!

• ...

Joutaviin kortteihin tottunut.

Vaan kaks kusetusjuttua patittaa välillä. Joskus pankkiautomaateilla on kampanjoita, että nappia painamalla siirtää tililtään kympin tai jotain johonkin huuhaakeräykseen minnelei nuubiaan muka. Hätäinen voi vahingossa niin tehdä, toisekseen, kiireinen tilanne, voi ihan hölmöyttään syytää hyvää rahaa minnelie.

Lisäksi nyppii näihin pullonpalautuskoneisiin ilmestyneet napit, mitä painamalla lahjoittaa palautusrahansa taas johonkin huuhaaseen. Palautusautomaateissa vielä se hiton nappi on räikyvän punainen, kuittipainike harmaa ja tekstit niin pienellä, että normaalinäköisenkin hankala lukea tekstejä.

Kerjäämisen pitäisi olla edes reilua, noissa systeemeissä ihmisten harhauttaminen turhan todennäköistä. Palautusautomaateilla yleensä keräyslaatikoita, jonne voi tunkea kuittinsa ja vähän valita, että minne laittaa. Ja pikkupojillakin tekemistä, kun koittavat onkia niitä kuitteja laatikoista.

Ai niin, se tympii, monissa kaupoissa kassat koittavat väkisellä tunkea jotain lippusia, joilla saa alennusta jostain hiton lakanoista tai maljakoista. Asakkaathan ne nekin alennukset käsittelykuluineen maksavat tuotteiden hinnoissa.

Ja tuli mieleen, postissa tuli sähköliikkeen mainos. Pitäis liittyä jäseneksi johonkin ihmeen sähkölaitoksen osuuskuntaan. Joopajoo reilu prosentti alennusta sähkönhinnasta, ehkä kotain lippuja johonkin ö-luokan potkupallopeleihin. Eri reilua, puhuttiin sähkön hinnasta, mitään mainintaa siirtohintojen korotuksista tai muista kuluista ei sitten ollutkaan. Ne nimittäin nousseet viimeaikoina ja ne nyppii, koska mökiltä kesäisin kuukausitolkulla sähköt pois ja siirtomaksulaskua vaan tunkee postilaatikkoon, vaikka sähköä mennyt wattiakaan.

=DW=

• Joskus sattuu, mut mitäs sitä harmittelemaan

Kaivaa vaan oikeen kortin esiin.

• Oma vika jos haalii kaikki kortit joita sattuu maailmalla olemaan. Näin yhden hengen taloudessa niistä ei ole käytännössä mitään hyötyä.

• harmi2

Niin eipä muuta kuin hyöty liikunta....

• 13+8

Minua ei harmita yhtään, kun käytän vain yhden ketjun kauppoja ja pankkikortilla maksaessa tulee ne plussatkin samalla, ei tarvii monta korttia.

• harmi2

Plussat saa kyllä vaikka ei pankki korttilla maksaisi....

• 13+8
        harmi2 kirjoitti:

Plussat saa kyllä vaikka ei pankki korttilla maksaisi....

Juu, tiedän kyllä että saa, mutta on kätevämpää käyttää vain yhtä korttia kun en kanna käteistä mukana ja pankkikortilla maksaessa ei tarvitse maksaa niitä hintojen ylöspäin pyöristyksiäkään, kun veloitetaan sentilleen.

• harmi2
        13+8 kirjoitti:

Juu, tiedän kyllä että saa, mutta on kätevämpää käyttää vain yhtä korttia kun en kanna käteistä mukana ja pankkikortilla maksaessa ei tarvitse maksaa niitä hintojen ylöspäin pyöristyksiäkään, kun veloitetaan sentilleen.

tuohan on uutta et pankkikortilla veloitetaan sentilleen vaikka ei viittäsenttiä pienempää raha yksikköä suomessa käytetäkkään.

• 13+8
        harmi2 kirjoitti:

tuohan on uutta et pankkikortilla veloitetaan sentilleen vaikka ei viittäsenttiä pienempää raha yksikköä suomessa käytetäkkään.

Tuon takia olenkin maksanut ostokseni pankkikortilla siitä asti kun eurot tuli ja tieto siitä että kortilla maksettaessa ei tule pyöristyksiä. Käteistä käytän todella harvoin.

• L - L

Eipä harmita. Otan aina kortit valmiiksi käteeni. Syötän bonuskortin lukijaan heti edellisen asiakkaan tehtyä tilaa.

Lätkin ostokseni hihnalta kärriin sitä mukaa kuin kasööri saa ne lukijan läpi.
      Lätkimisen aikana työnnän luottokorttini valmiiksi lukijaan.

Summa valmis. Painan "velaksi" koodin ja kilkuttelen tunnuslukuni.

Helppoa, hauskaa ja nopeaa.

Pakkaan ostokset kassiini sivupöydällä.

• Eipä ole sattunut...

• Onhan niin käynyt kuin aloittajallekin monesti. Myyjä sanoo että väärä kortti.
      Eipä tuo harmita, nauran vain ja sanon, hetkinen:)

• harmi2

Silloin myyjä onkin asiallinen, mut kun alkaa virnuumaa et valitettavasti tällä kortilla ei saa ja niin edelleen.

• ei satu

ku on vaan yksi, mutta ei kerry näemmä sillä mitään boonuksia ku ostaa muualta, ja rahat tulee silti S-pankin visasta,
      Eli tuokin on TÄYSI huijaus ja seuranta S-ryhmältä !

• pankkeja on

Voi helvetti. Vaihda pankkia, jos seurantaa pelkäät.

• osaan jo

"kohtelias" kassa kerran sano mulle tosi nätisti, kun en meinannu osata laittaa oikein päin bonuskorttia eli, tule tänne päiväks harjottelemaan.

• meeriamanda

En ikinä laita bonuskorttia laitteeseen, laitan tiskille josta kassatar sen vetäisee, pankkikortilla maksaessa toimin itse.

• ;)))))))
        meeriamanda kirjoitti:

En ikinä laita bonuskorttia laitteeseen, laitan tiskille josta kassatar sen vetäisee, pankkikortilla maksaessa toimin itse.

Nythän on näitä uusia laitteita ja en kylläkään ala nostattamaan kassatädin takapuolta ylös mun boonusten vetäisyn takia.

• meeriamanda kirjoitti:

Sukupuolisyrjintää! Kartat miespuolisia kassanhoitajia!

Itse lienen sovinisti? En anna mitään korttiani naispuolisen kassanhoitajan käsiin.
        Miespuolisia vältän muista syistä.

• isoäiti*

Bonuskorteilla saa nähtävästi bonuksia, mutta mihin niitä voi käyttää?

• meeriamanda

Vaikkapa ostoksiin.

• Alennuksia mm. autovuokrista ja hotkuista.
        Lentsikoissa bonuksilla voi ostaa tarjoilua ja joitakin tuotteita yms.

Vaimoni tietää lisää.

• isoäiti*
        meeriamanda kirjoitti:

Vaikkapa ostoksiin.

Käyvätkö nuo bonukset vain bonuksia antavassa liikkeessä vai voitko käyttää niitä
        muuallakin?

Minä kerään luottokortin bonuksia ja voin maksaa niillä monenlaista kuten lentoja,
        hotelleja tai ostaa monenlaista kamaa elektroniikasta alkaen, ruokaostoksiin tuskin käyvät, mutta siitä en ole varma.

• isoäiti*
        laiska-lasse kirjoitti:

Alennuksia mm. autovuokrista ja hotkuista.
        Lentsikoissa bonuksilla voi ostaa tarjoilua ja joitakin tuotteita yms.

Vaimoni tietää lisää.

En lennoilla ostele mitään, koska yleensähän tarjoilu kuuluu lennon hintaan harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, mutta monia lentoja olen tehnyt pelkillä bonuksilla.
        Jotkut jäsenedut antavat alennusta autovuokraamoissa, mutta osa on pulitettu omasta pussista.
        Näköjään on monenlaisia bonuksia. Sen olen kyllä tiennyt, että lentoyhtiöiden bonuksissa on eroja.

• isoäiti* kirjoitti:

Käyvätkö nuo bonukset vain bonuksia antavassa liikkeessä vai voitko käyttää niitä
        muuallakin?

Minä kerään luottokortin bonuksia ja voin maksaa niillä monenlaista kuten lentoja,
        hotelleja tai ostaa monenlaista kamaa elektroniikasta alkaen, ruokaostoksiin tuskin käyvät, mutta siitä en ole varma.

Ainakin s-pankin visalla olen maksanut missä tahansa, kunhan tunnusluvun muistaa.
        Toimii kuten mikä tahansa pankkikortti. Bonusta saa tosin vaan s-ryhmän paikoista.

• isoäiti* kirjoitti:

En lennoilla ostele mitään, koska yleensähän tarjoilu kuuluu lennon hintaan harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta, mutta monia lentoja olen tehnyt pelkillä bonuksilla.
        Jotkut jäsenedut antavat alennusta autovuokraamoissa, mutta osa on pulitettu omasta pussista.
        Näköjään on monenlaisia bonuksia. Sen olen kyllä tiennyt, että lentoyhtiöiden bonuksissa on eroja.

Minun kaltaiseni pieneläkeläinen matkustaa omalla kustannuksellaan karvalakkiluokassa.
        Business ei sovi perhebudjettiimme.
        Esimerkiksi Helsinki - Cancun väli olisi tiennyt 2 x 800€:n lisäkustannusta = melkein vaimoni kahden kuukauden eläkettä.

Ollessani muinaisuudessa työelämässä olivat työnantajani niin kehnoja ja asemani alhainen, että matkailu työnantajan piikkiin jäi vähäiseksi.

Lentoyhiöt valikoituvat meille hintojen ja aikataulujen perusteella joten niiltä osin bonukset hakautuvat.
        Yleensä emme koneessa kustanna itsellemme ruokaa koska hinta>

• isoäiti*

Karvalakkiluokassa ei ole valittamista, pääasiahan on turvallinen perillepääsy,
      eikä se businessluokka ole yhtään aikaisemmin matkan päässä.

Lähinnä tuo bonusten kirjavuus kiinnosti, koska monenlaista on tarjolla.

Eläkeläisille myönnetään alennuksia useissa paikoissa ympäri maailmaa,
      mutta monta kertaa se jää saamatta, kun unohtuu kysymättä.

• Karvalakissa on valittamista ahdas versio ja vessajonot.

Alle 6:n tunnin lennoilla en tarvitse tyhjennystä koska en kittaa kaljaa kentällä enkä koneessa.

Bisneksissä olen lentänyt ainoastaan kolmesti.

Vuosien takaisella Pekingin lomamatkalla 3 noin 6-kymppistä mummelia ehti sammumaan maksuttoman konjakin vuoksi ja saman ryhmän muutkin mammat olivat ylen kovaäänisessä kunnossa.
        Herraväki ei herättänyt huomiota.

Toinen kerta oli viime vuoden keväällä kun meille tuli yllättävä äkkilähtö Espanjasta.
        Bisneksen muut etuudet paitsi tilava versio jäivät hyödyntämättä.

Yhdellä Luft-Hansan lennolla oli minun makuuni syömäkelvoton lämmin ruoka vaikka yleensä syön mitä tahansa ihmisravinnoksi tarkoitettua.

En tiedä muista etuuksista mutta Espanjan EU-eläkeläisten maksuttomaan terveydenhuoltoon ja reseptilääkkeisiin olen tutustunut.
        Espanjassa on eläkeläisille mm. museot ja joukko kotimaan matkoja puolihintaisia.

Ainakin muutamassa latinomaassa tuntuu tuo puolihintaisuus olevan useammassakin yhteydessä käytäntö.

Nyt olemme, jouluviikon jälkeen, hapatissa maaliskuuhun saakka.

• Reareeta

Minä olen jäsen vain niissä liikkeissä joissa useimmiten teen ostokseni ja ne rekataan pelkästään henkilötunnuksen avulla, ilman mitään korttia. Bonusseteleitä tulee jos on tullakseen, mutta eniten iloitsen 20 -25 prosentin alennuskupongeista ;)

• katinkontti3

Harmittaa tietenkin, kun turhaan tarjoaa viinakauppaan bonuskorttia.

• harmi2

Viinakauppaan bonus korttia heh heh...

• Ai millä

kasoilla?( H:mainen huomautus)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3255
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1302
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1235
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1011
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1008
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      183
      972
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      911
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      890
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      77
      827
    Aihe