Uudehkon rivitalon äänieristys

Onko tietoa

Max. viisi vuotta vanha, yksikerroksinen rivitalo, millainen on äänieristys? Meinaan että jos ostaisi vielä päätyhuoneiston niin ei olisi kuin yksi seinänaapuri, voiko huoletta musiikkia ennen hiljaisuutta soittaa, ei naapuri häiriinny?

10

3300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa löytyy

Äänieristys on aika surkea. Elementtitalot on käytännössä yhtä laattaa kun ne saumataan kasaan, joten äänet kulkeutuu helposti päästä päähän. Matalille taajuuksille ei voi mitään, ne kuuluu maan altakin kadulle. Ainoa parannus äänieristyksessä on askeläänieristeen yleistyminen lattiamateriaalin alla. Ennen vanhaan ne lätkittiin suoraan betoniin, parketin alla kosteussulku. Kunnon texmex-pieru kyllä kuuluu ainakin seinänaapuriin jos kummallakaan ei soi musiikki tai uutiset huuda isolla.

• Uusi vanhaa parempi

Riippuu miten on rakennettu. Jos seinät/lattiat eivät ole suorassa yhteydessä toisiinsa niin äänieristys on parempi. Vaikka olisi yhteinen seinä niin se on uusissa 240 milliä paksu, äänieristys on kohtuullinen, voisi sanoa jopa hyvä.

• Tietoa löytyy oikeas

Heh, mistä sinä tiedät onko tuo elementtitalo ja älä puhu paskaa, uusisssa rivi ja kerrostaloissa on huomattavasti parempi äänieristys kuin vanhoissa kananpaskataloissa, näissä vanhoissa taloissa on välipohja ontto alalaattapalkisto ja seinät ohutta kananpaskaa. Uusai taloja tehdään mm paikalla valetulla paksulla välipohjalla ja tietosi elementeistäkin ovat täyttä puppua, niissä ei ole mitään yhteinäistä laattaa, joten mene lukemaan ja opettele puhumaan, sen sijaan yhteinäinen laatta on vanhoissa 20-50 luvun kivitaloissa, joissa kuuluu puhe ja pieru.

• Tietoa löytyy oikeas

Missäs yksikerroksisessa rivitalossa on paikalla valettu välipohja? Heh!
      Älä puhu ******.

• rivarijätkä

Nykyaikaiset rivitalot ovat jo suunnittelupöydältä asti hiljaisempia kuin vanhat talot. Asuin aiemmin vuosituhannen vaihteessa valmistuneessa rivarissa ja nyt asun viime vuonna valmistuneessa rivitalossa. Jo kymmenessä vuodessa rakentaminen on kehittynyt aika lailla. Aiemmin talon pohjaviemäri saattoi kulkea lattialaatan alla talon päädystä päätyyn ja asuntojen viemärihajoitukset tulivat lyhyellä liitoksella viemäriin. Sieltä kautta sitten kuuluu kohina kun naapuri kävi suihkussa taikka muilla tarpeillaan wc:ssä. Nykyään perusviemäri on kauempana talon ulkopuolella ja jokaisesta asunnosta tulee liitosputki sinne. Samoin lattia- ja seinärakenteiden liitokset ovat nykyään kehittyneempiä eikä äänisiltoja ole samaan tyyliin, kuin vielä -90 luvulla oli. Nykyaikainen ilmanvaihto äänenvaimentimineen ja lto-laitteineen on paljon hiljaisempi, kuin vanhalla tekniikalla toteutettu ilmanvaihto. Oma juttunsa ovat vielä nykyaikaiset lämmöneristysvaatimukset ja -ikkunat, jotka nekin jo sinällään vaimentavat paljon ääntä. Suosittelen uudempaa rivaria jos naapuruston äänet häiritsevät.

• hermotlujilla

vai niin, ja kokemukset 2008 rakennetusta rivarista seinät betonia, mutta naapurien äänet kuuluu paljon selvemmin kuin edellisen asunnon 1973 rakennetun rivarin.

• jooojoo.
        hermotlujilla kirjoitti:

vai niin, ja kokemukset 2008 rakennetusta rivarista seinät betonia, mutta naapurien äänet kuuluu paljon selvemmin kuin edellisen asunnon 1973 rakennetun rivarin.

samoin vielä 1980 luvulla tehtiin pajlon parempia televisioita ja tietokoneita kuin tänä päivänä. nykyiset kännykät on täysin paskoaj verrattuna vanhoihin kunnon nmt puhelimin. Henkilöautojen kolari turvallisuuskin oli vielä -70 luvulla paljon parempaa kuin tämän päivän suunnittelulla perkele

• Pettynyt..
        hermotlujilla kirjoitti:

Kyllä saman huomannut, asun nyt 2010 valmistuneessa.
        Ennen 1985, ja uudemmassa kuuluu äänet varmasti selvemmin!

Mistähän johtuu?

• nimierkkiolivarattu
        Pettynyt.. kirjoitti:

Kyllä saman huomannut, asun nyt 2010 valmistuneessa.
        Ennen 1985, ja uudemmassa kuuluu äänet varmasti selvemmin!

Mistähän johtuu?

johtuuko siitä, että koetat saada vanhaa remonttipommirivariasi myytyä edes johonkin hintaan?

• Pettynyt..
        nimierkkiolivarattu kirjoitti:

johtuuko siitä, että koetat saada vanhaa remonttipommirivariasi myytyä edes johonkin hintaan?

Ei kun se 85 rivari myytiin 3 vuoden asumisen jälkeen 30 k€ voitolla.
        Mutta äänijutska on kyllä totta. Paempi äänieristys oli vanhassa...
        kaikki muu on kyllä uudessa paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe