Sairasloma & kaksosraskaus

äiti-81

Millä viikolla olette joutuneet jäämään työstänne sairaslomalle? Me käytiin rakenneultrassa rv 21 5 ja sieltä lääkäri kirjoitti loman alkamaan 2 viikon päähän, kysymättä omaa mielipidettäni.

6

4334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me 1+2

Minä jäin viikon 29 alusta ja sekin oli kovin aikaisin, mutta työ sinänsä ei kyllä ole fyysisesti kovin vaarallista tai raskasta, henkinen puoli onkin eri asia. Mutta todellisuudessa työssäni sattui juuri silloin olemaan sopiva vaihe ja vanhin lapseni oli syntynyt keskosena, joten se oli odotettavissa myös kaksosten kanssa. Näin ei kyllä käynnyt joten olin kyllä turhan kauan äitiyslomalla ennen lasten syntymää.

• tuplat2

Jäin tasan viikolla 30, istumatyöstä. Olo oli jo aika tukala pitkään istuessa ja harjoitussupistuksia tuli paljon. Lapset pysyivät kyllä sisällä ihan hyvin loppuun asti, mutta kannattaa ehkä miettiä että miten voisi käydä jos ei olisi sairaslomalla...Eli ehkä se lepääminen auttaa kuitenkin lopputulokseen.

• Mamma 1/13

Minut laitettiin saikulle rv 23, raskas hoitotyö.
      Itsellä ei vielä ollut sellainen olo että olis kotiin tarvinnu jäädä, mutta sitten kun sai vaan olla, niin on tämä ollut taivaallista. Saa nukkua ja olla vaan niinkuin huvittaa. Olen nyt ollut 2 kk:tta saikulla, 3 viikon päästä alkaa vasta äippäloma.

• Siisti sisätyö

Kolme raskautta takana minulla, mutta en ole ollut sairauslomalla raskausaikanani, vaan olen "elämänsä kunnossa" -odottajia. Jos en olisi voinut niin hyvin, ensimmäinen lapsemme olisi aika varmasti jäänyt ainoaksemme. Enenpää lapsia en halunnut, kun ajattelin ettei hyvä onni ehkä jatku loputtomiin. ;)

• onnellinen äiti

Itse jouduin jäämään sairaslomalle työstä rv 22. Makasin kotona viikon ja neljä viikkoa sairaalassa. Kaksoset syntyivät rv 27.

• 14+6

Viikolla 27 jo? Miten kaksoset voi?

Mua vähän hirvittää jo että miten työssä tulee jaksamaan.. Mulla myös raskas hoitotyö vanhainkodissa.

No sairaslomalla vaan jos siltä tuntuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe