Lankeaminen

k.kiusaantunut

Olin pitkään polttamatta ja kävin kirkossa. Sorruin uudestaan ja kirkko on jäänyt. Niimpä tietysti, kun minusta on kyse.

Seuraan muiden uskonelämää. En ole lainkaan niin hyvä kuin muut.

Jumala on kadonnut. Hänellä on kiire muiden ihmisten kanssa. Ei hän minua tarvitse mihinkään eikä ole kiinnostunut kuuntelemaan tällaista pientä ihmistä.

Vaikka kukaan ei usko minut Jumala paranti. Siitä on kauan aikaa.

Eilen katsoin TV:stä kun saman taudin kantajaa kuvattiin dokumenttisarjassa. Hänelle lääkäri lupasi puoli vuotta elinaikaa ja hän itki.

Muistan kuinka minulle kerrottiin että kuolen siihen. En pelännyt yhtään. Luotin täysin Jumalaan.

Sitten kun olin parantunut luovuin.

Luin kerran Raamatusta kuinka Jeesus paransi 5 ihmistä, joista vain yksi palasi kiittämään Jumalaa. Kuiskasin Jeesukselle että minä en koskaan sinua hylkäisi. Ja hän paransi ja minä hylkäsin hänet.

Kuljin niin kauas kotoa että eksyin, enkä löydä enään takaisin.

29

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knuutti exm

Kerran Nalle Puhille kävi Puolen Hehtaarin metsässä sellainen tilanne, että hän ei ollut eksyksissä, mutta ei vaan tiennyt missä päin koti on.
      Silloin Kengu - jota Nalle Puh ja kaverinsa olivat yrittäneet sitä ennen eksyttää, koska eivät olleet välittäneet hänen seurastaan - pomppasi paikalle ja opasti kotiin.

Ps.50:15

• k.kiusaantunut

Tuo psalmi osui enemmän kuin uskotkaan.

• Ystävällisesti

Koskettavaa oli kirjoituksesi, kun tunnen taustaasi. Herran sanana tämä

Mal. 2:16
      Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

• Ei sama asia

Herra vihaa hylkäämistä, mutta Herra ei hylkää vaan jaksaa odottaa loputtomasti kotiin palaavaa. Ongelmasi ei johdu Jumalasta.

• k.kiusaantunut
        Ei sama asia kirjoitti:

Herra vihaa hylkäämistä, mutta Herra ei hylkää vaan jaksaa odottaa loputtomasti kotiin palaavaa. Ongelmasi ei johdu Jumalasta.

Molemmille kiitos.

"Ongemasi ei johdu Jumalasta."

Ei niin, itse olen vain niin saamaton.

• raamatusta

Luuk.15:7

7. Minä sanon teille: samoin taivaassa on ilo yhdestä syntisestä, JOKA TEKEE PARANNUKSEN, kuin 99 vanhurskaasta, jotka eivät tarvitse parannusta.

• k.kiusaantunut

Yritän huomenna uudestaan, olette te kilttejä. Kun laitatte noita hyviä raamatunlauseita.

• Rauhantervehdys k.kiusaantunut!

Sinä olet Jumalalle yhtä rakas ja tärkeä kuin kuka tahansa muukin ihminen. Jumala kyllä kuulee ja kuuntelee sinua yhtälailla kuin muitakin uskovaisia. Olet Hänelle äärimmäisen arvokas ja rakas.

Itse pyrin olemaan vertaamaan itseäni muihin uskovaisiin. En tiedä heidän eilistä päivää ja askeleitaan. Heillä on omat vaikeutensa ja ristinsä. Onneksi Jumala on minua tässä asiassa jo auttanut kasvamaan. Ja onneksi emme hyvyyden mukaan kelpaa Jeesukselle vaan Hänen rakkautensa tähden.

Muista että Jeesus ei ikinä sinusta luovu ei jätä, Hän on ihan siinä vierelläsi. Hän rukoilee puolestasi joka hetki. Voimia, Jeesuksen hoitoa ja johdatusta elämääsi!

• k.kiusaantunut

Ahaa, sinulla on ollut samanlaista. Ei uskoisi.

Kiitos sanoistasi, jäin miettimään niitä.

• l-h

k.kiusaantunut sinulle ja muillekkin omille teille menneeille on tuhlaajapojan paluun tie auki....ISA on valmis juoksemaan sinua ja muitakin vastaan....kaanna vaan topposesi kotia kohti..ovi ei ole raollaan,,,,vaan ihan auki

• k.kiusaantunut

l-h, eli entinen lännenhunttari vissiin.

Kiitos tuosta, jäin pohtimaan sitä pitkäksi aikaa. Lämmitti sydäntä. Ehkä se tästä.

• l-h

k.kiusaantunut--l-h, eli entinen lännenhunttari vissiin.//ja nykyinenkin..laiskuuttani vaan lyhentelen.. ja ole hyva,,todellakin mieti tuota,,me kaikki olemme aina valilla menossa tuota tuhl..pojan tieta,,kunnes taas meita kutsutaan takaisin,,rakkasti..
        ei se niin puhdasta kenenkaan vaellus ole...jos vaan rohkenemme tunnustaa... mutta Pyhyyden kaipauksessakin Jumala nakee uskoa,,,,,ja jos meilla olisi sita edes sinapinsiemenen verran.....jne..

• aglius

Minä luulen, että jos kuka tahansa tietyllä tavalla syvällisempi ihminen parantuu kuolemansairaudesta, ei hän välttämättä osaa enää elää sen jälkeen koskaan samalla tavalla kuin asiaa tuntematon terve ihminen, eikä oikein tunne enää itseäänkään.

Tulee jonkinlainen kammo on kuin räjähtämätön ammus, suutari tien poskessa, elämänpelko jää suurimammaksi vaikuttimeksi.
      Ja jonkinlainen käsittämätön pettymyts, miksi minun pitikokea täallainen "kuolema" jota ei sitten tullutkaan !

olen huomannut samanlaista kun kymmenen vuotta odotin puolisoni parantumista ja sitten tuli hautajaiset.

luulin että siitä pikkuhiljaa voin aloittaa oman elämän, mutta ei se vaan niin helposti käy. Jumalasuhde muuttuu jonkinlaiseksi kyyniseksi arpapeliksi, eikä oikein osaa enää mistäään iloita. Ei pääse eteenpäin, kun ei edes tiedä mikä on eteenpäin, sitä vaan on mutta ei oikein elä. Tai sitten elää niin kuin elää pitäisikin, kontrasti vaan on liian suuri niiihin uskoviinkin joilla ei ole samaa kokemusta.

luin kerran sairaalan odotushuoneessa henkilöstä jolle ei luvattu paljoa elinaikaa, ja hän valmistautui kuolemaan. Sitten hän paranikin, mutta ei enää päässyt takaisin elämään kuin vaivalloisesti kuin puujaloilla. Ja sanoikin, että kuolleista nouseminen se se vasta tuskaa olikin. kuvaannolisesti tietty.
      nää on asioita joista ei voi edes puhua terveiden ihmisten kanssa.

En oikein usko että Lasaruskaan pääsi enää mihinkään normaaliksi luokiteltavaan elämään takaisin. Kaksinkertainen kuolema kun on vähän liikaa yhdelle ja yksinkertaiselle ihmiselle, kuten me olemme jokainen.

Ehkäpä jumalalla on jokin lisäymmys tälalisia ihmisiä ja heidän tuntemisiaan kohtaan.

• asiastakyse

Outoja kirjoitat aglius. Olen ollut kolme kertaa kuoleman kanssa vastatusten ja jo ensimmäisen kerran jälkeen pääsin elämään täyttä, hyvää elämää. Ennen, kuin sain kokea nuo kokemukset, en kyennyt siihen elämään, mitä noiden kokemusten jälkeen olen saanut elää. Elämästäni tuli hyvää ja siitä poistui itsekeskeisyys ja ihmisorjuus sen takia, että jouduin näkemään miten turha ihmisen on luottaa itseensä, tai muihin ihmisiin yli Jeesuksen. Siis ensin Jeesus ja sitten itse ja lähimmäiset.

• k.kiusaantunut

Niin, aglius. Ei se helppoa ole ollut. Ja tuo luopuminen siitä todistaa.

Sitä tahtoi unohtaa kaikki ikävät kokemukset, ja liitin Jeesuksen sairauteeni, tosin Hän oli sen parantaja, mutta yhtä kaikki samaa sarjaa.

Olen surullinen vaimosi vuoksi. En osaa sanoa oikein mitään mikä lohduttaisi.

Varmasti rakastit häntä paljon, ja siksi mitkään sanat ei auta.

• raamatusta
        asiastakyse kirjoitti:

Outoja kirjoitat aglius. Olen ollut kolme kertaa kuoleman kanssa vastatusten ja jo ensimmäisen kerran jälkeen pääsin elämään täyttä, hyvää elämää. Ennen, kuin sain kokea nuo kokemukset, en kyennyt siihen elämään, mitä noiden kokemusten jälkeen olen saanut elää. Elämästäni tuli hyvää ja siitä poistui itsekeskeisyys ja ihmisorjuus sen takia, että jouduin näkemään miten turha ihmisen on luottaa itseensä, tai muihin ihmisiin yli Jeesuksen. Siis ensin Jeesus ja sitten itse ja lähimmäiset.

"Olen ollut kolme kertaa kuoleman kanssa vastatusten"

oletko miettinyt miksi?

Jobista

Luku 33:14,17,18,29 ja 30

14. Jumala puhuu tavalla tai toisella.
        sitä ei vain huomata.

17. KÄÄNTÄÄKSEEN heidät pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,

18. säästääkseen hänen elämänsä turmiosta ja hänet juoksemasta keihäiden saaliiksi.

29. Kaikkea tätä Jumala TEKEE kahdesti ja kolmastikin ihmiselle

30. PALAUTTAAKSEEN hänet turmiosta ja antaakseen hänelle elämän valon.

• Knuutti exm

Aika monessa kohtaa voin allekirjoittaa tuon agliuksen tekstin.
        Siitä on jo yli 36 vuotta kun teho-osastolla makasin viikkoja.
        Edelleen on asia mielessä melkein joka päivä.

• ~~siivetön~~

Tällaista ketjua oli ihanaa ja siunaavaa lukea!

Tätä juuri on se, kun haluamme yhdessä kulkea taivastietä, toinen toistamme tukien ja rohkaisten.

Muistan myöskin omalta pieneltä osaltani Sinua K.Kiusaantunut rukouksin.

http://www.youtube.com/watch?v=Xc3QwGUoPeo

• k.kiusaantunut

Kiitos siivetön(kiva nimmari)ja varsinkin kiitos musiikkivideosta.

• asiastakyse

Joskus keskutelimmekin tuosta paranemisestasi, joka minun on niin helppo uskoa. Olenhan itsekin saanut kokea paranemisihmeet. Kun Jumala parantaa, on sillä se tarkoitus, että saat lähetä vaeltamaan Jeesuksen opastamana, eikä sinun tarvitse olla enää koskaan yksin. Jumala tuntee edeltä omansa ja parantaa jopa silloinkin, kun ihminen ei vielä edes saavansa uskonlahjaa.
      Usko on Jumalan suurin lahja, sillä se muuttaa elämän kokonaan. Evankeliumit ovat niin kallis asia, että niitä syömällä ihminen muuttuu. Siksi Jeesus käskee meidän syödä elämän leipää.

• asiastakyse

Siis, Jumala parantaa jopa silloinkin, kun ihminen ei edes tiedä saavansa uskonlahjaa. Jumalan valtakunnan lähelle tuleminenkin parantaa ja siksi jokaisen pitää kuulla Jumalan Sanan julistajia, sillä siitä saattaa seuraksena olla terveys. Ennen kaikkea siitä saattaa koittaa se ihmeellinen päivä, jolloin saa uskon lahjan ja saa alkaa vaeltamaan Jeesuksen kanssa. Alku on usein juhlaa. Sen jälkeen alkaa kasvatus, joka on ahdistusta, mutta ahdistus muuttuu iloksi ja onneksi, joka kestää aina. Jumalan lapsi on vapaa kaiken keskellä, sillä niin viisaat neuvot Jeesus antaa kansalleen.

• k.kiusaantunut
        asiastakyse kirjoitti:

Siis, Jumala parantaa jopa silloinkin, kun ihminen ei edes tiedä saavansa uskonlahjaa. Jumalan valtakunnan lähelle tuleminenkin parantaa ja siksi jokaisen pitää kuulla Jumalan Sanan julistajia, sillä siitä saattaa seuraksena olla terveys. Ennen kaikkea siitä saattaa koittaa se ihmeellinen päivä, jolloin saa uskon lahjan ja saa alkaa vaeltamaan Jeesuksen kanssa. Alku on usein juhlaa. Sen jälkeen alkaa kasvatus, joka on ahdistusta, mutta ahdistus muuttuu iloksi ja onneksi, joka kestää aina. Jumalan lapsi on vapaa kaiken keskellä, sillä niin viisaat neuvot Jeesus antaa kansalleen.

Niin. Olen lukenut monta kertaa kun puhut ihmeestäsi.

4% sen minun sairauden kantajista paranee, mutta prosenttiosuus on niin pieni että lääkärit sanoivat "ei parane".

Ihmeenä pidän sitä kuitenkin.

• Pietarinkin piti kokea epäonnistuminen, että hän näkisi, että missä on se uskon lähde ja mistä pitää etsiä vastauksia. Ei itsestä, ei olosuhteista, ei ihmisistä, vaan Jeesuksesta. Ja se usko, joka kestää, ei ole omaa uskoa, vaan Jeesuksen usko on se, joka kestää ja kantaa yli kaiken, mitä maailmassa on.

• kirjoituss

Mitä teen kun taas lankesin

Haluan tässä kirjoittaa rohkeasti eräästä asiasta, joka vaivaa lähes kaikkia kristittyjä. Vaikka sivuutan tätä aihetta aika ajoin, nyt haluan kirjoittaa siitä suoraan. Kyse on meidän lankeamisistamme.

lue loput täältä!

http://www.evank.org/sivu11_nuoret_mita_teen_kun.php

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4443
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3138
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2864
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2645
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2509
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2387
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2284
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2265
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2025
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe