amsterdam vinkkejä

matkailija1

onko amsterdamissa turvallista liikkua joka puolella vai löytyykö alueita jotka kannattaa kiertää kaukaa...?

6

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rossu04

Olin kesällä 2001 Damissa ja koin oloni ihan turvalliseksi, myös punaisten lyhtyjen alueella. Kävimme silloisen avomieheni kanssa coffee shopissa ( kahvilla, sitäkin sieltä sai ) eikä sielläkään ollut ongelmia vaikka pilveä polteltiin yleisesti.

• 21+14

Se keskusta on koluttu moneen kertaan ja ikinä ei mitään ole sattunu. Helsingissä on turvattomampaa mielestäni. Turvallinen ja hyvä kaupunki.

• Matkailu avartaa

Kesällä tuli käytyä, lentokentän alakerrasta lähti paikallisjuna rautatieasemalle. Varoituksia oli kuten suomessakin, olla varuillaan niillä paikoin, ainakin päiväseltään kaikki oli ihan normaalia. Hotellimme sijaitsi 5 min matkan päässä punaisten lyhtyjen alueesta, eikä sielläkään ollut mitään ihmeellistä. Eräänä aamuna lähdimme kaupunkia kiertelemään, mieheni meni hiukan edeltä ja minä perässä tutkien näyteikkunoita. Kuinka ollakkaan huomasin jonkun askeleiden tahdin olevan saman kuin itselläni ja ikkunasta peilautui takanani kävelevä mies. Mies ei yrittänytkään mennä ohitseni, vaan jatkoi samaan tahtiin kävelyä. Seuraavan kaupan auki olevan oven kohdalla olin meneväni kauppaan sisälle, mutta teinkin äkkikäännöksen, jolloin sinne perässäni tuleva mies häkeltyi ja tajusi, että olin huomannut hänen aikeensa. Nyt löytyi miehelle nopeammat askeleet poispäin, mutta jäi kuitenkin norkoilemaan seuraavaan risteykseen seinään nojaillen, kunnes tajusi mieheni olevan myös mukana. Siispä meni minne vaan, myös valoisaan aikaan, normaali varovaisuus ei ole pahasta. Mieheni ei ollut huomannut mitään kartaa tutkiessaan 8)

• 13+7

Joo siis ainakaan junanradalla ei oo turvallista liikkua ainakaan kävellen koska voi jäädä junan alle. Sit ajoradalla ja jalkakäytävilläkin voi jäädä auton tai fillarin alle.
      Portaissa piile kanssa aina oma riskinsä. Varsinkin korkokengissä.

• huh,huh......

Olet itse kyselemässä tyhmiä ja silti vastailet asialliseen kysymykseen tyhmästi... Huomaa kirjoitustyylistäsi, että otsikko "Saako tuoda suomeen" kuuluu sinulle.

• 8+4
        huh,huh...... kirjoitti:

Olet itse kyselemässä tyhmiä ja silti vastailet asialliseen kysymykseen tyhmästi... Huomaa kirjoitustyylistäsi, että otsikko "Saako tuoda suomeen" kuuluu sinulle.

Hah, nyt salapoliisin taitosi on hiukan ruosteessa. Eli väärin arvattu.
        Siks toisekseen voitko kertoa miten oon vastannu tyhmästi ???
        Kaikki mitä puhun on totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      130
      3797
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3019
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      31
      2829
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2532
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      132
      2393
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      40
      1806
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      61
      1175
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      82
      1099
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1060
    10. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      76
      1050
    Aihe