amsterdam vinkkejä

matkailija1

onko amsterdamissa turvallista liikkua joka puolella vai löytyykö alueita jotka kannattaa kiertää kaukaa...?

6

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rossu04

      Olin kesällä 2001 Damissa ja koin oloni ihan turvalliseksi, myös punaisten lyhtyjen alueella. Kävimme silloisen avomieheni kanssa coffee shopissa ( kahvilla, sitäkin sieltä sai ) eikä sielläkään ollut ongelmia vaikka pilveä polteltiin yleisesti.

    • 21+14

      Se keskusta on koluttu moneen kertaan ja ikinä ei mitään ole sattunu. Helsingissä on turvattomampaa mielestäni. Turvallinen ja hyvä kaupunki.

    • Matkailu avartaa

      Kesällä tuli käytyä, lentokentän alakerrasta lähti paikallisjuna rautatieasemalle. Varoituksia oli kuten suomessakin, olla varuillaan niillä paikoin, ainakin päiväseltään kaikki oli ihan normaalia. Hotellimme sijaitsi 5 min matkan päässä punaisten lyhtyjen alueesta, eikä sielläkään ollut mitään ihmeellistä. Eräänä aamuna lähdimme kaupunkia kiertelemään, mieheni meni hiukan edeltä ja minä perässä tutkien näyteikkunoita. Kuinka ollakkaan huomasin jonkun askeleiden tahdin olevan saman kuin itselläni ja ikkunasta peilautui takanani kävelevä mies. Mies ei yrittänytkään mennä ohitseni, vaan jatkoi samaan tahtiin kävelyä. Seuraavan kaupan auki olevan oven kohdalla olin meneväni kauppaan sisälle, mutta teinkin äkkikäännöksen, jolloin sinne perässäni tuleva mies häkeltyi ja tajusi, että olin huomannut hänen aikeensa. Nyt löytyi miehelle nopeammat askeleet poispäin, mutta jäi kuitenkin norkoilemaan seuraavaan risteykseen seinään nojaillen, kunnes tajusi mieheni olevan myös mukana. Siispä meni minne vaan, myös valoisaan aikaan, normaali varovaisuus ei ole pahasta. Mieheni ei ollut huomannut mitään kartaa tutkiessaan 8)

    • 13+7

      Joo siis ainakaan junanradalla ei oo turvallista liikkua ainakaan kävellen koska voi jäädä junan alle. Sit ajoradalla ja jalkakäytävilläkin voi jäädä auton tai fillarin alle.
      Portaissa piile kanssa aina oma riskinsä. Varsinkin korkokengissä.

      • huh,huh......

        Olet itse kyselemässä tyhmiä ja silti vastailet asialliseen kysymykseen tyhmästi... Huomaa kirjoitustyylistäsi, että otsikko "Saako tuoda suomeen" kuuluu sinulle.


      • 8+4
        huh,huh...... kirjoitti:

        Olet itse kyselemässä tyhmiä ja silti vastailet asialliseen kysymykseen tyhmästi... Huomaa kirjoitustyylistäsi, että otsikko "Saako tuoda suomeen" kuuluu sinulle.

        Hah, nyt salapoliisin taitosi on hiukan ruosteessa. Eli väärin arvattu.
        Siks toisekseen voitko kertoa miten oon vastannu tyhmästi ???
        Kaikki mitä puhun on totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe