NYT SAA RIITTÄÄ

aaarrgh

NYT OTAN OHJAT OMIIN KÄSIINI. ENKÄ ENÄÄ IKINÄ ANNA NIITÄ BULIMIALLE JA MASENNUKSELLE. EI NE PÄÄTÄ MITEN MÄ ELÄN. MINÄ päätän miten milloin ja kuinka paljon syön. Saa luvan riittää. EN enää aio ahmia. En enää ikinä ahmi. Se on nyt ohi. Olen ihan liian kyllästynyt siihen. Nyt mä päätän. Nyt ja aina.

14

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaarrgh

      haluun takas mun solisluut.
      haluun takas mun niskanikamat
      ei vaan koko selkärangan, joka ikisen nikaman.
      ne lantion alueella sijaitsevat luut, lantioluut? lonkkaluut?
      ja ne luut alaselässä.

      BED ja Bulimia vei ne.

      Nyt mä otan ne takasin. Laihdutan ne esiin.

      Aion mahtua mun wanhojen mekkoon ens helmikuuhun mennessä. Se tulee oleen rankka mut kiitoksen arvonen prosessi.
      Ja mä pystyn siihen. Tiedän sen.

    • perse einari

      Joopa joo.. tota et usko itsekkään!

      Pari päivää kestät ja sitten alkaa oleen niin sietämätön suolaisen nälkää.. meet nälkiintyneenä kauppaan ja loppu onkin sitten historiaa.. loppuillasta oletkin jo vessanpöntön ääressä kyyristyneenä.

      Ei kannata tuollaisia edes puhua..koska tiedät että olet hävinnyt taistelun jo.

      Ei muuta ku kirjottaan ostoslistaa.. kaikkee suolasta ja makeeta isot kasat.. mmmm...

      • mööyh

        ai painu nyt jo helvettiin, senkin negatiivinen paskakasa.

        kyllä sä pystyt siihen! tarpeeksi isolla päättäväisyydellä ja motivaatiolla, päivä kerrallaan! :)


      • voi ku pääsis pois
        mööyh kirjoitti:

        ai painu nyt jo helvettiin, senkin negatiivinen paskakasa.

        kyllä sä pystyt siihen! tarpeeksi isolla päättäväisyydellä ja motivaatiolla, päivä kerrallaan! :)

        Oikeilla aidoilla bulimikoilla on elimistö niin hajonnut että veriripulia pukkaa ja vatsaa vääntää söitpä sitten mitä tahansa.. Samoin ilmavaivat ja turvotus joka suupalan jälkeen


    • aaarrgh

      "voi ku pääsis pois", ONNEKSI en ole vielä noin pitkällä. Enkä koskaan menekään niin pitkälle.

      Ja pskanpuhujat sinne vttuun eli perse einari perseeseen et två tre nu koska mä en oo heikko, mä pystyn tähän ja tiedän sen! :)

    • belle1

      SAMAT SANAT! NYT LOPPU TÄÄLLÄKIN! Ei perkele mitään järkeä! Ei sitten niinku minkäänlaista! On se kumma jos ei ihminen parempaa keinoa keksi purkaa tunteitaan! Joulun ähky jätti kyllä niin inhottavat traumat että ei mitään rotia. Nyt tää akka keskittyy omaan terveyteen ja pitää ihteensä hyvänä! Olen niin varma nyt tästä, että olisi hienoa saada vedettyä muitakin messiin! Sain juuri kukisetettua alkoholismin joka kesti vuosia ja niin kukistan tämänkin! Eihän tätä voi kukaan muu päättää kuin minä ja niin kauan kun ajattelen, että lopetan huomenna sitten tää ei tuu loppumaan koskaan!!

    • aarrghhhh

      Ei hitto nyt voitetaan tää skeida joohan?!! Myönnän että olen tän topicin perustamisen jälkeen oksennellut, mutta täytyy sanoa että vähentynyt om huomattavasti. Joten jos joku vielä tukisi tässä, niin sittenhän todenteolla onnistun! Tsemppiä sulle ihan mielettömästi! Päättäväisyys is the s.hit!!!

      • Keep up the good work !

        Repsahdukset kuuluvat paranemisprosessiin. Älä kuitenkaan anna periksi sairaudelle, ajattele joka aamu, että tänään keskityn siihen, että syön säännöllisesti sopivia annoksia ja en ahmi ja oksenna. Uskokaa pois, se toimii. Itse olen ollut psykiatrisessa hoitolaitoksessa bulimian takia, ja oksentelu vähentynyt huomattavasti. Tietysti turvottaa ja hirveä olo välillä, mutta myös iloista mieltä, voimaa nähdä ystäviä, voimaa liikkua ja etsiä töitä, miettiä tulevaisuutta. Tämä tauti on niin vittumainen, koska se vetää uudelleen mukaansa pienenkin repsahduksen jälkeen, jos sen sallii tehdä sen. Pysykää lujana. Ammattilaisapu on lähes poikkeuksetta tarpeen. Itse olin lähes vuoden oksentamatta, uskoin jo parantuneeni, sitten masennuin ja tauti otti taas vallan. Mutta luovuta en, en halua viettää elämääni oksentaen ja eristäytyen.


      • aaarrgghhh
        Keep up the good work ! kirjoitti:

        Repsahdukset kuuluvat paranemisprosessiin. Älä kuitenkaan anna periksi sairaudelle, ajattele joka aamu, että tänään keskityn siihen, että syön säännöllisesti sopivia annoksia ja en ahmi ja oksenna. Uskokaa pois, se toimii. Itse olen ollut psykiatrisessa hoitolaitoksessa bulimian takia, ja oksentelu vähentynyt huomattavasti. Tietysti turvottaa ja hirveä olo välillä, mutta myös iloista mieltä, voimaa nähdä ystäviä, voimaa liikkua ja etsiä töitä, miettiä tulevaisuutta. Tämä tauti on niin vittumainen, koska se vetää uudelleen mukaansa pienenkin repsahduksen jälkeen, jos sen sallii tehdä sen. Pysykää lujana. Ammattilaisapu on lähes poikkeuksetta tarpeen. Itse olin lähes vuoden oksentamatta, uskoin jo parantuneeni, sitten masennuin ja tauti otti taas vallan. Mutta luovuta en, en halua viettää elämääni oksentaen ja eristäytyen.

        Mahtavaa asennetta! Ilman sitä tästä ei taatusti pääse pois, ei taatusti. Ja superpaljon onnea siitä yhdestä oksennuksesta vapaasta vuodesta!

        Ammattiavun tarpeeseen uskon täysin. Olen onneksi löytänyt terapeutin, jonka kanssa synkkaa suht hyvin (ja pitkään etsinkin!). Mm. hypnoosia käytämme hoitomuotona, on auttanut.

        Let's stay strong!


      • Never give up !
        aaarrgghhh kirjoitti:

        Mahtavaa asennetta! Ilman sitä tästä ei taatusti pääse pois, ei taatusti. Ja superpaljon onnea siitä yhdestä oksennuksesta vapaasta vuodesta!

        Ammattiavun tarpeeseen uskon täysin. Olen onneksi löytänyt terapeutin, jonka kanssa synkkaa suht hyvin (ja pitkään etsinkin!). Mm. hypnoosia käytämme hoitomuotona, on auttanut.

        Let's stay strong!

        Vielä sinulle, viestiketjun aloittaja. Ymmärrän, että paineet mahtua vanhojen tanssien mekkoon ovat kovat, mutta älä aseta itsellesi liian korkeita tavoitteita. Normaali laihtumisnopeus on n. 1 kg/vk, ja tuokin on jo paljon. Ennen kaikkea, älä ajattele, että laihdutat syömättömyydellä/oksentamisella. Liiku paljon, ole ulkona, syö kasviksia, mutta myös proteiinipitoista ruokaa ja rasvoja, joita erityisesti naiset tarvitsevat. Itse en ollut vanhojen tansseissani laiha, mutta harrastin paljon voimaharjoittelua, erityisesti treenasin hauista, ojentajaa ja hartioita, ja pakko myöntää että olo oli hyvä ja jaksoin puurtaa ja harjoitella, kun oli energiaa. Ainakin itsellä liikunta on tärkeä osa paranemista bulimiasta ja ulkona ihmisten ilmoilla oleminen. Toivottavasti onnistut terveellisin keinoin tavoitteessasi! Tsemppiä!


    • Never give up !

      Kiitos! : )

      Onnea hyvän terapeutin löytämisestä! Itsekin aloitan vuodenvaihteessa vihdoin terapian vakituisella hoitosuhteella. Vielä on viikon sairaalajakso edessä. Ajttelin itsekin pyytää hypnoosia hoitomuodoksi. Millä tavalla se on auttanut sinua parantumaan? Millaisia asioita käytte läpi hypnoosin kautta? Kuulisin oikein mielelläni.

    • aaarrghaloittaja

      Joo se wanhojen mekkoon mahtuminen on kyllä, kuten sanoit, hieman epärealistista, olen sen tajunnut. :) Ilman syömättömyyttä siis. Pääasia että oksentelu ja ahmiminen loppuvat ja paino ottaa suunnan alaspäin (itseasiassa se on jo tehnytkin sen!). Proteiinien tärkeys on ihan mieletön, ehkäissyt ahmimista ihan hirvittävästi. Myös E-Epaa (öljykapseleita) sekä B-vitamiinia olen terapeuttini suosituksesta alkanut syömään.

      Ihanaa jos sinäkin saat terapeutin avuksesi!
      Hypnoosihoito menee omalla kohdallani suunnilleen näin (kerroin vaiheittain niin on helpompi sitten selittää :D):

      - rentoutuminen
      - "hypnoosiin vaivuttaminen asteittain"
      - terapiasession alussa sovittu "hypnoosihoitomuoto"
      - vahvistavia suggestioita
      - herättäminen

      Eli. Makaan sängyllä, terapeutti istuu vieressäni tuolilla.Taustalla soi itse kahdesta eri vaihtoehdosta valitsemani musiikki; rauhoittavia, merellisiä ääniä. Eri asioita sanomalla terapeuttini auttaa minua rentoutumaan, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Ja tästä edetään niin syvään rentoutumiseen, että vaivun transsiin, hypnoosiin.
      Ennen kuin itse hypnotisointi alkaa, sovimme terapeuttini kanssa, mihin "menen" hypnoosissa. Olen käynyt mm. kirjastossa etsimässä vihjeitä menneisyydestäni, maailmankuulun parantajan luona esittämässä kysymyksiä, rannalla laittamassa asioita, joista haluan luopua / päästä eroon kuumailmapallon matkaan, yms. Näitä voinnee soveltaa moneen vaivaan. Ensimmäisillä terapiakäynneilläni emme käyttäneet hypnoosia, vaan kävimme läpi elämänkertani ja ongelmani jne, sekä arvioimme voisiko hypnoosista ongelmiini olla apua. Näin ollen laitoin kuumailmapallon kyytiin liialliset itsesyytökset sekä muutaman muun asian, löysin menneisyydestäni vihjeitä siihen, mikä olisi saattanut aiheuttaa syömishäiriöni jne. Eli riippuu ihan henkilöstä.
      "Vahvistavat suggestiot" ovat suggestioita, asioita, joita terapeuttini antaa/sanoo minulle ollesani hypnoosissa. Esim. "päivä päivältä tunnet olosi varmemmaksi, rauhallisemmaksi"... "naisellinen itsetuntosi kasvaa"..."tunnet suurta iloa tehtyäsi asioita, joita haluat tehdä ja joita sinun kannattaa tehdä, sekä siitä että onnistut, myös painonhallinnassa"... jne.

      Okei nyt taisi mennä vähän sekavaksi, toivottavasti tuosta otti jotain selvää... En nimittäin tarkalleen edes muista, mitä kaikkea hypnoosin aikana käyn läpi. Samalla kuitenkin tiedän, mitä on tapahtunut ja mitä minulle on sanottu. Outoa :D

      Uskon että jo se, että saan n. kerran viikossa rentoutua oikein kunnolla, auttaa paranemisessa. Ahdistuskohtaukseni (siis ne, joissa makaan lattialla ja hakkaan päätä siihen kiljuen että haluan kuolla) ovat vähentyneet huomattavasti. Kykenen rauhallisemmin harkitsemaan syömisiäni. Jaksan urheilla ja liikkua ja nautin siitä... Olen muutenkin rauhallisempi, ennenkaikkea juuri se ahdistuneisuus on vähentynyt. Sen myötä myös ahmiminen; en saa hepulia jos syön yhden voileivän liikaa ja kelaa että "ihan sama päivä pilalla syön koko maailman omnom...", vaan hengitän syvään ihan automaattisesti ja poistun keittiöstä. Ja painohan laskee.

      Toivottavast onnistuin antamaan edes jonkinlaisen vastauksen kysymyksiisi :)

    • miska201

      Toi hypnoosi kuulostaa kyllä tehokkalta keinolta ainakin sun kohdalla. Itse käyn normi psykoterapiassa, en väitä etteikö siiä olisi ollut apua, mutta itse sain itseni todella huonoon kuntoon heti kun tuli kesätauko. En jaksa viikkoakaan ilman terapiaa. Pää hajoaa ja sitten kummarrellaan posliinijumalaa joka hiton ruuan jälkeen. Ei niin kivaa. Toki sain sillä laihuuden, mutta myös masennuksen pahentumaan taas vaikeaksi masennukseksi..

      Olisi kiva kokeilla tuota hypnoosiakin, kun tiedän että terapeutilani on myös hypnoterapeutin koulutus, mutten ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi. Yleensäkkin kun hän ehdottaa jotakin rentoutusta, menen ihan kipsiin enkä halua/uskalla kokeilla. Rentoutuminen kun on minulle vaikeaa. Koko ajan pitäisi tehdä jotain. Vähintään olla koneella...

      Tulipa sekainen viesti. Tulipa vähän avauduttua :D

      • aaarrghaloittaja

        miska201 ymmärrän sua! Siis se rentoutuminen on ihan megahankalaa. Sain terapeutilta sen "meriääni-cd:n", siis kopion siitä, jotta voisin sen avulla rentoutua myös kotona. Alkuaikoinahan siitä ei tullut mitään, ajatukset kokoajan muualla jos edes uskalsin yrittää laittaa sen päälle ja käyda makaamaan. Kuitenkin helpottunut ajan myötä ja olen jo pari kertaa tuudittanut itseni päikkäreille sen avulla :D Riippuu tosin ihan päivästä, kun en todellakaan ole vielä mikään terve. Joskus en saa rentouduttua ollenkaan. :(

        Itsekin huomaan taukojen vaikuttavan minuun. Nyt on meneillään joulutauko, saa nähdä kuinka sujuu loppuun asti. Täytynee vaan jaksaa just kuunnella tuota cd:tä. Tai sitten on pakko tehdä jotain, ettei menisi ihan sekaisin. Kirjotuksiin lukea tai urheilla. Jotain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe