Väite: EU aikoo kieltää omakotitaloissa asumisen.
Totuus: EU ei aio kieltää omakotitaloissa asumista.
Väite: polttoaineen hinta nousee niin että ok-talossa asuminen muuttuu kannattamattomaksi, mutta kasarmilla mennään kuten ennenkin
Totuus: Myös bussilippujen hinta nousee polttoaineen hinnan myötä.
Väite: yksityisautoilijat eivät maksa myös bussimatkalaisten matkakustannuksia
Totuus: yksityisautoilijat subventoivat julkista liikennettä ja ilman heitä ei julkisen liikenteen rahoituspohja kestäisi.
Väite: ok-talot ränsistyvät kelvottomiksi 50 vuodessa
Totuus: ok-talot kestävät vähintään sen minkä kasarmitkin, todennäköisesti paremmin, koska niistä pidetään huolta
Väite: hyvin toimiva julkinen liikenne nostaa asuntojen arvoa
Totuus: ehkä kantakaupungissa, muualla se laskee asuntojen arvoa
Lisää totuuksia luvassa!
T. Totuudenpuhuja
Totuudenpuhuja aloittaa palstalla
38
140
Vastaukset
- totuudentorvelo
Tässä sulle totuus.
Ihan sama nouseeko vai laskeeko, niin polttoaine, asunnot, eläminen...
Ihan se ja sama. Lopettaako joku elämisen kun se kallistuu? Ei ainakaan kovin moni.
Joten ihan sama miten menee niin menee kuitenkin. - Ei kiinnosta.
Mistähän noin omituinen väite, että EU kieltäisi omakotitalossa asumisen? Jos kaikki asuisivat omakotitalossa, kaavoituksista tulisi ongelma, kun nyt jo tuntuu, että tonttipula on iso. Kerrostalorakentaminen on tehokasta. Pienelle maapläntille sopii paljon enemmän asukkaita.
Omakotitalot on suuremmalta osalta rakennettu keskelle ei mitään. Palvelut ovat kaukana, joutuu käyttämään omaa autoa, koska useimmiten julkinen liikenne näillä omakotitalosyrjäseuduilla on olematon. Eli ei tule toimeen ilman omaa autoa.
Yksityisliikenne saastuttaa enemmän kuin julkinen liikenne. Eli käyttämällä julkisia liikennevälineitä säästää luontoa. Mitähän siitä tulisi, jos kaikki kulkisivat vain yksityisautoilla? Ruuhkat olisivat mahdottomat ja siitä aiheutuisi täysi kaaos. Esim. keskustaan ei pääsisi enää yksityisautolla silloin.
Tosiasia on, että kaikki eivät halua omakotitaloon asumaan kauas palveluista ja muusta elämisen sykkeestä. Kokevat, että on parempaankin tekemistä kuin talon huolto, ruohon leikkuu ja lumen luominen ym. puuhat. Vanhemmat ihmiset muuttavat omakotitaloista kerrostaloihin sen vuoksi, että eivät jaksa tehdä enää omakotitalohuoltopuuhia ja haluavat lähemmäksi palveluja ja elämän sykettä.
Omakotitaloasumisessa ei ole mitään muuta iloa kuin työn ilo. Saa raataa hiki päässä eri vuodenaikojen pihapuuhissa ja pyöritellä peukaloita muut ajat kun ympärillä ei ole muuta kuin niitä omakotitaloja. Niin voihan ajankulukseen kyttäillä naapurien touhuamisia, kun he myös tekevät sitä.- Tylsä 2.95% 5v.
Moi,
Puhun tässä vain omasta puolestani ja omista kokemuksistani:
Lapsuus ja nuoruus vanhempien rivitalossa neljän muun perheen kanssa, ihan ok, yhteisöllisyyttä sopivasti ja samoin rauhaa ja omaa tilaa huoneistoissa. Sijainti 10km Helsingin ydinkeskustasta. Linja-autoliikenteen varassa. Peruspalvelut kävelyetäisyydellä.
Muutto opiskelukämppään kerrostalokaksioon vuokralle, enemmän naapurihäiriöitä molempiin suuntiin. Sijainti n.8km Helsingin ydinkeskustasta. Omien ajoneuvojen ja linja-autojen varassa, peruspalvelut kävelyetäisyydellä.
Ensimmäinen oma asunto, 42m2 kaksio pienkerrostalosta. 6km Helsingin ytimeen, juna-, raitiovaunu, linja-autot sekä omat ajoneuvot. Kaikki peruspalvelut kävelyetäisyydellä. Mukava paikka,ja naapurit, rauhallista.
Muutto lähes ydinkeskustaan vuokrakaksioon, 2km keskustaan. Palvelut vieressä. Kerrostalon hyvät ja huonot puolet(kuten aiemminkin). Mainiot liikenneyhteydet sekä palvelut.
Muutto toiseen omaan huoneistoon, kerrostalokolmio ydinkeskustassa. Muuten hyvä, mutta lapsen ilmoiteltua tulostaan alkoi lähtölaskenta kohti omaa rauhaa.
Toinen lapsi tulossa, ja muutto vajaa seitsemän vuotta sitten omalla 1000m2 tontilla sijaitsevaan 200m2 OK-taloon KehäIII:n sisäpuolella. Kaikki palvelut kävelyetäisyydellä. Juna-asemalle 7min kävely. Omilla ajoneuvoilla pääväylillä 5min kotiovelta. Lapsilla turvallinen ympäristö sekä henkilöuhkia että liikenteen vaaroja ajatellen. Lapsilla lyhyet ja turvalliset koulumatkat. Hyvät harrastusmahdollisuudet, luonto alkaa kotiovelta. Kiinteistön alueella kaikki se mitä tarvitsen omille harrastuksilleni. Puutarhan ja lumitöiden tekohan käy kuntoilusta, ei tarvi kävellä punttisalille sitä 10min jos ei halua/jaksa.
OK-asuminen on elämäntapa. En vaihda pois/takaisin As Oy maailmaan ennenkuin lapset ovat lähteneet ja kiinteistön hoito käy liian raskaaksi. Kellarissa mm. omat kuntosalivehkeet, takkahuone, puutyöhuone, leffasalihuone, puusauna, pukuhuone, kodinhoitohuone, ja kaikkia näitä voi käyttää niin että yläkerran unet eivät häiriydy. Tontilla oma lämmin 50m2 harrasteajoneuvosuoja/autotalli "kaikilla herkuilla" jossa voin puuhastella rauhassa.
Mukavat avuliaat naapurit jotka eivät sekaannu toistensa puuhiin, mutta aina tarvittaessa/pyydettäessä auttavat toisiaan.
t: OK-talossa paljon muutakin iloa kun työn ilo.... - Ei kiinnosta.
Tylsä 2.95% 5v. kirjoitti:
Moi,
Puhun tässä vain omasta puolestani ja omista kokemuksistani:
Lapsuus ja nuoruus vanhempien rivitalossa neljän muun perheen kanssa, ihan ok, yhteisöllisyyttä sopivasti ja samoin rauhaa ja omaa tilaa huoneistoissa. Sijainti 10km Helsingin ydinkeskustasta. Linja-autoliikenteen varassa. Peruspalvelut kävelyetäisyydellä.
Muutto opiskelukämppään kerrostalokaksioon vuokralle, enemmän naapurihäiriöitä molempiin suuntiin. Sijainti n.8km Helsingin ydinkeskustasta. Omien ajoneuvojen ja linja-autojen varassa, peruspalvelut kävelyetäisyydellä.
Ensimmäinen oma asunto, 42m2 kaksio pienkerrostalosta. 6km Helsingin ytimeen, juna-, raitiovaunu, linja-autot sekä omat ajoneuvot. Kaikki peruspalvelut kävelyetäisyydellä. Mukava paikka,ja naapurit, rauhallista.
Muutto lähes ydinkeskustaan vuokrakaksioon, 2km keskustaan. Palvelut vieressä. Kerrostalon hyvät ja huonot puolet(kuten aiemminkin). Mainiot liikenneyhteydet sekä palvelut.
Muutto toiseen omaan huoneistoon, kerrostalokolmio ydinkeskustassa. Muuten hyvä, mutta lapsen ilmoiteltua tulostaan alkoi lähtölaskenta kohti omaa rauhaa.
Toinen lapsi tulossa, ja muutto vajaa seitsemän vuotta sitten omalla 1000m2 tontilla sijaitsevaan 200m2 OK-taloon KehäIII:n sisäpuolella. Kaikki palvelut kävelyetäisyydellä. Juna-asemalle 7min kävely. Omilla ajoneuvoilla pääväylillä 5min kotiovelta. Lapsilla turvallinen ympäristö sekä henkilöuhkia että liikenteen vaaroja ajatellen. Lapsilla lyhyet ja turvalliset koulumatkat. Hyvät harrastusmahdollisuudet, luonto alkaa kotiovelta. Kiinteistön alueella kaikki se mitä tarvitsen omille harrastuksilleni. Puutarhan ja lumitöiden tekohan käy kuntoilusta, ei tarvi kävellä punttisalille sitä 10min jos ei halua/jaksa.
OK-asuminen on elämäntapa. En vaihda pois/takaisin As Oy maailmaan ennenkuin lapset ovat lähteneet ja kiinteistön hoito käy liian raskaaksi. Kellarissa mm. omat kuntosalivehkeet, takkahuone, puutyöhuone, leffasalihuone, puusauna, pukuhuone, kodinhoitohuone, ja kaikkia näitä voi käyttää niin että yläkerran unet eivät häiriydy. Tontilla oma lämmin 50m2 harrasteajoneuvosuoja/autotalli "kaikilla herkuilla" jossa voin puuhastella rauhassa.
Mukavat avuliaat naapurit jotka eivät sekaannu toistensa puuhiin, mutta aina tarvittaessa/pyydettäessä auttavat toisiaan.
t: OK-talossa paljon muutakin iloa kun työn ilo....Sinulla/teillä on ollut onni, jos olette saaneet hyvät naapurit. Eivätkä kyttää, vai ettekö vain huomaa. Mitähän peruspalvelut tarkoittaa? Joku pieni lähiökauppa, jossa tavaravalikoima suppea, hinnat kalliit.
Onko kävelyetäisyydellä esim. muutaman 100 metrin päässä urheilutalo? Ai niin sinähän/te hikoilettekin omassa kuntohuoneessa , lumenluonnissa. Se onkin hikistä puuhaa, monella on henkikin siinä puurtamisessa mennyt. Voi myös menehtyä katolta pudonneen lumimassan alle. Tai liukastua katolla ja pudota pöksähtää maahan.
Onko lähietäisyydellä uimahalli, kirjasto, apteekki, tavaratalo ym. kauppoja, josta saa esim. vaatteíta? Onko rannat, meri vieressä? Mitä harrastusmahdollisuuksia?
Kerroit leffasalista. Eikö se ole vähän haljua yksin töllötellä leffoja. Ihminen kun on luotu sosiaaliseksi. Eikö se ole ihan sama katsoa leffoja tv:stä.
Ovatko naapurien ikkunat ihan samalla tasolla, jotta näkee heidän puuhailujaan sisällä ja he näkevät teidän touhunne... Vai pitääkö pitää suojat koko ajan kiinni näin pimeään aikaan, kun valoja täytyy käyttää? Jos naapurit asuvat kaukana, pitää tuijottaa pimeyteen, tulee ikävä tunne, että joku kyttäilee ulkona, jota ei itse näe.
Olen itse asunut omakotitalossa, rivitalossa lapsuudenkodissa.. Silloin ei muuta kaivannut. Aluksi kerrostaloasuminen tuntui oudolta, mutta hyvin siihen olen sopeutunut jopa niin hyvin, että en enää uskaltaisi/haluaisi muuttaa edes rivitaloon saati omakotitaloon. - Luki.
Ei kiinnosta. kirjoitti:
Sinulla/teillä on ollut onni, jos olette saaneet hyvät naapurit. Eivätkä kyttää, vai ettekö vain huomaa. Mitähän peruspalvelut tarkoittaa? Joku pieni lähiökauppa, jossa tavaravalikoima suppea, hinnat kalliit.
Onko kävelyetäisyydellä esim. muutaman 100 metrin päässä urheilutalo? Ai niin sinähän/te hikoilettekin omassa kuntohuoneessa , lumenluonnissa. Se onkin hikistä puuhaa, monella on henkikin siinä puurtamisessa mennyt. Voi myös menehtyä katolta pudonneen lumimassan alle. Tai liukastua katolla ja pudota pöksähtää maahan.
Onko lähietäisyydellä uimahalli, kirjasto, apteekki, tavaratalo ym. kauppoja, josta saa esim. vaatteíta? Onko rannat, meri vieressä? Mitä harrastusmahdollisuuksia?
Kerroit leffasalista. Eikö se ole vähän haljua yksin töllötellä leffoja. Ihminen kun on luotu sosiaaliseksi. Eikö se ole ihan sama katsoa leffoja tv:stä.
Ovatko naapurien ikkunat ihan samalla tasolla, jotta näkee heidän puuhailujaan sisällä ja he näkevät teidän touhunne... Vai pitääkö pitää suojat koko ajan kiinni näin pimeään aikaan, kun valoja täytyy käyttää? Jos naapurit asuvat kaukana, pitää tuijottaa pimeyteen, tulee ikävä tunne, että joku kyttäilee ulkona, jota ei itse näe.
Olen itse asunut omakotitalossa, rivitalossa lapsuudenkodissa.. Silloin ei muuta kaivannut. Aluksi kerrostaloasuminen tuntui oudolta, mutta hyvin siihen olen sopeutunut jopa niin hyvin, että en enää uskaltaisi/haluaisi muuttaa edes rivitaloon saati omakotitaloon.Onko noin kun kerrot ?
(Olen itse asunut omakotitalossa, rivitalossa lapsuudenkodissa.. Silloin ei muuta kaivannut. Aluksi kerrostaloasuminen tuntui oudolta, mutta hyvin siihen olen sopeutunut jopa niin hyvin, että en enää uskaltaisi/haluaisi muuttaa edes rivitaloon saati omakotitaloon.)
Etkö tosiaan uskaltaisi?
Tässä tulee kyllä väkisin mieleen tyypillinen kyttäri,ajattele jos sinun kaltaisiasi olisi kaikki.mainitset näin.
(Ovatko naapurien ikkunat ihan samalla tasolla, jotta näkee heidän puuhailujaan sisällä ja he näkevät teidän touhunne..). - Luki.
Luki. kirjoitti:
Onko noin kun kerrot ?
(Olen itse asunut omakotitalossa, rivitalossa lapsuudenkodissa.. Silloin ei muuta kaivannut. Aluksi kerrostaloasuminen tuntui oudolta, mutta hyvin siihen olen sopeutunut jopa niin hyvin, että en enää uskaltaisi/haluaisi muuttaa edes rivitaloon saati omakotitaloon.)
Etkö tosiaan uskaltaisi?
Tässä tulee kyllä väkisin mieleen tyypillinen kyttäri,ajattele jos sinun kaltaisiasi olisi kaikki.mainitset näin.
(Ovatko naapurien ikkunat ihan samalla tasolla, jotta näkee heidän puuhailujaan sisällä ja he näkevät teidän touhunne..).Ajattele jos kertoisin näin iltamissa sinulle asuntojen hinnoista ja sen kehityksestä ja ympärillä vellovasta epävarmuudesta,et saisi ensi yönä unta,lienee parempi olla hiukan varullaan täälläkin palstalla etten saa unettomia öitä aikaan,olet ilmeisen herkkä ihminen.
Ei kiinnosta. kirjoitti:
Sinulla/teillä on ollut onni, jos olette saaneet hyvät naapurit. Eivätkä kyttää, vai ettekö vain huomaa. Mitähän peruspalvelut tarkoittaa? Joku pieni lähiökauppa, jossa tavaravalikoima suppea, hinnat kalliit.
Olen itse asunut omakotitalossa, rivitalossa lapsuudenkodissa.. Silloin ei muuta kaivannut. Aluksi kerrostaloasuminen tuntui oudolta, mutta hyvin siihen olen sopeutunut jopa niin hyvin, että en enää uskaltaisi/haluaisi muuttaa edes rivitaloon saati omakotitaloon.Pakko vähän omasta puolesta leveillä...
> Onko kävelyetäisyydellä esim. muutaman 100 metrin päässä urheilutalo?
Mikä on urheilutalo? Lähimpään urheiluopistoon on yli 100 kilometriä matkaa tietojeni mukaan. Lähin rakennus (=talo), jossa voi harrastaa urheulua on kävelymatkan päässä. Taitaa sinne yli kilometri olla, mutta alle kaksi kuitenkin.
> Voi myös menehtyä katolta pudonneen lumimassan alle
Tätä todellakin kaupungissa on tapahtunut aina silloin tällöin. Ei oikein omakotitaloalueella. :)
> Tai liukastua katolla ja pudota pöksähtää maahan.
Näin voi käydä. Tosin omakotitalon katolta jos tipahtaa, niin henkiin voi jäädä. Kerrostalon katolta on vähän nihkeämpää tippua. Itse vältän tippumista.
> Onko lähietäisyydellä uimahalli
Siinä samassa urheilutalossa. Reilu kilsa.
> kirjasto
Taitaa olla jo kahden kilometrin luokkaa
> apteekki
Kirjaston vieressä.
> tavaratalo ym. kauppoja, josta saa esim. vaatteíta?
Kaksi kauppakeskusta kolmen kilometrin säteellä. Varsinaista tavarataloa, jossa siis ei keskitettyä kauppalinjastoa, löydy ihan läheltä. Täytyy myöntää, että jos sellaiseen haluaa, niin Helsinkiin on suunta.
> Onko rannat, meri vieressä?
Rannat on, meri ei.
> Mitä harrastusmahdollisuuksia?
Ulkoilumahdollisuudet hyvät, (sisä)liikuntamahdollisuudet hyvät, kerhoja, urheiluseuroja, baareja, keilahallia, bilissalia, ... Aika pitkä lista. Vaikea luetella kaikkia.
> Eikö se ole vähän haljua yksin töllötellä leffoja
Ei. On meinaan helvetisti parempi kuin jossain elokuvateatterissa. Parempi laatu ja vähemmän häiriöitä. Ja tarjoilu pelaa.
Leffojen katsominen ei ole sosiaalista otimintaa.
> Ovatko naapurien ikkunat ihan samalla tasolla
Aika samalla tasolla ovat.
> jotta näkee heidän puuhailujaan sisällä ja he näkevät teidän touhunne
Perhana, pitää vähän mennä leikkaamaan aitoja matalammiksi ja poistaa pari puuta, että näkee paremmin sisälle.
Olen asunut niin kerrostaloissa kuin omakotitalossakin. Rivareita en ole itse kokeillut. Voin kerrostaloonkin vielä joskus muuttaa. Mutta sitten ylin kerros, yli 120 neliön kämppä ja loistavalla näköalalla. Muuten ei kyllä viitsi...
Ja se perhanan puusauna pitäisi kyllä saada. Noh, ehkä ylimpään...- Ok-loordi
Monta virhettä tuossa tuli. Ensinnäkin julkinen liikenne saattaa saastuttaa jopa enemmän kuin yksityisautoilu, tämä riippuu siitä paljonko esim. bussin tai junan kyydissä on matkustajia, jos bussissa on vain 1-2 matkustajaa niin se saastuttaa matkustajaa kohden huomattavan paljon.
Toisekseen omakotitaloja on olemassa myös aivan samoilla alueilla kuin kerrostalojakin, tosin nämä alueet ovat huonompia alueita kuin kerrostaloista vapaat puhtaat omakotialueet.
Omakotitalossa ei ole pakko tehdä juuri mitään jos ei halua, ei paljon mitään enempää kuin kerrostalossakaan. Edes lumitöitä tai ruohonleikkuuta ei ole aivan välttämätöntä tehdä, mutta nuokin tekee hyvillä välineillä 15 minuutissa tai voi jopa palkata jonkun ne tekemään, kerrostalossahan näin yleensä tehdäänkin, halusit tai et ja sinä maksat siitä vastikkeessa.
Tosiasia on että lähes kaikki haluavat asumaan omakotitaloon, mutta vain harva pääsee. - Tylsä 2.95% 5v.
Ei kiinnosta. kirjoitti:
Olen itse asunut omakotitalossa, rivitalossa lapsuudenkodissa.. Silloin ei muuta kaivannut. Aluksi kerrostaloasuminen tuntui oudolta, mutta hyvin siihen olen sopeutunut jopa niin hyvin, että en enää uskaltaisi/haluaisi muuttaa edes rivitaloon saati omakotitaloon.Moi,
Vedä happee, vaikutat p**keleen katkeralta/vihaiselta.......
Mukavat naapurit on pääsääntöisesti peilikuva mukavista naapureista...."niin metsä vastaa kun sinne huudetaan"
Peruspalvelut=neljä kauppaa(2xK-kauppa, Alepa,Valtsu), apteekki, terveyskeskus, kirjasto, kirkko, juna-asema, bussipysäkit, nuorisotila, kuntosali, baareja, ruokaravintola, hammaslääkäri, partureita, kukkakauppa, kiinteistöhävittäjä, budosali, kaikki 1km säteellä, 2km säteellä lisäksi tennis/sisäpalloiluhalli, koulut, lisää kauppoja, huoltoasemia, ...
Lumenluonnissa hikoilee kyllä, kun sen tekee käsin, kolme viime talvea olleet oikein työläitä, ei ole henki mennyt, ei edes kattolumitöissä, on turvavarusteet, en pudonnut.
Uimahalliin on jo 4-5km, merenrantaan on varmasti jo 10km, isoon urheilukeskukseen 4km, tavarataloon 5km.
Kellarin leffatila on nimenomaan itselle tehty.
Naapureiden ikkunoita on varmaan sekä samoilla tasoila, alempana ja ylempänä kun meillä. Meillä kellari ja 2.kerrosta ja naapureilla on yksitaso-, kaksitaso ja samanlaisiakin ratkaisuita.
Ei pidä olla kokoajan "suojat??" kiinni, on senverran tilaa tontilla että yksityisyys säilyy.
Ei kukaan meidän naapurustossa kyttäile, kaikilla on oma elämä ja tarpeeksi tekemistä ...
Noh, sehän on kiva että viihdyt kerrostalossa, minä en, molemmilla asiat siis hyvin.
- Tri Outo
Totuudenpuhuhuja aloittaa HEH: Sama henkilö, joka asuu palstalla eri hulluilla Ok-nimimerkeillä ja puhuu aina täyttä puuta ja heinää, mikään kertomansa ei pidä paikkaansa ja on jäänyt kiinni valheistaan ja samojen viestien uudelleen laittamisesta monta kertaa. hankkisi itselleen elämän, surullista on lukea noita tekstejä, joista suurin osa on jotenkin sairaita ja omituisia.
- Eero-Petteri Aava
Tervetuloa palstalle! Lienet nimimerkkisi puolesta olla ensimmäinen, joka ei suolla p*skaa... Vai puhutko niin totta, kuin osaat?
- Luki.
Lienee kyseessä sama totuudentorvi joka monia vuosia oli vakituinen asuntojen hintojen palstalla.
-Hänen taustojaan hieman seurailen.
Hän on aktiivinen ja tuottelias eripalstoilla kommentoiva, asuen pohjoissuomessa pienessä taajamassa kaipailen suurempaan kaupunkiin kun ei ole kavereita,näin on maininnut eripalstalla.
Voit toki korjata jos olen väärässä.Mikäli olet totuudentorvi,aikaisemmin luultiin sinunkin asuvan keralla mutta luulo ei ole tiedon väärtti.- Luki.
Niin terve tuloa palstalle joka tapauksessa.
Asiaan:esimmäisessä väitteessä mainitset näin,
Mistä tämä juolahti mieleen?
Sitten pieni huomautus ,aina kun mainitset jotakin niin siihen on oltava linkki,täällä velkaiset vaativat sitä hyvin kipeasti,he kun ei muuten usko mitenkään,heille siis jokaiseen oltava linkki.
Eikö käykkin raskaaksi,mistä sinä tähän hätään kaivat sen ensimmäisenkin kysymykseen olevan linkin,kun löydät sen voidaan jatkaa seuraan kysymykseen.
Tulee olemaan aika tuskaista,ajat on muutuneet ja todistusta kaivataan jo heti alkuunsa. - Tot.
Lienee kyseessä kallion kuuluisa Rane-Hilda.
- Luki.
Näin sinä tuolla kerrot kerrattakoon se nyt täälläkin.
8.7.2007 10:52
omakotitalo = eristyselli
Eri asumismuodot sopii eri ihmisille, mutta minua kaupunkilaista ei saisi omakotitaloon kirveelläkään. Voisiko ahdistavampaa eristysselliä olla! Sitäpaitsi kyseessä on erittäin epäekologinen tapa asua, mikä pitää näinä ilmastonmuutoksen aikoina ottaa huomioon.
Eli ehdottomasti neukkukuutio voi olla KOTI ja se sitä minulle on!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
8.7.2007 11:02
Omakotitaloasumisen ihanne tulee agraari-Suomesta, vanhat maalaiset haluaa jonnekin tönöön kauaksi sivistyksestä ja sitten sieltä reissaavat kahdella autolla tuhoamassa luontoa.
Kaupunkieläminen on hienoa, vaikka menneisyyden ihmiset sanoisivat mitä
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
8.7.2007 10:26
Ai että tuntuu mukavalta keittää kahvit ja lukea Hesaria omassa kodissa. Itse ostettu, itse maksettu, itse rempattu - asunto, jolla on historia ja joka on osa minua.
Nämä tuhnurommauttelijat eivät ollenkaan ymmärrä että asunto on KOTI ja että KOTI tuntuu ihanalta kun se on oma. Ei tarvitse pelätä vuokranantajan irtisanomista kun tämä päättää myydä kämppänsä jne.
Asunnon ostaminen ei ole sama asia kuin ostaisi maitoa kaupasta. Se on paikka joka ostetaan omalle perheelle KODIKSI, yhdeksi elämän tärkeimmistä näyttämöistä.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
18.6.2007 09:22
Asuntomarkkinat rommaavat keskimäärin kerran 50 vuodessa. 1930-l, 1990-l kävi näin, joten seuraavaa rommausta saadaan odotella 2040-luvulle.
HUOM! Tuularit nyt ei kannata ostaa. 2040-luvulle tuhnuttelemalla tekee loistavan tilin! Silloin asuntojen keskihinnat tippuu 1762 Iranin rialiin (silloinen maailman valtias)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Että tämmöstä vastaavaa on odotettavissa tältä totuuden puhujalta.
Voit puolustautua,mieluiten heti miten. - Luki.
Oliko tässä se aloittaminen kovin on vaisua ,ettei vaan jo lopettaminen ja nimimerkin vaihto.
.Tiukille tulet joutumaan jos meinaat palstalla olla todella aktiivinen,muuten olet samaa kastia kuin aikaisemmatkin palstalle tulleet rintarottingilla ja vetelät housuissa jousten karkuun.
Odotettavissa Luki mielestä ei ole totuuden puhuja ,vaan sitä mikä korvaa kutkuttaa.- Fot1
Luki taisi pistää Hildalle luun nieluun, niin sanotusti. Hyvä.
- Luki.
Tälläkin hetkellä totuuden puhuja kirjoittaa eripalstoilla,on sen verran aktiivinen ja hyppii teemasta teemaan.
- Vastaanväittäjä
Totuus: haja-asutusalueile rakentamista tullaan rajoittamaan
Väite: polttoaineen hinta nousee niin että ok-talossa asuminen muuttuu kannattamattomaksi, mutta kasarmilla mennään kuten ennenkin
Totuus: yksityisautoilulle lyödään paljon enemmän haittaveroja ja maksuja jolloin ei enää ole varaa ajaa yksityisautolla.
Väite: yksityisautoilijat eivät maksa myös bussimatkalaisten matkakustannuksia
Totuus: bussimatkalaiset maksavat veroja niin paljon, että niillä saadaan pikatiet yksityisautoillekin.
Väite: ok-talot ränsistyvät kelvottomiksi 50 vuodessa
Totuus: ok-talot ränsistyvät, koska niiden omistajat vain ryyppäävät konjakkia ja kirjoittelevat suolipalstalle
Väite: hyvin toimiva julkinen liikenne nostaa asuntojen arvoa
Totuus: maaseudulla asuntojen arvo laskee koska sinne ei enää edes mene linja-autoja kuin kerran päivässä.- Totuudenpuhuja.
Totuudenpuhuja vastaa tämän kerran ja siirtyy sen jälkeen uusiin totuuksiin.
"Väite: EU aikoo kieltää omakotitaloissa asumisen.
Totuus: haja-asutusalueile rakentamista tullaan rajoittamaan"
Haja-asutusalueet eivät kuulu yleiskaavan piiriin eikä rakentamista ei tulla jatkossakaan rajoittamaan. Haja-asutusalueelle halutaan lisää veronmaksajia.
"Väite: polttoaineen hinta nousee niin että ok-talossa asuminen muuttuu kannattamattomaksi, mutta kasarmilla mennään kuten ennenkin
Totuus: yksityisautoilulle lyödään paljon enemmän haittaveroja ja maksuja jolloin ei enää ole varaa ajaa yksityisautolla."
Tästä on puhuttu viimeiset 40 vuotta, mutta ei ole vielä toteutunut. Tämä on pelkkää vastaväittäjän arvailua ja toiveunta.
"Väite: yksityisautoilijat eivät maksa myös bussimatkalaisten matkakustannuksia
Totuus: bussimatkalaiset maksavat veroja niin paljon, että niillä saadaan pikatiet yksityisautoillekin."
Bussimatkailun subventio on noin 56% kustannuksista. Lippujen hinnoilla katetaan ainoastaan 44% kustannuksista. Lähde:
http://www.kaupunkiliikenne.net/Kirja/Kustannusvertailu.pdf
"Väite: ok-talot ränsistyvät kelvottomiksi 50 vuodessa
Totuus: ok-talot ränsistyvät, koska niiden omistajat vain ryyppäävät konjakkia ja kirjoittelevat suolipalstalle"
OK-asukkaat ottavat sivistyneesti lasillisen X.O. -konjakkia ja hoitavat talonsa mallikelpoisesti.
"Väite: hyvin toimiva julkinen liikenne nostaa asuntojen arvoa
Totuus: maaseudulla asuntojen arvo laskee koska sinne ei enää edes mene linja-autoja kuin kerran päivässä."
Totuudenpuhuja myöntää, että maaseudulla asuntojen arvo on jo laskenut sitten 1970-luvun kaupungistumisen. Kaava-alueella sijaitsevien ok-alueiden arvo on vuosien saatossa kuitenkin vain noussut joukkoliikenteen häviämisen myötä ja kehitys senkun jatkuu. Lähde: tilastokeskus.
Mutta pian seuraaviin totuuksiin. Kohta tärähtää jälleen sellaista totuutta että puntit vapisevat! - Totuudenpuhuja.
Totuudenpuhuja pamauttaa vielä oikean suoran bussimatkailijan lärviin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Autoilu
"Suomessa valtio rakentaa ja ylläpitää teitä verovaroilla, joista auto- ja polttoaineverot kattavat ylijäämäisesti tieliikenteen menot. Veroja kerätään vuonna 2010 yli 6 miljardia ja tieliikenteen menot ovat yhden miljardin luokkaa. "
Tarkoittaa sitä, että pikateitä voitaisiin rakentaa peräti kuusinkertainen määrä autoilijoilta kerätyillä verovaroilla. Tarkoittaa myös sitä, että me autoilijat ja ok-porhot maksamme myös tuhnujen ja muiden naamalävistysten bussimatkat kotoa sossuun ja takaisin.
T. Totuudenpuhuja - Vastaanväittäjä
Totuudenpuhuja. kirjoitti:
Totuudenpuhuja pamauttaa vielä oikean suoran bussimatkailijan lärviin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Autoilu
"Suomessa valtio rakentaa ja ylläpitää teitä verovaroilla, joista auto- ja polttoaineverot kattavat ylijäämäisesti tieliikenteen menot. Veroja kerätään vuonna 2010 yli 6 miljardia ja tieliikenteen menot ovat yhden miljardin luokkaa. "
Tarkoittaa sitä, että pikateitä voitaisiin rakentaa peräti kuusinkertainen määrä autoilijoilta kerätyillä verovaroilla. Tarkoittaa myös sitä, että me autoilijat ja ok-porhot maksamme myös tuhnujen ja muiden naamalävistysten bussimatkat kotoa sossuun ja takaisin.
T. TotuudenpuhujaWikipedian linkissä oli asuntoministerin teesejä kaavoituksesta ja julkisesta liikenteestä. Kannattaa lukea huolella, koska siinä juurikin puhutaan asumisen tiivistämisestä (maaseudulle ei kohta enää rakenneta) ja pyritään henkilöauton käytön rajoittamiseen (metrolla töihin!) . Kiitos totuudenpuhujalle asian monipuolisesta valottamisesta!
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=98972&lan=fi - Totuudenpuhuja.
Vastaanväittäjä kirjoitti:
Wikipedian linkissä oli asuntoministerin teesejä kaavoituksesta ja julkisesta liikenteestä. Kannattaa lukea huolella, koska siinä juurikin puhutaan asumisen tiivistämisestä (maaseudulle ei kohta enää rakenneta) ja pyritään henkilöauton käytön rajoittamiseen (metrolla töihin!) . Kiitos totuudenpuhujalle asian monipuolisesta valottamisesta!
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=98972&lan=fiTiedeyhteisössä on tapana tukeutua havaintoihin, ei ennustuksiin, poliittisiin intohimoihin tai poppamiehiin. Totuudenpuhuja nojaa aina faktoihin, muut sitten ottavat vaikkapa kokoomuksen tai vihreiden puolueohjelman tai vaalimainoksen esille ja viittaavat lähteissään heidän visioihinsa.
T. Totuudenpuhuja
- Luki.
Olet siis ok porho ja palstalla ollut valovuosia.
Sitten kysyn minkälaisia totuuksia on mahdollisesti tulossa?
Että puntit käy vapisemaan?
Tuossa mainitset näin: maaseudulla asuntojen arvo on jo laskenut sitten 1970-luvun kaupungistumisen.
Ei ole laskenut päin vastoin 1970 luvulta katsottuna nousut kohtuuttoman kalliiksi.
Nuoret jotka haluaisivat maalle muuttaa eivät pääse kun hinnat on pilvissä.- Ok-loordi
"Nuoret jotka haluaisivat maalle muuttaa eivät pääse kun hinnat on pilvissä."
Hinnat ovat aivan normaalilla tasolla ja ottavat sitten tarvittaessa enemmän ja pidempiaikaisesti lainaa tarvittaessa jos ei muuten onnistu.
- Läpinäkyy
Totuudenpuhuja on vain vaihtanut nimimerkkiä, samat, täsmälleen samat ja halventavat sanonnat ja puhetyyli kuin aiemmin esittämillään, Ok-Loordilla, Ok-Porholla, Ok..Kreivilla, Paremmalla ihmisellä ym ym..
Samaa shittiä, samalta tyypiltä, joka elää vain tälle palstalle, lukemattomien rooliensa kautta, on roolinsa vanki tämä, varsin erikoinen ihminen ja todenäköiseti on itse vuokratuhnu, pienessä maailmassaan. - Luki.
Niin on sama heppu on.
Mutta leikitään että on eri heppu.Antaa nyt kaikkien punttien tutista.
Ja asiaan.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Toinen juttu on ettei nuoret ajele linjaautolla maaseudulla,heillä on pääpiirtein 1 auto jopa kaksi.
Kaikki on siitä kiini kun asuntojen hinnat on liian kalliita maaseudulla ettei nuorten ole mahdollista asua sielä.
Tukisiko valtio nuoria kenties maaseutua ja sen elävöittämisen kannalta,esim:kreikkalle löytyy ymmärrystä hiukan liikaa niin miksi ei suomen nuorille ,heille voitaisiin antaa laina jonka valtio takaa ilman korkoa esim:kymmeksi vuodeksi jolloin asuntoa ei saisi myydä.
Jonkilainen katto myös alueiden hintoihin.Tai sitten vuokraus mahdollistettaisiin vuokraajalle ilman veroja.
Tällä vetoan samaan kuin kreikalle annetaan armoa niin miksi ei anneta vellaisille jotka luovat elämää kylille etuja,se olisi oikein ,jos kekkonen eläisi ja ehdottaisin tämän niin tämä astuisi voimaan hyvin nopeasti ilman mitään kataisen ränkytyksiä.- Ok-loordi
"heille voitaisiin antaa laina jonka valtio takaa ilman korkoa esim:kymmeksi vuodeksi jolloin asuntoa ei saisi myydä.
Jonkilainen katto myös alueiden hintoihin."
Onko Luki sosialisti?
Kreikalle ei anneta yhtään mitään vaan lainataan ja toisekseen, se on Suomenkin etu että Kreikka saa lainaa. On siellä sitä paitsi laitettu suu säkkiä myöten, erittäin tiukka säästöohjelma menossa, edes sähköä ei enää ole käytössä yms.
- Totuudenpuhuja.
Väite: totuus sattuu ja etenkin silloin kun on itse väärässä
Totuus: väite on tosi ja sen näkee tämänkin ketjun säälittävistä kommenteista jotka eivät liity aloitukseen millään lailla.- Luki.
(totuus sattuu ja etenkin silloin kun on itse väärässä)
Ja kuka mahtaa olla tällä kertaa väärässä.
Tällä palstalla tarvitaan perusteluja,ei riitä että sanoo niin tai näin.
Pitää perustella jotenkin,Niin tekee kaikki esim:the rat ,laupias,hahhahhahhh,haans jne lukematon määrä jotka joutuvat pohtimaan lausuntojaan.
Se ei ole niin helppoa kun luulee ja puntit ei vieläkään vapise. - Luki.
Luki. kirjoitti:
(totuus sattuu ja etenkin silloin kun on itse väärässä)
Ja kuka mahtaa olla tällä kertaa väärässä.
Tällä palstalla tarvitaan perusteluja,ei riitä että sanoo niin tai näin.
Pitää perustella jotenkin,Niin tekee kaikki esim:the rat ,laupias,hahhahhahhh,haans jne lukematon määrä jotka joutuvat pohtimaan lausuntojaan.
Se ei ole niin helppoa kun luulee ja puntit ei vieläkään vapise.Perustele nyt ensi alkuun miksi et olisi esim:palstan ok-porho?
- Luki.
Toisin sanoen Luki asettuu velallisen puolelle tietyissä tapauksissa,erikoisesti nykyisen hallituksen olessa kyseessä.
He ovat järjestelmällisesti romuttamassa ensi asunnon ostajien intoa kaikin tavoin.
Myös unohdettu maaseutu kaipaa piristystä rajusti,erikoisesti kreikalle syydetyt varat olisimme tarvinneet suomen sisäiseen hyvinvointiin. - Luki.
Se että on totuuden puhuja tarvitsee myös totuuden tekoja?
Esim:perusteluja miksi et olisi ok-porho.- Luki.
Tälläinen viivyttely ei käy tällä palstalla,joku tässä nyt mättää,ja sehän me muut tiedetäänkin.
Nousujohteinen aloitus tyssää tähän niinkö?
Kai sinä älyät ettei se ole aina sinusta kiini milloin vaihdat aihetta,tähän voi tulla periaatteessa kymmeniä osallistujia puiden asiaa.
- 7778899999999
Sama heppu se on, kutsutaan myös Rane-hildakis, kun välillä sekoaa ja kirjoittelee epänormaaleja kommenteja ja tämä Rane-hildahan asuu puheiden mukaan kalliossa(vuokralla)
- Luki.
Kaikki sen tietää,annetaan hänen nyt jysäyttää ja kunnolla.
kyllä mukavaa kun saa nauraa. - Luki.
Otetaanko alusta.
Tervetuloa palstalle.
Sinunlaisia on kaivattu,asiantuntevia lausuntoja totuuden mukaisesti.
Ongelmana on tämä,olet hajauttanut osallistumisiset liian laajalti jolloin yksi sun toinen osa alue kärsii väkisinkin. - Tane.
"Mutta pian seuraaviin totuuksiin. Kohta tärähtää jälleen sellaista totuutta että puntit vapisevat! "
Kiire vaihtaa siis puheenaihetta ettei joku ehdi kumoamaan väitteitäsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893