GALLUPPI!!!!!!!!!!1

joku vaan

Mitä aattelisitte, jos poikanne menis linnaan sillo ku on armeijaiässä???

10

1089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä

      ...täysin mitä se kossi on tehny. Jos murha tai muuta ikävää, ei hyvä.

    • justin

      menisi linnaan?siis syystä että?

    • joku vaan

      ..suomessahan joutuu linnaan jos ei mee armyyn tai sivariin, sen takii!!!!

      • justin

        "armeijaiässä" voi kyllä joutua muustakin linnaan-anyway-jos se on pojan vakaumuksen mukaista ja hän haluaa homman linnalla hoitaa ,onhan hänellä siihen oikeus.eri asia sitten on koko systeemin järkevyys siis se että totaalikieltäytyjät joutuu suomessa linnaan .


      • isä

        Juttelisin asiasta. Jos pojallani olisi perustelut päätökselleen, niin tukisin häntä. Käsittääkseni tässä tapauksessa "linna" on avovankila, josta pääsee esim. illalla baariin, kunhan valvoja on mukana. "Lusimisen" aikana voi suorittaa vaikka yliopisto-opintoja. Jos tuntuu, että päätös on tehty kovin heppoisin perustein, niin keskustelisin asiasta lisää hänen kanssaan painostamatta suuntaa tai toiseen. Päätöshän on yksin hänen. Neuvoa saa toki vanhemmilta kysyä, mutta liiasta sekaantumisesta lapsen elämään ei seuraa hyvää.


      • petteri

        jos ei sen suurempaa rikosta... Kertoohan se että kossilla on omaa tahtoa ja näkemystä maailmasta! Sitä täällä tarvitaan.


      • jab
        isä kirjoitti:

        Juttelisin asiasta. Jos pojallani olisi perustelut päätökselleen, niin tukisin häntä. Käsittääkseni tässä tapauksessa "linna" on avovankila, josta pääsee esim. illalla baariin, kunhan valvoja on mukana. "Lusimisen" aikana voi suorittaa vaikka yliopisto-opintoja. Jos tuntuu, että päätös on tehty kovin heppoisin perustein, niin keskustelisin asiasta lisää hänen kanssaan painostamatta suuntaa tai toiseen. Päätöshän on yksin hänen. Neuvoa saa toki vanhemmilta kysyä, mutta liiasta sekaantumisesta lapsen elämään ei seuraa hyvää.

        Avovankilasta ei muuten todellakaan pääse illalla baariin. Eivät ole niin lepsuja paikkoja kuin ihmiset luulee. Pieni ajatusvirhe, niin suljetun ovi heilahtaa. Ulos pääsee vain tarkasti sovittuna aikana opiskelua tai työtä varten. Siviilihommissa käydessä ei saa jutella ulkopuolisten kanssa. Virtsatestejä ja puhallutusta, ettei käytä mitään aineita.

        Saatana pakko myöntää totaalikieltäytyjät suht kovia jätkiä.


      • Jadette
        jab kirjoitti:

        Avovankilasta ei muuten todellakaan pääse illalla baariin. Eivät ole niin lepsuja paikkoja kuin ihmiset luulee. Pieni ajatusvirhe, niin suljetun ovi heilahtaa. Ulos pääsee vain tarkasti sovittuna aikana opiskelua tai työtä varten. Siviilihommissa käydessä ei saa jutella ulkopuolisten kanssa. Virtsatestejä ja puhallutusta, ettei käytä mitään aineita.

        Saatana pakko myöntää totaalikieltäytyjät suht kovia jätkiä.

        Avovankilasta käydään päivittäin töissä/koulussa, jos sellainen kiinnostaa. Usein viikonloput vapaita, jos ei pahempia rikoksia tai huonoa käytöstä, kuten tuskin miehellä, joka ei halua opetella tappamaan. Kukaan ei valvo työssä/koulussa oloaikaasi, tosin luottamusta ei saa pettää. Virtsa-/puhallustestit tuskin ongelma sellaiselle, jolla ei ole riippuvuuksia. Mut onhan se rankkaa.

        Arvostaisin suunnattomasti totaalikieltäytyjää päätöksensä vuoksi!


      • toki
        Jadette kirjoitti:

        Avovankilasta käydään päivittäin töissä/koulussa, jos sellainen kiinnostaa. Usein viikonloput vapaita, jos ei pahempia rikoksia tai huonoa käytöstä, kuten tuskin miehellä, joka ei halua opetella tappamaan. Kukaan ei valvo työssä/koulussa oloaikaasi, tosin luottamusta ei saa pettää. Virtsa-/puhallustestit tuskin ongelma sellaiselle, jolla ei ole riippuvuuksia. Mut onhan se rankkaa.

        Arvostaisin suunnattomasti totaalikieltäytyjää päätöksensä vuoksi!

        Mikäpä siinä, jos joku lähtee väkaumuksen vuoksi istumaan, käytännössä avolaitoksiin.

        Ei se ole muuten mitään lasten leikkiä missä on 50% ajasta "kotiarestissa" ja muuten vapaasti.

        Kyllä työssäkäyntiäkin valvotaan, joskin vain pistokokein. Tuolla ehkäistään väärinkäytökset ettei ole muka töissä ja oikeasti muualla. Käry pistokokeessa ei tiedä hyvää, etuudet kuten työssä käynti loppuvat ja suljettu laitos kutsuu kyllä jos tötöilee kunnolla tai riittävästi.

        Melkoinen selittely tulee jo siitä, jos työssäkäyntiin sovittu aika ja aikataulujen mukainen matka-aika ei täsmääkään. Yksi heppu kulki omalla autolla ja teknisistä ongelmista matkalla seurasi melkoinen rumba.

        Järjestettyä ohjelmaa tuolla toki on, varmaan pari kertaa kuussa voi onnistua pääsemään porukalla valvotusti jonnekin, kuten leffaan tai muuhun valittuun toimintaan mitä sillon on tarjolla.

        Niin joo, saahan satunnaisesti käydä vielä kaupassakin, kunhan sovittuna aikana ja vain niissä paikoissa jotka on määrätty. Kauppareissulla ei parane jäädä rupattelemaan tuttavien kanssa, jos sellaiseen törmää sattumalta. Näitäkin valvotaan ja se on kiellettyä.

        Ei se siis ihan niin herkkua ole mitä helposti luulisi. Eikä niillä lomamäärillä olla suinkaan joka viikonloppu vapaalla, ei lähellekään.


    • Pasi

      Se että pääse siinä iässä Halosen vieraaksi osoittaa että hän on menestynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      688
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe