Koiranpentumme söi ilm. huumeita

anitaa2

Ilmeisesti "diapamin" ja EHKÄ tenoksin (?). Toinen lääke oli sininen suorakulmaneliöinen, ei todellakaan olla varmoja mitä voisi olla, pennun käyttäytymisessä muutoksia.. (5kk)

16

3222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääkkä x2

Äkkiä lääkäriin! Kaverini koirat söivät Buranaa ja joutuivat vatsahuuhteluun. Monta päivää jännitettiin, miten käy. Onneksi selvisivät.

• sateenkaari r.y

vie piikille

• provoa

Onkos aloittajalla lääketukku, vai mistä se koira ne tuntemattomatkin pillerit sai

• Hyvin menee!
        provoa kirjoitti:

Onkos aloittajalla lääketukku, vai mistä se koira ne tuntemattomatkin pillerit sai

Myykää vaan lisää pentuja näille pilleristeille! Varmaan niillä on varaa pentu lääkäriin...

• hoihiuyiuyi

Luultavasti ei käy mitenkään. Aikoinen aran koiran rauhoittamiseen käytettiin diapamia, vaikutus kestää muutaman tunnin, ja se sitten se on ohi. sinisestä napista en mene takuuseen. Mutta luultavasti koira jää henkiin. Tietty jos se lääke on marevania, hetken voi olla lisääntynyt verenvuodon riski.

• osta lääkekaappi

Jos se sininen tabu on taas viegraa, niin senkin vaikus on silmin havaittavissa, ja kestäneen n.18h

• 15+15

Jos ei ole 100% varmuutta mitä se pentu söi ja paljonko se söi niin samointein koira oksetetaan suolalla ja sen jälkeen lääkäriin !

• suljetun ex-hoitaja

Jos koira syö diatsepamia tai tenoxia, niin kyllä varmasti nukkuu, tenox ei ole huumetta vaan unilääke, ja diapamia käytetään rauhoittavana ja esim. esilääkkeenä nukutusta, lapsillekkin. Pidä ne lääkkees kaukana koirasta, ja voit luopuakin koirasta, noita ei ole hyvä käyttää koiran kanssa eläessä.

• ...?

suljetun ex-hoitaja sielä näppärästi ilmeisesti päätteli että koiran omistaja on jonkin sortin narkkari.

Kyllä itselläkin on lääkekaapissa kaikkea tramalista diapamiin ja opamoxiin, en silti väärinkäytä aineita.

• just just

No harvemmin noita joka kodista löytyy, ne kun on resepti lääkkeitä. Ja kyllä jos niitä tarvitsee kotioloissakin, niin ei mene hyvin, se on totuus. Ja kyllä narkkarit levittelee lääkkeitä niin, että niitä saa esim. koiratkin syötyä, vai meinaatko että koira kiipeää sinne lääkekaapille ja avaa sen lukitun oven ?

• Sani0

Kylläpäs täällä ollaan epäystävällisiä 0.o. Tuollaisia lääkkeitä voi löytyä ihan viljalti määrättyinä kodissa jossa esim yhdellä on ongelmia (vaikka vaikean menetyksen eikä minkään narkkaamisen takia), ja kaikille sattuu joskus vahinkoja (eri asia sitten jos koko ajan). Ei se tee ihmisistä mitenkään yleisesti ja pysyvästi yhteiskuntakelvottomia.

Mutta koirat lääkäriin, eläimille syötetään monia ihmisten lääkkeitä samoihin oireisiin ja sitten taas monet vaarattomankin oloiset tappavat pieninäkin annoksina. Sitä ei voi maallikko ennustaa miten käy.

• barffari

mutta toivottavasti koiralle ei syötetä kissan eikä ihmisenlihaa

• ...?

Kyllä noita lääkkeitä määrätään muillekkin kuin nisteille ja mielenterveyspotilaille.

Itse olen pyörätuolissa ja alkuaikoina tarvitsin noita lääkityksiä, mut kyllä mulla on ihan pää kasassa kiitos vaan, ja ihan ookoosti menee vieläpä, noista lääkkekuureista huolimatta. Tuolla niitä on vieläkin kaapissa vaikka en säännöllisesti niitä enää syö, ja ihan tulee koirat hoidettua asiallisesti.

Ekä tiedä miten tarkkoja te kotonanne olette lääkekaapeista, mutta kun mun taloudessa asuu vain aikuisia ja koiria niin kyllä meillä on välillä lääkkeitä ihan käden ulottuvilla esim pöydillä, (kun en itsekkään sinne lukittuun kaappiin pääse kiipeämään ;) ) mistä koira ne pystyisi ottamaan jos kiipeilisivät pöydille.

On törkeää tehdä oletuksia tietämättä taustoja.

• ........

Koiralla ja ihmisellä ei ole samanlaista aineenvaihduntaa eivätkä lääkeaineet hajoa koiran maksassa kuten ihmisen. Monesti näissä lääkkeen syömisissä on tosi kyseessä.

• holsku

Mullapas on kaapin täydeltä joka sortin määrättyä nappulaa, bentsoja löytyy ja psykoosilääkettä ja koirani on hyvissä käsissä, loistokunnossa ja siitä kertovat jo käyttövalion ja muotovalion arvot ;)

• hesussussuhellevi

meillä koira saa samat lääkkeet ku mekki, sulle mulle sulle mulle ja pelataan ryyni jatsia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe