Burn out?

Pettymystä ilmassa

Olen työssä, johon suhtauduin aluksi intohimoisesti ja kunnianhimoisesti. Molemmat ovat hiipuneet lähes olemattomiin. Syitä on monia. Suurin syy on huono johtaminen. Mikromanageroiva lähipomo, joka tuhoaa suuren osan projekteistani eikä anna mitään vapautta toteuttaa tehtäviäni. Lisäksi hän käyttäytyy niin kuin työnantaja omistaisi minut. Tähän liittyvät hankalat työajat. viikonloppu- ja iltatöitä on jatkuvasti, paljon enemmän kuin haastattelussa annettiin ymmärtää. Ylemmältä johtotaholta on paineita tehdä näitä vielä lisää. Minulla on ollut syksyn aikana peräti 2 vapaata viikonloppua, ja välillä putkia, joina kokonaista vapaapäivää ei ole ollut pariin viikkoon. Palkka on tästä huolimatta aika surkea.
Lisäksi pomo on ajoittain todella epäystävällinen. Huonon palautteen anto ei unohdu, mutta hyvän kyllä. Ylempi johto ei tunnu näkevän "kentän" realiteettejä.
Olen parissa vuodessa muuttunut innostuneesta, luovasta ja kunnianhimoisesta tyypistä uupuneeksi, aloitekyvyttömäksi ja välinpitämättömäksi. Alkaa olla täysin EVVK asenne työhön. Tämä on aika paha, sillä pitäähän sitä jollain elääkin. Olen ollut tavalla tai toisella sairaana koko syksyn ja unihäiriöitä on viikottain. Koen olevani sairausloman tarpeessa, mutta jotenkin tuntuu niin säälittävältä hakea sellaista. En ole todellakaan kunnossa, mutta en tiedä mitä tehdä. Kuulostaako tilanteeni burn outilta?

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firma pakettiin

      Kuulostaa. Itsellä sama tilanne paitsi että pienyrittäjä ja työntekijä käyttäytyy suunnilleen noin kuin pomosi.

    • realisti 123

      Onko mahdoton ajatus kouluttautua jollekin uudelle alalle tai vaihtaa työpaikkaa.

      Vaimoltani loppuivat työt ja avautui uusi koulutusmahdollisuus hoitoalalle. Kela muuten ottaa osaa kustannuksiin. Kannattaa kysellä.

      Tiedä miten hienot ja mukavat työtoverit sinua nurkan takana odottaa.

      Älä siis jää kyykytettäväksi. Kyllähän siinä menossa kukatahansa alkaa oireilla.

      Rohkeasti vain eteenpäin. Parempaa edessä.

    • jko00

      kyllä

    • janika2

      Vointisi on seurausta siitä kuinka sua on kohdeltu....hae muuta työtä....
      ilmapiiri työpaikalla ei ole terve ja kannustava....vaihda työpaikkaa...
      ota vastaan vaikka vähän huonompikin paikka...taloudellisista syistä
      tarvittaessa aluksi...älä jää enää tuleen makaamaan....anna uusien
      tuulien puhaltaa elämässäsi...huono ilmapiiri on huono ilmapiiri ja
      sillä on seurauksensa...tarvittaessa ja halutessasi hae ensin sairaslomaa
      ja kokoa ittesi...kaikkea hyvää sinulle.

    • Uupunutuuu

      Hei, minulla on aivan sama tilanne. Olen aina ollut tunnollinen työntekijä, jopa typeryyteen asti. Kipeänäkin olen mennyt töihin. Koskaan en ole myöhästynyt jne.. Olen tehnyt muidenkin töitä jos jättävät tekemättä. Tämä on typerää, tällaista aina vedetään nenästä ja jätetään omia hommia koska se typerä tekee ne kuitenkin.

      Jokatapauksessa olen ollut uudessa työssä vuoden verran ja koko tämän vuoden meidän henkilöstömitoitus on ollut todella pahasti pielessä. Kokoajan luvattu lisää työvoimaa entisten lähteneiden vuoksi, mutta ketään ei ole tullut. Eivät ole edes hakeneet. Työn kuormittavuus on kasvanut lähes sietämättömään pisteeseen ja sen huomaa esimiesten kasvoilta jo erittäin pahasti. He kiroilevat jo töihin tullessaan ja kiihtyvät yhtäkkiä nollasta sataan jos vaikka eivät ymmärrä jotain asiaa jota yrittää selittää. Alkavat huutamaan. Jos joku pieni asia jää tekemättä, siitä saa heti huudot ja vielä se kirjoitetaan ylös, että kaikki sen näkevät.

      Nyt hoidan itse useita ei tehtäviä, jotka eivät kuulu edes ammattiini. Tämän syksyn aikana olen huomannut myös, että minua ei enää kiinnosta mikään. Kaikki alkaa olla ihan sama. En saa mistään oikein mitään iloa, vaikka olen iloinen ja huumorintajuinen ihminen. Nyt vain suoritan elämääni ja tuntuu, että kalenteri pyörii kokoajan mielessä pakonomaisesti. Lasken kokoajan tunteja, että ne riittäisivät kaikkeen. Töissä on kokoajan kiire, jatkuvasti katsoo siellä kelloa, että herranjumala en ehdi en ehdi.

      Olen alkanut vihata esimiehiäni niin paljon, että niiden naaman näkeminenkin saa minut voimaan fyysisesti pahoin. En ymmärrä kuinka kenenkään johtamistaidot voivat olla noin huonoja. Ennen minua, väkeä vaihtui kokoajan koska esimiehet olivat niin ilkeitä ja työnmäärä valtava.

      Teen usein 12 tunnin työpäiviä. Ensiviikolla joudun olemaan kaksi päivää töissä 13 tuntia kerralla. Olen jo nyt niin väsynyt. Vapaalla ei voi enää rentoutua koska puhelin soi usein, pyydetään töihin tai muuttamaan vuoroja. Jatkuvasti revitään selkänahasta kaikki irti. Nyt yritän löytää jonkun uhmakkaan asenteen itselleni, että NYT RIITTI. Että lähden kävelemään. Ongelma on siinä, että minulla on vielä 6kk määräaikainen työsoppari. En tiedä mitä tehdä.

      En tiedä kauan jaksan enää. Minulla ei ole mitään muuta kuin työ. Kaikki muu on tämän syksyn aikana mennyt, koska en jaksa enkä kerkea eikä kukaan ymmärrä. En enää naura, enkä hulluttele en mitään. Olen vakavanaamainen, säikähtelevä, väsynyt ja kärttyinen. Pinna palaa heti kun tulee yhtään mitään ylimääräistä, koska kaikki kapasiteetti menee nyt työelämään.

      Ennen sain iloa ja nautintoa metsästä, jossa käyn päivittäin koiran kanssa. Nyt siltäkin on kadonnut täysin nautinto. Yritän nauttia, yritän olla positiivinen, mutta ei siitä tule mitään. Saan vain väkinäisen irvistyksen naamalleni, sisältä olen aivan kulunut ja maassa. Miksi en saa mistään enää iloa?

      En kehtää kellekkään sanoakaan. Esitän vain muille, että kaikki on ok. Enkä itsekään kehtaisi hakea saikkua, vaikka typerää se on. Hävettää vaan, koska ei burnoutista saa saikkua. Kai sitten tulee diagnoosiksi joku masennus. Sellainenkin hermostuttaa.

      Minulla on tänään ollut vapaa. Seuraavat kolme päivää on 12 tunnin päiviä. En ole nauttinut vapaasta, en ehdi palautua ja huolestuttaa jo nuo tulevat päivät, saati ensi viikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe