Tarkoitus ois siis löytää hyvä personal trainer Lappeenrannasta ja olis kiva kuulla muiden kokemuksia. Muutama aloitus tällä aiheella löytyi kyllä kesältä, mutta ei ollut kunnollisia vastauksia...
Ajatuksena olis ennen kaikkea opetella syömään ja liikkumaan tasapainoisesti, mahdollisesti löytää uusia liikuntalajeja/laji ja toki kiinteytyä siinä sivussa :)
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Personal trainer kokemuksia?
21
5638
Vastaukset
- LifeCoach.
Internetin aikakaudella et tarvitse personal treineria, vaan etsi tietoa netistä. Sieltä saat saman ilmaiseksi
- vain sinä osaat ...
Sen jälkeen kun jätin nämä personaltrainerit ja muiden neuvot ja aloin itse ottaa asioista selvää sekä tehdä itse ohjelmaa mikä tuntui hyvältä tulokset alkoi näkyä todella nopeasti, sitä ennen näiden personaltreinereiden ja muiden neuvoilla homma oli "kun tervanjuontia" luota itseesi ja etsi itsellesi paras ohjelma, älä tee pölhöjuttuja muiden käskystä mitkä ei sinulle sovi vaan mahdollisesti tälle trainerille.
MInä en enää mitään trainereita ottas vaikka mulle siitä maksettas. - koiruus
Koira on ehottoman hyvä personal trainer...kyllä ne kilot karisee ja läskit kiinteytyy,kun on pakko joka päivä mennä lenkille...satoi tai paistoi :)
- Parempi huominen
Kiitos tähänastisista vastauksista, mutta tässä oli lähinnä se pointti, että sais noi töistä saadut liikunta- ja kulttuurisetelit johonkin hyvään käyttöön. Mieluummin siis liikuntaan kuin kulttuuriin. Ja siksi ajattelin personal traineria, kun haluaisin jonkun joka osaa tehdä suunnitelman juuri minulle ja patistaa aina treenaamaan.
Omistan kyllä koiran ja käyn lenkillä päivittäin, mutta kaipaisin monipuolisuutta liikuntaan ja omin päin en saa lähdettyä salille tai muualle. Lisäksi syömisen suhteen tarvisin jelppiä, tiedän kyllä miten ja mitä pitäisi syödä, mutta sen toteuttaminen yksinään onkin aivan toinen juttu...
Lisää kokemuksia otetaan vastaan! :)
- Fjgfkh
Itsellä huono kokemus lprn isoimmasta salitrityksestä.
Ostin avomiehelle lahjaksi 6 pt käyntiä. Kaksi kertaa tapasivat
ja pt halusi vaihtaa loput käynnit ruokavalio-ohjaukseen (tähän mies suostui
sillä pt-treenit hänen mukaansa eivät vastanneet odotuksia, pt oli
oli ollut töykeä ja halunnut lopettaa treenin reilusti ennen sovittua aikaa), ja
tuloksena yksi A4 jossa oli kyllä proteiinit mietitty, realistinen
tämä ruokavaluorunko ei ollut, melko vähän oli kasviksia, viljatuotteita
ei lähes ollenkaan...vaikka pt tiesi että mies harrastaa pitkän matkan juoksua.
Tuota runkoa olisi pitänyt noudattaa vast edes.- Ex urhielija
Näissä kaikissa kuntoilijoiden valmennus-suhteissa on ongelma että ei suhteuteta treeniohjelmia eikä ruokavalioita "potilaan" entiseen elämään. Menee liian överiksi alkaa yhtäkkiä muuttamaan ruokavaliota totaalisesti ja samalla treenata nollatasolta.
Huippu-urheilijoillakin valmentajat antaa usein vain muutosehdotuksia ja tukea niin ruokavalioon kuin treeneihin. Jos joku ihminen on kertakaikkiaan sellainen että ei pidä aamutreeneistä seittämältä aamulla eikä kertakaikkiaan syö puuroa niin ei ole mitenkään motivoivaa jos ohjelma pakottaa noita molempia tekemään. Sen sijaan valmentajan pitäisi huomioida että jos asiakkaan vuorokausirytmi on vuosia ollut iltapainotteinen niin aamutreenit ei ole seitsemältä vaan vähän myöhemmin.
Entä kuinka moni pt tai kuntosaliohjelman laatija kyselee ihmisen muusta elämästä - juoka vaikuttaa mm. palautumiseen paljon. Jos treenien jälkeen asiakas lähtee töihin jossa joutuu seisomaan koko ajan niin jalat ei palaudu kyllä kovin nopeesti. Ammattiurheilijat voi tehdä niin että vetää aamutreenin, syö, vetää päikkärit ja iltapäivätreenien jälkeenkin vaan loisii sohvalla. Palautuminen on nimittäin hiukan nopeempaa kuin että 8-16 töitä, treenejä 2h, kauppareissu, lasten harrastuksiin vieminen ja kaukalon laidalla seisoskelua 2h, lumityöt, kotona ruoanlaittoa ja siivoamista ja jotkut kattoo vielä illan leffan jolloin yöuni jää vähäiseksi.
Jos kävisin tekemään jollekin treeniohjelmaa niin hanke pitäis olla 6kk ja alkuun kuukausi mentäis niin että ilmoittaisin vain viikkotuntimäärän ja mitä treenejä pitäis tehdä. Ruokavalio katsottaisiin siten että asiakas pitäisi ruokapäiväkirjaa ja kertoisi enemmänkin syömisistään ja tämän jälkeen olemassaolevaa ruokavaliota käytäisiin muokkaamaan huomioiden myös muu perhe. Jos muu perhe ei ole projektissa mukana niin mitä siitä tulee jos lapset haluaa pizzaa ja äiti sitä tekee mutta joutuu itse syömään vain pari ruisleipäpalaa ja rasvatonta raejuustoa. Mieluummin pohjalle kunnon salaattiateria, purkki raejuustoa ja jos puolen tunnin tauon jälkeen jaksaa niin voi vetää pizzaakin pari palaa.
- up close & personal
Personal trainerin kun otat niin siinä voi käydä sillain kun Madonnalle ja rinsenssa Victorialle että personal traineristä tulee vähän liiankin personal. Madonna:Personal trainer Carlos Leon(jonka Madonna tosin myöhemmin dumppasi) siitti Madonnan paksuksi ja on siten tytär Lourdesin isä. Victoria: Personal trainer Danielista (joka muuten näyttää ihan vässykältä ja tossun alla olevalta) tuli aviomies. Ole tarkkana noiden personal trainereiden kanssa...
- dafsgd
Käytä ne liikuntasetelit vaikka uimahalli- tai kuntosalilippuihin. Kuntosaleilla kuuluu useimmiten jäsenille saliohjaus samaan hintaan.
Itselle sopivan pt:n löytäminen on todellakin tuuripeliä. - reeniäreeniä
Käy nyt vaikka Treenixissä juttelemasa
- Itsekin kokeillut
Saleilla työnantaja ei anna pt:lle aikaa asiakkaan hoitamiseen niin, että palvelu olisi todella henkilökohtaista. Nimike olisikin näiden osalta syytä vaihtaa joksikin toiseksi. Jos haluat pt:n niin etsi joku yrittäjä, joka elää asiakkaiden palvelusta, niitäkin tällä alueella on.
- maalaisjärkeeee
Kuka tahansa voi alkaa treineriksi ja puhua "päivänselviä" asioita ruokailusta.
Minä voin vaikka neuvoa näissä, ettei kalliista seurasta tarvitse maksaa. Todennäköisesti olen paremmassa kunnossakin, kuin yksikää treineri kaupungilla. - Sport-boy
Ja taas joku murjas vitsin että " koira kyllä pakottaa lenkille säällä kun säällä...plaah plaah plaah".
Kyllähän suurin osa koiran kanssa lyllertäjistä lyllertää tukevasti tupakkaa poltellen hurttansa vierellä sellaista haipakkaa että ei siinä kilot karise!
Lyllerretään 20m:n pyrähdyksiä ja sitten taas piskin pitää tarpeensa tehdä.
Huh huh, on se niin kuluttavaa liikuntaa "lenkkeily" hurtan kanssa! - kokeiltu on
Mikko Paunonen & Juha Karhu osaavat hommansa taatusti. Trainer 4 You. http://www.trainer4you.fi/kouluttajaprofiilit/
- kokeiltu on
toinen täydellisesti asiansa osaava ja yksilöllinen, täysin kartalla kehosta kaikkineen sekä superhyvä ja kokeiltu on optimal performance http://optimalperformance.fi/ tosin näitä tyyppeä ei lpr:ssa, mutta etänä pystyy osallistumaan näiden joihinkin projekteihin.
- Sporttivartti333
kokeiltu on kirjoitti:
toinen täydellisesti asiansa osaava ja yksilöllinen, täysin kartalla kehosta kaikkineen sekä superhyvä ja kokeiltu on optimal performance http://optimalperformance.fi/ tosin näitä tyyppeä ei lpr:ssa, mutta etänä pystyy osallistumaan näiden joihinkin projekteihin.
Kantsii tsekata Optimal Performancen Jonin haastattelu täältä: http://www.digivallankumous.fi/vatsalihakset-netista/ Sitä haastatellaan tolla videolla just noista etävalmennuksista.
- rm2
Ehdotan kuntorasteja, joille käy liikuntasetelit, niillä käy sporttista porukkaa, voi kävellä ja opetella rauhassa, sopii sellaisille jotka hiihtää tai hölkkäilee mielellään ja tykkää liikkua luonnossa, matkat yleensä noin 2,5 4 5,5km. Katso RaKas, LR, JoKu sivut
- psykologinen painonh
Treeni-ja ravinto-ohjelmissa tulee ottaa aina huomioon asiakas ja hänen taustansa, kuten ex-urheilija osuvasti kirjoituksessa kuvailee.
Nykyään psykologinen painonhallinta on tärkeänä osana omavalmennusta. Tai ainakin pitäisi olla.
Tietoa esim. täältä
psykologinpainonhallinta.fi - jotain vialla ?
Täällähän näyttäisi olevan ihan jotain jostain ymmärtäviäkin ihmisiä kirjoittelemassa, olen suuresti hämmästynyt koska kyseessähän on Lappeenranta Suomi24. palstasta ???
- Raikkuuuu
Hai! Mie voin ruveta siun personalRaineriksi.
Täss siul ensimmäisen viikon ohjelma.
Ma. Kävellen uimahallille ja pyörällä takaisin kotiiiii.
Ti. On niin kipiät jalat että ei jaksa tehdä mittään
Ke. Sossutukien nostelua, venyttelyä sohvalla.
To. Kävellen raviradalle ja poliisi autolla takaisin
Pe. Mersun kiillotusta
La. Puukkohippaa kaupungilla.
Su. Helluntai seuroihin. - Paras tulevaisuus
Aikamoista diipa daapaa on edelliset kirjoittaneet ja aivan asian vierestä. Mun mielestä Tape oli tämän kylän paras aikoinaan ja piste.
- yöntimppa
Matti nykänen oli paras mäkihyppääjä aikoinaan ja piste
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760