Minkä koon jalka teidän 1 !/2 vuotiaillanne on(tytöt/pojat)? Kuinka paljon jalka kasvaa suunnilleen 1 1/2- 2 vuoden välillä? Tai miten teidän lapsillanne on kasvanut?
kengän koot ja jalan kasvu
8
11739
Vastaukset
- tarja
1v9kk(tyttö) ja kenkä on 22-23 riippuu vähän kengästä.Jalka kasvannee puolessa vuodessa noin vajaan sentin,ainakin meillä oli kasvanut viime mittauksesta.Tosin en osaa sanoa(muista)kasvaako se jossain iässä enemmän....
- ÄIPPÄ 2002
Meillä tyttö tuli tänään 1v9kk ja jalan koko on 22-23.
- aikku
poika 1v 11kk kengännumero 25.. aina ollut isot jalat kun on koko poikakin iso.. =)
- 3:n äiti
Meidän 1v9kk tytöllä on sandaalit kokoa 21 (kohta pienet) ja kävelykengät kokoa 23 (reilut) ja kumpparit 21. Keskimmäisellä oli 1v6kk ikäisenä kengät kokoa 20-21 ja 2v6kk ikäisenä 23. Nyt hän on 3v7kk ja juoksee 24-25 numeron kengissä. Esikoisen jälka taisi kasvaa lähempänä tuota, miten kuopuksella kasvaa.
- ostaja
Vain hyvin harvoin olen uskaltanut ostaa lapsilleni, silloinkin kun olivat pieniä, kengät niin, etteivät itse ole mukana sovittamassa.
Elämänpiiriini kuuluu kaksi tyttölasta, joille äiti ostaa kengät AINA niin, etteivät ole mukana. Ja silloinkin kun ovat, kengissä on niin reilusti kasvunvaraa ettei ne ole ikinä sopivat.
MOlemilla lapsilla kääntyy nilkka lievästi sisäänpäin johtuen ihan vaan huonoista ja liian isoista kengistä.
Lapset eivät myöskään tiedä, miltä tuntuu kun jalassa on sopivan kokoinen kenkä. Heidän mielestään kenkä on liian pieni, koska kengän "reunat" tuntuvat ...???
Heille kenkä on sopiva, kun se pysyy jalassa kun kävelee!! Eli kun nauhoilla / tarralla kiristää kiinni, ja kenkä pysyy kävellessä, vaikka tyhjää on 2-3 cm kantapäässä ja varpaissa, niin "pysyy! Sopii".
Liian isoilla kengillä on vaikea kävellä. Lisäksi kengät menevät helposti rikki. Etenkin päkiän kohdalta taittuvat liikaa (tyjää liikaa) ja menevät rikki.
Kapeaan jalkaan ei kannata ostaa edes edullista kenkää marketin alekopasta, jos kengän lesti on liian leveä ja pyöreä. Ja yleensä ne halpiskengät ovat lestiltään kuin aamutossuja..
Kun lapsi kasvaa, ja jalka kasvaa aikuisen lukemiin, pitää kengät silti ostaa lasten osastolta. LAsten puolelta kyllä löytyy kokoja numeroon 39 asti, kenkäkaupoista. Ei marketeista. Lasten kenkien lesti on kapeampi kuin aikuisen vastaavassa kengässä, ja jalka istuu kenkään paremmin.
Ja kun näillä samoilla jaloilla kävellään vielä 8-kymppisenäkin - siksi pitäisi ostaa vain hyvin istuvia, hyviä kenkiä lapselle. Astuntavirheet ja nilkan vääntymiset haittaavat.
MInua surettaa katsoa näitä kahta tyttöä aina liian isoissa kengissään "lontostamassa". Kengissä on niin paljon kasvunvaraa, etteivät ne ole ikinä sopivat: kesällä 1 ostetut sandaalit ovat niin isot, etteivät pysy jalassa, mutta seur. kesänä ne on jo vähän pienet, varpaat tulee yli... !!??
Tai jalkapöydän yli kulkeva remmijuttu on niin väljä, että vaikka kenkä muuten onkin sopiva, ne on isot, koska kapea jalka on sandaalissa kiinni vain nilkkaremmin avulla.. ja jalka tipahtaa lestiltä, lapsi kävelee kantapäillä, jotta jalat pysyisi kengässä!- Pee - nettituottaja
Kokosimme yhdessä Merrellin kanssa pointit, jotka kannattaa muistaa lapsen kenkiä ostaessa:
http://kaksplus.fi/vauvasta-leikki-ikaan/lapsen-kengista-merrell/lapsen-kengat
Petteri, Kaksplussan nettituottaja - cissu
Pee - nettituottaja kirjoitti:
Kokosimme yhdessä Merrellin kanssa pointit, jotka kannattaa muistaa lapsen kenkiä ostaessa:
http://kaksplus.fi/vauvasta-leikki-ikaan/lapsen-kengista-merrell/lapsen-kengat
Petteri, Kaksplussan nettituottaja..ja sitten sen mukaan hankkia jalkineet. Nettikaupoissa on yleensä ilmoitettu kengän sisämitta ja sitä sitten vertaamaan lapsen jalan mittaan. Pikkujalat.fi verkkokaupan sivustoilta ainakin löytyy ohjeita jalan mittaamiseen.
- a08-
Meidän 1,2v tytöllä on 22 kengän koko nyt, ja melko jämptit alkavat olemaan , elikkäpäs tässä piakkoin 23 kokoon siirrytään :) neiti on muutenkin iso ikäisekseen , 83cm pitkä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305