Siis millanen on optinen hiiri. Mulla on tavallinen kakskorvanen pallohiiri. Mitä eroa niillä on.
Optinen hiiri
8
480
Vastaukset
- ole
palloa vaan valotuikku pohjassa jolla se lukee mattoa.
- jou
optinen hiiri on tarkempi... mutta eipä siitä oo hyötyy kuin "peleissä" grafiikassa... yleis käytössä vanha kunnon hiiri ajaa saman asian =)
- Mikonpoika
Itse käytän langallista optista hiirtä. Ei ole pallon puhdistusta. Langaton syö pattereita, tai sitä pitää ladata. Hiirimattoa ei välttämättä tarvita, mutta se lisää hiukan mukavuutta.
- eero
On kuitenkin otettava huomioon että jos matto on hyvin kuvioitu, se saattaa aiheuttaa ylimääräisiä 'efektejä' hiiren toiminnassa. Eli osoitin saattaa hypätä näytöllä yht'äkkiä johonkin kulmaan.
- Mikonpoika
eero kirjoitti:
On kuitenkin otettava huomioon että jos matto on hyvin kuvioitu, se saattaa aiheuttaa ylimääräisiä 'efektejä' hiiren toiminnassa. Eli osoitin saattaa hypätä näytöllä yht'äkkiä johonkin kulmaan.
Täysvalkoinen, erikoisesti kiiltävä hiirimatto ei käy. Itsellani on DATA GROUP-mainosmatto, monenkuvioinen, mutta mattapintainen, ja siksi toimii hyvin.
- kyselijä
No jos mä vaihdan tään vanhan pallohiiren siihen uuteen langalliseen optiseen hiireen, niin riittääkö se että otan entisen pois ja uuden tilalle ja toimii siitä vaan. Vai pitääkö jotain asennuksia yms tehdä ?
- Mikonpoika
kyselijä kirjoitti:
No jos mä vaihdan tään vanhan pallohiiren siihen uuteen langalliseen optiseen hiireen, niin riittääkö se että otan entisen pois ja uuden tilalle ja toimii siitä vaan. Vai pitääkö jotain asennuksia yms tehdä ?
Hiiren voi kytkeä myös USB-liittimeen. (Mieluummin koneen taakse) Ohjauspaneelista voi kylläkin säätää hiiren ominaisuuksia. Esim. kursori saattaa olla liian nopea?
- kyselijä
kyselijä kirjoitti:
Kiitos ! Ja ei muuta kuin tilaamaan uusi hiiri. Nyt pääsen tästä pallohiiren puhdistamisesta eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1883118Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard132287Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3201983SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän761978Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081901Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --251721Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.301590Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue301417Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181283Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411152