MYY ITSE!

Möin omani.

Välittäjä otaa asunnostasi muutaman kuvan, tilaa itsellensä isännöitsijältä paperit ja pistää ilmoituksen nettiin.

Tuon kaiken hoidat itse 200-400€:lla riippuen kuinka montaa myyntikanavaa käytät.

Mikäli asuntosi on alle 30 vuotta vanha ja siinä ei ole ilmentynyt mitään ongelmia vuosien aikana ja osakeyhtiön talous on kunnossa, ei ole mitään riskiä miksi et myisi itse.

Jos olet kroisos ja alk 3000€ maksaminen usein ei työläästä myynnistä ei tunnu missään, kannattaa myydä välittäjän kautta. Muutoin suosittelen itse myyminstä.

Myydessäsi itse muista kodin stailaus. Kaikki ylimääräinen krääsä pöydiltä kaappeihin piiloon ja seinilläkin olisi hyvä olla vain neutraaleja kuvia. Verhot olisi hyvä olla yksiväriset. Verhot ja sälekaihtimet auki, jotta mahdollisimman paljon luonnonvaloa pääsee sisälle. Kodin pitää olla puhdas näyttöissä.

1

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljattain muuttanut

Kuinkahan usein tavalliselle asunnonomistajalle tulee myynti eteen? Ei se muutama tonni siinä konkurssissa (asunnonosto on kuitenkin tavallisen ihmisen elämän suurin investointi) tunnu missään.

Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta esitellä asuntoani näytöillä ehkä 3-4 kk joka ikinen viikonloppu ja juosta kotiin aina kun joku potentiaalinen ostaja haluaa sen nähdä. Tämä on suurin syy välittäjän käyttöön, se on niin vaivatonta.

Toinen syy on, etten halua olla paikalla, kun ventovieraat tutkivat ja arvostelevat nurkkiani. Viime kerralla asunto oli myytäessä tyhjä, mutta koska asuimme jo aika kaukana, olis ollut hankalaa tulla näyttämään asuntoa ehkä useamman kerran viikossa.

Kolmas syy on kaupan vaatima paperisota: siitä ei tarvitse huolehtia yhtään, kun välittäjä hoitaa kaiken varmasti niin kuin sen pykälien mukaan pitää olla. Itsellä kun ei ole kovin monesta asuntokaupasta kokemusta (ostettu kolme, myyty kaksi), ei voi olla varma, että on muistanut kaiken ja hoitanut ne oikein.

Stailausneuvosi oli hyvä. Ihmettelen, kuinka ihmiset eivät tule ajatelleeksi niinkin yksinkertaista asiaa, että asunto kuin asunto näyttää tilavammalta, kun joka pinta ja seinä ei ole tavaran peitossa. Mahdollisimman siistiä pitää olla - ensiasuntoa myydessämme asuimme pari kuukautta kuin näyteikkunassa, kun jokaikinen kahvikuppikin tiskattiin aamulla ennen töihin lähtöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4847
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2218
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1842
    4. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      36
      1709
    5. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1465
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      22
      1461
    7. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1411
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      328
      1148
    9. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1126
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1023
    Aihe