kun lapsi saa raivarin, sitä pitää ensiksikin tietty halata.
kun lapsi ei tokene "halailusta", kuten pääsääntöisesti aina käy, hänet pitää ikään kuin asettaa selälleen omaan sänkyyn. rimpuilua voi estää varovaisella otteella. kun saa katsekontaktin, ota se haltuun. silmät, katseet. anna sille hetki. kerro hitaasti, täsmäsanoin (vaikka vauva ei muka ymmärtäisi mitä sanot) esim. nyt sä olet ollut liian villi, ja minä olen väsynyt. ilmeile, kerro hänelle että olet väsynyt. saatat yllättyä sillä toisinaan vauva saattaa nauraa Sinulle. vähän vanhemalle lapselle on aivan sopivaa kertoa sanoin ettei jaksa. jälleen on erittäin, erittäin tärkeää katsekontakti. katsekontaktin "hakua" kannattaa harjoitella. no, kun penska ei tasan olen kiinnostunut Sinun katseestasi, älä vedä sitä pois, vaan jää katseellasi ikään kuin seuraamaan hänen toimiaan. älä siis ryntää keittiöhommiin, vaan pysähdy. katsele lapsen toimia. loju sohvalla. esim 2 minuuttia. ja takaan, että lapsi tuota pikaa ottaa kontaktia tyyliin mitä sä siinä istut. ja jälleen katsekontakti, hali ja syli. ja sitä rataa.. :)
katso silmiin ja ole itsevarma
2
143
Vastaukset
- kotkotkoo
kukaan ei ole vastaanottava kun on vihainen ei lapsi ei aikuinen. itse käytin aina menetelmää anna lapsen purkaan kiukkunsa ja sen jälkeen keskustelu. on toiminut hyvin. parempi että ne saa purkaa kiukkunsa ettei patoudu.
- 16+9
Just. Lääkkeet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1488168Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323260Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole4052431Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh372086Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422891885Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681799- 201680
- 241505
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231334- 1001279