nettiyhteyden nopeus

tiina

Internetyhteyteni on Baanan laajakaista ja sen nopeus on 100.0 Mbps.
Mitä se vastaa näistä vaihtoehdoista:
cable, T1, T3, 128k ISDN, 64K ISDN or satellite?
Kyseessä on siis WinMX:n asetukset joihin haluaisin tehdä muutoksen, koska vaihdoimme hiljattain modeemin laajakaistaan.

Ja onko muuten tuollainen 100 megatavua/sekunti keskivertoa parempi nopeus ja onko vielä nopeampiakin yhteyksiä olemassa?

14

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepjep

      Kyllä tohon jo tarttee Satelliitin ja nopeudeksi korkeintaan 33,3kps. Sulla taitaa olla atomivoimala pyörittämässä siihen koneeseen sen 100.0 Mb:tä.

    • Baana

      Missä päin suomea noin nopea Baana on ? Katsoin juuri Kotkalaisen Baanan nopeudet , suurin oli 2048/512 kbit/s , n. 2/0.5 megaa.

      • tiina

        Oulussa olen.
        Otettiin koko talonyhtiöön samalla mahdollisuudet laajakaistaan, vaikka vain kahdessa asunnossa se on käytössä.
        Aika perkeleen nopea tämä tuntuu kyllä olevan.
        Parhaiten tuon nopeuden huomasi kun ennen meni pelidemojen imuroimiseen parhaillaan 3 tuntia, joskus jopa koko yö.. nyt napsahtaa parissa minuutissa!

        Ei se nopeus aina tunnu niin päätä huimaavalta..
        mutta mitäpä minä nopeuksista tiedän.
        Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan ne modeeminperkeleet laajakaistaan!
        Helpottu selailu kummasti.


      • Jepjep
        tiina kirjoitti:

        Oulussa olen.
        Otettiin koko talonyhtiöön samalla mahdollisuudet laajakaistaan, vaikka vain kahdessa asunnossa se on käytössä.
        Aika perkeleen nopea tämä tuntuu kyllä olevan.
        Parhaiten tuon nopeuden huomasi kun ennen meni pelidemojen imuroimiseen parhaillaan 3 tuntia, joskus jopa koko yö.. nyt napsahtaa parissa minuutissa!

        Ei se nopeus aina tunnu niin päätä huimaavalta..
        mutta mitäpä minä nopeuksista tiedän.
        Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan ne modeeminperkeleet laajakaistaan!
        Helpottu selailu kummasti.

        T3.


      • tiina
        Jepjep kirjoitti:

        T3.

        Sitä minäkin arvelin.
        Kiitos.


    • kukapa tietäis

      taitaa silti olla vain 100 megabaudia per sec eikä sentään megabyteä per sec

      • tiina

        Mitä pirua? Onko semmosiakin yksiköitä..?
        Tuntuikin vähän kummalliselta tuo 100 Mbps xDD
        Sehän olisi megatavuina ihan saatanasti.. O_O


      • Jepjep
        tiina kirjoitti:

        Mitä pirua? Onko semmosiakin yksiköitä..?
        Tuntuikin vähän kummalliselta tuo 100 Mbps xDD
        Sehän olisi megatavuina ihan saatanasti.. O_O

        Tuo juttu menee sen verran yli hilseen, että taidankin tästä mennäkin jo maate.
        Jospa onkin kilometrit muuttuneet maileiksi.


      • Jepjep
        tiina kirjoitti:

        Mitä pirua? Onko semmosiakin yksiköitä..?
        Tuntuikin vähän kummalliselta tuo 100 Mbps xDD
        Sehän olisi megatavuina ihan saatanasti.. O_O

        Sitähän kysyin jo aiemmin, että onko atomivoimala pyörittämässa teidän mahtavaa prosessoria ja käyttöjarjestemää.
        Kyllä laajakaista nopealta tuntuu, ainakin puhelinmodeemiin verrattuna.
        Tulee vähän kuin, vauhtisokeaksi.
        Nyt T3:lla WinMX:ä vinguttamaan ja keräilee biisejä ja videoita ;)


      • Inssi

        "..taitaa silti olla vain 100 megabaudia.."

        Jos ollaan tarkkoja niin se on megabits per sec.

        Baud ja bps ei vastaa toisiaan kuin tosihitailla muistaakseni alle 2400 modemeilla.

        On se silti melkoinen nettiyhteys kun muualla maassa puhutaan jo 2 megasesta "laajakaistana".
        Oululaisilla taitaa ola eri Jumala. ;-)


      • Inssi

        "..taitaa silti olla vain 100 megabaudia.."

        Jos ollaan tarkkoja niin se on megabits per sec.

        Baud ja bps ei vastaa toisiaan kuin tosihitailla muistaakseni alle 2400 modemeilla.

        On se silti melkoinen nettiyhteys kun muualla maassa puhutaan jo 2 megasesta "laajakaistana".
        Oululaisilla taitaa olla eri Jumala. ;-)

        Tulikohan tämä useampaan kertaan. Päivitys tuntuu vähän takkuavan.


    • MacFinn

      Kun tässä siis on kysymys kiinteistöliittymästä, niin oliskohon nyt niin, että kiinteistön sisäinen verkko on 100 megainen ethernet. Ja sitten se Internet-liittymä on jotain muuta, vaikkapa se 2 megainen.

      Toisaalta, pojan opiskelijaboxissa on Tampereella 10 megainen liittymä, joten onhan toi 100 megainenkin mahdollinen.

      Enkä ihan ymmärrä, miksi tuollainen laitettaisiin. Yliopistot ja isot firmatkin pyörii tuollaisella hyvin.

      • tiina

        ..niin se tietysti onkin.
        Nopeus siis jakautuu meidän ja sen toisen käyttäjän kanssa, eli onkait se edelleen ihan helvetin paljon.
        Eikös se mene niinkuin fifty-fifty suunnilleen?


      • Inssi
        tiina kirjoitti:

        ..niin se tietysti onkin.
        Nopeus siis jakautuu meidän ja sen toisen käyttäjän kanssa, eli onkait se edelleen ihan helvetin paljon.
        Eikös se mene niinkuin fifty-fifty suunnilleen?

        "Eikös se mene niinkuin fifty-fifty suunnilleen?"

        Meneehän se jos lataatte yhtäaikaa jotain tiedostoa. Normaalissa surffauksessahan pitää keretä katsoakin niitä sivuja jolloin koko se 100 Mbps on toisen käytössä kun liittyjiä on vain kaksi.

        Ihan samalla tavalla jos sinulla 100 meganen LAN esim toimistossa ja koneet kiinni hubissa. Jos on kytkin niin kahden koneen välinen liikenne ei hidasta muiden liikenettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe