Internetyhteyteni on Baanan laajakaista ja sen nopeus on 100.0 Mbps.
Mitä se vastaa näistä vaihtoehdoista:
cable, T1, T3, 128k ISDN, 64K ISDN or satellite?
Kyseessä on siis WinMX:n asetukset joihin haluaisin tehdä muutoksen, koska vaihdoimme hiljattain modeemin laajakaistaan.
Ja onko muuten tuollainen 100 megatavua/sekunti keskivertoa parempi nopeus ja onko vielä nopeampiakin yhteyksiä olemassa?
nettiyhteyden nopeus
14
1349
Vastaukset
- Jepjep
Kyllä tohon jo tarttee Satelliitin ja nopeudeksi korkeintaan 33,3kps. Sulla taitaa olla atomivoimala pyörittämässä siihen koneeseen sen 100.0 Mb:tä.
- Baana
Missä päin suomea noin nopea Baana on ? Katsoin juuri Kotkalaisen Baanan nopeudet , suurin oli 2048/512 kbit/s , n. 2/0.5 megaa.
- tiina
Oulussa olen.
Otettiin koko talonyhtiöön samalla mahdollisuudet laajakaistaan, vaikka vain kahdessa asunnossa se on käytössä.
Aika perkeleen nopea tämä tuntuu kyllä olevan.
Parhaiten tuon nopeuden huomasi kun ennen meni pelidemojen imuroimiseen parhaillaan 3 tuntia, joskus jopa koko yö.. nyt napsahtaa parissa minuutissa!
Ei se nopeus aina tunnu niin päätä huimaavalta..
mutta mitäpä minä nopeuksista tiedän.
Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan ne modeeminperkeleet laajakaistaan!
Helpottu selailu kummasti. - Jepjep
tiina kirjoitti:
Oulussa olen.
Otettiin koko talonyhtiöön samalla mahdollisuudet laajakaistaan, vaikka vain kahdessa asunnossa se on käytössä.
Aika perkeleen nopea tämä tuntuu kyllä olevan.
Parhaiten tuon nopeuden huomasi kun ennen meni pelidemojen imuroimiseen parhaillaan 3 tuntia, joskus jopa koko yö.. nyt napsahtaa parissa minuutissa!
Ei se nopeus aina tunnu niin päätä huimaavalta..
mutta mitäpä minä nopeuksista tiedän.
Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan ne modeeminperkeleet laajakaistaan!
Helpottu selailu kummasti.T3.
- tiina
Jepjep kirjoitti:
T3.
Sitä minäkin arvelin.
Kiitos.
- kukapa tietäis
taitaa silti olla vain 100 megabaudia per sec eikä sentään megabyteä per sec
- tiina
Mitä pirua? Onko semmosiakin yksiköitä..?
Tuntuikin vähän kummalliselta tuo 100 Mbps xDD
Sehän olisi megatavuina ihan saatanasti.. O_O - Jepjep
tiina kirjoitti:
Mitä pirua? Onko semmosiakin yksiköitä..?
Tuntuikin vähän kummalliselta tuo 100 Mbps xDD
Sehän olisi megatavuina ihan saatanasti.. O_OTuo juttu menee sen verran yli hilseen, että taidankin tästä mennäkin jo maate.
Jospa onkin kilometrit muuttuneet maileiksi. - Jepjep
tiina kirjoitti:
Mitä pirua? Onko semmosiakin yksiköitä..?
Tuntuikin vähän kummalliselta tuo 100 Mbps xDD
Sehän olisi megatavuina ihan saatanasti.. O_OSitähän kysyin jo aiemmin, että onko atomivoimala pyörittämässa teidän mahtavaa prosessoria ja käyttöjarjestemää.
Kyllä laajakaista nopealta tuntuu, ainakin puhelinmodeemiin verrattuna.
Tulee vähän kuin, vauhtisokeaksi.
Nyt T3:lla WinMX:ä vinguttamaan ja keräilee biisejä ja videoita ;) - Inssi
"..taitaa silti olla vain 100 megabaudia.."
Jos ollaan tarkkoja niin se on megabits per sec.
Baud ja bps ei vastaa toisiaan kuin tosihitailla muistaakseni alle 2400 modemeilla.
On se silti melkoinen nettiyhteys kun muualla maassa puhutaan jo 2 megasesta "laajakaistana".
Oululaisilla taitaa ola eri Jumala. ;-) - Inssi
"..taitaa silti olla vain 100 megabaudia.."
Jos ollaan tarkkoja niin se on megabits per sec.
Baud ja bps ei vastaa toisiaan kuin tosihitailla muistaakseni alle 2400 modemeilla.
On se silti melkoinen nettiyhteys kun muualla maassa puhutaan jo 2 megasesta "laajakaistana".
Oululaisilla taitaa olla eri Jumala. ;-)
Tulikohan tämä useampaan kertaan. Päivitys tuntuu vähän takkuavan.
- MacFinn
Kun tässä siis on kysymys kiinteistöliittymästä, niin oliskohon nyt niin, että kiinteistön sisäinen verkko on 100 megainen ethernet. Ja sitten se Internet-liittymä on jotain muuta, vaikkapa se 2 megainen.
Toisaalta, pojan opiskelijaboxissa on Tampereella 10 megainen liittymä, joten onhan toi 100 megainenkin mahdollinen.
Enkä ihan ymmärrä, miksi tuollainen laitettaisiin. Yliopistot ja isot firmatkin pyörii tuollaisella hyvin.- tiina
..niin se tietysti onkin.
Nopeus siis jakautuu meidän ja sen toisen käyttäjän kanssa, eli onkait se edelleen ihan helvetin paljon.
Eikös se mene niinkuin fifty-fifty suunnilleen? - Inssi
tiina kirjoitti:
..niin se tietysti onkin.
Nopeus siis jakautuu meidän ja sen toisen käyttäjän kanssa, eli onkait se edelleen ihan helvetin paljon.
Eikös se mene niinkuin fifty-fifty suunnilleen?"Eikös se mene niinkuin fifty-fifty suunnilleen?"
Meneehän se jos lataatte yhtäaikaa jotain tiedostoa. Normaalissa surffauksessahan pitää keretä katsoakin niitä sivuja jolloin koko se 100 Mbps on toisen käytössä kun liittyjiä on vain kaksi.
Ihan samalla tavalla jos sinulla 100 meganen LAN esim toimistossa ja koneet kiinni hubissa. Jos on kytkin niin kahden koneen välinen liikenne ei hidasta muiden liikenettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001003
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25917Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat298798- 95758
- 34658
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140599