Kysymys kokeneemmille kissaihmisille: onko kissan silmäniskut normaali ilmiö? Olen pidempään ihmetellyt puolivuotiaan pentuni tapaa iskeä silmää. Voiko olla merkki jostain tulevasta silmäsairaudesta, eihän voi..?
Muuten on mitä tervein kisu, jolle ruoka ja leikki maistuu ja joka on käynyt aina tyylikkäästi laatikolla. Osoittaa mieltään lähinnä kaatelemalla mamin hiusgeeli ym. pulloja..;-)
Kissa iskee silmää
3
789
Vastaukset
- monalisa
Onko tämä ensimmäinen kissasi? saattanet tarkoittaa kissoille tyypillistä elekieltä, jolloin kissa sulkee pieneksi hetkeksi kummankin silmänsä yhtä aikaa. Tämä ele voi tarkoittaa esim. miellyttämisen halua. Meillä kisu harrastaa tätä silmien hidasta "räpsyttelyä" erityisesti silloin kun haluaa ruokaa (=siis yrittää mielistellä). Tietysti tätä elettä käytetään hyvin paljon monissa muissakin tilanteissa. Lisäksi kissa saattaa sulkea silmiään, jos tuntee tilanteensa uhatuksi (tuijotus on uhka, esim. jos tuijotat kissaa se saattaa sulkea silmänsä koska ei halua uhmata sinua tai vastaavast kääntää päänsä pois päin).
Näistä asioista saat lisätietoa hankkimalla kirjan tai lukemalla netistä kissan elekielestä.
Jos kissa siristää vain toista silmäänsä, eikä molempia yhtä aikaa. Silmässä saattaa olla jotain häiritsevää (esim. silmätulehdus). Ovatko silmät kirkkaat, punottaako, vuotavatko silmät, hankaako kissa niitä paljon?
Jos epäilyttää, niin käytä kisu tarkastuksessa.- naksuniksu
Onko tämä ensimmäinen kerta, kun kuulet puhuttavan "silmän iskemisestä" ? Termi silmänisku tarkoittaa nimenomaan yhden silmän sulkemista ja avaamista toisen silmän pysyessä ko. ajan auki. Ihmiset harrastavat sitä halutessaan vihjata, että puhuvat hieman yksinkertaistetummin tai kokonaan muuta kuin mitä oikeasti tarkoittavat. Eläin ei sitä voi tehdä samassa tarkoituksessa. Se osoittaa myös tietoista kasvolihasten hallintaa, koskaa refleksinomaiset silmän sulkemiset ja avaamiset tehdään molemmilla silmillä yhtä aikaa.
Ei punoita silmät eikä se hankaile niitä muuten. Ehkäpä tätä ei kannata sen enempää miettiä. Minulla nyt vaan on silmääiskevä kissa.
Itse omistan kolme kissaa ja minulla on ollut kissoja miltei aina. Kissojen silmän isku on ihan normaalia kissan viestimistä. Ajattele, että kissasi hymyilee sinulle kun se tekee sinulle niin. Voit myös vastata "hymyyn" iskemällä silmääsi takaisin tai siristelemällä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035