Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissa iskee silmää

naksuniksu

Kysymys kokeneemmille kissaihmisille: onko kissan silmäniskut normaali ilmiö? Olen pidempään ihmetellyt puolivuotiaan pentuni tapaa iskeä silmää. Voiko olla merkki jostain tulevasta silmäsairaudesta, eihän voi..?

Muuten on mitä tervein kisu, jolle ruoka ja leikki maistuu ja joka on käynyt aina tyylikkäästi laatikolla. Osoittaa mieltään lähinnä kaatelemalla mamin hiusgeeli ym. pulloja..;-)

3

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monalisa

      Onko tämä ensimmäinen kissasi? saattanet tarkoittaa kissoille tyypillistä elekieltä, jolloin kissa sulkee pieneksi hetkeksi kummankin silmänsä yhtä aikaa. Tämä ele voi tarkoittaa esim. miellyttämisen halua. Meillä kisu harrastaa tätä silmien hidasta "räpsyttelyä" erityisesti silloin kun haluaa ruokaa (=siis yrittää mielistellä). Tietysti tätä elettä käytetään hyvin paljon monissa muissakin tilanteissa. Lisäksi kissa saattaa sulkea silmiään, jos tuntee tilanteensa uhatuksi (tuijotus on uhka, esim. jos tuijotat kissaa se saattaa sulkea silmänsä koska ei halua uhmata sinua tai vastaavast kääntää päänsä pois päin).
      Näistä asioista saat lisätietoa hankkimalla kirjan tai lukemalla netistä kissan elekielestä.

      Jos kissa siristää vain toista silmäänsä, eikä molempia yhtä aikaa. Silmässä saattaa olla jotain häiritsevää (esim. silmätulehdus). Ovatko silmät kirkkaat, punottaako, vuotavatko silmät, hankaako kissa niitä paljon?

      Jos epäilyttää, niin käytä kisu tarkastuksessa.

      • naksuniksu

        Onko tämä ensimmäinen kerta, kun kuulet puhuttavan "silmän iskemisestä" ? Termi silmänisku tarkoittaa nimenomaan yhden silmän sulkemista ja avaamista toisen silmän pysyessä ko. ajan auki. Ihmiset harrastavat sitä halutessaan vihjata, että puhuvat hieman yksinkertaistetummin tai kokonaan muuta kuin mitä oikeasti tarkoittavat. Eläin ei sitä voi tehdä samassa tarkoituksessa. Se osoittaa myös tietoista kasvolihasten hallintaa, koskaa refleksinomaiset silmän sulkemiset ja avaamiset tehdään molemmilla silmillä yhtä aikaa.

        Ei punoita silmät eikä se hankaile niitä muuten. Ehkäpä tätä ei kannata sen enempää miettiä. Minulla nyt vaan on silmääiskevä kissa.


    • Itse omistan kolme kissaa ja minulla on ollut kissoja miltei aina. Kissojen silmän isku on ihan normaalia kissan viestimistä. Ajattele, että kissasi hymyilee sinulle kun se tekee sinulle niin. Voit myös vastata "hymyyn" iskemällä silmääsi takaisin tai siristelemällä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe