Syömishäiriö alkamassa?

Läskipaska13

Oon tyttö 160cm ja 46kg.
Kaikki sanoo mun olevan normaali painoinen,
jotkut sanoo liian laihaksi, mutta omasta mielestäni olen ihan vähän ylipainoinen (noin 3-4kg).

En syö koskaan aamulla mitään ja koulun ruokakaan ei tunnu menevän suuhun, se vain pyörii haarukassa/lusikassa ja leviää lautaselle ja sitten kompostiin. Kaverit on alkanu vähän kattella mua tarkemmin ruokalassa ja sanonu et mun on pakko syödä että jaksan loppu päivän. Vanhempien tekemä ruoka maistuu, mutta syön sitäkin aika vähän ja väitän aina "en jaksa enempää, söin koulus niin paljon"
(vaikka enhän mä oikeesti syönyt!)

Punnitsen itseni säännöllisesti ja merkitsen painoni vihkoon.
Harrastan varsinaista liikuntaa vain koulussa, mutta kotona tulee tehtyä hölkkä-lenkkejä koiramme kanssa ja venyttelen paljon. Yritän pitää mielessä ajatuksen "Sun ei tarvitse laihtua, oot kasvava nuori", mutta en nyt vaan tahdo kuunnella sitä,
sillä ei se nyt oo vaarallista jos vähän, eihän mulla ees oo paljoo ylipainoo kun joku 3-4kg...
Huom: kukaan ei oo sanonu mua lihavaks tai mitää semmosta, laihdutan itseni vuoksi!
Mitä luulette, onko mulle tulossa syömishäiriö tai jotain?

24

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syödä elääkseen

      n 50kg on sopiva paino 160cm pitkälle. Et ole mitenkään vakavasti ole alipainoinen, mutta voisit lopettaa jo ajoissa sen huomion kerjäämisen. Itsellä on ollut sama ongelma ja se loppui siihen kun voimat kirjaimellisesti loppui, en jaksanut käydä enää koulua ja nukuin monta tuntia päivällä koska ei ollut voimia olla hereillä. Syömättömyydellä ei saa muuta aikaan kuin huonon terveyden ja koulumenestyksen itselleen.

      • Keskustelun aloittaja^

        "n 50kg on sopiva paino 160cm pitkälle."
        En oo tiännytkään tuota. Mutta kiitos tiedosta, on mukava kuulla etten ole ylipainoinen :) Mutta voisitko kertoa, että miten niin kerjään huomiota? En todellakaan yritä jos luulet niin.


      • syödä elääkseen
        Keskustelun aloittaja^ kirjoitti:

        "n 50kg on sopiva paino 160cm pitkälle."
        En oo tiännytkään tuota. Mutta kiitos tiedosta, on mukava kuulla etten ole ylipainoinen :) Mutta voisitko kertoa, että miten niin kerjään huomiota? En todellakaan yritä jos luulet niin.

        Näytät saavan mielihyvää siitä kun kuulet muiden suusta ettet ole ylipainoinen.. jos yrittäisit saada paremman mielen jostain muusta asiasta?:) ja luulen että tiedät itsekin että et ole ylipainoinen koska epäilet sairastavasi syömishäiriötä.


    • tiedäntunteen

      Lopeta laihduttaminen! Tarvitset ravintoa kasvuun, olet normaalipainoinen, mutta jos laihdut, alat olla alipainoinen. Syö kunnolla ja puhu huolistasi aikuiselle! Ei ole helppoa, mutta tärkeää

    • adassd

      Tuskin haluat päätyä osastolle letkurokintaan joten kannattaa vaan syödä hyvin

      • Murrosiässä on aika tavallista, että tuntee epävarmuutta omasta (muuttuvasta) ulkomuodostaan ja miettii, onko oikeanlainen. Ne pohdinnat on osa sitä polkua, jolla oppii hyväksymään uuden itsensä sellaisena kuin on ja näkeen itsensä hyvänä. Hyvä, että sinulla on sellainen "mantra", joka auttaa pitämään mielessä sen tosiasian, että kasvavan nuoren ei pidä laihduttaa. On hyvä, että pohdit tilannettasi avoimesti. Jos asia sinua edelleen mietityttää, kannattaa jossain vaiheessa käydä vaikka kouluterkkarilla.

        Tsemppiterveisin, Suvi Olarin seurakunnasta


    • esbin

      Painoindeksisi on 18, olet alipainoinen, piste.

      • Kiitti vastauksista!

        Mistä ton painoindeksin voi kattoo?
        Onko sille jotain nettisivua?


      • syödä elääkseen
        Kiitti vastauksista! kirjoitti:

        Mistä ton painoindeksin voi kattoo?
        Onko sille jotain nettisivua?

        Sen voi itsekin laskea näin: paino x paino : pituus eli esim 46kg x 46kg : 160cm.


      • ssdddddddddddddddddd

    • bulimiasta paraneva.

      Olen sua hieman yli kymmenen kiloa painavampi ja ihan normaalin rajoissa kaiken kehonkoostumustutkimuksen ym. mukaankin. Sinun ei tosiaankaan tarvitse laihduttaa, yritä vain päästä siitä ajatuksesta eroon mahdollisimman pian. Yritä löytää itsestäsi hyviä puolia ja sitä kautta opit arvostamaan itseäsi.(:

      Terveisin kolme vuotta bulimiaa sairastanut, nyt paranemisprosessia läpikäyvä, kohta 16 vuotias tyttö. Syömishäiriö ei ole koskaan hyväksi, voin sanoa kokemuksesta. Se satuttaa itseäsi ja läheisiäsi. Tsemppiä itsesi hyväksymisessä!

    • Aiheen aloittaja

      Meillä oli viime perjantaina terveystarkastus.
      Painoni oli tuo 46kg ja pituutta olikin jo 162cm.
      Terkka katto mun painokäyrää sit se vaan sano "Oho, onpas laskenut!"
      Mäkin katoin miltä se näytti ja se oli ihan oikeesti menny aika paljonkin alaspäin ja nopealla tahdilla. Se johtuu varmaankin tosta syömisestäni, koska liikuntaa en edes harrasta kauheesti. Mielestäni on outoa miten paino voi laskea niin nopeasti pelkällä syömisellä, oon aina luullut et pelkkä syöminen ei voi vaikuttaa painoon.

      • Minä, en trollaaja.

        50kg on sopiva 160senttiselle.... Ja paskan latinkia! Itse olen 160cm ja 49kg ja sanon suoraan : olen sairaalloisen llihava! En löydä edes itselleni kunnolla vaatteita! 40kg on 160senttisen normaalipaino!


      • Sama kuin äsken
        Minä, en trollaaja. kirjoitti:

        50kg on sopiva 160senttiselle.... Ja paskan latinkia! Itse olen 160cm ja 49kg ja sanon suoraan : olen sairaalloisen llihava! En löydä edes itselleni kunnolla vaatteita! 40kg on 160senttisen normaalipaino!

        Ja toi paino x paino juttu, mun pitäs ton mukaa olla 2 m ja 401 senttiä pitkä?


    • im.not. hungry.

      oon 13.v eli 7lk ja oon 165 cm ja painan 45 kg, ja kotona aamulla syön aina nykyää puuroo vaik vihaan sitä ku ennen ku söin vaa 2 leipää nii tuli kauhee nälkä koulus ku en ees käy ruokalas ;d mun yks kaverikaa ei käy,paitsi ehkä joskus mun kaa. me ollaa aina koulussa yhessä ja ollaa sillee : "käyäänkö me nyt syömässä?" yms. ei me ikinä käyä ja äiti ja isi aina sannoo et pittää syyä. mut ei siel oo mittää suuhun kelpaavaa ;d ja nii pieni ruokala et sinne ei ees mahu ku ei riitä paikat.... ysi ja kasi luokkalaiset mennee äkkii syömää nii ne kerkee saaha paikat.... kivakiva.

    • Aiheen aloittaja

      Nykyään olen 164cm ja 43kg 13-vuotias.
      Painostani en enää huolehdi, tajusin vihdoin sen olevan typerää ja haluan elää tavallista elämää, en mitään laihdutusta turhan takia. Kiitos teille vastaajille, olette antaneet minulle motivaatiota ;)

    • year96biboy

      mites totanoiniin kun olen 193cm pitkä ja 16-vuotias poika ja painan 58,5kg
      liikaa vai liian vähän?

    • tervettä porukkaa

      oon 158cm
      ja painan 60 kg

      mielummin olen kurvikas ja elämänhaluinen
      kuin luihiseva kukkakeppi valittamassa

      tsemppii! on aika säälittävää kysyy joltai muulta että onks mulla tulos syömishäriö. sinä sen tiedät, ja jos haluut välttyy siltä nii syö ja urheile tasapuolisesti ja nauti elämästä. teinien ei ikinä tarvis laihuttaa jos ei nyt oo oikeestioikeesti ylipainoinen.

    • ......
    • Kids turpaan juva

      Siis hölkkäät kotona koiras kanssa, vitu kid?

      • Ch333k

        www.kidsturpaanjuvaonleija.com


    • byrdyboiga (aito)

      no juo es nii tulet korkeintaan jonneksi

    • 17+9

      Et oo mikää anorektikko.-_- Mä teen tota iha samaa (mut vaan enemmä liikuntaa), eikä mulla mitään syömishäiriötä oo. Ja jos ny haluut laihtuu ala laskee niit kaloreitki. Ja muute, en mäkää syö kouluruokaa. Voit sanoo kamuilles et ilma sitäki jaksaa iha hyvi:)

      • 3+100000000

        totta. Ilman sitä kouluruokaa pärjää kyllä, emmäkää sitä syö. Sitäpaitsi ei sitä ees vois syyä ku se on nii kauheeta. ..jos sitä enää ees ruuaksi voi kutsuu, paremminki jotai sontaa(näin kauniisti sanottuna)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe