Olen 40 naisihminen ja ajattelin tammikuussa yksin lähteä Thaimaahan, onko kokemuksia yksin matkaavalta tai onko muita yksin matkaa suunnittelevia?
Yksin Thaimaahan....
40
4057
Vastaukset
- nainen 38
Paras tapa matkustaa. Itselläni vähän päälle viikon kuluttua lähtö 23 päivää perillä, omatoimisesti tietenkin kolmatta kertaa. Hyvää lomaa.
- Nainen 1966
Onnea matkaan eli reissuun vaan avoimella sielulla.
Jos on eka Thaimaan matka kyseessä, niin avaat oven uuteen ihmisyyteesi, mutta vain ja ainoastaan, jos ymmärrät thai-kulttuuria ja sitä kautta paikallisia ihmisiä.
Suosittelen muutakin lukemista kuin kaikenmaailman pölinäpalstoja, esimerkiksi Seppo Seppäsen Thai-lomaopas on hyvä perusteos.Thai opas on hyvä. Wikipedia ja minnethaimaassa nettisivusto. Niistä saa tarvittavan tiedon.
- kiitosmarkus
Markus Lehtipuun THAIMAA laoskambodza opas mukaan nii thaimaassa matkailu on silkkaa helppoutta ja nautintoa!
- matkaan vain
ihan sama kun kysyt voiko lähteä yksin Ruotsin risteilylle...ei siinä ole mitään eroa...ja aina löytyy joku kaveri ja voi löytyä myös uusia ystäviä....
- matkaseuraa Krabille
Täällä toinen joka on myös lähdössä luultavasti yksin Thaimaahan, Krabille mutta vasta maaliskuussa. Aikaisemmin on reissattu jälkikasvun kanssa mutta nyt eivät saa lomaa opiskeluista joten ajattelin lähteä sitten yksin. Kiva olisi tietty saada lomaseuraakin ... ap; mistä päin Suomea olet ja mihin olet ajatellut reissata ? Ei sulle maaliskuu kävisi :)
- yksikseen...
Mun on melkeen lähdettävä tammikuussa kun saan loman järjestymään silloin parhaiten.
- matkaseuraa Krabille
yksikseen... kirjoitti:
Mun on melkeen lähdettävä tammikuussa kun saan loman järjestymään silloin parhaiten.
Ok, kurjaa että ajankohdat eivät osu yksiin. Toki yksinkin voi reissata mutta mukava olisi ollut viettää päivä tai pari porukassakin kun ollaan suurinpiirtein saman ikäsiäkin. Tuntuu että kaikki yksinmatkustavat ovat miehiä ja miesseuraa en kuitenkaan ole hakemassa :) Hyvää matkaa kuitenkin :) Ilmoittele sitten miten reissu meni.
- sarana55
Lennetäänkö samalla koneella? Itse lähden Vietnamiin (ho tshi min) kolmeksi viikoksi.
Thaimaa on turvallinen paikka yksinkin matkaavalle, ystävällisyys ja avuliaisuus hämmentää ensin, mutta se kuuluu maan tapoihin. Menoksi vain, yksin ei tarvitse sovitella.
- nainenyli50v
Olin viime talvena yksin Thaimaan Phuketissa hotelli Baan Karonburi Resortissa kolme viikkoa. Päivät meni ihan mukavasti, mutta iltaisin iski ankara yksinäisyys. Yksin en millään pystynyt lähtemään kylille syömään.
Ensi tammikuussa lähden jälleen seuralaisen kanssa.- matkaa odottava
En ole yksin matkassa vaan aviosiippani kanssa ja haluaisin tietää millainen hotelli Baan Karonburi oli. Meillä varattuna joululta kaksi viikkoa ko hotellissa de luxe huone käynti altaalle. Mitä tykkäsit itse hotellista ja palveluista, oliko meillä huono valinta?
- nainenyli50v
matkaa odottava kirjoitti:
En ole yksin matkassa vaan aviosiippani kanssa ja haluaisin tietää millainen hotelli Baan Karonburi oli. Meillä varattuna joululta kaksi viikkoa ko hotellissa de luxe huone käynti altaalle. Mitä tykkäsit itse hotellista ja palveluista, oliko meillä huono valinta?
Minä olin myös de luxessa eli se on kahdesta rakennuksesta uudempi varustettuna erillisellä uima-altaalla. Minä asuin ylimmässä kerroksessa, mutta tuo alin kerros suoralla käynnillä terassilta altaaseen on erinomainen valinta.
Henkilökunta oli ystävällistä ja aamiastarjoilu yltäkylläistä. Jos kykenee aamuisin runsaasti syömään, sillä sapuskalla pärjää koko päivän.
Ainoa iso miinus tässä hotellissa oli nimenomaan venaläiset, moukkamaisesti käyttäytyvät turistit, ja heitä oli kyllä todella paljon.
Sijainti tällä hotellilla on hyvä: ranta tien toisella puolella ja kylille lyhyt matka. Menkää syomään paikalliseen Red Onion-ravintolaan, jossa on hinta-laatusuhde kohdillaan.
Hyvää matkaa teille. . - matkaa odottava
nainenyli50v kirjoitti:
Minä olin myös de luxessa eli se on kahdesta rakennuksesta uudempi varustettuna erillisellä uima-altaalla. Minä asuin ylimmässä kerroksessa, mutta tuo alin kerros suoralla käynnillä terassilta altaaseen on erinomainen valinta.
Henkilökunta oli ystävällistä ja aamiastarjoilu yltäkylläistä. Jos kykenee aamuisin runsaasti syömään, sillä sapuskalla pärjää koko päivän.
Ainoa iso miinus tässä hotellissa oli nimenomaan venaläiset, moukkamaisesti käyttäytyvät turistit, ja heitä oli kyllä todella paljon.
Sijainti tällä hotellilla on hyvä: ranta tien toisella puolella ja kylille lyhyt matka. Menkää syomään paikalliseen Red Onion-ravintolaan, jossa on hinta-laatusuhde kohdillaan.
Hyvää matkaa teille. .Kiitos Sinulle vastauksesta, viimeksi meillä oli tuntumaa venäläisiin Egyptissä, ei oikein kivaa sanottavaa :(
Mutta pääasia, että pääsemme matkaan ja hotelliltakin voi odottaa hyvää :) - vuores44
mikä päivä lähdet?
- Karjalan mies
Minä hommaan aina paikallisen tyttöystävän, joka hoitaa minua koko matkan ajan. Pesee pyykit ja auttaa muissakin paineissa. Ei ole kallistakaan - 1000 bahtia päivä.
- myös me naiset
Nykyisin vain juntti ottaa naisen. Sivistyneet ihmiset ottavat ladyboyn.
- matkaan vaan
Yksin lähen mäkin(samaa ikäluokkaa),on kyl tuttut siellä ja varmaa tapaan heitä.Lento 23.12 bangkokii,bussilla tarkotus hua-hinii ja sieltä junalla tammikuun puolel pattayalle,3 vkon reissu.Jännää!
- hiiriharmaa
Kyllä se nainen pärjää yksin reissuillaan, kun pitää vähän järkeä päässä. Ja jos ei pidä, ihan sama oliko Helsinki, Phuket tai Ho Tzi Min City.
- nainen 50+
Varasin juuri tänään lennon Thaimaahan ja lähtö 01.01.2013
nyt meet nopeasti varaamaan Phuketin matkan ja jos napsaa,
saamme toisistamme matkaseuraa:) - Jasala1
Onpas tosi asiantuntevia kommentteja hahahah.
Olen asunut 15 v. Thaimaassa. Suosittelen etta katsot Bangkokin Suomen suurlahetyston sivustoja.- myang luang khoong
Bangkokin lähetystön ämmillä ei ole mitään tuntumaa oikeaan elämään Thaimaassa. Tyypillisiä verovaroin elätettäviä loisia, jotka eivät osaa edes perustehtäväänsä veronmaksajain palveluksessa. Toivottavasti ulkoministerö laittaa tuon pesän tarkkaan seurantaan.
Hanki poliittisesti aktiivisia koulutettuja ystäviä, jos olet kiinnostunut oikeasti Thaimaasta. Suomalaiset tenukepit ja kaljabaarien tytöt eivät näe asioita kuin samean kaljalasin läpi. Epäile AINA kadun yliopiston tietoja, ne ovat vain suusta-suuhun hokemia.
Thaimaa rikkaana vanhana kulttuurimaana on aarre.
Kannattaa matkustaa koko Thaimaan alueella, mutta Suosittelen Bangkok, Pattaya, Koh Samet. Ja Isaanissa Korat ja Udon Thani. Turvallista on matkustaa vaikka yksin. Myös nainen voi matkustaa yksin Thaimaassa. Hotelil kannattaa varata ennen kuin matkustaa pienempiin kohteisiin.
- thaimaa tammikuu
39v nainen lähdössä 17.1. 2vk Thaimaaseen yksin, taas.
- jamppa37
Yksin lähdössä myös, 19.1 Phukettiin. Parin viikon matka varattu. Illallis ja rantaseura kelpaisi kyllä.
- vuores44
mä myös.lähden 20.1 2vko Phuket patong beachissa.missä päin olet thaimaassa?
- vuores44
Moi 39v nainen
Tavataanko siellä? Ettei tarvi yksin
- thailand123
- jamppa 37
Yksin lähdössä myös, 19.1 Phukettiin. Parin viikon matka varattu. Illallis ja rantaseura kelpaisi kyllä.
- pumpumpum
jamppa 37 kirjoitti:
Eiköhän ihan joka jätkä saa "seuraa" Thaimaassa...
- pum pui
Vuosien ajan eri Thaikohteissa matkailtu,Phuketissa kai 8 krtaa oltu. Minulle sukellus ja kalastus kai jo pakkomielle,ja vaimolleni ei nappaa lainkaan nämä. Ihan sulassa sovussa sovittu mun kalareisut 2-4 pvää. Vaimoni on nauttinut omasta ajasta rauhasta. Ei ole koskaan kokenut oloaan turvattomaksi iltaisin palatessaan ruokailuretkiltään. Toki jos mina vain muutaman yön ja päivän poissa,ei henkisesti vahva persoona edes ehdi kaivata seuraa tai "tukea". Varmasti voit vietää upean loma yksinkin. Jos puhut englantia,juttuseuraa löytyy ravintoloissa ja baareissa,kunhan rohkeasti kysyt naapuripöytäläisiltä ikskjuusmii,veör aar juu from. Kun sitten kertoo olevana suomalainen,niin varsin mukavaa juttuseuraa löytyy yksinäiselle,sekä pariskunnalle. Vaimoni on tämän todistanut mulle tuhannesti,itse kun en juurikaan puhu englantia.Hyvää matkaa. Nauti Thaimaan lämmöstä,maukkaasta ruoasta,polttavannarskuvasta rantahiekasta,aaltojen pauhusta,katujen ja torien kuhinasta,hieronnan rentoutuksesta...
- matk1
No voi, lähden helmikuun puolivälissä pariksi kuukaudeksi thaikkulaan yksin. Eli tiemme eivät kohtaa. Pärjäät hyvin yksinkin, toki illalisseuraa joskus kaipaa. Vaikka enkku on aika hyvässä hallussa, niin kuitenkin kaipaa joskus höpöttelyä omalla äidinkielellä.
Olen 50 ja tukevasti naimisissa :) Otan töistä välivuoden ja lähden kastamaan varpaitani lämpimimissä vesissä. Jos jokakuka on lähdössä samaan aikaan, niin seura on tervetulluttua. - yksikseenkö
No niin 20.1 olis lähtö eteläthaimaahan johonkin päin.. katotaas millai sujuu ensimmäinen matka yksin...
- tom516
23.1 lähtö katalle ja yksin. Ois kans kiva kun ois illallis seuraa ja miksei myös rannalle;-)
- vuores44
Moi
mä lähden myös yksin thaimaahan phuketiin patong beachissa 20.1-4.2.
milloin lähdet sinne.olisiko matkaseuraa? - vuores44
milloin lähdet.mä lähden 20.1
laita säpöön [email protected] - metsäranta
Elikkä nainen 39v, lähtö yksin 17.1. Phuket, Patong Beach.
[email protected]
Laitappa viestiä, jos kaipaat seuraa - Tom516
Mies 31v lähdössä katalle 23.1. Onko muita joka haluais seuraa?
[email protected]- ei huolta
Taikkulassa saat joka yöksi eri naisen, muista kuitenkin kortsut.
- saat olla rauhassa
Aloittaja saa olla ihan rauhassa, vain miehillä on tässä kohteessa vientiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657