Lohkolämmitin polttaa sulaketta tolpasta.

toope81111

Lohkolämmitin polttaa siis sulaketta tolpasta, eli kun lykkä auton roikkaan niin moottoritilasta kuuluu särinä ja sellanen kevyt savu ja käry nousee jostain moottorin takaa :D Olenko oikeassa jos päättelen että johtosarjassa on oikkari? Ajattelin että jos vastus on paskana niin sillon ei minusta pitäisi tapahtua mitään, ja kun käry tulee kuitenkin itse lohkolämmittimen ulkopuolelta niin johdoissa vika. Vai???

11

12436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deafa

      varmaan vuotaa maihin, olen nähnyt esim vastaavan tapauksen jossa lohkol. johto oli irrallaan ja moottorin kiilahihnapyörä hangannut johdon terässpiraalin rikki, siitä sitten löi maihin ja sulakkeet paloi aina silloin ja tällöin.

      myös vastus voi olla tuolla tavalla rikki mutta harvemmin, toinen vaihtoehto on että liitoksiin on päässyt likavettä joka johtaa oikosulkuun liittimessä, ja sulattanut liittimen muovin niin että alkaa lyömään kuivemmallakin kelillä läpi...

    • toope811

      Käytinpä sitten korjaamolla ja sanoivat että sisähaarassa oikkari, jonka jälkeen päätettiin ottaa koko sisä haara pois käytöstä. Sen jälkeen kokeilivat ja lämmitin toimi ei kä ollut enään oikkarissa. Kotona laitoin sitten auton roikkaan ja kas kummaa, kuulu poks ja sulake palo tolpasta. Miten on makdollista? Voiko muka roikassa olla muka vika? vaikee keksiä muuta vaihtoehtoa.

    • Vi vi sentään

      ” Voiko muka roikassa olla muka vika?”Tässä tapauksessa ei ole muuta vaihtoehtoa vialle.

    • toope81.

      No niinhän se on. Mitäköhän tossa poksahduksessa tapahtui? usklataako käyttää jos uudella roikalla pelittää?

    • deafa

      mulla on mennyt se vihreä johto silleen rikki että hyppäsi pistotulpassa vaiheesta pe-liittimeen. Aluksi vain märällä mutta sitten siihen tuli semmoinen palanut ura ja alkoi kuivanakin lyömään läpi


      kun laittoi toisin päin rasiaan niin nollajohtimena kesti sen täysin olemattoman jännite-eron tietysti hyvin, kuukausia jaksoin aina laittaa pistotulpan seinään niin että palanut johdin oli vasemmalla puolella kunnes lopulta vaihdoin ruuvattavan pistotulpan ja valoin sen täyteen possumassaa niin että ei pääse vesi sisään kun auton puskurissa aina se johto roikkui.

      olen kuullut että vastaavia onglemia on ollut myös siinä autoon tuikattavassa päässä mutta ei itsellä. ja jos joku nyt sitä sikafleksiä haluaa laittaa pistotulpan sisään niin johdolle on syytä suorittaa eristysvastusmittaus että kyseinen massa ei varmasti johda sähköä.

    • toope811111

      No nyt hankin uuden piuhan ja sama homma. tolpasta palaa sulake ja kuuluu poks ääni. Mutta sitten kokeilin laittaa töpselin toisinpäin tolppaan ja kas vain, enään ei polttanut sulaketta. Mikäköhän tohon on syynä? onko tolpassa joku vika?

      • deafa

        ensinäkin, asiasta avaruuteen, mulla on uusi piuha ja tänään meni samalla tavalla kuin vanhassakin autossa, eli löi pistotulpassa läpi. Palanut musta jälki menee pistotulpan toisesta liittinmetallista suojamaametalliin. huomena vaihtuu pistotulppa...

        sitten takaisin aiheeseen. siinä johdossa menee sisäälä kome johdinta L, N ja PE, jos vähän oikaisen niin N ja PE on samaa tarkoitusta varten. PE on yhdistetty auton peltikoriin.

        Jos johto on kerran uusi niin autosi johtosarja on todennäköisest hangannut jostian rikki, kun tulppa menee niin päin rasiaan että hankaantuntut johdin on N, ei haittaa mitään vaikka se osuu auton runkoon.

        mutta kun tulppa meneekin niin päin että se hankautunut on L niin tulee oikosulku.

        toisasiassa voi olla niin että sulake palaa aina silloin ja tällöin ja yksittäisessä kokeilussasi ei nyt sattunut palamaan silloin, mutta jos vika on toistuva niin on selvää että toinen johtimista on hankautunut rikki ja osuu runkoon 24/7 mutta ei haittaa mitään kun pistotulppa on oikein päin.


    • autnet

      voi juma et pitä olla uusavuton

    • Oikosulku voi myös olla tolpan pistorasiassa.

    • voi ei

      Minun polttaa myös samantien sulakkeen kun johdon laittaa pistorasiaan. Toista johtoa kokeiltu, tekee myös sillä. Auton tolppajohdon liittimestä koitan resistanssia mittailla, heittele kovasti 150 ohmista alaspäin ja laski sitten nollaan. Missä voisi olla vika?

    • Anonyymi

      Vaikkakin olen autoni kanssa pelannut tämä vika yllätti sulakkeen palaminen moottori lämmittimen kytkettäessä vika olikin auton lämmityslaitteen säteilyttäjässä joka oli tullut matkansa päähän jos lämmäri ei toimi kunnolla vika voi johtua siitä se polttaa tolpan sulakkeen eikä johto järjestelmässä ole vikaa.!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe