Muistutus

virallisesti

Kun lähettää kaikkien taiteen sääntöjen mukaan valituksen jos on joutunut väärinkohdelluksi psykiatrisessa sairaalassa sitä sanotaan harhaanjohtavasti muistutukseksi.

Tein niin.

Sain kesällä skitsofreniadiagnoosin. En ole koskaan kuullut ääniä, ja sitä on kysytty pitkin matkaa. Jokaisella lääkärikäynnillä, eivät ota huomioon sitä etten ole koskaan kuullut ääniä. Siis todennäköisesti en koskaan tule kuulemaankaan. Eivät usko asianlaidan olevan näin.

Syitä miksi valitin: luin epikriisistä mm. että"kertonut saaneensa eri miehiltä viestejä olematta kuitenkaan fyysisessä kontaktissa heihin."

Lääkäri halusi herättää epäilyn siitä että koen harhoja. Viestit olivat kuitenkin todellisilta ihmisiltä tekstiviestejä.

Epikriisiin oli kirjattu kertomukseni siitä kuinka olin ollut "toisten pöpien"kanssa grillijuhlissa. Olin muka sanonut lääkärille siitä että olin ajatellut ettei"kenenkään kannata enään lääkitystä jatkaa."

Lääkäri siis suoraan valehteli ja vääristeli sanomisiani.

Olin myös sanonut muka että kotikuntouttajani on mielisairas.

Kirjoitin muistuslappuun että totuus oli toisenlainen eli että näytin hoitajalle noin 20 tyhjää tekstaria jotka oli lähetetty minulle kotikuntouttajan puhelimesta. Josta syystä mietin missä on vika.

Ilmeisesti näistä 20 tyhjästä tekstarista ei olisi saanut mainita. Minä koin ne kotirauhan häiritsemisenä.

Lääkäri vääristeli sanojani myös siinä kun hän kirjoitti että"kokee Jumalan rankaisevan potilasta." Valhe.

Täysin valhe, ja olen tosi vihainen. En ole taipuvainen uskomaan niin elämän vastoinkäymisissä.

Just nyt tulin niin vihaiseksi etten pysty enään jatkamaan tätä tekstiäni loppuun. Lyhyesti: sanojani on vääristelty tahallisesti.

Epikriisin lopussa lääkäri kirjoittaa: on täysin myöntyväinen lääkehoitoon, ei psykoottisuutta osastolla.

Mikä ristiriita aloitukseen.

Kotiutumisvaiheessa ei psykoottisuuden merkkejä, silloinkaan.

Ikäänkuin olisin kokenut jonkinlaisen ihmeen ollessani osastolla.

Lääkäri EI KUUNNELLUT MINUA OIKEIN.

SIITÄ SYYSTÄ HÄN MÄÄRÄSI MINULLE VÄÄRÄT LÄÄKKEET.

MITÄ TEEN?

En lainkaan usko että asia tulee kuntoon, vaikka olen lähettänyt muistutukseni minua hoitavalle lääkärille, Paloniemen ylilääkärille kuten kuuluu että vielä Paloniemen osasto neloselle.

Soitin osastolle ja pyysin saada puhua omanhoitajani kanssa. Hänestä oli hyvä että tein muistutuksen. Hän kertoi että epikriisin laatija ei ole enään osastolla töissä.

Pointti tässä vain on se että minusta on vääriä tietoja papereissani, ja ihmisten mielissä. Johtuen ennakkoluuloista. Jotka taas johtuvat diagnoosistani. Joka taas on tehty olettamuksien varassa!

Vastatkaa joku, tarvitsen jotain tukea että kestän.

6

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diabolia

      Mulla kävi kanssa niin, että kun aikoinani nuorena kasvatin hamppua ja käytin sitä kuukausia, niin perheessäni tapahtui käänne, joka muutti välittämisen syrjinnäksi. Tämän vuoksi jouduin hoitoon ns psykoottisena ja suljetun osaston lääkäri ei uskonut sanojani, vaan piti niitä sairaan puheina, sairaudentunnottomuutena jne.

      Koskaan en ole kuullut ääniä, edes pilvessä. Lisäksi moni alkoholisti on enemmän vaarallisempi ympäristöä ja itseään kohtaan, kuin rauhanmerkkejä raapusteleva vegetaristi hippi koskaan voi olla.

      Ehkä tässä on hieman katkeruutta sanoissa, mutta suomenhan ei pitäisi olla natsi-saksaan verrattava asia, vaan rakas kotimaa. Näiden tapahtumien saatossa, vaan epäilys nousee mieleen, ennemmin siis kuin itse diagnoosissa todetut harhat.

      Sitten ns aikuisena muutin eteläsuomeen ja unettomuuden johdosta kerroin tarinani pätevälle lääkärille. Tämä sanoi, että hoitovirheeltä tuo kuulostaa enemmän kuin sairaudelta. Tämä auttoi itseäni jonkin verran, koska tapaus kuitenkin on maksanut minulle henkkohtaisesti monia erilaisia selkkauksia, päähänpinttyvää syrjintää, vakavaa masennusta ja oikeasti pahaa mieltä, vaikkapa jo siitä, että sosiaalitoimi ja lapsieni äidit, pitävät parempana minun olevan erossa lapsistani, kuin näkeväni heitä.

      Jollain sairaalla tavalla kuitenkin, sain elämääni kovanahkaisuutta ja sellaista epämääräistä kunniaa, jota voi jakaa esimerkiksi jo edesmenneille herroille Auvinen ja Saari. Tämä lauseilu on kuitenkin tunnetta kuvaava mielikuva, enemmän kuin mikään *itun tuhon manifesti etc :D

      • ap..

        Toivon että selviät masennuksestasi. Ja mikset selviäisi?


    • Hyvä kun teitvalituksen taikka muistutuksen.Tuskin se tuottaa tulosta,mutta hyvä,että jaksat pitää huolta oikeuksistasi.Lääkärit ja hoitajat kuulevat usein omiaan ja tulkkaavat jutut,joita eivät ymmärrä,oman mielensä mukaan.Riittää,että ilmaisee täysin järkevän asiansa epäselvästi ,niin johan hoitohenkilökunta vääntää mielikuvituksellista soopaa papereihinsa .
      Jos pääsee lukemaan omia papereitaan,huomaa tämän ilmiön.Heillä ei tunnu olevan mitään velvollisuutta pysyä asiassa.Aivan käsittämätöntä tekstiä ja aivan kummallisia tulkintoja.
      Kyllähän tuokin on ,että jos kertoo kuulevansa ääniä,niin epäillään,että valehtelet...ja jos kertoo,että ei kuule ,niin sama lopputulos:potilas valehtelee.

      Mitä lääkettä sinulle määrättiin ?Varo vaan,niistä lääkkeistä voi tulla enemmän oireita kuin alussa olikaan...

      • ap..

        Olet aivan oikeassa. Mulle määrättiin ketipinoria ja risperdalia piikkeinä. Se sattuu kuin ampiaisenpisto kun ne laittaa sen. Mun hoitaja on sitä mieltä että mä oon nyt paljon paremmassa kunnossa kun otan sen risperdalin.

        Olen sanonut sille että terapia on mulle pelkkä rasite. Autoa mulla ei ole ja joudun kävelemään 10 km jotta pystyn käymään vastaanotolla, ja mulle on tosi vastenmielistä kertoa omista asioista ihmiselle joka ei haluakkaan ymmärtää. Etsii vain jotain psykoottisen ihmisen oireita.

        Hoitaja sanoi vain että olen aikuinen ja päätän itse. Eikä mua voi myöskään pakkolääkitä.

        10 olen tuhlannut näihin terapioihin ja siitä ei ole ollut muuta tulosta muuta kuin itsetunto on mennyt tosi alas.

        Olenkin päättänyt että lopetan koko jutun ja alan pärjää omillani.


    • Laki ja oikeus __

      Kannustan aloittajaa oikeustaistelussaan. Itse uskon Jumalaan ja kyllä mikään vääryys ei jää oikaisematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      320
      3751
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      270
      2155
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      109
      1505
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1227
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe