INFORMAATIOPLÄJÄYS

Täti vm. 1943

Kuulkaa kaikki:


- Älkää kokeilko seksiä mielellään alaikäisinä ollenkaan!

- Jos kuitenkin kokeilette, muistakaa ehkäisy!

- Jos tulette raskaaksi, älkää tulko tänne vertaistukea kalasteleman, itse olette soppanne keittäneet (lukuun ottamatta raiskauksesta alkunsa saanutta raskautta)! Selvittäkää asiat omaistenne kanssa!

- Jos tulette raskaaksi, tehkää abortti, sillä se on usein paras ratkaisu (varsinkin, jos äiti on TODELLA nuori!

- Ja tiivistettynä: käyttäkää kumia, käyttäkää kumia ja käyttäkää sitä kumia!


Rasittavaa lukea näitä kirjoituksia siitä, kuinka kaipaillaan tukea ja apua kun on ensin tyhmyttään hankkiuduttu raskaaksi, vaikka elämäntilanne ei ole vielä vakiintunut!

26

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gimmyli

      Miksi sitten luet niitä? :D Ja mä oon 18vee äiti, ja ihan hyvin oon pärjänny :D Lapsen oon halunnu, ja en oo hakenu täältä apua, et sä sitä saa nettipalstoilta :D

      • Mr. Uloste

        Sinuna eläisin elämäni uudelleen.


      • gimmyli
        Mr. Uloste kirjoitti:

        Sinuna eläisin elämäni uudelleen.

        Uudelleen? Hmmm :D On se kivaa kun ihmiset tietävät puolestani minun elämäni laadustakin :D Voin ihan rehellisesti sanoa, että juu, kyllä välillä on väsynyt yövalvomisten takia, mutta en mä tätä vaihtais mihinkään :D Mun tyttö on mulle tärkeintä koko maailmassa, ja tulee aina olemaan. MÄ oon saanu tän pienen elämän myötä niin paljon sisältöä omaan elämääni, että ihan hävettää kuinka joidenkin mielestä lapsi on vain taakkaa, jos sitä ikää sattuu olemaan 18, tätä nykyä 19.


      • Mr. Uloste
        gimmyli kirjoitti:

        Uudelleen? Hmmm :D On se kivaa kun ihmiset tietävät puolestani minun elämäni laadustakin :D Voin ihan rehellisesti sanoa, että juu, kyllä välillä on väsynyt yövalvomisten takia, mutta en mä tätä vaihtais mihinkään :D Mun tyttö on mulle tärkeintä koko maailmassa, ja tulee aina olemaan. MÄ oon saanu tän pienen elämän myötä niin paljon sisältöä omaan elämääni, että ihan hävettää kuinka joidenkin mielestä lapsi on vain taakkaa, jos sitä ikää sattuu olemaan 18, tätä nykyä 19.

        Minua ärsyttävät kaikki jotka hankivat teininä lapsia ja tulevat sitten kehumaan kuinka ihanaa on kun on se oma pikku prinsessa. Joskus vielä itkette sitä että menetitte nuoruutenne.


      • gimmyli
        Mr. Uloste kirjoitti:

        Minua ärsyttävät kaikki jotka hankivat teininä lapsia ja tulevat sitten kehumaan kuinka ihanaa on kun on se oma pikku prinsessa. Joskus vielä itkette sitä että menetitte nuoruutenne.

        No kuule voi voi. Mä en oo menettäny yhtään mitää. Ainakaan omast mielest. On se vaan niin hienoo ku muut tietää toisen puolesta miten on tyytyväinen elämäänsä :D


      • menetettyä
        Mr. Uloste kirjoitti:

        Minua ärsyttävät kaikki jotka hankivat teininä lapsia ja tulevat sitten kehumaan kuinka ihanaa on kun on se oma pikku prinsessa. Joskus vielä itkette sitä että menetitte nuoruutenne.

        En nyt kannata varsinaisesti teinivanhemmuutta,mutta miksei noin kaksikymppisenä mukamas voisi hankkia jo lapsia?
        Joskus nautiskelen nykyisestä omasta vapaasta ajastani ja seurailen ikäisiäni tarha-ja kouluikäisten vanhempia.Joskus niissä lapsissa on kiinni,jos niitä haluaa.
        Itse olen valinnut lasten saamisen nuorempana(en teininä) ja olen siihen ratkaisuun ollut tyytyväinen.


    • voi huoh.

      Aina vanhemmilla ihmisillä on joku upea käsitys nuoruudesta. Ihan normaalia elämää sekin on. Olen menettänyt lapsuuteni, mutta voi harmi. Ei sekään kuule paljon itketä. Ihan samanlaista se on. Ihan itse sitä päättä miten sen oman elämän elää.

      • gimmyli

        Mä niin komppaan! Siis onks se ihan automaattisesti niin, että ku oot nuori ni sun kuuluu ryypätä ja harrastaa irtosuhteita pitkin suomee, sillä tavalla eletään vai sit nuoruutta?:D Entäs jos noista kumpikaan ei tunnu omalt jutult? :D Oon sit ollu varmaan varhais kehittyny. Tosin, on niitä alkoholisteja vanhemmassakin sukupolvessa, joten ei se ryyppääminen oo kauheesti jääny siihen lapseen ;)


    • TLVA

      TEHKÄÄ LAPSENNE VASTA AIKUISENA!!!

      • gimmyli

        Tietääkseni 18-vuotias on täysi-ikäinen, jolloin sanotaan ihmisen astuvan aikuisuuteen, vaikkakin on vielä "teini". Jännä että tuosta on otettu joku yleistys juttu. Kun sehän nyt tulee vaan siit EIGHTEEN! Se teen on siin lopus ja siks se teiniks sit käännetty jostain helvetin syystä -.- Että sillai. Ja miks pitäis tehä lapset vanhempana, jos HALUAA tehdä nuorena? Mitä sä siinä ees häviät?


      • dachs
        gimmyli kirjoitti:

        Tietääkseni 18-vuotias on täysi-ikäinen, jolloin sanotaan ihmisen astuvan aikuisuuteen, vaikkakin on vielä "teini". Jännä että tuosta on otettu joku yleistys juttu. Kun sehän nyt tulee vaan siit EIGHTEEN! Se teen on siin lopus ja siks se teiniks sit käännetty jostain helvetin syystä -.- Että sillai. Ja miks pitäis tehä lapset vanhempana, jos HALUAA tehdä nuorena? Mitä sä siinä ees häviät?

        Menes nyt vaihtamaan sitä paskavaippaa niin kaveris pääsee rauhas shoppailee.


      • gimmyli
        dachs kirjoitti:

        Menes nyt vaihtamaan sitä paskavaippaa niin kaveris pääsee rauhas shoppailee.

        Kaveris? :D tääh?


      • sdcfhnjk
        gimmyli kirjoitti:

        Kaveris? :D tääh?

        Kaveri-sana monikossa puhekielellä ilmaistuna, eli 'kaverisi'.


      • gimmyli
        sdcfhnjk kirjoitti:

        Kaveri-sana monikossa puhekielellä ilmaistuna, eli 'kaverisi'.

        Joo mut siis en nyt ymmärtänyt että mitä täl ajetaan takaa :D Kenen pitäs päästä shoppailee?:D


    • äiti 15v

      Voi elämä oon 15 v ja äiti kans ja parjään hyvin!

    • Pirkko-Marjatta

      Tällä osastolla, ikävä kyllä, avaaja heittelee helmiä sioille. :)

    • hate teenagemothers

      Kyllä ihminen tarvii sen nuoruuden :D nuorena kuuluu mennä ja rellestää, ei istua lapsen kanssa kotona.. nuorena olette kauniita ja jaksavia, ettete sitten kolmikymppisenä enää tunne elävänne:) sitten kun on mennyt ja rellestänyt niin jaksaa asettua paremmin aloilleen ja ollakkin kotona lapsen kanssa, eikä ainakaan tunne että olisi mitään jäänyt elämättä ! niin se vaan kuulkaas teinit on :) joo te jokainen elätte oman elämänne mutta teidän parasta ajatellen menkää ja juhlikaa, te elätte nyt!

      • 18andhappy

        Meenpäs tästä nyt teini ku oon nii ryyppään tonne kadulle ku en voi alkoholisoitua vanhempana :):):) kyllä sitä juhlia saa aikuisenaki jos haluaa. Te jotka tästä valitatte ootte varmaa eläny nii paskan lapsuuden et tuutte kehottaa meit teiniä ryyppää ku ei oo ollu ketää joka hakis viinat. Että voi ärsyttää tommone.


      • gimmyli
        18andhappy kirjoitti:

        Meenpäs tästä nyt teini ku oon nii ryyppään tonne kadulle ku en voi alkoholisoitua vanhempana :):):) kyllä sitä juhlia saa aikuisenaki jos haluaa. Te jotka tästä valitatte ootte varmaa eläny nii paskan lapsuuden et tuutte kehottaa meit teiniä ryyppää ku ei oo ollu ketää joka hakis viinat. Että voi ärsyttää tommone.

        Komppaan!!! :D


      • hertta
        18andhappy kirjoitti:

        Meenpäs tästä nyt teini ku oon nii ryyppään tonne kadulle ku en voi alkoholisoitua vanhempana :):):) kyllä sitä juhlia saa aikuisenaki jos haluaa. Te jotka tästä valitatte ootte varmaa eläny nii paskan lapsuuden et tuutte kehottaa meit teiniä ryyppää ku ei oo ollu ketää joka hakis viinat. Että voi ärsyttää tommone.

        Ja juhlia voi ilman viinaakin. Ja nuoruuden elää ilman juhlimista. Mutta nuoruuden voi silti elää :) Siihen kuuluu muut asiat kuin vauvan hoitaminen.


      • 18andhappy
        hertta kirjoitti:

        Ja juhlia voi ilman viinaakin. Ja nuoruuden elää ilman juhlimista. Mutta nuoruuden voi silti elää :) Siihen kuuluu muut asiat kuin vauvan hoitaminen.

        Kyllä sää nuoruuttas elät vaik sul ois lapsi. Entä jos haluaa hoitaa omaa lasta? Nuoruuden saa elää mite haluaa, jos on ongelma sen kans nii voivoi ja kättä housuu stna.


    • Miesope

      Teiniäitiyden mukanaan tuomat ongelmat ovat täysin selvät.

    • mikismakis

      tää on aivan sairasta!! jos nuorta naista ei kiinnosta bailaaminen ja kokevat itse olevansa valmiita äidiksi niin siitä tarvi täällä alkaa tappelemaan! itse sain ensimmäisen lapseni kun oli 16 ja hyvin pärjättiin.. olen sitä mieltä että parempi liian aikaisin kuin liian myöhään! ja voimia kaikille nuorille äideille

      • mööpelimies

        itsehän olet oikein fiksuuden perikuva kun hankit lapsia 16-vuotiaana...-.- sulla varmaan varaa tulla tänne kellekkään anteleen elämänohjeita. paaitsi ehkä se jos kehotat nuoria tekemään toisin kuin itse teit :)


      • mööpelimies
        mööpelimies kirjoitti:

        itsehän olet oikein fiksuuden perikuva kun hankit lapsia 16-vuotiaana...-.- sulla varmaan varaa tulla tänne kellekkään anteleen elämänohjeita. paaitsi ehkä se jos kehotat nuoria tekemään toisin kuin itse teit :)

        ja ai että parempi hankkia lapset nuorena kuin liian myöhään? mikäs siinä jos ajattelee vain itseään eikä lapsen parasta


      • .............

        Liian nuorena saanut vauvat eivät ole sen terveempiä, kuin iäkkäämpien riskisynnyttäjien lapset. Teiniäidit elävät harhaisessa maailmassa. Myös lapsiäiti on riskisynnyttäjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe