37.70 on ilmeisesti normaali lämpö. :)

Dippadai112

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Käyn todella harvoin päivystyksessä ja jos sinne menen, tunnen itseni oikeasti kipeäksi.

Mulla on ollut nyt kuukauden kurkku kipeä ja pahenee vaan. Kurkkua polttaa, kirvelee, aamulla rykäsen kamalia limaklönttejä joskus jopa veren kera. Tuo jo pelkästään tekee olosta kamalan. Nyt on äänikin jo mennyt hieman ja jossain vaiheessa se lähti aamuisin kokonaan. Hirveää kutisevaa limaa nousee kurkusta ja saan sellasia järkyttäviä yskäkohtauksia. Nyt aamulla näytti kuumemittari 37.70. Normaalilämpöni on 36.50 paikkeilla. Olo oli jo ihan kamala ja olen vielä päiväkodissa töissä.

Kun menin päivystykseen ja kerroin vaivani, niin koppavasti täti vaan totes, että tuo ei ole kuumetta mitä kerroin (ja tottakai kuume oli laskenutkin siihen mennessä niinkuin aina) ja laittoi tulosyyksi ainoastaa "kurkkukipu". Olin ihan nolona ja mietin että mitä joku ajattelee. Tulen jonkun pienen kurkkukivun takia päivystykseen?! Kiva kun täti kuunteli. Samaa jauhoi sitten sairaanhoitaja ja totes että näytän ihan työkuntoselta, mutta voi hän saikkua kirjottaa jos haluan. Tuli ihan idiootti olo. En kai minä nyt päivystykseen tule jos tunnen olevani työkuntonen?? Ei kuulemma ole mitään merkitystä normaalilämmöllä eikä ilmeisesti olollakaan. Kuhan mittari näyttää 38 ni sitten saattaa lääkäri kuunnella?

Jotenkin vaan hämmentävää ... Onko tää kuumeen raja jotenkin muuttunut? Wikipedia ainakin jaksaa väittää, että se on 37. Itellä ainakin vointi huononee kun ylittää 37. En tosin tietenkään lääkäriin juokse siinä vaiheessa, mutta pidän sitä jo lämpöilynä. Voihan se kuumeen raja ollakin 38, mutta jos menee rehkimään kovassa lämmössä, niin aika äkkiä onkin kuumeen raja ylitetty.

Mutta ilmeisesti parempi olis mennä tartuttamaan lapset ja työkaverit? Mitähän vanhemmatkin ajattelis kun hoitaja yskii keuhkojaan pihalle ja tekee jopa välipalat??

Podenko nyt huonoa omatuntoa kun lepään kotona?

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsvsd

      En nyt hahmota mikä sinun ongelmasi tuossa oli?

      Sairaanhoitaja olisi kirjoittanut sinulle saikkua. Mikset ottanut sitä, vai koetko, että se lääkärin tapaaminen oli ratkaissut jotain?

      Päivystyksissä kuumepotilas on kuumepotilas, vasta yli 38 kuumeessa. Eräs infektiolääkäri sanoi tämän minulle, kun menin huonon olon ja kuumeen (38,5) vuoksi sinne (olin tosin ollut fiksu ja soittanut etukäteen neuvontapuhelimeen, joten pääsin suoraan vastaanotolle).Alle 38 eivät tarvitse lääkäri arviota taudistaan. Sairaanhoitaja tapaa heidät (jos sitäkään) ja jos oireista joku vaatii lääkärin tapaamista, sitten pääsee lääkärille. Sairaanhoitaja voi kirjoittaa heille saikkua - mitä sinullekin ehdotettiin. Tovottavasti tajusit ottaa sen vastaan.

    • Dippadai112

      Otin saikun vastaan, mutta tuntui vaan oudolta, että sairaanhoitaja kysyi HALUANKO sairaslomaa. Tuli sellainen olo, että tunnen itseni kovin kipeäksi, mutta hänen mielestään en ole, ja jos saikulle jään niin olen pahimman luokan kusettaja. Yleensä mulle on automaattisesti annettu sitä saikkua/sairaanhoitaja/lääkäri on arvoinut että se on tarpeen. Mutta tuli sellanen olo, ihan kuin luulisivat että valehtelen.

      Mulla on myös muita negatiivisia kokemuksia, kuten neljä vuotta sitten menin täysin masentuneena ja itkeneenä päivystykseen tietyistä syistä ja täti totes vaan, että tuo ei ole mikään syy tulla päivystykseen ja että tästä saa ehkä juuri ja juuri tämän päivän saikkua. Jokainen voi sitten miettiä, parantaako tuollainen vähättely yhtään oloa. Onneksi sentään pääsin ymmärtäväiselle mieslääkärille joka kuunteli oikeasti ja antoi 2 vk sairaslomaa

    • afafasf

      Ottiko sairaanhoitaja pika-crp:n sormesta?

      Ota nyt ainakin jotain strepsils tuotetta ensihätään tuohon kurkkuun.

    • kuumeetonkuumeilija

      Mulla on kans ollut kohta 4 viikkoa kurkkukipeä ja vihreetä klönttiä yskin keuhkoista. Kävin ja pääsin lääkärille tuossa 2 viikkoa sairastettua ja nyt kun antibioottikuuri loppui, tää tauti alkoi uudestaan ihan järkyttävällä kurkkukivulla ja nuhalla. Alkaa käydä voimille, kun nukkunut vain tunnin pätkiä yskän takia.

      Mulle kans sanottiin, ettei 37,8 ole kuumetta... ja mulla tautinen olo. Muistan yhden kesän, jolloin minulla oli kuumeeton keuhkokuume. Nukahdin töissä ruokapöytään. Lääkäri diagnosoi masennuksen (koska kuumetta ei ollut, ei tehty CRP:tä). Seuraavana aamuna 39 ja taksilla ensiapuun hengitysvaikeuksien vuoksi. Kun pääsin kotiin, soitin lääkärilleni ja kysyin, tarviiko minun vielä syödä masennuslääkettä vai uskoisko hän nyt minun puheita, kun on ihan keuhkokuvat todisteena.

      Mutta kun ei ollut sitä KUUMETTA!

    • safdfdsdf

      Outoa. Itse olen myös hoitoalalla ja olen kyllä päivystyksestä ihan ilmoittautumisluukulta saanut todistuksen kun lämpöä oli 37.4 astetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe