Töihin kotihoidontuelta?

sekavaa1

Haluaisin työllistyä mahdollisimman nopeasti äitiysloman jälkeen tai vanhempainlomahan se on virallisesti mutta mietin sitä että miten asiat hoituu jos olen vanhempainloman jälkeen kotihoidontuella ensin ja tänä aikana etsin työtä omatoimisesti ja sitten kun/jos tärppää niin tarvitsisin päivähoitopaikan nopeasti. Onnistuukohan tällainen? Tiedän että jos on työtön työnhakija työkkärissä niin silloin on kai joku takuu että päivähoitopaikka järjestyy parin viikon kuluessa siitä kun ilmoittaa että tarve olisi mutta jos olen kotihoidontuella niin järjestyyköhän hoitopaikka nopeasti ja kai Kelalle voi ilmoittaa koska vaan että kotihoidontuki katkaistaan vaikka sitä olisi alunperin hakenut vaikka vuodeksi.
En välttämättä haluaisi olla työkkärin asiakas ja työtön työnhakija koska silloin olisin heidän kyykytettävänään ja jos vaikka tarjoavat jotain pakkopaikkoja mitä ei halua siksi siis haluaisin etsiä töitä rauhassa silloin kun olen kotihoidontuella.
Taitaa olla myös niin että jos olet työkkärin asiakas niin oletetaan että lapsella on jo valmiiksi hoitopaikka jota nyt en kuitenkaan haluaisi hakea tai mitä järkeä olisi edes koska haluan pitää lapsen kotona siihen saakka kunnes työllistyn.

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent. kotiäiti

Ei missään oleteta että sinulla olisi lapselle jo valmis työpaikka. Jokaisella työhön menevällä on oikeus saada lapselleen hoitopaikka 2 viikon sisällä sen hakemisesta,ei ole väliä mitä olet sitä ennen tehnyt.

Hae vain oma-aloitteisesti työtä ja jos työpaikan saat niin haet heti hoitopaikkaa lapselle. Työnantajat ovat useimmiten kyllä tietoisia että se pari viikkoa voi mennä lapsen hoitopaikan löytymiseen joten sovitte sitten keskenänne aloituspäivän.

• ent. kotiäiti

Siis tarkoitin että ei oleteta että sinulla olisi lapselle HOITOPAIKKA :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5277
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3508
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2864
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      26
      2073
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1840
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1626
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1392
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1155
    Aihe