Haluaisin työllistyä mahdollisimman nopeasti äitiysloman jälkeen tai vanhempainlomahan se on virallisesti mutta mietin sitä että miten asiat hoituu jos olen vanhempainloman jälkeen kotihoidontuella ensin ja tänä aikana etsin työtä omatoimisesti ja sitten kun/jos tärppää niin tarvitsisin päivähoitopaikan nopeasti. Onnistuukohan tällainen? Tiedän että jos on työtön työnhakija työkkärissä niin silloin on kai joku takuu että päivähoitopaikka järjestyy parin viikon kuluessa siitä kun ilmoittaa että tarve olisi mutta jos olen kotihoidontuella niin järjestyyköhän hoitopaikka nopeasti ja kai Kelalle voi ilmoittaa koska vaan että kotihoidontuki katkaistaan vaikka sitä olisi alunperin hakenut vaikka vuodeksi.
En välttämättä haluaisi olla työkkärin asiakas ja työtön työnhakija koska silloin olisin heidän kyykytettävänään ja jos vaikka tarjoavat jotain pakkopaikkoja mitä ei halua siksi siis haluaisin etsiä töitä rauhassa silloin kun olen kotihoidontuella.
Taitaa olla myös niin että jos olet työkkärin asiakas niin oletetaan että lapsella on jo valmiiksi hoitopaikka jota nyt en kuitenkaan haluaisi hakea tai mitä järkeä olisi edes koska haluan pitää lapsen kotona siihen saakka kunnes työllistyn.
Töihin kotihoidontuelta?
2
122
Vastaukset
- ent. kotiäiti
Ei missään oleteta että sinulla olisi lapselle jo valmis työpaikka. Jokaisella työhön menevällä on oikeus saada lapselleen hoitopaikka 2 viikon sisällä sen hakemisesta,ei ole väliä mitä olet sitä ennen tehnyt.
Hae vain oma-aloitteisesti työtä ja jos työpaikan saat niin haet heti hoitopaikkaa lapselle. Työnantajat ovat useimmiten kyllä tietoisia että se pari viikkoa voi mennä lapsen hoitopaikan löytymiseen joten sovitte sitten keskenänne aloituspäivän.- ent. kotiäiti
Siis tarkoitin että ei oleteta että sinulla olisi lapselle HOITOPAIKKA :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441870- 501852
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631510- 681335
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2211279- 721158
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2801156Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää331040- 74965
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps118946