sikiön syke?

???

Paljonko on sikiön syke? Ekan kerran (rv13) kun sikiön sydänääniä kuunneltiin ei lääkäri puhunut sen sykkeestä yhtään mitään sanoi vain että hyvin kuuluu. En siis ajatellut asiaa tarkemmin, kun ei lääkärikään tuntenut sitä mainitsemisen arvoiseksi. Olisiko hänen muuten pitänyt mainita? Nyt (rv15) minulle tapahtui tässä pieni haaveri ja jouduin terveyskeskuksen päivystävälle lääkärille. Hän kuunteli sikiönkin sydänäänet ja sanoi sykkeen olevan 150 ja kaikki hyvin. Tämä syke juttu alkoi itse asiassa kiinnostamaan kun luin erään äidin raskauskertomusta netistä. Siinä hän epäili vauvan olevan tyttö, koska syke oli yli 140. Onko tämmöisessä mitään perää vai onko tämäkin jotain kansanuskomuksia? Voiko muka sukupuolen ennustaa sikiön sykkeestä?

4

925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

syke on hyvin yksilöllistä, eikä siitämitään sukupuolta voi päätellä. :) Jotkut kyllä sanoo et jos on korkea syke niin voi tulla poika, mutta se on sitten sattumaa, ja joku voi vetää johtopäätöksiä ja luulla että sukupuolen voi sykkeestä päätellä. Meiän vaavin syke on ollu monesti 150, kun on mitattu, viimeksi tais oll 145. Kaikki on uulema hyvin, vaikka on vähä laskenu. En tiiä sitte mistä johtuu. Kyllähän se meilläkin vaihtelee...

• äiti82 ja la 2.1.2005

taitaa olla vanhankansanuskomuksia,esikoista odottaessa vauvan syke oli aina 130-145krt/min ja th(joka oli aika vanha)sanoi sydänäänien olevan aika poikamaisia ja että vatsan muotoni perusteella(pystyvatsa)olisi poika tulossa,mutta tyttöhän sieltä tuli:)nyt hän on jo 1v8kk ja kova tyttö menemään ja touhuamaan.Toista odotellaav viikolla 19 ja laskettu aika on 2.1.2005,saa nähdä kumpaa sukupuolta tämä on,sormustesti näytti tyttöä(aivan kuten esikoisesta).Tärkeintä on kuitenkin vauvan terveys eikä sukupuoli,omaa lastansa rakastaa aina täysillä,oli hän minkälainen tahansa.p.s sikiön syke voi olla 120-170krt/min,riippuusi siitä nukkuuko vauva vai onko hereillä.ja myöskään mulla ei laskettu sykkeiden määrää vielä viikolla 14 vaan katsottiin että ne kuuluu ja pienet viuh-viuh-viuh äänethän kuului:)

• Tallulah83

Mun vauvan syke oli rv 10 160krt/min. Neuvolassa sanoivat että se todennäköisesti laskee raskauden edetessä.

• riitu

Mulle sanottiin neuvolasta että välillä 120-160 suunnilleen niin on sikiön normaali syke. Tosin nyt viimeisessä uä:ssä syke pompsahteli välillä tosikin korkeelle aina kun lapsukaiseni liikkui. Mutta näin mulle sanottiin neuvolassa. Niinhän ne väittää muistaakseni että tytöllä syke paljon korkeampi kuin pojalla. Mutta seurattuani toista keskustelua aiheesta, todenperäisyydestä en olisi niinkään varma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      24
      2232
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      28
      1606
    3. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      89
      1392
    4. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      23
      1375
    5. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      417
      1072
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      118
      996
    7. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      906
    8. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      234
      856
    9. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      12
      690
    10. Suomuksen kuumin kaupan kassa?

Missä kaupassa on, siellä minäkin alan käymään.
      Suomussalmi
      10
      680
    Aihe