etnologia

intopiukea123

Olen innostunut etnologiasta. Menin sen sanomaan työkkärin ammatinvalintapsykologille, joka lähestulkoon tyrmäsi ideani maan rakoon. Olin aiemmin sanonut että en ole kovin hyvä ollut (ei ole kiinnostanut)ruotsissa ja matematiikassa (ylä-aste, ammattikoulu), noh psykologi sanoi heti että eikös ruotsi ja matikka ollut sulla huonoimpia arvosanoiltaan ja sanoi että yliopistossa etnologian saralla on niitä aineita ja aliarvioi minut sen suhteen. Sen lisäksi se sanoi että etnologiassa kaikki oppikirjat on englanniksi, pitääkö paikkaansa? Ja antoi ymmärtää ettei minun kannata mennä etnologiaan tai ylipäätänsä yliopistoon juuri näiden syiden takia, kertoi itsestään että kun hän oli käynnyt yliopistoa niin siellä oli vaikeata, vaativia oppikirjoja jne...Masenti vaan pirusti kun olin ihan innoissani juuri siitä alasta ja nyt minun täytyisi unohtaa se ja etsiä joitakin muita ns. yksinkertaisempia ammatteja, joita ei opiskella yliopistossa..Ohitan psykologin mielipiteet ja aion harkita etnologiaa kuitenkin..vaikka vaikeahan sinne on päästä, eikä töitä välttämättä siltä saralta löydä. Mutta etnologia kiehtoo minua tosi paljon..oli töitä sitten alalla tai ei

7

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+2

      Ja liirum laarum sille työkkärin naiselle. Omalla kurssillani ope tyrmäsi opettajaopinnot, koska niissä on kuivaa teoriaa. Juuri hän oli ne kokenut vaikeiksi.Eivät ne silti sellaisia kaikille ole.
      Oma innostus ja motivaatio ovat yliopistossa tärkeitä, ja sinulla niitä on. Etsi yliopistojen sivuilta etnologian kurssivaatimuksia, niistä näkyy kirjallisuustietoja.
      Ja englantia oppii lukemalla, ei se niin vaikeaa ole.
      https://www.jyu.fi/hum/laitokset/hie/opiskelu/etnologia/etn_ops_2012-2015
      Avoimessa ei näköjään ole etnologian opintoja, mutta historiaa voi lukea.
      Harkitse sopivia sivuaineita, jotta työllistyt.

    • austerism
    • intopiukea123

      Heips!

      Kiitoksia kannustavista palautteista :) Kiinnostaa kyllä kulttuuriantoprologia sekä uskontoantoprogilakin..Mieli vain tekisi päästä jyväskylään opiskelemaan..:)
      En tiedä yhtään mitä nyt sanoa sille ammatinvalinnan ohjaajalle, typerää sinällään..heidänhän pitäisi kannustaa opiskelemaan ja sitten kun on oma ala mielessä, se tyrmätään..kehotetaan vaan keksimään viis muuta ammattia (kaikki muu mutta ei yliopisto)..Jos totuus sanotaan, niin en osaa keksiä tähän hätään viittä toista ammattia, etnologia kiinnostaa parhaiten...ja mielenkiintoa ja intohimoa siihen löytyisi, mutta se ammatinvalinta tyyppi painostaa johonkin muuhun..sanoi etnologiaa pitkän tähtäimen suunnitelmaksi (jos en sinne pääse heti) niin sen takia mun pitäis nyt keksiä joku nopeampi ammatti..ääh...:(Täytyy kai sanoo sille, että totuuden mukaisesti mulla ei ole tällä hetkellä mitään muuta mielessä kuin etnologia, antoprologia, arkeologia..josta se ei pidä..

      • Niinkunii

        No mutta eihän se ammatinvalinnan ohjaaja sitä päätä, mitä sinä opiskelet. Antaa vain omasta mielestään hyviä neuvoja. Sinä päätät, mitä opiskelet ja kannat siitä vastuun.


      • kokenut täti 42 v.

        Ehkäpä sun nyt kuitenkin kannattais vähän kuunnella sitä ammatinvalinnan ohjaajaa. Hän on vanhempi kuin sinä ja siten hänellä on elämänkokemusta. Juuri tuollaisia etnologeja ja kulttuuriantrolopologeja (=humanisteja, joilla ei oo käytännössä mitään ammattia) on todella paljon työttöminä. Tai jossain uudessa koulutuksessa.


      • OmatTiet
        kokenut täti 42 v. kirjoitti:

        Ehkäpä sun nyt kuitenkin kannattais vähän kuunnella sitä ammatinvalinnan ohjaajaa. Hän on vanhempi kuin sinä ja siten hänellä on elämänkokemusta. Juuri tuollaisia etnologeja ja kulttuuriantrolopologeja (=humanisteja, joilla ei oo käytännössä mitään ammattia) on todella paljon työttöminä. Tai jossain uudessa koulutuksessa.

        Itse lähdin lähes kolmikymppisenä lukemaan etnologiaa, enkä ole katunut. Matematiikkaa ei opintoihin ole kuulunut. Työllistymien toki voi olla haasteellista. Itseäsi varten sinä opiskelet etkä työkkärin tätiä.


    • 12+2

      Voit myös valita katu-uskottavan pääaineen ja lukea etnologiaa sivuaineena. Josta sitten voit vaihtaa sen pääaineeksi. Tai suorittaa kaksi tutkintoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe