Rinnekoti

nurse69

Moi. Näyttää jatkuvasti olevan paikkoja auki ja kun ajatellut vaihtaa yksityiseltä pois.
Niin millainen työpaikkana ja toisaalta onko palvelut miten kaukana ku metsän keskellä.Kirjoittakaa kokemuksia

149

16735

    Vastaukset

    • Moi. Itse olen ollut Rinnekodissa töissä kohta 7 vuotta ja tykkään kovasti olla siellä. Siellä on yks pikkukauppa ja baari. Muuten ei ole alueella muuta. Suosittelen paikkaa kaikille!

      • nurse691

        Esitteessä kuntosalia ja agilityrataa sekä asuntoja tarjolla.Eikö niitä ole? bussit kulkee ilmeisesti suht hyvin


      • 6+13
        nurse691 kirjoitti:

        Esitteessä kuntosalia ja agilityrataa sekä asuntoja tarjolla.Eikö niitä ole? bussit kulkee ilmeisesti suht hyvin

        Bussit kulkee kai vain kerran tunnissa, pitkiä odotteluita ja pitkiä työmatkoja.


    • pupuli4

      Siellä löytyy ihan laidasta laitaan niitä osastoja. Agressiivisista autisteista kivoihin downeihin.

      • 16+19

        Sama tuli huomattua, toiset moikkailee ja hymyilee aina kadulla ja toiset sylkee ja käy kiinni ja puree.


    • kiva duuni

      Rinnekoteja on useampi tässä maassa. Täsmennä.

    • kuluuruu

      Mielletään kai useimmiten Lakistoon.

    • koppi2

      ihan on mettän keskellä .asunnot ovat huonoja, tosin osa on rempattu, rappukäytävät haisee tupakalta ja äänieristys on mitätön. Työnantajana rinnekoti ei ole hääppöinen. Työntekijöitä ei kuunneella. Mutta jos nämä seikat voi unohtaa ja keskittyä työhön niin mikä ettei. Itsekkin olen ollut siellä kymmenen vuotta. Plussaa on se, että työpisteitä on kymmeniä ja niitä voi vaihtaa jos haluaa. . rinnekodillahan on asumispalvelua ympäri pääkaupunkiseutua. Lakiston alue on vain osa sitä. Koko ajan rakennetaan ryhmäkoteja joka puolelle. Hoitokoteja(eli laitospuoli) on hyvin erilaisia. Suurin osa aika raskaita joko henkisesti tai psyykkisesti. Avuopuolella saattaa päästä vähän helpommalla.Riippuu vähän tietenkin mitä tykkää tehdä. Jos ei halua siivota ja tehdä ruokaa niin mene laitospuolelle. Ja hyvin suuri osa avoinna olevista paikoista ei tosiaankaan ole siellä Lakistossa vaan saattavat olla muualla pääkaupunkiseutua. Ja myöskin päivätoimintojen puoli on kasvamassa kovaa vauhtia eli päivätöitä haluavat voivat päästä sinne ihan lähihoitajankin koulutuksella.

    • HOITAJA 48v.

      Moikkis! Olen Rinnekodilla ollut 5-vuotta perushoitajana/ohjaaja ja erittäin hyvin viihtynyt! En mistään hinnasta vaihtaisi, meillä on kaikki perusasiat itsestään selvyyksiä kuten esim.henkilöstön määrä (kavereitani yksityisellä ja siel tehdään mm. näännyksissä puolet vähemmällä henk.kunnalla). Ehdottomasti paras työpaikkani, aikaisemmat työni kunnallisella -ja yksityisellä sektorilla 13-vuotta. Työnkuva ihan erilainen laitospuolella mitä ryhmäkodeissa, karkeesti sanottuna laitospuoli hoitotyötä ja ryhmäkoti sosiaalipuolen työtä. Olen ryhmäkodissa missä työni on monipuolista,mielenkiintoista,antoisaa ja fyysisesti kevyttä verrattain laitospuoleen.(Ryhmäkoditkin erilaisia,enemmän/vähemmän haastavia.. ja hoitotyötäkin voi toisissa paljon,riippuu asukkaiden toimintakyvystä).
      Suosittelen perehtymään ryhmäkodin hoitajan työnkuvaan, varmaan moni positiivisesti yllättyy.

      • rintsulainen

        TO: hoitaja 48v,
        mitä osasto tämä näin hyvä on? En ole kuullut vielä?


    • Pelle Tuhat

      Lakistossa löytyy muutama haastavasti käyttäytyvien hoitokoti joihin kannattaa perehtyä kunnollisesti jos niihin töihin aikoo.

    • Alue kalsea

      Olen joskus ajellut siellä Laksiton suunnalla ja katsellut, että koko laitosalue on kuin jostain "venäjältä".

      En tiedä millaisia ovat yksiköt, osastot ja asuinalueet siis henkilökunnan asunnot nykyään.

      Minulle jäi alueesta ainakin hyvin kolkko ja kylmä tunne. Toivottavsti yksiköt ei ole samanlaisia?

      Toivottavasti alue on muuttunut vuosien saatossa inhimimillisemmän näköiseksi. Vai mitä tapahtuu tulevaisuudessa kun nämä ryhmäkodit ja asuntolat siirtyvät sieltä pois.

      Toivottavasti hoito on hyvää ja asiallista koska alue ainakin antoi minulle hyvin kylmän kuvan koko alueesta.

      • lhjljhghg755

        Ja mikä saa luulemaan että ne ryhmäkodit ja asuntolat siirtyvät sieltä jonnekin ?


      • lakistonasukas

        see tuntuu ryssältä koska kiinteistöpäälikkö on mulkku ja kiusa asukaita! sis parkkipaikkoja ei riita ja sakkottajat on heti perässä. pihat on täunna isoja kiveja ja nurmikkot on ajettu miten sattu. henkilökunnan asunnot haisee tupakalta ja myös käuttavat haisee , kukan ei huoli.Sauna siivotan kerra kuussa , voit sitten kvitella miten tuntuu asua täälla. myös koiria riita tähän alueen, yhtessa asunnossa on ainakin 3 koira kerralla ja koko talossa 7 koiraa. Huh huh , tuntuu kyllä että ne hoittajat on itse vammaiset kun vielä pitää koiria kämpässä haukkumassa ja ulvomassa. Siksi kukan ei asuu täälää yli kuukauten tai pari. On kyllä hyvä kunnolla tutkia tätä alueeta ennen kun muuta tähän.


    • Ei Rinnekodille!

      Juu en suosittele menemään töihin Rinnekodille, kamala paikka työpaikkana. Paskat liksat ja huono työilmapiiri, töitä saat tehdä viiden ihmisen edestä ja vielä esimiehen hommat päälle! Ei koskaan enää Rinnekodille töihin!

      • Roikkumaton

        Kylläpä olet oikeassa. Tuttuja töis. Suoraan sanottuna on kuulema kiero ja toisia suojeleva johtoryhmä.


      • EilaKisto

        Kokemukseni RK-asunnoista palveluntuottajana erittäin vaikeasti vammaisen aikuisen omaisena, vaikuttaa kuin RK-asuntojen havittelevan ottaa hoivatyön hinnalla millä hyvänsä. RK-asunnot ei osaa tai halua sopeutua laitoshoitokulttuurista ihmisläheisemmän hoivatyön vaatimuksiin vammaisten hoidossa. RK klassisen laitoshoidon lippulaiva. RK ei tunne nykyajan vaatimuksia. Heille kelpaa hoitovastuu riittämättömin hoitohenkilökuntaresurssein.


      • Rahastusta

        kyllä perhekodeissa on hoito alaarvoista .on tehty valituksia ei ole otettu asiaa vakavasti.asukkaat eivät itse pysty kertomaan oloistaan .Ei päästetty edes sisälle katsomaan omaista .


      • Anonyymi

        Samaa mieltä!


    • gilda1

      Niinpä... Rinnekodissa kun esimiehet ei välttämättä ehdi aina tekemään sitä esimiehen hommaa mihin ne on palkattu vaan alaiset joutuu tekemään osan noista hommista. Eikä valvontaa aina ole. Niin siellä pääsee kaikenlaiset osaston pikkupomot pätemään epävirallisina "esimiehinä"...

      • Silmäilty

        Kyllä kerkiävät.... hehän tulevat , kun muualla eivät pärjää . Sivusta seurattu ja juttua tulee ettei töitänsä kerkiä tehdä.


    • halpamutteihyvä

      Ei kannata ainakaan muuttaa asumaan tälle alueelle. Itse asun yksityisenä vuokralaisena täällä ja nytkin pitäisi lähteä Helsinkiin töihin, mutta suihkuun ei pääse, eikä hampaitakaan voi pestä, koska vesi on tumman ruskeaa ja jättää puhtaaseen valkoiseen posliiniin harmaanruskean rajan siihen kohtaan mihin vesi koskee. Muutenkin täällä asuu kaikenmaailman virolaisia ja tummaihoisia, jotka keikkaavat autoista tavaraa parkkiksella.

      • lakistonasukas

        on kyllä paska paikka asua, mutta ei ne virolaiset aina ne pahat ole. Poliisit käu aina täällä rauhoittamassa hoittajaitta koska olen itse nähnut kun ne tappele täällä. Ja on nähty kyllä miten omat suomalaiset heittavat autosta roski ulos.


    • staffans

      Hirveä paikka. Työpaikkana melko huonomaineinen. Sanonta:"jos pärjäät Rinnekodissa, pärjäät missä vain" ei taida olla tuulesta temmattu.

      Tyypillisiä naisvaltaisia osastoja, joissa kyllä alkaa tykätä kehitysvammaisista yms. entistä enemmän, kun on muuten niin ilkeä ja myrkyllinen työilmapiiri. Naisilta ei vaan onnistu suoraan puhuminen, se on varmaan jossain DNA:ssa. Paljon vanhoja kääkkiä, jotka eivät elämässään muuta tehneet kuin hoitotyötä ja vieläpä samoissa paikoissa...ja sen kyllä huomaa. Ovat aika fakkiutuneita omiin kaavoihinsa....Esimiehet/naiset elää jossain ihan omissa svääreissään, mutta niinhän se on vähän joka firmassa.....

    • HUHHEI 3

      Jepulis. Täällä on aina tehty näin ja tapojamme emme muuta.

    • Ex- rintsulainen

      Työpaikkakiusaaminen on Rinnekodin ominainen piirre. Mikäli et kuulu klikkiin, saat tuntea sen nahoissasi

      • Vallu

        Joo sitä kiusaamista ja selkäänpuukotusta tuntuu olevan aika paljon. Pienistä asioista vedetään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ja keksitään juttuja työkavereista.


      • PV, ph, yk

        Joo pitää ruveta haukkumaan muita ja puhumaan paskaa että pääsee klikkiin. En ole tavannut vasTaavia työntekijöitä missään, haukkuvat homoja, pomoja ja vammaisia. Kauhea valitus päälle ja nuollaan pomon persettä.


      • to:PV.ph.yk
        PV, ph, yk kirjoitti:

        Joo pitää ruveta haukkumaan muita ja puhumaan paskaa että pääsee klikkiin. En ole tavannut vasTaavia työntekijöitä missään, haukkuvat homoja, pomoja ja vammaisia. Kauhea valitus päälle ja nuollaan pomon persettä.

        JUU,KYLLÄ NE HOMOT JA LESPOT NUOLLAA KAIKKEA!
        mutta mihin tämä elämä menee ,kun kohta ei ole muutaa kun pervojen panimot?
        Mistä tulee lisä normaali lapsia? pervon peestä tai lespon piistä?


      • Entinen työntekijä.

        Tuon väitteen voin itsekin allekirjoittaa. Pahinta kuotenkin, että kiusaaminen tulee esimiestaholta! Rinnekodissa ei riitä, että tekee työnsä hyvin. Pitää kuulua myös sisäklikkiin. Jos et kuulu, joudut henkisen terrorismin uhriksi.


      • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        Entinen työntekijä. kirjoitti:

        Tuon väitteen voin itsekin allekirjoittaa. Pahinta kuotenkin, että kiusaaminen tulee esimiestaholta! Rinnekodissa ei riitä, että tekee työnsä hyvin. Pitää kuulua myös sisäklikkiin. Jos et kuulu, joudut henkisen terrorismin uhriksi.

        Päivätoimintapuolella ihan ok meininki välillä ja välillä taas ei ja joskus vituttaa. Se natsityyli


      • Nähtyon
        to:PV.ph.yk kirjoitti:

        JUU,KYLLÄ NE HOMOT JA LESPOT NUOLLAA KAIKKEA!
        mutta mihin tämä elämä menee ,kun kohta ei ole muutaa kun pervojen panimot?
        Mistä tulee lisä normaali lapsia? pervon peestä tai lespon piistä?

        Yllämainittu kertoo paljon kommentoijan älyllisestä tasosta... Ja kyllä Rinnekodissa homon/lesbon leiman saa helposti ilman että asianomainen edes olisi homo/lesbo. Lisäksi nuo leimaajat yleisesti pervompia kuin leimattu... Leimaamalla toisen tavallaan siirtää omat ominaisuutensa toiseen;) Peruspsykologiaa...


      • gagilina
        PV, ph, yk kirjoitti:

        Joo pitää ruveta haukkumaan muita ja puhumaan paskaa että pääsee klikkiin. En ole tavannut vasTaavia työntekijöitä missään, haukkuvat homoja, pomoja ja vammaisia. Kauhea valitus päälle ja nuollaan pomon persettä.

        Tosi on


    • Alan vaihto

      Samaa mieltä.... En ole eläessäni nähnyt missään työpaikassa niin lapsellista käytöstä kuin Rinnekodissa...

      • Väläys

        Niinpä niin, asukkaat ei juoruile ovat aitoja. Sairaanhoitajat leikkii jotain , kun minä olen s. Hoitaja ,minä sanon voi noita raukkoja tavallisia kuolevaisia paskoo ja kusevat, siis missä heidän äly.


    • welmu3

      Muutama/yksikin mätä omena osastolla kuin osastolla voi pilata koko paikan. Muualta maailmasta tulevat työntekijät harvemmin näitä ovat, joten kyllä on yleensä ihan made in finland.

    • Kukkis4

      Olen ollut Rinnekodin RK-Asunnoissa töissä muutaman vuoden ja ollut elämäni paras työpaikka.
      Saa toteuttaa omaa osaamistaan monipuolisesti ja sitä arvostetaan, työkaverit ovat mukavia, esimies on kannustava ja ammattotaitoinen. RK-Asunnoissa panostetaan paljon meidän ohjaajien ammatillisen osaamisen kehittämiseen ja työhyvinvointiin. Myös yhteistyö RK-Asuntojen kesken tuo kivan lisän.
      Kehitysvammaisten ihmisten omannäköisen elämän toteutumista tuetaan juuri niinkuin pitääkin.
      Suosittelen!

      • Kiguli

        Hyvä provo sulla :) Rinnekoti on yhtä kuin surkeat palkat, paljon sairasteleva työyhteisö, ylityöt ovat lisätöitä (ei lisiä), keskellä korpea ja syystäkin, piittamaton johtoryhmä jne....


      • rintsulainen

        miksi menit pois sitten kun on ihana paikka ollut??


      • KUKKIS5

        TO KUKKIS4 :on vapoja paikkoja tuu hakema ,miksi menit pois?


      • määvaan
        Kiguli kirjoitti:

        Hyvä provo sulla :) Rinnekoti on yhtä kuin surkeat palkat, paljon sairasteleva työyhteisö, ylityöt ovat lisätöitä (ei lisiä), keskellä korpea ja syystäkin, piittamaton johtoryhmä jne....

        Rinnekodilla parempi palkka kuin kaupungilla. Ja kyllä mulle on maksettu tässä 10v aikana kaikki ylityöt oikein eli ylityökorvaukset, välillä tullut ihan 100%
        rinnekoti on hyvä työpaikka ja sitä voin suositella.


    • tuleva keikkalainen

      Mitä osasto Alarinteellä tehdään ?

      • ljfykluyf

        Näet sitten kun menet sinne.


      • krisse1
        ljfykluyf kirjoitti:

        Näet sitten kun menet sinne.

        Olen ollut töissä Rinnekodissa Lakistossa.Lakiston alue on kaunis ja ainutlaatuinen,asukkaat ovat aivan ihania.Suosittelen lämpimästi Rinnekotia työpaikaksi.


    • oikeisiin töihin

      Olin Lakistossa töissä, paskin paikka koskaan ja syystä että pomot ja muut työntekijät aivan perseestä ja ovat niin viisaita. Ovat niin kovia työntekijöitä olevinaan ja yrittävät lytätä oman osaamisesi. Puhuvat paskaa selän takana. Näin oli noin 50 % työkavereista.

      Kauhea kyttääminen siihen päälle ja aivan surkeat työvälineet. Palkka niin surkea että eivät saa palkattua kun nuoria. Vuorotyölistojen teko ei onnistu, aamu-ilta-aamu-ilta ja jne. hoitopuolella. Työpaikkakiusaamista koin ensimmäistä kertaa elämässäni 15 vuoden työkokemuksella enosaa kuulemma mitään.

      • memememem

        Myös työnjohto joissakin yksiköissä ala-arvoista. Minkäänlaista esimiestä ei käytännön tasolla ole. Työnkuvat epäselvät. Kaikenlainen v.....lu rehottaa.


    • putte2

      Paikan ylin johto elää omaa elämäänsä tajuamatta perusduunista mitään. Ja se palkkaus..... paria kolmea osastoa lukuunottamatta surkea. Niille paremmin palkatuille osastoille on tietysti omat syynsä.

    • abcde5

      Riippuu paljolti osastosta. Ihmiselle,joka haluaa tehdä kolutusta vastaavaa työtä esim Lähihoitaja niin paikka ei ole sopiva.Mm.Lääkehoito on muutettu rakettitieteeksi.

      • Säälijä

        Kylläpä on asiaa, siis mitä me hoidamme. Asukas sivuseikka. Huoneet peestä ja vaatteet rötköjä . Asiat ei kulje , vaan valhe kukoistaa loistossaan. Olen töissä muualla, ei enää takaisin sinne...


    • naurettavaajasekavaa

      Jeps. Osastolle saattaa lampsia hoitsu,joka ei ole edes työskennellyt ko.osastolla.Sitten muiden osastolla työskenetelevien opastuksella vie lääkekaapista potilaan dosetin pöydälle,josta sitten hoitajat ne antavat.Naurettavaa,eikö?

      • exrintsulainen

        Tosi naurettavaa touhua. Ite ollu monta vuotta rinnekodissa töissä ja enään en meee!! Vuoron aikana saatto olla omien töiden lisäksi vielä 3 osastoa missä piti käydä antaa lääkkeet.
        Mä en suosittele kellekkään rinnekotia. Esimiehet jauhaa alaisista niin paljo paskaa ky vaan kerkee. Ja viel toisen osaston työntekijöille.


      • naurettavaajasekavaa
        exrintsulainen kirjoitti:

        Tosi naurettavaa touhua. Ite ollu monta vuotta rinnekodissa töissä ja enään en meee!! Vuoron aikana saatto olla omien töiden lisäksi vielä 3 osastoa missä piti käydä antaa lääkkeet.
        Mä en suosittele kellekkään rinnekotia. Esimiehet jauhaa alaisista niin paljo paskaa ky vaan kerkee. Ja viel toisen osaston työntekijöille.

        Niin ja,jos näytät yhdellä osastolla lääkkeenjaon niin eipä käy toisilla osastoilla.Love kolutushan on maanlaajuinen ja sen suorittaneiden pitäisi saada antaa lääkkeet.Tosin,luulisi,että Lähihoitajat voisivat ne muutenkin antaa.Niin naurettavaa touhua,että onneksi teen vain vähän keikkaa ko.paikkaan.


      • Kierrätetty
        naurettavaajasekavaa kirjoitti:

        Niin ja,jos näytät yhdellä osastolla lääkkeenjaon niin eipä käy toisilla osastoilla.Love kolutushan on maanlaajuinen ja sen suorittaneiden pitäisi saada antaa lääkkeet.Tosin,luulisi,että Lähihoitajat voisivat ne muutenkin antaa.Niin naurettavaa touhua,että onneksi teen vain vähän keikkaa ko.paikkaan.

        Olen luullut itseäni "fossiiliksi", mutta tätä palstaa lukiessani tulin toisenlaisiin ajatuksiin. Vielä löytyy työpaikkoja , joissa samat henkilöt ovat olleet liian kauan samassa työpisteessä töissä. Asenne muuttuu, kun itse asettuu opetettavaksi ja myöntää, että nuoremmilla on tuoreita tietoja ja taitoja. Toki molemminpuolinen vastaantulo luo parhaat edellytykset yhteistyölle..
        Ikääntyvillä työntekijöillä on kokemusta, mutta nuoret eivät halua kuunnella, eivätkä siedä neuvomista. Nuorilla intoa, tietoa, taitoa, mutta vähän kokemusta.
        Vuorotyö muokkaa tekijäänsä vuosien kuluessa. Työtovereista tulee toisinaan liiankin läheisiä ja työ, sekä yksityiselämä sekoittuvat. Tällaiseen työyhteisöön on vaikea päästä sisään. Jos esimiehet ovat tiiviisti mukana tässä porukassa, niin oikeudenmukaisuus hämärtyy ja työpaikka on "sairas".
        Muutaman vuosikymmenen hoitotyötä tehneenä olen huomannut, että vaihtuvuutta sopivaan tahtiin, käyntejä muissakin työpisteissä ja avointa mieltä, niin kaikilla on parempi olla. Nuorilla ja vanhoilla yhdessä.


      • kierrätetty1
        Kierrätetty kirjoitti:

        Olen luullut itseäni "fossiiliksi", mutta tätä palstaa lukiessani tulin toisenlaisiin ajatuksiin. Vielä löytyy työpaikkoja , joissa samat henkilöt ovat olleet liian kauan samassa työpisteessä töissä. Asenne muuttuu, kun itse asettuu opetettavaksi ja myöntää, että nuoremmilla on tuoreita tietoja ja taitoja. Toki molemminpuolinen vastaantulo luo parhaat edellytykset yhteistyölle..
        Ikääntyvillä työntekijöillä on kokemusta, mutta nuoret eivät halua kuunnella, eivätkä siedä neuvomista. Nuorilla intoa, tietoa, taitoa, mutta vähän kokemusta.
        Vuorotyö muokkaa tekijäänsä vuosien kuluessa. Työtovereista tulee toisinaan liiankin läheisiä ja työ, sekä yksityiselämä sekoittuvat. Tällaiseen työyhteisöön on vaikea päästä sisään. Jos esimiehet ovat tiiviisti mukana tässä porukassa, niin oikeudenmukaisuus hämärtyy ja työpaikka on "sairas".
        Muutaman vuosikymmenen hoitotyötä tehneenä olen huomannut, että vaihtuvuutta sopivaan tahtiin, käyntejä muissakin työpisteissä ja avointa mieltä, niin kaikilla on parempi olla. Nuorilla ja vanhoilla yhdessä.

        Mitä paskajauhetta ,? to kierrätetty


    • jooo1

      Rinnekodilla on paljon ongelmia säätiönä työntekijän kannalta, ei esim. nuorelle ihmiselle kovin houkutteleva paikka, sääntöjä ja ohjeistuksia jotka saavat paikan tuntumaan modernia hoitoalan paikkaa enemmän amissikylältä jossa halutaan pistää huppu päähän ja leikkiä vielä vanhaa aikaa. Arvomaailma on monis asiois vähän sellainen...palkkaa saa huonommin kuin kunnalta, mutta aika samalla linjalla kuin monis yksityisen alan laitoksissa. Kolmivuorotyötä ei mones paikas ole koska halutaan säästää ja on joko vakiyököt tai yökön hommia tekee se jolla on vähiten koulutusta=alin palkka. Näin työntekijänä teet kaksivuorotyötä ja palkka jää pienemmäksi. Säätiö tosiaan yrittää säästää vähän kaikessa ja se on aina tapetilla. Joskus tekee arjesta hankalaa kun mihin tahansa tarvitaan aina ylemmän tahon lupa. Johtamishierarkia on tosi vahva siellä vielä.

      Paljon on kiinni siitä, millaisesta työatä pitää ja mitä haluaa tehdä ja myös minne menee. Laitospuoli on hyvin eri maailma kuin Rk-asunnot;asuntojen puolel tosiaan lähempänä sosiaalipuolen työtä ja siellä pääsee monipuolisesti tekemään. Sijainteja niin lakiston metsissä kuin helsingin keskustan tuntumassa. Itse tykkään kun päivät on erilaisia ja kun olen paikassa jossa suht mobiileja asukkaita ja osa menevääkin porukkaa, niin pääsee usein ulos ja asioita hoitamaan tai vaikka ihan lenkille! Laitospuolella varmaan enemmän sisällä oleilua.

      En suosittele muuttamaan alueelle, ettei päädy ns, työn orjaksi. Myös monesti on alueella asuvia kehoitettu vapaapäivinäkin tulemaan hoitamaan työasioita kun ollaan niin lähellä...aika villiä meininkiä ollut osastoilla osassa ja ehkä vieläkin.

      • Kolmekymppiset

        Eläkeläiset pörrää , juoruaa ja suttaa ,kun jääneet koukkuun rinnekotiin. Elämä hukas vatvovat toisten asioita, kun elämästä puuttuu sisältö; ei raha kuten väittävät. Viksu nuori menee muualle.


    • Kuultu on

      Tekninenpuoli ja aluehuolto. Huh ja kaikkien tuntema naatsi pomona.
      Vapaapäivät pitää anoa ja naatsi päättää.
      Suojatyöpaikkoja,soveltuvat kyllä hyvin jäähdyttelyyn ennen eläkettä.

      • m...quu

        Huh huh! Onko paikassa ollut koskaan mitään ulkopuolista selvittäjää, jotta työilmapiiri paranisi? Ehdottomasti tarvitsisi olla ollut ja olla nytkin jos edelleen samanlainen ilmapiiri vallitsee. Kuinka voidaan hoitaa asukkaita tällaisessa pahoinvointipiirissä? Millaista hoitoa saavat? Kuinka työntekijät jaksaa? Mikä siellä oikeasti mättää? Miten voisi ilmapiiriä parantaa, työssäoloa parantaa, että olisi mukava tulla töihin, tietäisi tekevänsä arvokasta työtä jota arvostetaan paitsi asukkaiden myös johdon parissa?
        Tsemppiä teille!


      • dkskwjhjzj
        m...quu kirjoitti:

        Huh huh! Onko paikassa ollut koskaan mitään ulkopuolista selvittäjää, jotta työilmapiiri paranisi? Ehdottomasti tarvitsisi olla ollut ja olla nytkin jos edelleen samanlainen ilmapiiri vallitsee. Kuinka voidaan hoitaa asukkaita tällaisessa pahoinvointipiirissä? Millaista hoitoa saavat? Kuinka työntekijät jaksaa? Mikä siellä oikeasti mättää? Miten voisi ilmapiiriä parantaa, työssäoloa parantaa, että olisi mukava tulla töihin, tietäisi tekevänsä arvokasta työtä jota arvostetaan paitsi asukkaiden myös johdon parissa?
        Tsemppiä teille!

        Itse työskentelen psyk.osastolla rinnekodissa ja tyytyväinen olen pääosin ollut. Raskasta työtä mutta omalla osastolla upea henkilökunta johon voi luottaa sekä jonka kanssa viihtyy työajan ulkopuolellakin! Mutta esimiestasolla ongelmia ja liian hiararkista, tulee olo ettei hoitajiin luoteta eikä tietyllä tapaa arvosteta. Myöskin uusille työntekijöille annettu eri kuva kun mitä totuus on ollut. Laitospuolelle meniessä kannattaa muistaa että jokainen asiakas on siellä ihan syystä ja kaikki "helpot" on siirretty asuntoloihin aikoja sitten.


      • Rakeettaa
        m...quu kirjoitti:

        Huh huh! Onko paikassa ollut koskaan mitään ulkopuolista selvittäjää, jotta työilmapiiri paranisi? Ehdottomasti tarvitsisi olla ollut ja olla nytkin jos edelleen samanlainen ilmapiiri vallitsee. Kuinka voidaan hoitaa asukkaita tällaisessa pahoinvointipiirissä? Millaista hoitoa saavat? Kuinka työntekijät jaksaa? Mikä siellä oikeasti mättää? Miten voisi ilmapiiriä parantaa, työssäoloa parantaa, että olisi mukava tulla töihin, tietäisi tekevänsä arvokasta työtä jota arvostetaan paitsi asukkaiden myös johdon parissa?
        Tsemppiä teille!

        Höpö höpö suu tukitaan, jos sanot jotain ,asioita ei hoideta eteenpäin. Jopa tänne keki- suomeen on kuulunut pahoinvointi paikasta . Olen todennut sinne menevät, jotka ei muualle pääse.


    • hEIPPA!

      Juu, hämmästyneenä olen seurannut Rintsun törkeää työpaikkakiusaamista ja uusien työntekijöiden ruotuun pistämistä. Kiitti, mulle riitti! Ja takuulla tulen KERTOMAAN RINTSUSTA TOTUUDEN KAIKILLE!!!

      • ♥♥♥♥♥♥♥♥

        Samassa paikkaa mut välillä aika fedup


    • öndf

      Aivan paska mesta, mutta välttämätön. Rinnekotilehti antaa asioista niin auvoisan kuvan mutta todellisuus on toista.

      • rikas elämänkokemus

        Rinnnekoti on iso laitos,joten siellä on paljon hoitajia ja paljon asukkaita..Mielestäni hyvä työpaikka ja rikas elämänkokemus olla siellä töissä!


      • valinnan varaa
        rikas elämänkokemus kirjoitti:

        Rinnnekoti on iso laitos,joten siellä on paljon hoitajia ja paljon asukkaita..Mielestäni hyvä työpaikka ja rikas elämänkokemus olla siellä töissä!

        Juu onhan se aivan oma maailmansa,hieman erilainen maailma,ja kyllä sielläkin on ne hyvät ja huonot puolensa,se on yksi hyvä puoli,että voi vaihtaa työpaikkaa talon sisäpuolella!


    • <<<<

      HIENO PAIKKA. PÄIVÄTOIMINTA PUOLELLA VÄLILLÄ AIKA PUUDUTTAVAA

    • 5tfdgt5

      Paikka täynnä paskaa. Ja se koordinaattoreiden ynm. lässytys. En pahemmin sano.

    • <<<<

      IHAN OK PAIKKA.. JOSKUS KYLLÄ VITUTTAA REHELLISESTI SANOTTUNA KIEMURTELU MITÄ SIELLÄ ESIINTYY

    • Fbja

      Mistä johtuu, että työntekijältä edellytetään hyvää psyykkistä kuntoa työpaikkailmoituksissa? Eli, jos olet lievästi masentunut niin et saisi tulla. Onko näin?

      Tätä keskustelua lukiessa ainakin tulee se tunne, että työpaikkakiusaaminen ja juoruilu kuitenkin ok. Näköjään kiusaaminen on parempi asia kuin että söisi mielialalääkettä masennukseen/ahdistukseen...

    • notthatbad

      oon ollu rinnekodilla muutaman vuoden töissä ja oon ite ainanki tykänny. Ei oo varmastikkaan paras työpaikka mutta ei todellakaan huonoimpiakaan. työkaverit on kivoja ja ķaikki meidän osastolla tulee toimeen hyvin. Kaikki pystyy luottamaa toisiinsa ja monet on tekemisissä vapaa-ajalla. Pystyy juttemaa ja heittää läppää kaikkien kanssa, vaikka yleensä olenki työporukassa selkeästi nuorin. Uudet työntekijät ja keikkalaiset otetaan aina kyllä todella mielellään vastaan. Yksiköt missä mä oon tehny vuoroja on ollu lasten/nuorten yksiköitä ja työ on ollut mukavaa. tosin ajoittain (tottakai) rankkaa. Eihän noille osastoille tultaisi jos kaikki olis hyvin ja pärjäis kotona. Joten jos haluu helpon duunin ni ei kannata mennä rinnekodille. Mut jos haluaa työn jolla on merkitystä ni sit kannattaa harkita. Musta on ollu ihanaa olla autistien kanssa töissä.
      En lähtis dissaamaan koko säätiötä yksittäisten ihmisten kokemuksesta yhdestä osastosta, tietyllä ajanjaksolla. toimimattomaan työyhteisöön tarvii aika monta tekiää. ja kaikki osastot ei todellakaan ole samallaisia.

      • Hermanni25

        Ite kolme vuotta rinnekodilla työskennelleenä... Voisin sanoa että kun on kerennyt 4eri osastoa kiertää nii alkaa olla aika kypsä. Laitospuoli niin nähty mutta toivon mukaa siirto RK-puolelle tulossa pian :D


      • Fyffee

        Siellä pitäis sitten tehrä tulosta :)

        Koko ajan hohkataan kuinka täytyy pysyä kilpailutuksessa mukana, vaikka Rinnekodilla mitään kilpailijoita ainakaan tuossa kokoluokassa edes ole :)

        Ja toisaalta tuota uutta ns. huutolaisjärjestelmää on nyt niin paljon kritisoitu, että taitaa kilpailutukset jäädä.


      • Sirtoaodotellessa
        Hermanni25 kirjoitti:

        Ite kolme vuotta rinnekodilla työskennelleenä... Voisin sanoa että kun on kerennyt 4eri osastoa kiertää nii alkaa olla aika kypsä. Laitospuoli niin nähty mutta toivon mukaa siirto RK-puolelle tulossa pian :D

        Saitko jo siirron? :)


    • juhani 20

      Hei kaikki rinnekotilaiset ette oo tosissaan haluatte tänne paska kylään töihin rinnekoti on haukuttu ihan pystyyn vuosien varrella siis entiset työn tekijät itten en suosittelen tulevan tänne töihin omapahan on asianne?

    • varamooses

      Rinnekoti, kalkkeutunut laitos. Rinnekoti, typerien sääntöjen luvattu laitos. Rinnekoti, mielivaltaista johtamiskulttuuria. Rinnekoti, työntekijöiden ja palvelunkäyttäjien nöyryyttäjä. Rinnekoti, vammaisalan ehdoton takapajula. Rinnekoti, osaajien karkoittaja ja mummokoplan hyysääjä. Rinnekoti, yksi iso mätäpaise yhteiskunnassa. Rinnekoti, paikka johon jää yhteiskunnan himmeämpi sakka, fiksut siirtyy eteenpäin.

      • risuparta

        RINNEKOTI; MIELIVALTAISTEN PIKKUPOMOJEN LUVATTU MAA. SUURET JA YLISTAVÄT PUHEET ARVOISTA, JOTKA EIVÄT SIIRRY KÄYTÄNNÖN TASOLLE. HIENOJEN, PALJON PUHUTTUJEN ARVOJEN PITÄISI NÄKYÄ MYÖS HENKILÖKUNNAN KOHTELUSSA. ERITTÄIN HUONO TYÖPAIKKA ILMAPIIRI, JOKA VIE TYÖNTEKIJÖISTÄ KAIKEN ENERGIAN. MISSÄ VIKA? JOHTO EI AJANTASALLA. ISTUVAT KAMMIOISSAAN JA TEKEVÄT PÄÄTÖKSIÄ TUNTEMATTA KENTTÄÄ. LIIKELAITOS, JONKA TARKOITUKSENA SUURET VOITOT. HALLELUJJAA! KAUKANA OVAT SISAR AINON ARVOT TÄMÄN PÄIVÄN RINNEKODISTA!


    • laitoseiolekoti

      Kehitysvammaisten kohtelu puhuttaa. Kehitysvammaisten ihmisten laitoshoito pitäisi kieltää lailla. Laitos ei ole kenenkään ihmisen KOTI - oli kyseessä sitten kehitysvammainen tai iäkäs ihminen!

      Erityisen järkyttävää on, että vammaiset lapset ja nuoret eivät saa asua kotonaan, vaan heidät eristetään perheestään ja yhteiskunnasta ja sijoitetaan kehitysvammalaitokseen asumaan. Onneksi asenteet ovat Suomessakin muuttumassa ja laitoshoitoa puretaan.

      Tässä Ylen uutinen kehitysvammaisiin kohdistuvista pakkotoimista:

      "Yle: Kehitysvammaisiin kohdistetaan yhä laajasti pakkotoimia
      Maanantai 11.5.2015 klo 08.06

      Viime vuonna Valviran luvalla toimivissa kehitysvammaisten asumispalveluyksiköissä toteutettiin pakottava toimenpide 39 700 kertaa vuodessa, kertoo Yle. Valtaosa pakkokeinoista on kehitysvammaisen liikkumisen rajoittamista.

      Lepositeitä ja muita pakkotoimia käytetään joka toisessa kehitysvammaisten asumispalveluyksikössä.

      Lepositeitä ja muita pakkotoimia käytetään joka toisessa kehitysvammaisten asumispalveluyksikössä. (ESA PYYSALO)

      Valviran viime vuonna keräämät tilastot paljastavat karun totuuden kehitysvammaisten kohtelusta. Valviran luvalla Suomessa toimivasta 72 kehitysvammaisten asumispalveluyksiköstä tasan puolet ilmoitti käyttäneensä pakkokeinoja. Yksiköissä toteutetaan pakottava toimenpide 39 700 kertaa vuodessa.

      Valviran ylitarkastaja Marjut Eskelisen mukaan pakkotoimet eivät ole Suomen kehitysvammaisten hoidossa poikkeuksia, koska laitosmainen hoitokulttuuri näyttää siirtyneen osaksi avohoitoa.

      Suurin osa pakkokeinoista oli "liikkumisen rajoittamista välineillä", mikä voi tarkoittaa esimerkiksi kehitysvammaisen sitomista lepositeillä tai asunnon oven lukitsemista yöksi. Toiseksi yleisin pakkokeino koski "puheluiden rajoittamista tai estämistä".

      Eskelinen sanoo, että koska kehitysvammaisten itsemääräämisoikeutta koskeva valtakunnallinen ohjeistus puuttuu, sääntöjä laaditaan yksikkökohtaisesti. Tämä johtaa siihen, että merkittävää kehitysvammaisen oikeuksiin kajoamista ei joissakin yksiköissä edes mielletä pakkokeinoksi.

      Suuri syy tilanteeseen on se, että pakkotoimien käyttöä koskeva laki on vuodelta 1977. Uutta lainsäädäntöä kaivattaisiin kipeästi. Eskelisen mukaan se turvaisi kehitysvammaisten asemaa ja tekisi henkilökunnalle selväksi, kuka voi tehdä ja mitä.

      - Tämä on yhdenvertaisuus- ja ihmisarvokysymys. Tilanteen ei tulisi olla tällainen, Eskelinen summaa.

      ANNA EGUTKINA
      [email protected]"

    • piennaryrtti

      Hirveää luettavaa koko viestiketju...varsinkin kun oma lapsi asustaa Hiialassa...nyt meni kyllä yöunet

      • Niinsevaanonpi

        Huomaa se, että Suomi24ssa kirjoitetaan palstasta riippumatta paljon negatiivista. Ihmisillä on taipumus valittaa. Aina. Jatkuvasti.
        Ehkä se on terapeuttista.


    • höpsistävain

      Anna Egutkina ei ole koskaan Rinnekodissa käynytkään, mikä lie oman etunsa takia valehteleva trolli.

      Rinnekodissa ei ole koskaan käytetty lepositeitä. Ei edes 1950- luvulla.

    • etsuli77

      Hakevat ilmeisesti tukityöllistettyjä, oppisopimusoppilaita (työnantajalle korvaus 1500euroa/kk ja ilmainen koulutus) yms

    • opiskelijankokemus

      Kehitysvammaisten laitoshoito pitäisi kieltää lailla! Kaikki laitokset kuten vanhainkodit ja kehitysvammalaitokset ovat ihan järkyttäviä paikkoja!

      Laitosasukkailla ei ole pienintäkään itsemääräämisoikeutta eikä vapauksia. Laitoksen joustamattomien aikataulujen ja järjettömien vanhakantaisten asenteiden mukaan mennään. Tervettä maalaisjärkeä ei ole laitoksissa lupa käyttää.

      Vanhainkodissa asukkaat pääsevät kerran viikossa suihkuun. Vanhukset ovat likaisia ja haisevia ja hiukset roikkuvat rasvaisena. Päivät kuluvat apaattisena sängyssä maaten, mitään virikkeitä ei ole. Vanhukset eivät ole käyneet ulkona vuosikausiin.

      Ruoka on soseutettua moskaa, josta ei tiedä, mitä ruokalajia se alun perin on. Päiväkahvia tarjotaan vain parempikuntoisille, jotka älyävät kahvia itse pyytää. Iltapalaa ei tarvota kaikissa paikoissa lainkaan, vaan vanhuksen yöpaasto kestää 14-15 tuntia.

      Hoitajien perse leviää, kun palkallista työaikaa kulutetaan kansliassa juoruten. Opiskelijat ja sijaiset tekevät työt. Opiskelijoita ja sijaisia kohdellaan ikävästi, heistä puhutaan pahaa selän takana, juorutaan ja käyttäydytään töykeästi. Koulun pakolliset työharjoittelut vedetään läpi hammasta purren. Ei ikinä enää tuommoiseen paikkaan töihin!!!

      Samat vakityösuhteessa olevat tyypit ovat sairauslomilla jatkuvasti. Kun työnteko ei maita, haetaan tohtorilta saikkua eli "omaa lorvilomaa".

      • krisse1i

        Olen ollut Rinnekodissa töissä myös suljetulla osastolla ja voin sanoa,että siellä oli asukkailla paljon parempi hoito,kuin monella vanhuksella on vanhusten laitoksissa!


    • hoitotyö

      On selvää,että laitos ei ole koskaan sama,kuin oma koti,koska niissä puuttuu oma yksityisyys,oma vapaus ja kukaan ei ole laitoksissa,jos pystyy kotona asumaan,mutta,kun kaikki ei valitettavasti voi,joten laitos on ainut vaihtoehto.Mitä isompi laitos,sitä enemmän hoitajiakin,tottakai.On erittäin hyviä ja tunnollisia hoitajia ja varmaan löytyy vähemmän tunnollisiakin.mutta usein hoitajat joutuvat työskentelemään vajaalla miehityksellä,joten ei ole yksinkertaisesti aikaa tehdä kaikkea,niin hyvin,kuin haluaisi.

    • Torttapåtortta

      Johannisbergin asumisyksikössä Porvoossa on ilmeisesti asiat persiillään. Ohjaajat kuulema saattavat huutaa asukkaille, puhuvat heille asiattomasti ja alentavasti. Itse istuvat päivät pitkät tekemättä lähes mitään ja jauhavat potaskaa keskenään. Asukkaiden tuki ja huolenpito on luokkaa 0. Asukkaille ei järjestetä tarpeenmukaisia tukitoimia saatikka että itsemääräämisoikeus toteutuisi millään lailla. Kyllä olen ollut pöyristynyt kaikesta kuulemastani. Mitähän asukkaiden vanhemmat saatikka viranomaiset tuumivat kun jonain päivänä kuulevat asioista.....

    • EGONKRENZ

      KIIPULA JA RINNEKOTI MUISTUTTAA MUSTA TOISIAAN... RINNEKODISSA ÄRSYTTÄÄ VÄLILLÄ LIIKA DDR HENKI

      • Isadoora

        Ihan OK työpaikka.Hoitajissa muutamia ihmeellisyyksiä,omasta mielestään niin hyviä ja täydellisiä,mutta eiköhän näitä löydy kaikista isommista työpaikoista!


    • kummmastus

      Hyvä ystäväni oli siellä töissä, ja voin sanoa että morjens vaan!!! Hän oli puoli vuotta ja otti loparit. Vaikken samalla alalla olekkaan, niin kieltämättä touhu kuullosti vähintäänkin tälleen kauniisti sanottuna "mielenkiintoista". Itse olisin kyllä vastaavassa tilanteessa päätynyt samaan ratkaisuun. Mutta mistäs sitä tietää.. toinen tykkää ja toinen ei...

    • Uunoonykkönen

      Rinnekodissa menossa myös suuri organisaatiomuutos... Touhu vaikuttaa täydeltä sekoilulta. Raha puhuu ja toiminta myllätään ylösalaisin. Muutosta johtaa ihmiset joilla ei ole riittävästi kokemusta asioista. Ei olla mietitty ollenkaan loppuun saakka mikä olisi järkevää. Puhutaan asukkaiden parhaasta, mutta käytännön tasolla ei asukkaiden paras taida olla ykkösasia. Kovat liike-elämän arvot ohjaa toimintaa liikaa.

      • HyhHyh

        Sisar Ainon henki haisee ja henkilökunta on ajettu ahtaalle. Raha ratkaisee kaikessa. Asukkaat on rahantekovälineitä. Esimiehet on epäpäteviä vastuuta pakoilevia tunareita.


      • junnaaja

        Pitää paikkansa täyttä sekoilua koko homma. Minä sairaanhoitaja pidetään tääl viisaana. ollaan tolloja .kun muutkin. Tääl on mukava olla parempi .kun itsetunto on huoo enkä muualle pääse.


      • leijailija2
        HyhHyh kirjoitti:

        Sisar Ainon henki haisee ja henkilökunta on ajettu ahtaalle. Raha ratkaisee kaikessa. Asukkaat on rahantekovälineitä. Esimiehet on epäpäteviä vastuuta pakoilevia tunareita.

        No eikö siellä ole ainakin yksiköiden esimiehiä laitettu kiertoon juurikin kyvyttömyyden vuoksi?


    • vaihtoaodotellessa

      Tällähetkellä rintsussa töissä ja mainittu kiusaaminen on tällä osastolla ok. Uutena henkilönä on vaikea päästä mukaan perehdytys on perseestä ja vanhat työhönsä kyllästyneet akat vaahtoaa suu vaahdossa kuinka huono työntekijä olet. Vaikka ei ole edes hoitaja. Katsotaan nyt miten työnantaja puuttuu tähän. Jos ei ni työsuojeluvaltuutettu kuulee minusta seuraavan kerran.

    • alibabar

      Kannattaa mennä yöhoitajaksi Villa Huviin. Siellä ehtii kivasti katsoa telkkaria ja aika vähän hommia on. 4 yökköä paikalla ja alle 15 asukasta. Pari kääntöä yöllä ja ehtii netissä pörrätä.

    • fwefwewsef

      Rinnekoti työnantajana on parhaasta päästä. Hoitajista löytyy kielitaidottomia ulkomaalaisia, lähihoitajan soveltuvuustestin skipanneita rekrytoituja sekä entisiä alkoholisteja joille on annettu toienen mahdollisuus.

      • erfhrji6k4

        Millä osastoilla tuollasia on? Pikkuhiljaa kaikki muutetaan lähihoitajiksi ja sairaanhoitajiksi.
        Toki Rintsu ei päävikaisille eikä lusmuille sovi. Täälläkin valittaa ne jotka eivät ole menossa pysyneet :D


      • Osaavako

        Just,just sinne menee jotka ei muualla pärjää. Onhan tuo nähty . 2 sairaanhoitajaa asukkaan luokse pelko omasta taidosta ja hidasta on touhu. Täyttä p...aa


      • dsfdsfa

        Joo toi oppisopimusopiskelijoiden koulutus on aivan katastrofi. En ymmärrä, että kahdella lähärillä voi olla niin erilaiset käytännön taidot. Toinen tulee koulunpenkiltä ja osaa ne asiat mitä koulussa läpi käydään. Kelpo aloitteleva hoitaja. Toinen työpaikan kouluttamana ja ei osaa käytännössä ei yhtään mitään eikä ymmärrä mistään mitään. Ihan kuin olisi kadulta poimittu mukaan.

        Kielitaidottomat hoitajat on kanssa hiukka koomisia tuolla alalla, kun asiakas ei puhu kunnolla eikä ymmärrä puhetta kunnolla niin hoitaja on aivan samalla viivalla jollei vieläkin huonommassa tilanteessa. Yritä tuossa nyt sitten saada yhteisymmärrystä aikaan hoitajan ja asiakkaan välillä. Sitten ihmetellään, kun asiakkaat hermostuu.

        Entiset (ja nykyiset) alkoholistit..check.

        On kyllä koominen työpaikka.


    • brtbrtb

      Rinnekoti ei muuta ketään sairaanhoitajaksi. Rinnekoti muuttaa päävikaiset, alkoholistit ja lusmut ns lähihoitajiksi.

      • Enolepitänyt

        Hoitajatar kun hoitajatar!


      • Tupauuno

        Käynyt kouluja tai ei kyseisessä työssä vaaditaan määrätynlaista luonnetta!


    • pistekirkko

      Olen havainnut saman ilmiön. Kakoja suojatyöläisiä.

    • Kermitti

      Olen ollut useammalla rintsun osastolla ja yksikössä töissä niin lakistossakin kuin sen ulkopuolella enkä kyllä tunnista yhtäkään yksikköä näistä jutuista. Osa yksiköistä on ollut niin loistavia henkilökunnan osalta, että mielelläni olisin ottanut pidemmänkin pestin.

      Myönnän toki, että moni asia tehdään rintsussa todella vaikeasti ja vanhanaikaisesti ja välillä jopa niin, että sitä miettii onko tämä vitsi.

      Työyksiköihin juu mahtuu mukaan myös näitä jotka ovat jonkinlaisessa suojatyöpaikassa ja sitten näitä pikkuhitlereitä.

      Mutta ei se minua oikeasti ole haitannut. Itse asiassa parempi jos tuollainen suojatyöpaikan omaava heppu pysyy pois jaloista niin voi muut tehdä hommat kunnolla. Ja mitä tulee noihin vanhentuneisiin toimintatapoihin niin olkoon. Ei se ole minulta pois ja joka tapauksessa eipä sitä missään paikassa pysty koko yritystä muuttamaan yksi ihminen.

      Palkka on huonompi kuin joillakin yksityisillä, mutta parempi kuin kaupungilla.

      • Houruilua

        Hullua touhua sanon minä , voi asukkaita. Toivottavast pääsevät johonkin muualle , kun tälläseen home laitokseen joka on sisältä mätä ja päältä laho. Viisaus puuttuu ja itsekkyys rehottaa. Koulutus näyttää olevan muta montusta.


    • miksitällaistatapahtuu

      Hauska että tätä samaa keskustelua on jatkunut näin monta vuotta. Miten ihmiset voi olla näin sokeita? Kiusaaminen todellakin on ok Rinnekodissa. Ja se miten työntekijöitä kohtelevat epäpätevät esimiehet on jo niin värikästä etten enää ikinä edes sylje Rinnekotiin päin ja samaa meno todistanut niin laitos kuin RK-asunnoissa. Työnantaja suojelee kiusaajia jotta maine säilyisi jotenkuten. Asukkailta loppuu ruoat kesken viikon kun säästetään ja hoitajat keksivät ruokia. Ja näin monessa paikassa missä ruokia tehdään itse.
      Esimiehet on yhtä ulalla maailmasta kun hamsteri häkissään.
      Narsistien luvattu maa.
      Kenellekkään en suosittele tätä mestaa. Se että 1-2 osaavaa esimieestä ja muutava toimiva työyhteisö ei pelasta näin läpimätää säätiötä. Missä kohtaa työsuojelu lain on täysin hämärän peitossa. Työntekijät tapetaan henkisesti ja sysätään syrjään kun on täyttänyt jonkun tarpeen.

      • Zindela

        Työsuojelu tosiaan hämärän peitossa. Kyseisessä säätiössä ihan uskomattoman härskejä käytäntöjä. Koko ajan säästetään. Työntekijää ei kunnioiteta yhtään. Työsuojelullisesti ollaan jossain hämärän rajamailla.


      • Kohta30

        Rintsu puhututtaa - aina. Hyvin värikkäitä käytäntäjä, myös vähän jäljessä nykyajan menoa. Paljon hyviä yksiköitä niin laitos- että asuntolapuolelta, mutta toki niitä mätiä joukossa.
        Kiusaaminen on asia mihin pitäisi puuttua, jos sellaista ilmenee - valitettavasti monet kestävät paljon piikittelyä yms ja polttavat itsensä loppuun. Kun asia tulee ilmi, kiusattu vaihtaa paikkaa tai jää pitkälle sairaslomalle. Mutta tämähän ei ole vain rintsun ongelma - monissa paikoissa sallitaan 80-luvun hierarkinen hoitotyönmalli, ollaan muutosvastarintaisia ja kykenemättömiä avartaa näkemyksiä tai toimintamalleja. Toki huonot esimiestaidot johtaa siihen että pikkupomoja syntyy.

        Niissä paikoissa asiat usein hyvin joissa tasapuolisesti miehiä, naisia, nuoria, vanhempia - useammat näkemykset ja voimavarojen sekä vahvuuksien hyödyntäminen lisää positiivista työkehitystä.


    • Nkiy

      Samaa mieltä Kermiitin kannsa. Osastoja ja yksiköitä on erilaisia samoin kun työkavereita. Itse löytänyt oman paikkani asuntola puolelta ja olen tyytyväinen.
      Jos teillä on valitettavaa, niin Avi, alvira ja työsuojelu kuuntelee teitä... jos teillä on "oikeaa asiaa" :D

      • Haaaalis

        Väärin. Työsuojelupiiriin asti oltu yhteydessä ja työsuojeluvaltuutettu lyttäsi homman. Jos siellä otetaan kiusaaminen esille säätiö varmistaa että sä itse lähdet ensimmäisenä. Itse en ollut enää taistelun jälkeen valmis jatkamaan tuhon tietä noin suurta työnantajaa vastaan, jolla ei oo mitään käsitystä työhyvinvoinnista hoito-alalla.


    • pomo_on_Voldemort

      vuosi työtä takana. en suosittele. jos on pakko niin älkää ainakaan alaikästen yksiköihin menkö.

      • Hilma88

        Sama meno jatkuu edelleen. Kovasti on ollut vaihtuvuutta niin esimiehissä kuin työntekijöissäkin. Karmeita tarnoita kaikissa alaikäisten yksiköissä...
        Ei ne lapset ymmärrä, miksi joka päivä tulee eri hoitajat :(


    • Työtäyötä

      Kun katsoo sitä, että paikkoja on auki koko ajan järkyttävä määrä niin ei se kovin hyvää kuvaa paikasta anna. Nytkin taitaa olla 20 paikkaa auki. Onko edes HUS:illa noin montaa paikkaa yhtäaikaa haussa vaikka väkimäärä on huomattavasti suurempi.

      • justniin3

        Onhan siellä avoimia työpaikkoja, kun entiset vuosikymmeniä työtä tehneet laitetaan kilometritehtaalle! Jatkuvat YT:t menossa. Se niistä ARVOISTA!!


    • oikeusomaankotiin

      Miksi kehitysvammaiset ihmiset eivät saa asua kotonaan? Miksi vammaisia ihmisiä suljetaan laitoksiin? Laitoksessa asuminen ei ole vammaisen oma tahto. Vammainen haluaisi asua kotona oman perheensä kanssa, jos häneltä kysyttäisiin. Mutta kun ei kysytä! Vammainen suljetaan toisten henkilöiden päätöksellä laitokseen. Laitoksissa ei kunnioiteta ihmisen yksityisyyttä, itsemääräämisoikeutta ja oikeutta päättää omista asioistaan.

      Miksi vammaisen lapsen ja nuoren vanhemmille ei makseta riittävää omaishoidontukea, jotta vanhemmat voisivat hoitaa vammaista tai sairasta lastaan kotona? Aikuisille vammaisille tarvitaan tukiasuntoja, joihin saa tarvittavat palvelut ja avun. Ovet lukossa ja avaimen reiät tukossa-laitosmeininki ei ole nykyaikaa!

      • Orbison

        Kaikilla vammaisilla ei välttämättä ole omaisia tai muitakaan läheisiä,jotka hoitaisivat heitä kotona.


    • Ex-Rintsulainen

      Missään nimessä ei töihin kannata rinnekotiin. Esimiestasolla pärjää ne, jotka vähiten ajaa asiakkaiden tai työntekijöiden etuja. Raha puhuu entistä enemmän. Ja mikä koomisinta vastuuta ei teoista kanneta vaan porukkaa, jotka vielä yrittää ajaa asiakkaiden etuja savustetaan pois. Villa huvin tapaus todisti myös, et jos oikein tiukille menee nii ollaan jopa valmiita syyttämään asiakkaita.

      • 54667567

        Lähtikö se rintsu edes pois sieltä Huvituksesta vai maksaako kaupunki lisää fyffeä ja asia on taas ok?


    • Liklerwelsh

      Ainakin joskus oli hullu vanhapiika hoitaja jolla varmaan parikymmentä kissaa kasvatti niitä joku Blue vai brittirotu. Tais siirtyä Saunalahteen Rintsun pienryhmäkotiin. Sääliksi käy hoidettava.

      • hyhhyi

        Onko kellään tietoa, millainen paikka Alalaakso on. Kuinka hyvä hoito siellä on.
        Olen kuullut kaikenlaista, pahoinpitelystä pakkopaitaan.


    • Hilma88

      Kohta on varmaan paljon paikkoja auki, kun yt:ssä potkivat porukkaa , mäkeen urakalla,
      Työpahoinvointi on järisyttävissä mitoissa :(
      Johtajat hymyillen kertovat kuinka ihanaa on ja duunarit lukevat mollista työpaikka-ilmoituksia

      • RiinaLaila

        Rinnekodissa työpahoinvointi räjähtämässä käsiin. Tässä laitoksessa ei mitään arvostusta pienellä palkalla raskasta työtä tekeviä kohtaan. Eletään kuin diktatuurissa jossa ei ole oikeutta minkäänlaiseen mielipiteeseen tai ihmisarvoiseen työtapaan.


      • Hilma88
        RiinaLaila kirjoitti:

        Rinnekodissa työpahoinvointi räjähtämässä käsiin. Tässä laitoksessa ei mitään arvostusta pienellä palkalla raskasta työtä tekeviä kohtaan. Eletään kuin diktatuurissa jossa ei ole oikeutta minkäänlaiseen mielipiteeseen tai ihmisarvoiseen työtapaan.

        Meno senkun pahenee. Katsoin parhaimmaksi poistua paikalta ja lujaa. Tällä hetkellä ainakin kolme esimiestä on lähtenyt kahden kuukauden sisällä ja hoitajat joiden kesätyösopimukset päättyvät, eivät ole jäämässä.

        Meinaavat kuulemma tehdä jonku kivan rekryvideon jossa hoitajat julistavat kuinka kiva tuolla on olla töissä... voi olla toki ettei ole hirveää tunkua näyttelijäkaartiin


    • Ihme.MG

      Helsingistä on Rintsuun hyvät kulkuyhteydet,bussit kulkee peräti kerran tunnissa,että sinne vaan stadilaiset työttömät duuniin!

    • Töihin

      Oh boy!itse juuri lakistoon innoissani työhöb mutta ei olisi pitänyt lukea näistä.nooh teen omat päätelmäni sitten!

    • Töihinkö

      Täällä AMK-tason ohjaajan paikkoja hakenut alkoi miettimään, pitäisikö vetää hakemukset takaisin. Olen ihminen, joka tykkää tehdä omat päätelmänsä miettimättä muiden kokemuksia. Varsinkin näillä keskustelupalstoilla tuppaa tulemaan esille ne kaikkein räikeimmät tapaukset. Kuulostaa vaan aikamoiselta myllyltä koko säätiön toiminta, kun näitä lukee..

      • Perustallaaja

        Paljonko Rinnekoti maksaa palkkaa AMK-ohjaajalle? Miten työnkuva eroaa tavallisen ohjaajan työnkuvasta?


      • Ghjhhf

        Saman verran ku lähärille, 2130e tjsp


    • Kesämaantyttö

      Miten hoitolaitoksessa toimitaan, jos esim. alaikäinen asukas loukkaantuu jostain syystä tai jopa kuolee hoitotoimenpiteen aikana? Tehdäänkö siitä virallinen selvitys ja kenen toimesta?

      • Ghjhhf

        Kyllä siitä pitäisi ilmoitus tehdä, mutta talon johto tuntuu hyssyttelevän.
        Täällä pärjää hyvin, kun keskittyy perushoitoon ja laittaa aivot narikkaan. Esimiehet ovat osaamattomia marionetteja, joita johto pompittaa ihan miten lystäävät. Moni on vaihtanut paikkaa ja osa jäänyt pois pään leviämisen vuoksi. Pahimmillaan on jouduttu suljetulleosastolle, kun työ on ajanut loppuun...
        Se toki oli kyseisen ihmisen oma vika... johdon mielestä.


      • Rjririri

        Potilaan omaisena luen kauhulla näitä tarinoita, näinkö heitä hoidetaan, jos hoidetaan ollenkaan.
        Vaikuttaa että henkilökunnalla on enemmän ongelmia kuin hoidokeilla.
        Mikä on paikka joka korvaa Rinnekodin esim Autististen lasten väliaikaisen hoitotarpeen . Sinne tuskin uskallan lastani tuoda.


    • Nkiy

      Nyt on lähtenyt henkilöstöjohtaja ja johtava ylilääkäri... markkinointiin etsivät myyntitykkiä. Kuilun pohja häämöttää!

    • Joonatan25

      Minkälainen paikka on pikkurinne. Ymmärsin että laajennetaan. Onko kokemuksia paikasta. Mielelläni kuulisin.

      • Ghjhhf

        Erittäin raskas on Pikkurinne. Kovasti keikalle kyselevät jatkuvasti. Henkilöstöpula jatkuvaa, niinkuin koko säätiössä konsanaan.
        Jos olet sairaanhoitaja, joudut tekemään myös päivystävän sairaanhoitajan hommat.


    • Kikkeliskokkelis66

      Rinnekotiin ei kannata mennä jos haluaa säilyttää mielenterveytensä. Varsinkaan Porvoon yksikköön. Koko henkilökunta on vaihtunut vuoden sisällä, fiksut ihmiset savustetaan ulos. Paskaa jauhetaan, asukkaista paskat välitetään, asukkaat saavat vääriä lääkkeitä ja työajalla juodaan viinaa. Esimiehet osaavat peittää jälkensä vaikka ollaan yritetty aviin ja valviraan olla yhteydessä. Esimiehet syövät sanansa ja valehtelevat. Se on lastentarha. Hullujen huone.

    • Läheinen

      Olen seurannut Rinnekodin toimintaa järkyttyneenä omaisena. Rinnekoti otti Karjalohjalla toimineen Pipola-kodin hoitoonsa alle 2 v sitten, nyt vetäytyy tosi törkeällä tavalla. Henkilökuntaa kiusataan, asukkaista ei välitetä vaikka ovat asuneet siellä vuoskymmeniä. Vammaisia yritetään naruttaa muuttamaan Rinnekodin toisiin asumispalveluihin törkeällä manipulaatiolla. Karmeaa kyykytystä, moraalista tai etiikasta ei tietoakaan. Selittääkö jokin että nykyinen johtaja on tullut perintätoimen alalta, sosiaali- ja terveydenhuollon periaatteet on tainneet jäädä opettelematta.

    • Huhhelpotus

      Nykyinen johtaja kehuu, kuinka hän on tuonut talousajattelun Rinnekotiin ja kuinka hän panostaa siihen jatkossakin. Kymmeniä Yt:tä on käyty menestyksekkäästi, hänen kannaltaan katsottuna. Kauniit puheet asiakaslähtöisyydestä on kyllä puhdasta sananhelinää. Raha ratkaisee ja niinhän sitä sanotaan, että ei se tyhmä ole, joka pyytää vaan se joka maksaa tyhjästä. Perushoito hoidetaan työntekijöiden selkänahkaa ja mielenterveyttä lainaamalla. Itse olen jo päässyt pois sieltä, jokunen ystävä siellä vielä kituu, mutta kovasti hekin jo mollia kuluttaa.

    • Selviytyjät

      Työn yliopisto, jos Rinnekodista selviää, niin selviää mistä vaan. Jo itse työ on raskasta, mutta raskainta on se, että osaaminen kävelee koko ajan poispäin, esimiehet vaihtuu, henkilöstöä rassaa epäpätevät sijaiset tai ei sijaisia lainkaan, johto joka sulkeutuu toimistoonsa tai vaihtoehtoisesti julkisuuskuvaa kiillottamaan. Eniten harmittaa niiden tahojen puolesta, jotka maksavat tyhjistä lupauksista ja olemattomista palveluista. Missään nimessä ei epäkohdista puhua, kun joutuu vaikeuksiin.

    • Anonyymi

      Ihan hirveää työpaikkakiusaamista ainakin uudessa toimintakeskuksessa espoossa.

      • Anonyymi

        Millä lailla?


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen keskustelu. Onko vielä sama tilanne vai onko tullut muutoksia?

      • Anonyymi

        Pahenee vaan. Ylimieliset johtajat suurin ongelma. Ei mitään taitoa johtamiseen.


    • Anonyymi

      Pari vuotta Rinnekodilla en suosittele. Huono ilmapiiri ja arvostus puuttuu.

      • Anonyymi

        Ei kuulosta hyvältä


    • Anonyymi

      Rinnekotiin on tullut monia uusia kummallisuuksia. Yksiköihin on tullut uusia ja mahtavia "johtajia", joilta puuttuu asiaan tarvittava ammattitaito. Hyviä yksiköitä on ajettu kaaokseen huonon johtamisen seurauksena. Asiaan tietysti kuuluu että nauttivat ylemmän johdon arvostusta ja heillä on suuret palkat. Jännä että on varaa luoda suhteellisen pieniin yksiköihin isopalkkaiset "johtoryhmät". Ohjaajien palkkaus myös epärehellistä. Heille ei haluta maksaa kuin rippeitä. Tosin tässäkin omituisia poikkeuksia.

      • Anonyymi

        Missäpäin työskentelet/työskentelit?
        Haluaisin kuulla esimerkkejä miten asioita on hoidettu?
        Onko vielä kiusaamista?
        Mikä on sosionomin palkka?
        Mikä johtajien palkka?
        Millä tavalla työntekijöitä ”sorsitaan”?
        Mitä on nämä pienten yksiköiden johtoryhmät?
        Mitä johtajien työnkuvaan kuuluu?
        Mitä ohjaajien/hoitajien työnkuvaan kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpäin työskentelet/työskentelit?
        Haluaisin kuulla esimerkkejä miten asioita on hoidettu?
        Onko vielä kiusaamista?
        Mikä on sosionomin palkka?
        Mikä johtajien palkka?
        Millä tavalla työntekijöitä ”sorsitaan”?
        Mitä on nämä pienten yksiköiden johtoryhmät?
        Mitä johtajien työnkuvaan kuuluu?
        Mitä ohjaajien/hoitajien työnkuvaan kuuluu?

        Onko viime hetken kokemusta organisaatiosta?


    • Anonyymi

      MIKÄ TUOLLA ON MENO....

      • Anonyymi

        Meno pahenee.


    • Anonyymi

      Rinnekoti on yksityinen toimija.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe