Onko kellään samoja tuntemuksia?

Patu

Keskustelun taso tällä palstalla on mennyt ihan pohjalle. Tai ei täällä enää mistään juuri keskustella.

Ennen oli ihan mukava tulla keskustelemaan tänne aiheesta kuin aiheesta, mtta nykyään vastaillaankin vain pinnallisiin kautta lapsellisiin galluppeihin ja tiuskitaan toisillemme kunkin sanojen asettelusta.

Onko tämä jokin kesäjuttu vai mitä?

Toki tiedän, että eihän tänne tarvitse tulla jos ei siltä tunnu. Ei edes kauan aikaa sitten tänne oli siis todellakin mukava vuodattaa tuntojaan. Pieni harmitus puserossa...

15

1330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennifer

..samoja tuntemuksia.

Keskustelupalsta on aina kirjoittajiensa summa!

• Koo

Välillä olen miettinyt samaa, mutta juuri tällä hetkellä minusta täällä on menossa yhtaikaa monenlaista ja -tasoista keskustelua. Mikäs sinua estää vuodattamasta tuntojasi nytkään? Onhan noihinkin syvällisempiin keskusteluihin osallistuttu ihan kiitettävästi. Itse en kirjoita kaikkiin aloituksiin, jos minulla ei ole mitään erityistä sanottavaa, vaikka saatankin miettiä aiheita pitkään ja hartaasti. Minusta on hyvä, että jokaiselle on jotakin, ja kevyemmätkin jutut tuntuvat minusta tosi kivoilta, kun tämä elämä on välillä muutenkin niin raskasta.

• Jennifer

..ja mitkä olisivat sitten sellaisia aiheita, jotka olisivat juuri sinusta kirjoittamisen väärttejä?

Olen ollut palstalla ehkäpä kaksi vuotta ja aina täällä on ollut samansuuntaista.. On keskusteluja joissa pohdiskellaan syntyjä syviä, on väittelyitä ja on keveitä galluppeja. On kestoaiheita viikosta viikkoon, on myös selkeitä provoja jne..jne..

En oikeastaan käsitä ollenkaan, mitä kaipaisit vielä lisää...?

Toivottavasti kerrot mieltymyksistäsi.

Ja kirjoita ihmeessä, mikä nytkin mieltäsi painaa.

• miltzu

Mä löysin tän palstan joskus alkukesästä..

Ja tää on ihan rento mesta

Eli jokainenhan voi johdatella tarinaa sinne omaan suuntaansa?

Aurinkoa teille kaikille - mä pakerran töissä

• Hapsu

.. se on vaan tämä helle, joka estää syventymästä joka asiaan. Jahkas taas syssy pimeine päivineen tulee, niin tokkiisa alkaa juttuihinkin tuloo syvällisyyttä ;)

Jäämme odottamaan antoisia syksyiltoja!

• Cooler

Palsta on monipuolinen. Seuraan melkein päivittäin, vaikka kommentoin harvakseltaan:)))

• martsa

Minusta nämä gallupit ja muut pinnalliseksi viihteeksi tulkitsemasi ovat ihan paikallaan. Ne käsittelevät naisen elämää kaikilta tahoilta. Itse ajattelen niin, että nämä gallupit sallivat meille osallisuuden yleisestä kollektiivisesta naiskulttuurista, käsittelivätpä ne sitten meikkausta, jalkojenhoitoa, tai mitä hyvänsä teemaa.

Itse aloitin mm kristinuskoa ja lesboutta käsittelevän "gallupin" johon tuli runsaasti vastauksia, osin erittäin korkeatasoisia ja hyvin argumentointuja. Mene minkä tahansa yliopiston sosiologian laitokselle tutkimaan opinnäytteitä, niin saat huomata että niissä todellakin käsitellään meikkausta, telkkarin katselua ym hömpötystä.

Mitäs luulet esivanhempiemme tehneen iltapuhteinaan ennen sähkövalon keksimistä? He leikkivät seuraleikkejä ja kertoivat tarinoita!Kevyet gallupitkin ovat eräänlaista seuraleikkiä, onneksi täällä on ihmisiä, joiden pipo ei kiristä!

• Patu
        martsa kirjoitti:

Minusta nämä gallupit ja muut pinnalliseksi viihteeksi tulkitsemasi ovat ihan paikallaan. Ne käsittelevät naisen elämää kaikilta tahoilta. Itse ajattelen niin, että nämä gallupit sallivat meille osallisuuden yleisestä kollektiivisesta naiskulttuurista, käsittelivätpä ne sitten meikkausta, jalkojenhoitoa, tai mitä hyvänsä teemaa.

Itse aloitin mm kristinuskoa ja lesboutta käsittelevän "gallupin" johon tuli runsaasti vastauksia, osin erittäin korkeatasoisia ja hyvin argumentointuja. Mene minkä tahansa yliopiston sosiologian laitokselle tutkimaan opinnäytteitä, niin saat huomata että niissä todellakin käsitellään meikkausta, telkkarin katselua ym hömpötystä.

Mitäs luulet esivanhempiemme tehneen iltapuhteinaan ennen sähkövalon keksimistä? He leikkivät seuraleikkejä ja kertoivat tarinoita!Kevyet gallupitkin ovat eräänlaista seuraleikkiä, onneksi täällä on ihmisiä, joiden pipo ei kiristä!

Nop ei se mitään. Kivahan se on jos enemmistö vähemmistöstä viihtyy :o)

Enkä mä osaa nyt äkkiä heittää aihetta, mistä haluaisin "syvällisesti" keskustella, muttei se silti tarkoita, ettenkö voisi sellaista kaivata? Peräänkuulutin lähinnä mielenkiintoisia ja hauskojakin keskusteluja. Sellaista ajatusten vaihtoa, missä ei pelkästään vaan luetella, kuinka paljon kukin nimimerkki painaa.

Onhan täällä toki aika ajoin pitkiäkin ketjuja. Totta. Ehkä niistä moni on jo pitkään ollut sellaisia, jotka eivät vaan mua kiinnosta..?

Mä en oikein kässännyt tota esivanhempi- pointtia, mutta jätettäköön se sitten auki.

• martsa
        Patu kirjoitti:

Nop ei se mitään. Kivahan se on jos enemmistö vähemmistöstä viihtyy :o)

Enkä mä osaa nyt äkkiä heittää aihetta, mistä haluaisin "syvällisesti" keskustella, muttei se silti tarkoita, ettenkö voisi sellaista kaivata? Peräänkuulutin lähinnä mielenkiintoisia ja hauskojakin keskusteluja. Sellaista ajatusten vaihtoa, missä ei pelkästään vaan luetella, kuinka paljon kukin nimimerkki painaa.

Onhan täällä toki aika ajoin pitkiäkin ketjuja. Totta. Ehkä niistä moni on jo pitkään ollut sellaisia, jotka eivät vaan mua kiinnosta..?

Mä en oikein kässännyt tota esivanhempi- pointtia, mutta jätettäköön se sitten auki.

Tarkoitin vain, että joskus yli 100 vuotta sitten kun ei ollut telkkaria radiota, lehtiä eikä oikéastaan muita kirjojakaan kuin Raamattu, Katekismus ja virsikirja, meidän isovanhempamme tai oikeastaan heidän vanhempansa, jne viettivät iltojaan tekemällä kaikenlaisia käsitöitä ja pikku askareita sisällä tuvassa siihen asti kun päivänvalossa näki tehdä jotain. Kun tuli pimeää he aikansa kuluksi kertoivat toisilleen arvoituksia, satuja ja leikkivät keskenään erilaisia seuraleikkejä. Vertasin näitä täällä käytyjä kevyitä keskusteluja esivanhempiemme hauskanpitoon.

• Patu
        martsa kirjoitti:

Tarkoitin vain, että joskus yli 100 vuotta sitten kun ei ollut telkkaria radiota, lehtiä eikä oikéastaan muita kirjojakaan kuin Raamattu, Katekismus ja virsikirja, meidän isovanhempamme tai oikeastaan heidän vanhempansa, jne viettivät iltojaan tekemällä kaikenlaisia käsitöitä ja pikku askareita sisällä tuvassa siihen asti kun päivänvalossa näki tehdä jotain. Kun tuli pimeää he aikansa kuluksi kertoivat toisilleen arvoituksia, satuja ja leikkivät keskenään erilaisia seuraleikkejä. Vertasin näitä täällä käytyjä kevyitä keskusteluja esivanhempiemme hauskanpitoon.

ollaan hieman edetty elämässämme..

• Eliö

Voipi olla, että ei enää niin hirveästi kiinnosta keskustella. Kaikkeen kyllästyy aikanaan.

• Pir

...mielestäni keskustelun taso ja vilkkausaste ovat vain parantuneet vuosi vuodelta. Mulla on parin, kolmen vuoden kokemus tästä palstasta. Pituudet, painot, vaatteet sun muut ovat hyviä täkyjä saada mahdollisimman monet murtamaan kommentointiestonsa ja tulemaan mukaan. Viis korkeakirjallisesta tasosta tai syvällisyyksistä, kiva kun ovat mukana. Ja eri mieltä saa olla, niinhän me normaalistikin ollaan. Ei loukkannuta siitä. Eikä loukata tahallaan, toivoisin, jotkut lähtevät silloin tai ainakin pahoittavat mielensä. Mitä iloa siitä on?

• Viana

Voi voi , eikö ole mukavaa? Johtuu varmaan siitä että olet kaikin puolin muutenkin väärällä palstalla?

• essi

mielestäni palstan taso on itse asiassa yllättävän hyvä. niin kuin monilla muilla foorumeilla, täällä ei näe sellaisia viestejä, joissa ei ole sanomaa, tai jotka ovat täynnä hymiöitä. galluppeihin ja sen sellaisiinhan ei tarvitse ottaa osaa, jos sille tuntuu. :)
      on tullut huomattua itsekin, että ajan myötä alkaa foorumi kuin foorumi tylsistyttämään. uutuuden viehätys ei kestä ikuisesti. ;)

• Zora

Ei mun mielestä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      190
      2671
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      33
      2285
    3. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      207
      2259
    4. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      270
      1752
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      147
      1379
    6. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1224
    7. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1188
    8. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1072
    9. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      1040
    10. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      84
      957
    Aihe