keliakia vasta-aineet

epätoivoinenn

Heips! 2v vatsavaivoja ollut, gastriitti todettu koepaloista vuoden 2011 alussa. Yhä vain tämä gastriitti jatkuu, happosalpaajat ym. lääkkeet ei poista oireita kokonaan. Nyt otettiin verikokeita heliko ym. paljon muutakin kilpparit esim. kaikki muut ok paitsi keliakian S-tTGAbA arvo oli 10. Joku toinen keliakian arvo Keliseul oli negatiivinen. Tähystyksen yhteydessä vuonna 2011 ei otettu ohutsuolesta koepalaa, koska nukka näytti niin terveeltä.

Joten onko mahdollista, että minulla on keliakia tuon arvon perusteella? Sairaanhoitaja sanoi, että tuossa arvossa on jotakin häikkää, mutta ei varmuudella osannut mitään sanoa.

Katarri on sitkeä kuin piru eikä tahdo parantua, suolistossa ihmeellinen levoton tunne, ei kuitenkaan jatkuvaa ripulia, päinvastoin. Tuntuu kuitenki, että kuidut ja vilja pahentaa vaan oloa entisestään...

Lääkärille soittoaika vasta 13. pv ensi kuuta, mutta jos vaikka saisi ajan jo hieman aikaisemmin...

2

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliukkeli

kokenut lääkäri näkee nukasta onko se terve vai ei,ainakin minulle lääkäri totes heti näkevänsä keliaakikon suolen joka myös myöhemmin koepalasta todettiin

• Trinna

Lääkäri EI näe nukasta onko potilaalla keliakia. Koepala on aina otettava, kun epäillään keliakiaa!!! Jos suoli on ihan sökö, niin kyllä sen voi nähdä, mutta muutokset ovat alussa mikroskooppisia, ei niitä silmällä näe.Vaadi uusi skopia ja koepala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2533
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1798
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1618
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1613
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      8
      1148
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      978
    7. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      94
      965
    8. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      945
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      884
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      65
      867
    Aihe