keliakia vasta-aineet

epätoivoinenn

Heips! 2v vatsavaivoja ollut, gastriitti todettu koepaloista vuoden 2011 alussa. Yhä vain tämä gastriitti jatkuu, happosalpaajat ym. lääkkeet ei poista oireita kokonaan. Nyt otettiin verikokeita heliko ym. paljon muutakin kilpparit esim. kaikki muut ok paitsi keliakian S-tTGAbA arvo oli 10. Joku toinen keliakian arvo Keliseul oli negatiivinen. Tähystyksen yhteydessä vuonna 2011 ei otettu ohutsuolesta koepalaa, koska nukka näytti niin terveeltä.

Joten onko mahdollista, että minulla on keliakia tuon arvon perusteella? Sairaanhoitaja sanoi, että tuossa arvossa on jotakin häikkää, mutta ei varmuudella osannut mitään sanoa.

Katarri on sitkeä kuin piru eikä tahdo parantua, suolistossa ihmeellinen levoton tunne, ei kuitenkaan jatkuvaa ripulia, päinvastoin. Tuntuu kuitenki, että kuidut ja vilja pahentaa vaan oloa entisestään...

Lääkärille soittoaika vasta 13. pv ensi kuuta, mutta jos vaikka saisi ajan jo hieman aikaisemmin...

2

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliukkeli

kokenut lääkäri näkee nukasta onko se terve vai ei,ainakin minulle lääkäri totes heti näkevänsä keliaakikon suolen joka myös myöhemmin koepalasta todettiin

• Trinna

Lääkäri EI näe nukasta onko potilaalla keliakia. Koepala on aina otettava, kun epäillään keliakiaa!!! Jos suoli on ihan sökö, niin kyllä sen voi nähdä, mutta muutokset ovat alussa mikroskooppisia, ei niitä silmällä näe.Vaadi uusi skopia ja koepala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3553
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2389
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2218
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1997
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1429
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1230
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1205
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1189
    Aihe